Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoevie schreef:Missy123 schreef:Het wordt opzich wel uitgesproken maar vraag me af wat je in Nederland moet hebben gedaan om levenslang te krijgen.
Voorbeeld:
Iemand die ging met alcohol op rijden heeft een verkeersongeval gehad. Andere persoon was dood. Die man kreeg toen +/- 4 jaar.
Een man had een meisje seksueel misbruikt en gewurgd. Meisje was dood. Die man kreeg toen ook +/- 4 jaar.
ik vind die verhoudingen ook wel krom ja.
alleen komt de moordenaar waarschijnlijk nog heel wat jaren in de tbs(hoop ik)en de persoon van de alcohol niet.
alleen gevoelsmatig is het walgelijk,maar 4 jaar voor het verkrachten en vermoorden van iemand......
Snoevie schreef:dat zei ik hiervoor ook,dat er waarschijnlijk wel tbs bijkomt. maar toch,het klinkt wel heel krom,zo op het eerste idee.
maar ik kan me heel goed voorstellen dat de nabestaanden van iemand dat horen,en echt zoiets hebben..........een leven weggenomen en vele levens kapot,en dan maar 4 jaar
Prrrr schreef:De laatste twee brute moorden die ik heb gelezen werd er toch echt twee keer 30 jaar gegeven... (Hurwenen).
Missy123 schreef:Prrrr schreef:De laatste twee brute moorden die ik heb gelezen werd er toch echt twee keer 30 jaar gegeven... (Hurwenen).
Zover ik weet en als ik goed heb zitten opletten op school kan je in nederland echt niet meer als 30 jaar krijgen of levenslang.
Maar het kan wel zo zijn dat hij voor de 2 moorden verschillend is vervolgt.
Prrrr schreef:De laatste twee brute moorden die ik heb gelezen werd er toch echt twee keer 30 jaar gegeven... (Hurwenen).