Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brabants Dagblad schreef:SINT-OEDENRODE – Een 22-jarige vrouw uit Sint-Oedenrode is donderdagmiddag op de Van der Horststraat bij het uitlaten van haar hondje aangevallen door drie pitbulls.
De vrouw is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld aan bijtwonden aan armen en onderrug. Het hondje is naar de dierenarts gebracht. Dat meldde de politie.
De pitbulls werden uitgelaten door een 53-jarige vrouw. Zij werd meegesleurd toen de honden het kleine hondje in het vizier kregen. De 22-jarige vrouw probeerde haar hondje te beschermen door het beestje op te tillen. Buurtbewoners schoten direct te hulp om de vechtende honden bij de vrouw weg te halen.
De eigenaar van de honden ontkent dat het om pitbulls gaat. Hij zegt dat het drie Amerikaanse bulldogs zijn, waarmij hij ook shows bezoekt en prijzen wint. ''Mijn schoonmoeder liep door een gangetje en wilde de 22-jarige vrouw erlangs laten. Zij zei dat ze dat niet durfde en liet uiteindelijk van schrik haar hondje vallen. Toen is het hondje inderdaad in een vechtpartij gebeten.''
Zoolgangster schreef:Wat ik heb gemerkt met dog-achtigen, is dat ze idd niet van 'enge" dingen houden, of dingen die "verdacht" kunnen zijn, zoals mensen die opeens ergens opduiken waar ze niet verwacht worden... Zo was er bijvoorbeeld in een bepaald dorp een gazon, daar liep nóóit iemand op, en op een dag liep er zomaar een meneer over. Dat vond de dogachtige die ik kende al reden om te grommen naar die man...
Berdien schreef:Hoewel de bovenste foto toch echt van een American Pitbull Terrier site kwam.. even een duidelijkere foto er neer gezet.
Ik weet het niet [naam]. Vaak hoor je van mensen die grotere honden hebben dat álle kleinere hondjes "kleine vuile rotkeffers zijn" die ook nog eens "altijd hun hond uitdagen" en dat de grotere hond dus "zich best mag verdedigen tegen dat kleien gespuis". Overdreven? Was dat maar waar.. Een góed opgevoede, baasgerichte hond valt níet zomaar een (klein) hondje aan, uitdagen of niet.
robesh schreef:Krugger gelukkig wonen wij in nederland en niet in ijsland en mogen wij hier gewoon ons super ras houden.Er zijn door de gelukkig afgeschrafte wetgeving al teveel lieve onschuldige honden afgemaakt.
.