Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:39

Van Duitse doggen verbaast het me niet dat die hondjes (proberen) dood te bijten. Dat heeft met hun duistere, maar gelukkig verre verleden te maken: ze hebben kannibalen-bloed: ze stammen deels af van honden die werden gebruikt voor de jacht op... wolven! Maar dat is iedereen vergeten. Gelukkig zijn veel Duitse doggen dat zelf ook vergeten, maar blijkbaar niet àlle exemplaren...

Ik ken een Duitse dog die inderdaad kleine hondjes zó doodbeet, dat was in een mum van tijd gebeurt: kop ff omlaag, hap, dood. Gelukkig woonde de eigenaar erg afgelegen... anders waren er zéker grote problemen door gekomen met de buurt. De doodgebeten hondjes kwamen niet uit de buurt...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:40

Natuurlijk hebben we dat verteld. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:40

@ geerke ; rústig ;) Ik bedoel een ander verhaal over het gedeelte van dat er mensen waren die te hulp schoten. Het verhaal blijkt dus niet te kloppen.
Niet zozeer over de honden :=

En het gaat ook niet om het ras of een hond dan wel of niet mag aanvallen. Maar ik kan gewoon niet bijna niet geloven dat een hond 'zomaar' aanvalt, Pitbull of niet.
Een hond vertoont toch niet zomaar dit gedrag ? Alsof zo'n hond denkt 'Heeee klein hondje, die freet ik op'.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:45

@[naam]: sommige honden lijken dat inderdaad te denken, "ff een hondesnackje tussendoor."

Mijn hondje is wel eens zonder meer aangevallen terwijl hij in de struiken zat te poepen. Mijn hondje maakte geen oogcontact, had duidelijk geen dominante houding, was niet aan het uitdagen... niks. En met een ander klein hondje (teefje) hebben we het ook wel meegemaakt, dat zomaar een andere hond aanviel. Gelukkig was die hond niet sterk genoeg om haar dood te bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:48

Toch vreemd. Laten we er even vanuit gaan dat het een goede Pitbull fok is geweest, pup heeft een goede opvoeding gehad.
Verder geen nare ervaringen etc etc.
Het felle zal er dan misschien wel inblijven, gezien het toch een Pitbull is ...
Maar dan kan ik er niet bij dat een Pitbull met goede opvoeding toch ineens aanvalt :\
Net zoals onze hond, een Border Collie (top 3 meest onbetrouwbare honden) die een mooi stamboom heeft +
vele cursussen succesvol heeft afgrond dat deze ooit zou aanvallen.

(Ik pak maar even een Pitbull als voorbeeld ;))

Dát vind ik zo vreemd :) ! Ook al zit het er misschien in, juist een opvoeding zorgt er toch voor dat dingen voorkomen ipv genezen worden ?
(Tuurlijk, als zo'n hond gewoon een bagger opvoeding ... Dus geen opvoeding heeft gehad kan ik me het eerder voorstellen).

Macs

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:52

Ik denk dat ze ook heel gevoelig zijn voor 'enge' dingen.
Net als mijn oude Bullmastiff waarvan een jochie voor zijn neus van zijn fietsje viel en sindsdien iedereen heeft aangevallen.
Lady is doodsbang voor kleine kinderen. Ons buurjongetje van 4 kwam stampend de tuin binnen, sindsdien gromt ze naar elk klein kindje, en kruipt vervolgens in je hol.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:55

Jeetje wat erg zeg :\ Drie volwassen honden (ongeacht ras) die een pup aanvallen? :n

Overigens mag er niets gezegd worden over pitbulls/ambulls/staffords, maar zijn wel alle kleine hondjes nare rotkeffers? Wíe veroordeelt er dan? Wij hebben bijna 16 jaar lang een Papillon gehad. Zo'n klein wit fluffy hondje dus. Die blafte nóóit naar grote honden, had nóóit een grote bek en wilde gewoon met rust gelaten worden. En waarom? Omdat ze als pup door twee Jack Russels is gegrepen. Voor de achterdeur, nadat ze in volle paniek naar huis was gescheurd.
Natuurlijk zijn er vervelende kleine hondjes, maar er zijn net zo goed vervelende grote honden. Alleen is bij die laatste groep het zo naar dat ze ook meteen grotere bekken hebben....

Ook heb ik het idee dat in Nederland het verkeerde beeld heerst over de pitbull.
Dit is een pitbull:
Afbeelding

Maar in NL worden dít pitbulls genoemd:
Afbeelding
En dat is dus een Bull Terrier.

Klein naamsverschil, groot hondenverschil.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 05-03-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Duidelijkere foto geplaatst

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:58

gister op teletekst stond dat de pitbulls miss afgemaakt worden. Vind het zielig voor de vrouw. Snap haar wel dat ze haar hondje wou beschermen. Dat zou ik ook doen.

Edit: Kan het stukje van teletekst niet meer vinden. heb wel een stukje gevonden dat het NIET om pitbulls ging.

Brabants Dagblad schreef:
SINT-OEDENRODE – Een 22-jarige vrouw uit Sint-Oedenrode is donderdagmiddag op de Van der Horststraat bij het uitlaten van haar hondje aangevallen door drie pitbulls.

De vrouw is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld aan bijtwonden aan armen en onderrug. Het hondje is naar de dierenarts gebracht. Dat meldde de politie.

De pitbulls werden uitgelaten door een 53-jarige vrouw. Zij werd meegesleurd toen de honden het kleine hondje in het vizier kregen. De 22-jarige vrouw probeerde haar hondje te beschermen door het beestje op te tillen. Buurtbewoners schoten direct te hulp om de vechtende honden bij de vrouw weg te halen.

De eigenaar van de honden ontkent dat het om pitbulls gaat. Hij zegt dat het drie Amerikaanse bulldogs zijn, waarmij hij ook shows bezoekt en prijzen wint. ''Mijn schoonmoeder liep door een gangetje en wilde de 22-jarige vrouw erlangs laten. Zij zei dat ze dat niet durfde en liet uiteindelijk van schrik haar hondje vallen. Toen is het hondje inderdaad in een vechtpartij gebeten.''
Laatst bijgewerkt door chantal_bel op 05-03-10 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:59

Dat is geen pitbull, dat is een amerikaanse stafford op dat plaatje..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:59

Wat ik heb gemerkt met dog-achtigen, is dat ze idd niet van 'enge" dingen houden, of dingen die "verdacht" kunnen zijn, zoals mensen die opeens ergens opduiken waar ze niet verwacht worden... Zo was er bijvoorbeeld in een bepaald dorp een gazon, daar liep nóóit iemand op, en op een dag liep er zomaar een meneer over. Dat vond de dogachtige die ik kende al reden om te grommen naar die man...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:00

@ Berdien ; om maar even gelijk te stellen ;) !
Want het was 'Pitbulls zijn rotzakken' (even kort door de bocht) terwijl dat kleinere honden er toch ook wat van kunnen.
Zo bedoelen we het meer :). Groot of klein, rotte appels zitten er altijd tussen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:04

Hoewel de bovenste foto toch echt van een American Pitbull Terrier site kwam.. even een duidelijkere foto er neer gezet.

Ik weet het niet Edgar. Vaak hoor je van mensen die grotere honden hebben dat álle kleinere hondjes "kleine vuile rotkeffers zijn" die ook nog eens "altijd hun hond uitdagen" en dat de grotere hond dus "zich best mag verdedigen tegen dat kleien gespuis". Overdreven? Was dat maar waar.. Een góed opgevoede, baasgerichte hond valt níet zomaar een (klein) hondje aan, uitdagen of niet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:09

Zoolgangster schreef:
Wat ik heb gemerkt met dog-achtigen, is dat ze idd niet van 'enge" dingen houden, of dingen die "verdacht" kunnen zijn, zoals mensen die opeens ergens opduiken waar ze niet verwacht worden... Zo was er bijvoorbeeld in een bepaald dorp een gazon, daar liep nóóit iemand op, en op een dag liep er zomaar een meneer over. Dat vond de dogachtige die ik kende al reden om te grommen naar die man...

Precies wat ik ook bedoelde :) Die honden zijn enorm eenkennig en eigenlijk ook achter de ellebogen zeg maar..

Ik vind dat je een grote hond wel in het oog moet houden met kleinere honden, opgevoed of niet. Ik ga er altijd maar vanuit dat die kleine keffers mijn hond van zichzelf af laat gaan, dit gebeurd niet uit zichzelf. Ik ben ook niet bang om eigenaren aan te spreken in de zin dat ik niet verantwoordelijk ben voor het gedrag van mijn hond wanneer de andere hond intimiderend of uitdagend gedrag vertoont. Dan heeft die eigenaar altijd nog de mogelijkheid de hond terug te roepen of te waarschuwen. Meestal loopt mijn hond door, maar bij hem is genoeg ook genoeg en kan er welleens een grom of waarschuwing uitkomen.

En nog even over die rottweilers (3) van mijn oom en tante: Die gaan gebukt onder het gezag van een Jack Russell ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:14

@ Berdien: Heb je gelijk in :j ... Laat onze hond nu precies een tussenmaat hebben en dan is het altijd van 'kleine rotkeffers' & 'grote rotzakken met flinke bekken' :)).
Grote honden kunnen er wat van, die kleintjes ook. Kleine honden kunnen er wat van, die grote ook. Hoe je het ook wilt formuleren ;).

Ik ben het er ook mee eens dat íedereen een hond op de juiste manier moet opvoeden. Maargoed, wat voor mij de juiste manier is
is het voor iemand anders weer niet. Maar dat heb je ook weer met kinderen, paarden etc. Je doet het toch nooit goed
in de ogen van iemand anders.
Ik vind persoonlijk; het liefst met cursussen. Hebben wij heel veel profijt van gehad ; een hond waarmee je kunt schrijven en lezen
maar die ik ook 100% vertrouw. Maarja, zo'n hond kan alsnog aanvallen. Dus je weet nooit of je het goed doet.
Okee, je zal zo'n dier eerder onder controle hebben. Maar of dat persee zegt dat een dier niet aanvalt ?
Het zijn en blijven dieren. En dieren zijn egoïstisch, die leven voor hun zelf (in een roedel). Die zien zo'n aanval anders als wij het zien.
Dus vraag ik me af waarom die honden een klein hondje hebben aangevallen ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:16

@Berdien, ik lees het ook nogal eens van eigenaren van grote honden, dat ze klagen dat hún honden worden uitgedaagd door kleine keffertjes, en dat ze het oneerlijk vinden dat hún hond niks mag doen, en zo'n kleintje wel...
Zucht... ze snappen niet dat zo'n keffertje heel wat meer moeite moet doen om hun hond dood te bijten, dan andersom...

En vaak keffen die keffertjes meer uit angst, door slechte ervaringen met grote honden, dan om uit te dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:18

En dus duiken grote honden erop omdat ze die angst zien/horen lijkt mij dan ? Dan is dat niet zo vreemd, niet dat het goed is ! Maar dat is wel een soort van aanleiding ... 'Teken van zwakte, die moet ik hebben'. Zo gaat dat in de natuur. Nu staan wij mensen ertussenin ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:27

Tja [naam], als Darwin het voor het zeggen had, zouden er, denk ik, heel wat rashondjes niet bestaan... En we hebben ook nog eens verschillende karaktereigenschappen van honden versterkt door selectieve fok, dus moeten we inderdaad zelf een oogje in het zeil blijven houden, anders krijgen we drama's met onze huishondjes.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:29

Berdien schreef:
Hoewel de bovenste foto toch echt van een American Pitbull Terrier site kwam.. even een duidelijkere foto er neer gezet.

Ik weet het niet [naam]. Vaak hoor je van mensen die grotere honden hebben dat álle kleinere hondjes "kleine vuile rotkeffers zijn" die ook nog eens "altijd hun hond uitdagen" en dat de grotere hond dus "zich best mag verdedigen tegen dat kleien gespuis". Overdreven? Was dat maar waar.. Een góed opgevoede, baasgerichte hond valt níet zomaar een (klein) hondje aan, uitdagen of niet.

correct me if i'm wrong:
Zover ik weet, wordt in nederland de pitbull niet erkent als ras opzich. Onder pitbulls wordt verstaan:
Alle honden die de uiterlijke kenmerken van een stafford vertonen maar geen papieren hebben.

In amerika word de pitbull wel erkend.

Omdat mijn hond geen papieren heeft maar wel degelijk van 2 amerikaanse staffords stamt
(een nederlandse en een belg), werd ze toch onder het kopje pitbull gezet toen het RAD nog van toepassing was.
Laatst bijgewerkt door Babette op 05-03-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:32

[/quote]
Oke, ik ga niet veel zeggen, maar hou op met die onzin over dat je dat soort honden eng vind. Belachelijk![/quote]

Pardon? ik neem toch wel aan dat ik mijn eigen mening zou mogen geven over wat ik van het pitbull ras vind toch wie ben jij om mij te vertellen dat ik daarover mijn mond moet houden en dat het onzin is?

JIJ vind het onzin maar daarom hoef ik het nog geen onzin te vinden, vind het een erg zielige opmerking van je! voel jij je aangevallen omdat je een stafford oid hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:32

Precies, dus hebben honden gewoon iemand nodig die ze op de 'juiste' manier corrigeerd en in bedwang houdt.
Ik denk dat als je zoiets aan je hond voorschoteld er veel problemen worden voorkomen, waaronder ook de verschrikkelijke gebeurtenis die hier te lezen is :j
Dus inderdaad, het zal aan de hond liggen dat die op een andere hond duikt en dus is de hond verkeerd, maar het is toch de taak van de baas
om zulke dingen te voorkomen en zo'n hond aan te pakken. En dus vind ik dat zo'n hond niet gelijk afgestraft moet
worden met laten inslapen.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:33

Dat zeg je precies goed, alles wat erop lijkt maar zonder papieren wordt pitbull genoemd!

Mijn hondje van ongeveer 12 jaar oud maar zo fris en vrolijk als maar zijn kan werd afgelopen week vanuit het niets door een herder gepakt. Waren beiden op vreemd terrein (stal) en mijn hondje stond gewoon te staan toen die herder op haar af kwam en haar greep nog voordat iemand wat kon doen. Uiteraard kreeg ie een schop maar ja voor hetzelfde geld bijt ie die van mij hardstikke dood!

Ik kan daar slecht tegen en moet me dan enorm inhouden om niet extreem uit te vallen. Vraag me wel af hoe dat straks daar in huis gaat, ze is zwanger van haar eerste kindje.....maar ik loop dus om als ik m aan zie komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:33

@ SecretLIN ; als je even terugleest is hierover al een excuses aangeboden en ook de reden waarom dit is neergetypt.
Overigens vind ik het ook een béétje een grove reactie.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:34

robesh schreef:
Krugger gelukkig wonen wij in nederland en niet in ijsland en mogen wij hier gewoon ons super ras houden.Er zijn door de gelukkig afgeschrafte wetgeving al teveel lieve onschuldige honden afgemaakt.

.

Lezen is ook een kunst, ik schrijf duidelijk ongeacht ras. Het gaat om wat een individuele hond (wellicht als gevolg van gebrek aan opvoeding) voor een gevaar vormt voor zijn omgeving.
Hier mag ik bijvoorbeeld als ik op ons land een hond achter de schapen aan zie zitten dit dier zonder pardon afschieten, en terecht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:35

Je hebt (volgens mij) gedeeltelijk gelijk Soophia. Je hebt de pitbull en dat is inderdaad geen erkend ras, maar een mengelmoes/alles wat eruit ziet als... En je hebt de American Pitbull Terrier. En dat laatste is volgens mij wel een erkende ras :j Maar dat laatste wordt ook weer gewoon 'pitbull' genoemd...

Precies Zoolgangster! Hoewel alle honden gewoon opgevoed moeten zijn, richt een klein hondje gewoon minder schade aan. En een deel zal inderdaad ook angstblaffen zijn. Heeft onze Kooiker ook last van, die gaat vanuit angst blaffen waardoor ze heel wat meer lijkt dan ze is. Wordt aan gewerkt, is ook nog maar een half jaar oud.

Een hond die op een angstige hond duikt lijkt me niet goed :n en zeker niet sociaal. Een hond kan zijn dominantie bevestigen, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er vol bovenop duikt en ook niet meer los laat..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:36

oke, daar heb ik dan overheen gelezen...Sorry

vond het een beetje vreemd, ik geef hierover gewoon mijn mening dat ik dat soort rassen eng vind, ik zeg helemaal niets over elke hond persoonlijk (kennissen van me hadden ook een pitbull, super lief dier!) maar als ik dat soort honden zie lopen (ligt eraan met wat voor soort persoon erbij) kom ik er sowieso niet bij in de buurt met mijn honden.. heb al genoeg enge dingen gezien met pitbulls (ervaring bij de dierenambulance) tuurlijk zullen er ook lieve bij zitten maar is gewoon niet mijn soort hond