Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:23

chris: omdat wilders in mijn ogen grote opruiming wil houden en daarmee/daarbij de weggeefpolitiek aan banden kan gaan leggen. die vent is nog niet zo dom hoor. persoonlijk is het niet mijn type maar van alles wat er in den haag ronddoolt, lijkt hij me de meest gedreven figuur om de boel eens aan te pakken. en dat is echt nodig hier.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 28-03-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:25

Wilders! :D Eindelijk iemand die het probleem ( criminaliteit ) gaat aanpakken.

Ik ben echt tegen de PvdA ( Partij voor de Allochtonen ) :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:25

Chris schreef:
Ik denk niet dat rechts per definitie discrimineert.. Met de rest ben ik het eens.. plus dat ik economie ten koste van het milieu naar vind.

Nee heb je gelijk in, sloeg ook meer op Cohen vs Wilders (links vs rechts)

Frankiej: maar de PVV wil bezuinigen op oa kunst en cultuur, dingen die Nederland juist Nederland maken. Da's toch ook niet handig dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:26

frankiej schreef:
LiSSy schreef:
valt me wel op dat nu bos opgevolgd is door cohen ze het veel beter doen in de peilingen... cohen is ook wel een sympathieke vent, maar hij heeft amsterdam wel zo goedd als failliet achtergelaten :\

en bos heeft dat gedaan met heel NL....

doe mij maar wilders. er zal toch wel ingegrepen moeten worden wil alles weer fatsoenlijk kunnen draaien. NL is momenteel één grote zeepbel. als die uiteenspat wat dan?

Ik vraag me af waarom de meeste Amsterdammers Cohen dan met lede ogen zien vertrekken. Die doen hun mond wel open hoor als ze echt vonden dat Cohen het verkeerd gedaan had. Ook Bos is steeds door vriend en vijand geprezen voor zijn werk als minister, dat hij het gelieg en gedraai van Verhagen en Balk zat was en verdomde om weer een kiezers belofte niet na te komen, lijkt me geen foutieve beslissing.

Als jij denkt dat met Wilders de zaken voor Nederland beter zullen gaan, volg je de actualiteit slecht, zou dat eens gaan doen, is wellicht verstandig, voor je zo maar dit soort dingen opschrijft

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:27

frankiej schreef:
chris: omdat wilders in mijn ogen grote opruiming wil houden en daarmee/daarbij de weggeefpolitiek aan banden kan gaan leggen. die vent is nog niet zo dom hoor. persoonlijk is het niet mijn type maar van alles wat er in den haag ronddoolt, lijkt hij me de meest gedreven figuur om de boel eens aan te pakken. en dat is echt nodig hier.

Bedoel je met deze grote opruiming het feit dat hij moskeeënstop wil/ geen immigratie meer vanuit moslimlanden? Of zie ik dat verkeerd?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:29

sara: ach tis weer een politiek topic. als iemand z'n mening onderbouwt, wordt je toch weer geacht andermans mening over te nemen. je onderschrift slaat blijkbaar niet op je.....

chris: onder andere ja

Berdien

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:07

Absoluut Cohen. Wilders heeft goede punten (hoewel ik het láng niet met alles eens ben), maar reageren? Hell no. Het is goed dat Wilders en de PVV er zijn, maar dan wel als een coalitiepartij. Laat hem/ze maar schoppen, dat kunnen ze goed. Niet dat Cohen een heilige is, maar hij kan ons landje beter leiden dan Wilders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:18

frankiej schreef:
sara: ach tis weer een politiek topic. als iemand z'n mening onderbouwt, wordt je toch weer geacht andermans mening over te nemen. je onderschrift slaat blijkbaar niet op je.....

chris: onder andere ja

Hoe bedoel je onderbouwen
Wat kreten over thee napraten bedoel je en roepen dat Cohen het fout in Amsterdam gedaan heeft (zonder onderbouwing) en Bos in Nl (zonder enige onderbouwing)
Dan heb je mijn onderschrift ook niet zo goed begrepen, dat gaat over discussiëren.

Loze onliners roepen is verre van discussiëren

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:27

Tivoli schreef:
Wilders.
En nee,ik ben niet tegen buitenlanders,en nee, ik hoop ook niet dat alle standpunten van Wilders ingevoerd worden.
Máár, ik vind het tijd voor verandering,na al het gezalf van Balkenende en zijn gevolg vind ik het tijd om een andere kant op te gaan.
En doordat we de veiligheid van een coalitie om Wilders heen zouden krijgen,zouden de extreemste dingen wel in een stoffig hoekje blijven liggen,dus ik ben niet zo bang voor een grote Islam-vervolging.

Bovendien vind ik dat Wilders ook goede standpunten heeft die minder extreem zijn,en die half Nederland wel dénkt,maar niet uit durft te spreken. :)

Kan me hiet helemaal bij aan sluiten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:08

Het valt me op dat er redelijk wat de optie 'Wilders' hebben gekozen, maar die mensen schijnen niks in dit topic te willen/durven zeggen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:17

Fiffill schreef:
Ik ben het niet alleen oneens met Wilders op het punt van de Islam (of hij nu generaliseert of niet) maar ook een aantal andere punten van hem spreken mij totaal niet aan... brrr, dat gaat me veel te veel richting Amerika. Nee, niks voor mij.

_/-\o_

Echt compleet mee eens.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:57

Tivoli schreef:
Het valt me op dat er redelijk wat de optie 'Wilders' hebben gekozen, maar die mensen schijnen niks in dit topic te willen/durven zeggen :)

Hoho....ik weet dat ik bekant gelyncht kan worden door mijn keuze, maar heb het wel degelijk gemeld hoor dat ik op Wilders ga stemmen. ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:00

Citaat:
Fiffill schreef:
Ik ben het niet alleen oneens met Wilders op het punt van de Islam (of hij nu generaliseert of niet) maar ook een aantal andere punten van hem spreken mij totaal niet aan... brrr, dat gaat me veel te veel richting Amerika. Nee, niks voor mij.

Ik vond het juist de afgelopen jaren griezelig erg verAmerikaniseren hier in Nederland.
Alleen al die muil van Balkie als hij bij de Amerikaanse president was, liep nog net de kwijl niet uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:21

Onassa schreef:
Tivoli schreef:

Hoho....ik weet dat ik bekant gelyncht kan worden door mijn keuze, maar heb het wel degelijk gemeld hoor dat ik op Wilders ga stemmen. ;)

Ik heb het ook niet over jou (en mezelf) maar er missen toch zeker 50 mensen in deze discussie ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:43

Waar mij vooral de rillingen van over mijn rug lopen, is als ik me voorstel hoe Wilders als onze premier op de koffie gaat bij andere, meer capabele buitenlandse regeringsleiders zoals Obama of Sarkozy.
Ik schaam me er al voor als ik eraan denk, Wilders is gewoon geen premier en houdt te zeer van zijn rol als oproer-maker in de oppositie. Daarnaast maakt NL internationaal gezien een behoorlijke flater als wij een premier kiezen die andere leiders 'mafkees' en 'totale freak' noemt.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:48

Zonder twijfel Cohen. Als Wilders premier wordt emigreer ik :r . Je moet je kapot schamen met die idioot als premier.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:49

Onassa schreef:
Citaat:
Fiffill schreef:

Ik vond het juist de afgelopen jaren griezelig erg verAmerikaniseren hier in Nederland.
Alleen al die muil van Balkie als hij bij de Amerikaanse president was, liep nog net de kwijl niet uit.

Dat wil nog niet zeggen dat als Wilders aan de macht komt 't minder wordt... ik denk juist van niet, als je die punten van hem zo leest. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:50

Van mij mag Wilders het proberen hoor :j
Het wordt tijd dat er eens echt iets aan de criminaliteit wordt gedaan, strenge wetten, flinke straffen, meer politie.. En daar gaat Cohen sowieso al niet voor zorgen..
Ja, hij schreeuwt dingen.. maar hij zorgt in ieder geval wel dat de kamer goed gaat discussieren over vanalles en nog wat. En hij heeft het niet alleen voor t zeggen, en er is ook nog steeds de grondwet, dus wat kan er nu helemaal misgaan? Ergste zou zijn dat t kabinet weer valt en we opnieuw moeten stemmen, big deal..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:53

nomercy schreef:
Ik ben echt tegen de PvdA ( Partij voor de Allochtonen ) :P

Ha-ha ? }:0

Zeker Cohen..

Wilders kan ik niet serieus nemen met die achterlijke uitspraken van hem.

Daarnaast ben ik erg gesteld op het milieu en de natuur.. Wilders neemt het niet zo nauw met het milieu en natuur. Dat vind ik erg kwalijk. ( jaja, hij neemt het wel op voor dieren.. Maar milieu niet.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:53

MysticTinker schreef:
Het wordt tijd dat er eens echt iets aan de criminaliteit wordt gedaan, strenge wetten, flinke straffen, meer politie.. En daar gaat Cohen sowieso al niet voor zorgen..

Hoe weet je dat????

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:56

Geef mij Cohen maar.. Naar mijn mening roept Wilders alleen maar wat en kan hij het nooit waarmaken. Hij kraakt vooral plannen van andere partijen af, maar komt zelf met niets nuttigs... Aan de andere kant laat het maar lekker regeren. Ik wil wedden dat t kabinet binnen de kortste keren valt en we daarna geen last meer van hem hebben..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:59

Geen van beiden!!!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:03

Onassa schreef:
Citaat:
Fiffill schreef:

Ik ben het Fiffill eens, en het gaat hier niet zozeer om Amerika-gezindheid, maar verAmerikaniseren. Dat is een ander proces, namelijk het feit dat de binnenlandse politiek meer op die van Amerika gaat lijken. Dat is iets heel anders dan de Amerikaanse president naar de mond praten - waar ik overigens ook tegen ben.

Ik kies voor Cohen. Ik vond hem als burgemeester van Amsterdam juist buitengewoon goed. En daarnaast, een greep uit standpunten van Wilders waar ik het niet mee eens;
- Lagere benzineprijzen
- Introductie heropvoedingskampen en herinvoeren tuchtscholen
- Gedoogbeleid drugs afschaffen (hierdoor jaag je het juist de criminaliteit in, mijns inziens)
- Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit (dit punt is létterlijk gekopieerd van hun site, dus ja, dat Marokkaans staat er ook écht zo in).
- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
- Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
- Terugbrengen aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100, afschaffen Eerste Kamer
- Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers (wat is zo lang mogelijk? En wat is er gebeurd met het EU-idee?)
- Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee, geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
- Turkije in de EU dan Nederland eruit
- Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas, maar wél minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties
- Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen

En, last but not least:
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven.
Wat is er gebeurd met het niet mogen discrimineren?

Als het merendeel van de Nederlanders voor hem stemt, dan heeft democratie gesproken en zal hij inderdaad met een meerderheid in de Kamer verschijnen. Maar gezien de mislukte formatiebesprekingen in Den Haag en Almere, en de standpunten van overige partijen, acht ik de kans dat hij in een coalitie komt toch al erg klein. En eenmaal in een coalitie zal hij veel water bij de wijn moeten doen; kijken wat er dan nog overblijft van zijn standpunten. :)
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 29-03-10 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:07

Tivoli schreef:

Ik denk dat het meer niet durven dan niet willen is ;)
Ik heb ook gestemd voor Wilders, maar hier uitgebreid gaan reageren.. echt niet. Heb geen zin om door iedereen hier de grond in te worden gestampt :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:08

Ik bedoelde met richting Amerika gaan inderdaad verAmerikaniseren, bij de Amerikaanse president slijmen is wat anders. ;)

Aranel schreef:
Tivoli schreef:

Ik denk dat het meer niet durven dan niet willen is ;)
Ik heb ook gestemd voor Wilders, maar hier uitgebreid gaan reageren.. echt niet. Heb geen zin om door iedereen hier de grond in te worden gestampt :n

Waarom zou je de grond in worden gestampt? Het is jouw keuze, al ben ik het er niet mee eens.

Edit: gatver, dat nieuwe artikel van de grondwet. :r