Wilders oppert herinvoering gulden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:55

Lovely schreef:
BKS, in Zwitserland bewaren ze gejat geld en dat is op zichzelf al lucratief.

Anya, de prijzen in de horeca zijn gestegen door profijt te trekken van de lage prijzen illusie. 1,50 voor een kopje koffie klinkt aanmerkelijk goedkoper dan 3 gulden dertig en daarom kun je het er makkelijk voor vragen.

Ahummm, bankgeheim is daar al opgeheven hoor. Volgens mij is het een van de weinige landen binnen de EU ( met Nederland) die het huishoudboekje redelijk op orde hebben.....

Anoniem

Re: Wilders oppert herinvoering gulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:31

Wat ik me afvraag is wat de argumentatie voor is van meneer Wilders en mevrouw Verdonk. Waarom perse die Gulden terug invoeren? Alleen maar wegens Griekenland? Dat is althans het enige wat er in de kranten en andere bronnen naar voren komt.

Wanneer komt er een uitgebreide argumentatie?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:37

Vind je het niet uitgebreid genoeg Unwritten?

Ik stem voor! Euro eruit, gulden erin! :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:38

Haha nee, ik vind het niet uitgebreid genoeg. Omdat het in Griekenland slecht gaat moet NL de euro maar uitbannen? De euro is juist zo fijn omdat het europees een munt is, dat maakt internationale handel veel eenvoudiger. Daarnaast kunnen landen elkaar eenvoudiger helpen. Bovendien is het niet de Euro die Griekenland de grond in heeft geholpen, maar de economie zelf. Al hadden ze de vorige munteenheid nog gehad, dan was het alsnog gebeurd.

Ik zie de herinvoering van de Euro als verzet tegen Europa. En dan kan je rekenen op minder hulp als het hier eens goed mis gaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:42

Ik verwacht toch vrij weinig hulp hoor, wel een Euro of geen euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:14

MamboBeach schreef:
Vind je het niet uitgebreid genoeg Unwritten?

Ik stem voor! Euro eruit, gulden erin! :j :D

Ik vind het nou ook niet echt bepaald uitgebreid. Alleen maar om de steun aan Griekenland te stoppen? Dan kan ons geld net zo goed straks worden omgewisseld van guldens naar euro's en moeten wij alsnog betalen. Wat dan uiteindelijk nog meer kost als je kijkt naar de kosten die het omzetten met zich mee gaan brengen. Nee dan moet Wilders ook met een uitgebreider antwoord komen waarin hij eerlijk zegt een stap terug te willen doen in de Europese integratie. Wat echt meer nadelen met zich mee zal brengen dan je verwacht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:23

Moet het dan uitgebreid zijn omdat jij dat wil en verwacht?

Ik vind het antwoord genoeg hoor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:23

Ik zou het uitgebreider willen zien, omdat ik politieke beslissingen graag onderbouwd wil zien. Zeker wanneer hierop verkiezingen gebaseerd kunnen worden. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:26

Alles wordt op verkiezingen gebaseerd. Je moet wat ze het hele jaar in, jaar uit in acht nemen en meenemen wat je daarvan vindt. Niet alleen maar even voor de verkiezingen, dus dat vind ik onzin dat je het mede om die reden nu wil weten...

Maargoed, voor mij is het uitgebreid genoeg. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:35

Ja, laten we lekker de euro weer terugdraaien, kost toch niets! 8)7

We hebben in Nederland toch teveel geld allemaal, geen staatskas die krap zit of problemen gaat opleveren!

Bah, ik vind die Wilders een misselijk mannetje.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:01

MamboBeach schreef:
Alles wordt op verkiezingen gebaseerd. Je moet wat ze het hele jaar in, jaar uit in acht nemen en meenemen wat je daarvan vindt. Niet alleen maar even voor de verkiezingen, dus dat vind ik onzin dat je het mede om die reden nu wil weten...

Ongeacht wanneer een dergelijk voorstel gedaan wordt wil je het toch onderbouwd zien? En niet "omdat het toch vlak voor de verkiezingen is" dat die onderbouwing niet van belang is :? Vind het ook raar dat je Unwritten nu verwijt dat ze alleen een onderbouwing wil zien omdat het vlak voor de verkiezingen is want die indruk krijg ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:04

Nee dat bedoelde ik inderdaad niet. Kwam misschien wel zo over, maar ik wil ook een uitgebreidere onderbouwing zien, omdat ik "Alleen omdat Griekenland.." gewoon wederom een drogreden uit die hoek lijkt te zijn :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:08

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Ongeacht wanneer een dergelijk voorstel gedaan wordt wil je het toch onderbouwd zien? En niet "omdat het toch vlak voor de verkiezingen is" dat die onderbouwing niet van belang is :? Vind het ook raar dat je Unwritten nu verwijt dat ze alleen een onderbouwing wil zien omdat het vlak voor de verkiezingen is want die indruk krijg ik niet.

Je leest heel selectief Heino, dat zeg ik helemaal niet dat een onderbouwing niet van belang is.
Duidelijk is dat je mijn post niet goed hebt doorgelezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:10

Unwritten schreef:
Nee dat bedoelde ik inderdaad niet. Kwam misschien wel zo over, maar ik wil ook een uitgebreidere onderbouwing zien, omdat ik "Alleen omdat Griekenland.." gewoon wederom een drogreden uit die hoek lijkt te zijn :)

Tja, als je alweer op deze manier erin staat is het nooit goed natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:14

MamboBeach schreef:
Unwritten schreef:

Tja, als je alweer op deze manier erin staat is het nooit goed natuurlijk!

Ik sta niet alweer op deze manier erin, maar nog steeds. Ik heb nog geen enkel programmapunt echt onderbouwd gezien :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:16

MamboBeach schreef:

Denk jij dan niet na over de kosten?
De gevolgen van de overstap naar de gulden?
Denken dat als we overstappen op de gulden we Griekenland niet hoeven te steunen??
Dan zullen we uit de EU moeten stappen? Wat heeft dit voor gevolgen??

Dan gaat het niet goedkomen met NL...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:58

KiWiKo schreef:
even............ backgroundinfo :) Spanje Portugal en Italie komen achter griekenland aan :)

maargoed, dan weet je waarvoor je werkt :)

Heel goed KiWiKo....want zo is het.
Weer zo'n typisch voorbeeld van de gevestigde orde die ons voorhoudt dat we er geen cent aan meebetalen..bla,bla,bla.
Ik walg echt van CDA, PVDA en het hele zooitje huichelaars.
Inmiddels is duidelijk dat Nederland 5 miljard gaat meebetalen!!!! 5 miljard!!
En zombie's als we zijn, staan we er bij en kijken we er naar.
Dus inderdaad, KiWiKo.....nu weten jullie waar we voor werken, en vooral belasting betalen.
Voor die linkse hobby's!!!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:02

Unwritten schreef:
Haha nee, ik vind het niet uitgebreid genoeg. Omdat het in Griekenland slecht gaat moet NL de euro maar uitbannen? De euro is juist zo fijn omdat het europees een munt is, dat maakt internationale handel veel eenvoudiger. Daarnaast kunnen landen elkaar eenvoudiger helpen. Bovendien is het niet de Euro die Griekenland de grond in heeft geholpen, maar de economie zelf. Al hadden ze de vorige munteenheid nog gehad, dan was het alsnog gebeurd.

Ik zie de herinvoering van de Euro als verzet tegen Europa. En dan kan je rekenen op minder hulp als het hier eens goed mis gaat.

Maar als we de gulden hadden gehad nog, werden we tenminste niet meegezogen in deze draaikolk.
Ten eerste moet Nederland nu 5 miljard meebetalen, en de euro is in waarde gezakt.
Die 2 problemen hadden we niet gehad als we nog de gulden zouden hebben.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:03

Is dat wel zo?

Er zijn toch ook landen bij de EU zonder de euro? Die moeten toch ook hun steentje bijdragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:05

Even voor de duidelijkheid: onze belasting gaat niet omhoog of omlaag ongeacht of we die 5 mld nu wel of niet betalen. En zonder euro hadden we nog steeds de EU en dus ook dit vangnet voor andere lidstaten. Hoe dan ook zal Griekenland hier zelf het meest aan betalen en vooral de Griekse inwoners, het lijstje van maatregelen liegt er niet om en je wordt er gewoon verdrietig van als je dat leest.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:06

Yonker schreef:
MamboBeach schreef:

Denken dat als we overstappen op de gulden we Griekenland niet hoeven te steunen??

Zo'n onzin...dat bewijzen de landen wel die niet in de EU zitten.
Zwitserland is zelfs het meest welvarende land van Europa.
Maar dat is wat politici ons willen doen geloven...bangmakerij...net als terrorismedreiging. Onder die noemer hebben ze de gekste wetten en regels doorgevoerd.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:09

Springert schreef:
Yonker schreef:

Zo'n onzin...dat bewijzen de landen wel die niet in de EU zitten.
Zwitserland is zelfs het meest welvarende land van Europa.
Maar dat is wat politici ons willen doen geloven...bangmakerij...net als terrorismedreiging. Onder die noemer hebben ze de gekste wetten en regels doorgevoerd.

En hoe weet jij zo zeker dat het nog goed zou gaan met NL als we de gulden hadden?
Ja want het gaat o zo goed met Engeland.
Je moet sowieso Zwitserland niet vergelijken met NL ;)

Er zit echt wel een kern van waarheid in mijn verhaal, ik roep niet zomaar wat :)
Die kosten van overgang van de euro naar de gulden kan men op het moment echt niet dragen... Vooral niet in deze tijd. We moeten bezuinigen toch?? En wilders wil weer met geld gaan smijten, terwijl de gevolgen ervan zo groot gaan worden.

Maar jongens wake up, denken jullie nou echt dat de gulden terug gaat komen?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:11

Lovely schreef:
Even voor de duidelijkheid: onze belasting gaat niet omhoog of omlaag ongeacht of we die 5 mld nu wel of niet betalen. En zonder euro hadden we nog steeds de EU en dus ook dit vangnet voor andere lidstaten. Hoe dan ook zal Griekenland hier zelf het meest aan betalen en vooral de Griekse inwoners, het lijstje van maatregelen liegt er niet om en je wordt er gewoon verdrietig van als je dat leest.

Lovely, de belansting gaat dan misschien niet omhoog, dat betekend wel dat er minder geld overblijft om aan de nederlanders te besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:12

Als het uit het budget voor ontwikkelingswerk of EU zaken komt, niet hoor.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:13

Wij hebben bezuinigd, Spanje en Griekenland ed niet, en dat zien we daar nu terug.
Economie ligt op z'n gat, en dat mogen wij 'rijkere' EUlanden gaan merken..
Ik ben zeker voor de gulden terug, of een andere munt, aangezien Duitsland ook intresse heeft in een andere munt.