Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matsjo schreef:Vjestagirl:
Je manier van redeneren is niet eerlijk naar mijn mening.
Ik ben het met je eens dat sommige mensen in financiele posities beter even kunnen wachten met kinderen, maar kinderbijslag is niet alleen voor arme mensen. Het is voor iedereen. Jouw ouders die blijkbaar afdoende verdienen, hebben OOK kinderbijslag gekregen. Het gaat ook om mensen die een MBO opleiding hebben, modaal verdienen en gewoon dat beetje kinderbijslag nodig hebben om wat duurdere dingen aan te schaffen (schoolboeken, een beugel e.d.). Want overigens: die kinderbijslag is geen vetpot. Je moppert dus blijkbaar dat de minder verdeelde mensen inderdaad een zetje in de rug van onze overheid krijgen maar het leven gaat niet over rozen en alles kan veranderen. Ongelukken zitten in een klein hoekje, dus als jij later met je goede opleiding en goede baan ooit eens arbeidsongeschikt raakt, betalen ook de minder verdienende mensen mee om jou toch van je levensonderhoud te voorzien net als dat zij nu mee betalen voor jouw studiefinanciering dus een ieder levert een beetje in en krijgt een beetje terug. Echter, waarom zou jij er meer recht op hebben alleen maar omdat jouw familie misschien een hogere opleiding heeft genoten dan misschien jouw klasgenootje, wiens ouders minder verdienen maar die misschien wel een stuk intelligenter is? Die mensen verdienen net zo goed een kans.
Urielle schreef:Citaat:als blijkt dat ik zwanger ben dan ben ik de eerste die naar een abortus kliniek gaat.
Ik garandeer je dat je op dat moment niet zo stellig bent, maar dat moet je door ondervinding leren denk ik. Maar hopelijk voor jou zul je het niet ondervinden, hoewel het je misschien wel van je onflexibele egocentrische wereldbeeld af zou helpen.Citaat:eigenlijk heb ik er niet voor gekozen om te studeren, dat is het pad wat de overheid heeft uitgezet voor mensen die hun middelbaar onderwijs op een bepaald niveau volgen.
JIJ kiest ervoor om dat pad te volgen. Zonder studiefinanciering had je dat pad misschien niet gevolgd. Dat is een besteding vanuit de overheid die ook nivellerend werkt, iedereen heeft nu de mogelijkheid om te studeren, en ik vind dat positief omdat ik niet graag terug zou willen naar de oude situatie waar geld ook kennis en dus macht betekende. Maar: je kunt evengoed stellen dat onderwijs absoluut geen universeel recht is, en dat het je eigen probleem is of je geld hebt om te studeren. De economie zit bepaald niet te wachten op nog meer hoog opgeleiden, bepaalde specifieke branches daargelaten. Jij bent voor studiefinanciering omdat je er zelf van mee profiteert (en ik ook) maar daar zijn ook mensen voor mee aan het betalen die geen boodschap hebben aan nog meer studenten, even generaliserend, die tijdens hun studie overheidsgeld verzuipen op feestjes en studentenclubs en na hun studie in de bijstand zitten omdat ze te beroerd zijn om laaggeschoolde functies aan te pakken 'want daar hebben ze niet voor gestudeerd'. (Niet mijn beeld, maar dit zijn reacties die je toch wel regelmatig hoort en die ik in hetzelfde kader schuif als jouw reacties op bepaalde overheidsbestedingen). Ik vind echt dat jij een enorm egocentrisch, misschien zelfs wel egoïstisch en onflexibel wereldbeeld hebt. En ik hoop van harte voor je dat je lekker in je veilige wereldje kunt blijven en nooit in de omstandigheden komt dat je verder na moet denken over de gevolgen voor andere mensen.Citaat:Wat ik wel grappig vind is dat iedereen er vanuit gaat dat die kinderen de zorg in gaan. Niemand houdt er rekening mee dat er dus ook nieuwe internet scammers komen, bankrovers, verkrachters, moordenaars,middelmatige managers,toiletjuffrouwen,uitkeringstrekkers, vandalen etc...
Is dit een wat hoort niet in dit rijtje thuis vraag?
.
Vjestagirl schreef:Dan jezelf...
En jawel hoor. Veel beter zelfs.
nickyu schreef:sandra
dit bedrag is per 3 maanden niet per maand
daarbij is de scholing vanaf 2 jr in belgie verkrijgbaar en gratis
ikdoemaarwat schreef:Vjestagirl schreef:Dan jezelf...
En jawel hoor. Veel beter zelfs.
bedankt voor de verbetering,ja we kunnen niet allemaal een wereldwonder zijn zoals jij he
maar wel mens en dus net zoveel rechten.....
ik vind echt dat je ontzettend naar (en dan druk ik het vriendelijk uit) en neerbuigend overkomt tegen mensen die er een andere mening op na houden
Citaat:nou zoiezo al een foute opmerking
kinderen neem je niet................die krijg je
Citaat:misschien toch eens beter nadenken voordat je zulks uitspraken doet
nickyu schreef:dipstaartje schreef:hier in nederland is het ook gratis, de bijdrage die scholen vragen is vrijwillig
zo vrijwillig is die vrijwillige bijdrage niet
nickyu schreef:vele nederlanders hier in de grensstreek brengen
klein kind naar belgie op school
va 2,5 jaar van 8,30 tot 15,20
en dan is er extra ochtend opvang va 7uur sochtends en na school tot 18,30
de extra kost minder dan de euro , aldus hier
daarbij in belgie krijg je voor het 2e kind veel meer bijslag !
ikdoemaarwat schreef:misschien wel eens ingeleefd dat je mensen kwetst met zulke uitspraken? jij als slimme (..) meid moet dat toch weten ........
daarom beter nadenken voordat je wat zegt ja....en ja daarom is het een foute opmerking....
en mierenwippen over een spellingsfout is een tekortkoming aan argumenten.....
Sandravm schreef:nickyu schreef:vele nederlanders hier in de grensstreek brengen
klein kind naar belgie op school
va 2,5 jaar van 8,30 tot 15,20
en dan is er extra ochtend opvang va 7uur sochtends en na school tot 18,30
de extra kost minder dan de euro , aldus hier
daarbij in belgie krijg je voor het 2e kind veel meer bijslag !
Hier krijg je effectief veel meer bijslag vanaf een tweede kind, dat is waar. Maar in België moet men ieder maand ook veel afdragen aan de Rijksdienst voor Sociale zekerheid en dit door zowel de werknemer als de werkgever. Voor wat, hoort wat.
Citaat:en die beslissing is, dat je pogingen gaat doen kindertjes te maken.
Vjestagirl schreef:Matsjo schreef:Vjestagirl:
Je manier van redeneren is niet eerlijk naar mijn mening.
Ik ben het met je eens dat sommige mensen in financiele posities beter even kunnen wachten met kinderen, maar kinderbijslag is niet alleen voor arme mensen. Het is voor iedereen. Jouw ouders die blijkbaar afdoende verdienen, hebben OOK kinderbijslag gekregen. Het gaat ook om mensen die een MBO opleiding hebben, modaal verdienen en gewoon dat beetje kinderbijslag nodig hebben om wat duurdere dingen aan te schaffen (schoolboeken, een beugel e.d.). Want overigens: die kinderbijslag is geen vetpot. Je moppert dus blijkbaar dat de minder verdeelde mensen inderdaad een zetje in de rug van onze overheid krijgen maar het leven gaat niet over rozen en alles kan veranderen. Ongelukken zitten in een klein hoekje, dus als jij later met je goede opleiding en goede baan ooit eens arbeidsongeschikt raakt, betalen ook de minder verdienende mensen mee om jou toch van je levensonderhoud te voorzien net als dat zij nu mee betalen voor jouw studiefinanciering dus een ieder levert een beetje in en krijgt een beetje terug. Echter, waarom zou jij er meer recht op hebben alleen maar omdat jouw familie misschien een hogere opleiding heeft genoten dan misschien jouw klasgenootje, wiens ouders minder verdienen maar die misschien wel een stuk intelligenter is? Die mensen verdienen net zo goed een kans.
Ik vind dat als je situatie buiten je schuld om veranderd (dus als je arbeids ongeschikt wordt, als je partner overlijd, ziektes etc.) je best wat extra mag krijgen van de overheid. Onvoorziene omstandigheden.
Het laatste stuk van je post snap ik geen hout van, zou je dat wat duidelijker/anders willen formuleren?
Vjestagirl schreef:nickyu schreef:
zo vrijwillig is die vrijwillige bijdrage niet