Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:30

Coby schreef:
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld door zuinig te leven en slim te beleggen best wat geld binnen kunnen halen. Uit eten, koffie drinken op een terras, dure vakanties doen ze allemaal niet. Tsja en door al dat zuinige leven moeten ze nu vervolgens bergen belasting betalen....

Die mazzel hebben je ouders vroeger gehad inderdaad, tegenwoordig mag je blij zijn als je je rekeningen kunt betalen, geen geld om te beleggen en zuiniger dan zuinig leven gaat ook niet. Of ja, dan gaan we naar de voedselbank, ga me vast inschrijven. Zal tevens vragen op welk rekeningnummer onze salarissen gestort kunnen worden, ben ik gelijk overal vanaf *veegt handen af*
Je mag blij zijn als je aan het eind van de maand je salaris krijgt, zodat je je rekeningen kunt betalen, maar dat houdt eens op he...

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:16

lotteElb schreef:
Jeetje da's wel heul veul!! Pfff. Moeten ze vooral nog meer miljoenen naar Haiti en de oorlogen sturen.... (Die mensen zelf daar krijgen er volgens mij ook nog eens geen cent van!?)
Precies, voor die aardbeving (of wat was het) in Haiti komen de miljoenen de grond opeens uitschieten. En dan mogen wij weer gaan dokken _-:(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:08

Ik hoorde het vandaag op het journaal en ben me echt de tandjes geschrokken!
Als dit echt waar is, dan zullen heel veel mensen zo zwaar komen te zitten dat ze het echt niet meer zien zitten met als gevolg, nog meer gezinsmoorden en zelf moorden.
Ik ben helaas zelf 13 jaar geleden in de WAO geraakt en moet al zoveel zelf betalen van mijn inkomen die ik liever hoger had gezien omdat ik zelf KON werken.
De chronisch zieken zoasl ik worden hier echt mee de strot afgesneden.
En als het echt om een 1 april grap gaat, dan worden de grappenmakers bedankt want ik denk dat er heel veel mensen nu flink over de rooie gaan.
Is het geen grap....dan weet ik niet meer hoe we onze kosten moeten betalen en ga ik er steeds concreter over nadenken om 20 km hier vandaan de grens over te steken om in Duitsland te gaan wonen.
Het is dat ik mijn 82jarige vader hier niet achter wil laten, maar anders had ik allang de benen genomen.
Nederland word een asociaal land en dan vooral richting de zieken.
Alsof chronisch ziek zijn al niet erg genoeg is!
Ik ben echt furieus!

Druif_01

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:00

Ik heb vandaag even op de NOS site gelezen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van niemand de plannen geweldig vind. Overal worden de zwakkere onder ons de dupe. Ik moet dan wel weer zeggen dat Wilders de beste oplossingen heeft. Maar uit principe zou ik dan weer niet op hem stemmen.
Ik vind het onvoorstelbaar dat de hoge mannetjes uit de Kamer zulke absurde ideeën erop na houden. Het is wel duidelijk dat zij niet op een honderdje of meer hoeven te kijken :n

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:07

Hmm ik heb de oplossingen van Wilders nog niet gelezen.
Maar als hij echt de, naar mijn mening, beste oplossingen heeft. Sorry, dan help ik er niet aan mee om het land nog meer te laten verloederen en gaat hij toch echt mijn stem krijgen.
Vooral als dat het beste is voor het land en mijn persoonlijke situatie….

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:10

Laten ze beginnen met dat wachtgeld afschaffen.
Ik kan die 775 gewoonweg niet betalen. Schrok me dan ook kapot gister.
En het is nogal een verschil of je 1200 per maand verdient of 9.000. Ik vind dit echt niet kunnen. De mensen met een lager salaris worden hier de dupe van.

Wilders is tegen die 775. Mijn stem gaat ook naar Wilders. Hij wil ook bezuinigen op ontwikkelingshulp.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:10

"Volgens de PVV presenteren de werkgroepen een aantal asociale voorstellen. Partijleider Wilders ziet niets in ingrijpen in de hypotheekrenteaftrek, het eigen risico in de zorg en de AOW. Hij wil onder meer bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, massa-immigratie en de publieke omroep"

Bron: www.nos.nl

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:13

Zo hey…dan heeft hij dus echt geen slechte ideeën.
Afwachten hoe dit zich ontwikkelt maar ik ga echt niet stemmen op een partij die voor een eigen risico van 775 is en de overige zaken die mij enorm tegen de borst stuiten. En dan ben ik nog niet eens chronisch ziek!!!
Belachelijke zooi. Als al die voorstellen of een groot deel van die voorstellen er doorheen komen (want het zal gerust wel geleidelijk gebeuren en niet in 1 klap) dan ga ik echt een paar honderd km naar het oosten verhuizen…

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:23

Wilders krijgt mijn stem, ik kies mooi voor mijn eigen portomonnee. Ik lees de voorstellen net voor het eerst, en triest genoeg kijk ik er niet raar van op. We worden toch al aan alle kanten kaalgeplukt, kunnen best nog wat extra veren missen :j

Over 20 jaar wonen we allemaal in plaggenhutten :j

Als dit soort dingen erdoor komen, dan gaat ons huis in de verkoop, die zal ik met verlies moeten verkopen, want niemand die nog een huis wil hebben als de hypotheekrenteaftrek er af zou gaan of er gedeeltelijk af zou gaan. Bovendien woon ik hier te kort om uberhaupt de kostenkoper eruit te halen, maar dan ga ik naar het buitenland. Ik begin het aardig dat te worden om als een stuk vuil behandeld te worden in dit land.

Met dit soort maatregelen kun je het bijna niet slechter treffen. Allemaal leuk en aardig dat wij die staatskas moeten spekken, maar laat het volk dan ook in referenda beslissen wat er met dat geld gedaan moet worden. Daar hebben we ook geen enkele inspraak namelijk.

auk: wat een geweldig onderschrift _O-

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:29

Ik wilde niet op Wilders stemmen maar op de VVD, maar ga zo wel twijfelen. Bezuinigen is nodig, maar er zijn meer dan genoeg andere potjes waar dat op kan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:32

Ik wordt er een beetje misselijk van dat als je terugkijkt, even heel erg kort door de bocht, dat de banken ons zowat de crisis door de strot hebben geduwd, met ons geld (belastinggeld) omhoog zijn gehouden, ondertussen nog steeds flink bonussen uitdelen want jaaaaa ze zijn "contractueel gebonden".. laat me niet lachen... maar goed, het gebeurt dus nog, en nu mogen wij, dezelfde belastingbetalers, het puin nog eens op gaan ruimen. Pardon?? Ik vind dat de banken eerst maar eens het belastinggeld in gedeelten terug moeten geven, te beginnen met degenen die overeind zijn gehouden en dus door wanbeleid aan het wankelen zijn gebracht de bonussen pas weer in mogen gaan voeren als het bedrijf weer helemaal gezond is!! Eens kijken of we dan uberhaupt nog moeten gaan bezuinigen.

Kotsmisselijk wordt ik ervan, echt!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:32

_sparta_ schreef:
Ik wilde niet op Wilders stemmen maar op de VVD, maar ga zo wel twijfelen. Bezuinigen is nodig, maar er zijn meer dan genoeg andere potjes waar dat op kan.

Pcies, ze hebben waarschijnlijk niet eens door dat ze met dit soort berichten sommigen wel heeeeel erg in de kaart spelen....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:33

Breghje schreef:
_sparta_ schreef:

Pcies, ze hebben waarschijnlijk niet eens door dat ze met dit soort berichten sommigen wel heeeeel erg in de kaart spelen....

Juist ja. En dan maar verbazen dat die man zoveel stemmen krijgt. Ik vind het echt niet raar hoor. Hoe moet anders laten weten dat het een keer genoeg is met het kaalplukken van die enkele veren die we nog maar hebben.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:35

D66 wil de eigen bijdrage ook op 375 euro houden.

Ik weet nog niet of ik Wilders ga stemmen, het moet allemaal wel haalbaar zijn. Ik neig nu meer naar de VVD.

Uiteindelijk gaan we allemaal meer betalen, het tekort moet toch aangevuld worden ....
En laten we eerlijk blijven balkenende verdiend enorm veel geld, maar een schijntje voor het beroep wat ie doet... Als ie het zakenleven ingaat verdiend ie veeeuuuwl meer..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:35

Even ter vergelijking: Ik heb volledige wao. Door de aftrekposten te korten, mis ik nu al een maand uitkering, zo ver ben ik al achteruit gezet. Als die andere maatregelen ook doorgaan, mis ik er nog eens twee. Ga mij maar uitleggen, en dit geldt uiteraard ook voor de rest van de mensen die in dezelfde situatie zitten, hoe je een heel jaar vaste lasten doorkomt, als je maar 9 maanden geld krijgt...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:37

375 is nog te veel. De premie is al hoog genoeg. Je moet daar verder af blijven. Ga kijken of het daar efficiënter kan werken, bespaar zo op de zorg. Maar niet op de eigenbijdrage. Je zult maar ziek zijn. Alsof dat niet al rot genoeg is krijg je dat er dan ook nog als toetje bij.

En als hij vind dat hij slecht verdient moet hij gaan. het kabinet klapt meerdere malen en elke keer stopt zijn loon niet.
Wij moeten ons werk eens zo doen.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 02-04-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:37

_sparta_ schreef:
Breghje schreef:

Juist ja. En dan maar verbazen dat die man zoveel stemmen krijgt. Ik vind het echt niet raar hoor. Hoe moet anders laten weten dat het een keer genoeg is met het kaalplukken van die enkele veren die we nog maar hebben.

Pcies. Door straks te gaan stemmen op degene die dit soort voorstellen van tafel veegt, en met concrete voorstellen komt ze op een humanere manier te vervangen. Ontwikkelingshulp kan best de helft af, we geven verdorie als kleinste land het meeste per hoofd bevolking!! Achterlijke toestand is dat. En er zullen vast nog meer van dit soort potjes zijn, die heel leuk eruitzien als campagne voor NL, maar waar wij als burger geen zak van terugzien.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:40

Babsiej schreef:
D66 wil de eigen bijdrage ook op 375 euro houden.

Ik weet nog niet of ik Wilders ga stemmen, het moet allemaal wel haalbaar zijn. Ik neig nu meer naar de VVD.

Uiteindelijk gaan we allemaal meer betalen, het tekort moet toch aangevuld worden ....
En laten we eerlijk blijven balkenende verdiend enorm veel geld, maar een schijntje voor het beroep wat ie doet... Als ie het zakenleven ingaat verdiend ie veeeuuuwl meer..

Tuurlijk gaat het zeer doen, maar waarom altijd alles weg willen halen bij de zwakste groepen?? En hij verdient dan misschien wel een schijntje, maar als hij straks geen sollicitatieplicht heeft en 6 jaar of langer kan gaan genieten van wachtgeld wat ook door ons betaald wordt.. hij is misschien niet het type dat meteen thuis gaat zitten zoals anderen nu wel doen uit de regering op onze kosten, maar dan nog. Hij heeft zoveel kabinetten laten vallen, dat we die scherven voorlopig nog niet kwijt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:41

Nee en de scherven van Wouter Bos die krijgen we nu voor onze kiezen! Misschien kan hij als hij thuis op wachtgeld zit te parasiteren dat gat in zijn hand dichtnaaien!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:42

Ik vind 375 ook teveel eigen risico, ik heb de invoering ervan nooit begrepen. Ik betaal verdorie niet voor niets ruim 100 eurie premie in de maand...per persoon! Waar betaal ik al die onzin nog voor als ik alle kosten die ik per jaar maak zelf kan gaan bekostigen? Dan neem ik de gok, maak ik een eigen spaarpot en ga ik het wel uit eigen zak betalen.

Laat ze eerst maar eens snijden in die veel te hoge lonen, koningshuis de deur uit, kost ook alleen maar geld, geen wachtgeld voor politici (waarom zij wel en ik niet?). Ik heb nog nooit zo'n egoïstische regering gezien. Wij maar betalen en zij zitten op rozen. Het is niet mijn schuld dat er een staatsschuld is.

Idd, erg bijzonder dat die man gewoon nog elke maand zijn vele duizenden euro's op zijn rekening gestort krijgt wanneer het kabinet valt als een baksteen :+ Als ik mijn werk zo slecht doe bij mijn baas, kan ik inpakken. Dan kan ik het doen met 70% van mijn nu al schamele loon :\ en zelfs dat maar voor een korte periode!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:42

faye schreef:
Nee en de scherven van Wouter Bos die krijgen we nu voor onze kiezen! Misschien kan hij als hij thuis op wachtgeld zit te parasiteren dat gat in zijn hand dichtnaaien!

Hopelijk naait hij zijn slijm mond ook meteen dicht.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:43

XoNo schreef:
Ik vind 375 ook teveel eigen risico, ik heb de invoering ervan nooit begrepen. Ik betaal verdorie niet voor niets ruim 100 eurie premie in de maand...per persoon! Waar betaal ik al die onzin nog voor als ik alle kosten die ik per jaar maak zelf kan gaan bekostigen? Dan neem ik de gok, maak ik een eigen spaarpot en ga ik het wel uit eigen zak betalen.

Laat ze eerst maar eens snijden in die veel te hoge lonen, koningshuis de deur uit, kost ook alleen maar geld, geen wachtgeld voor politici (waarom zij wel en ik niet?). Ik heb nog nooit zo'n egoïstische regering gezien. Wij maar betalen en zij zitten op rozen. Het is niet mijn schuld dat er een staatsschuld is.

Idd, erg bijzonder dat die man gewoon nog elke maand zijn vele duizenden euro's op zijn rekening gestort krijgt wanneer het kabinet valt als een baksteen :+ Als ik mijn werk zo slecht doe bij mijn baas, kan ik inpakken. Dan kan ik het doen met 70% van mijn nu al schamele loon :\ en zelfs dat maar voor een korte periode!

Nee dan zit je verwijtbaar thuis en krijg je niets.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:43

En laat ze ook met zijn alleen hun klauwen bij elkaar naaien, achter op hun rug. Wordt het graaien in zakken van minder bedeelden een stuk moeilijker van.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:44

_sparta_ schreef:
Nee dan zit je verwijtbaar thuis en krijg je niets.

Ook dat NOG! Kan ik mijn ww premie ook wel stoppen :') Jammer dat de baas dat afdraagt :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:45

Ik hoorde het gisterenochtend in de auto en was not amused :(
Zo krijg je van die praktijken ala Amerika....