Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chaos schreef:Ik zou er wel moeite mee hebben!Maar volgens mij ben ik de enige hier, haha! Maar dat komt omdat ik gewoon nogal kritisch tegenover het hele hoofddoek gebeuren sta, en gebrekkig Nederlands heb ik ook een hekel aan. Als je voor de klas staat moet je de taal gewoon van achter naar voren kennen, ongeacht afkomst. Je hebt een voorbeeldfunctie als lerares, vandaar ook dat ik het hoofddoekje absoluut niet tof zou vinden als ze bij mij voor de klas stond. Ik vindt het hoofddoekje toch nog altijd een vorm van onderdrukking, ook al geldt dit niet voor iedereen die er een draagt!
faye schreef:de hoofddoek is namelijk niet verplicht volgens de koran.
jameyskatje schreef:een hooffdoek is voor moslims een religieuze verplichting, juist iets om in het openbaar te dragen en juist niet bedoeld voor thuis. een kruisje om je nek, is dat volgens de bijbel een verplichting?
wat boeit het nou, wat iemand op zijn hoofd heeft :S maakt het iemand dommer of slimmer? beter of slechter? begrijp het nog steeds niet.. maargoed.
alex66 schreef:even een antwoord op de vraag van jamyskatje;
jij heb het geluk dat er vrijheid van onderwijs is in dit land je kan dus gewoon voor een islamitsche school gaan werken, maar je heb daardoor ook de pech dat je bijvoorbleeld op een gereformeerde school mag worden gewijgerd om je hoofddoek.(dit is al eens gebeurd)
ouders zo als faye kiezen bewust voor een openbare school omdat ze vinden dat hun kind niet moet worden bloot gesteld aan geloof en daar geef ik ze gelijk in en ik kan me dus voorstellen dat zij probleemen zou hebben met jou voor de klas.
faye schreef:Ik zou er zelf niet van gecharmeerd zijn als mijn kinderen een lerares met hoofddoek zouden krijgen. Ik heb bewust voor een openbare school gekozen in plaats van alle andere gelovige scholen hier in de buurt.
Voor mij staat de hoofddoek voor onderdrukking, de hoofddoek is namelijk niet verplicht volgens de koran. En nee, dat vind ik niet passend op een openbare school.
Brainless schreef:Openbaar is juist voor alle geloven!
Veel mensen denken dat openbaar, "voor niet gelovigen" betekend.
Maar openbaar staat open voor alle geloven (en ongeloven).
Sandeman schreef:Ik vind een hoofddoek ook niet kunnen ,net zo storend als een pet of muts.
.
Sandeman schreef:Heb dit in een ander topic al eens uitgelegd Jameyskatje. Doe dat niet nog een x.
Ik vind een hoofddoek lelijk staan, maar das mijn mening. En ook ik mag mijn eigen mening hebben.
Brainless schreef:Mijn reactie was voor Winnietje:Citaat:En er is ook nog steeds een groot deel moslima's die zich niet echt aan de Nederlandse cultuur heeft aangepast dan is het ook logisch dat Nederlanders daar liever afstand van nemen.
Snoevie schreef:wat is de definitie van de chinese cultuur,de marokkaanse cultuur,de belgische cultuur...........
dat maakt toch niet uit?dat is gewoon erg persoonlijk denk ik