PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:06

elmo1 schreef:
Renee1990 schreef:
Bjivoorbeeld al die moskeeen,
Krijgen wij een kerk in marokko, als je dat wilt denk ik dat je niet lang leeft,
waarom zijn wij dan wel zo achterlijk om alles toe te laten,

kom al jaren in de hoofdstad van Marokko daar staat ook al jaren een gigantische hervormd christelijke kerk, evenals een synagoge.
Helemaal geen probleem, er is een grote christelijke gemeenschap en tevens een grote joodse gemeenschap.
Niet oordelen als je er niets van weet

Da's veel makkelijker Elmo :+

Gewoon goed naar Wilders luisteren, en dat naroepen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:06

dan gaan we gewoon christelijke kerken neerzetten in marokko,en top-less op het strand lopen....moet kunnen...we gaan ons natuurlijk niet aanpassen aan de gewoontes van het land...

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

Gebeurt al, Geerke :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

Lovely schreef:
Yamcha schreef:
@ Adil: Nou, dan zou ik zeggen: terug naar de VOC-mentaliteit :D

Verover Turkije en Marokko, dan zijn we gelijk van al het gezeur af :D

Yep, maar er is niks :D.

Ach, als we zo door gaan kunnen we ook wel door gaan met de handeltjes van de West indische Compagnie :Y) Zat mensen toch.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:08

elmo1 schreef:

Dan moet je zelf toch ook eens beter je huiswerk doen... Er zijn zelfs filmpjes
van mensen die worden bekogeld omdat ze een ander geloof volgen....

Renee

elmo1 schreef:
Renee1990 schreef:
Bjivoorbeeld al die moskeeen,
Krijgen wij een kerk in marokko, als je dat wilt denk ik dat je niet lang leeft,
waarom zijn wij dan wel zo achterlijk om alles toe te laten,

kom al jaren in de hoofdstad van Marokko daar staat ook al jaren een gigantische hervormd christelijke kerk, evenals een synagoge.
Helemaal geen probleem, er is een grote christelijke gemeenschap en tevens een grote joodse gemeenschap.

Ik denk dat Renee1990 bedoelt dat er in nederland heel veel moskeeën moeten worden bijgebouwd, maar als wij met z'n alle massaal naar marokko zouden trekken en het op zouden eisen dat het zelfde niet voor ons zou gebeuren

Figaro

Wat vinden wij ineens 'onze' kerken belangrijk.. Een gemiddelde moskee trekt meer bezoekers dan een kerk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:09

BaiNar schreef:
Helemaal mee eens...
In een islamitisch land worden de christenen zwaar gediscrimineerd of zelfs mishandeld...

Als wij op vakantie een kerk bezoeken o.i.d. passen wij ons toch ook aan??

Vergeet niet dat dit niet het enige is wat de pvv wil... ze hebben vele goede dingen op hun lijst staan met betrekking tot werken, ov., belasting, dieren etc.

Dat is helemaal niet waar.. Je hebt zoveel landen met zowel de christelijke als de islamtische geloofsovertuiging/cultuurr door elkaar.

Zo ben ik eens 6 weken naar Zuid Afrika geweest, weet je wat ik daar tegen kwam? Een heel drop bij elkaar, met allemaal Nederlanders,schotel tv en noem het maar op.. Dat was voor mij het bewijs, wij zijn precies hetzelfde.

Kijk eens naar Turkije, hoeveel verschillende kerken daar zijn.. Maar kijk ook eens naar zoveel andere landen.. Nederland is echt niet het enige land met een muti culturele samenleving hoor :)

En daarnaast heb ik me op vakantie héél vaak die geschaamd voor Nederlanders.. Ik heb nog foto's ervan, dat Nederlandse vrouwen/meiden top less aan het zonnen waren naast vrouwen in een Boerka.
Dat Nederlandse meiden, een moskee wilde bezoeken maar ze hadden een fles bier in hun hand die ze niet buiten wilde laten.. Waarna ze die man gingen uitschelden omdat ze dan niet naar binnen mochten..

Ik heb de halve wereld rond gereisd en daarom vind ik het zo flauw, alsof Nederlanders zich altijd goed aanpassen? Daarmee wil ik niets goed praten wat hier gebeurt.. Maar Nederland is ook geen "heilig" volk.

Het verbieden van een hoofddoek vind ik zeer kwalijk..

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:09

Lianne84 schreef:
Wat vinden wij ineens 'onze' kerken belangrijk.. Een gemiddelde moskee trekt meer bezoekers dan een kerk.

Het gaat hier niet zozeer om de kerken alswel om de verdraagzaamheid...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:11

Als ik vandaag een mooie nieuwe levensovertuiging bedenk en daarvoor duizenden aanhangers vind en dan mij mooie gebedsruimte wil bouwen in Nederland dan moet dat toch ook kunnen?
Waarom zou de moslimgemeenschap dan geen moskee mogen bouwen?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:11

BaiNar schreef:
Lianne84 schreef:

Het gaat hier niet zozeer om de kerken alswel om de verdraagzaamheid...

Ja en omdat 'hullie' niet verdraagzaam zouden zijn gaan wij maar de hoofddoekjes verbieden..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:12

Evelijn schreef:
@Adil Och ja.. zullen we het even ook gaan hebben over ons koloniaal verleden en hoe trots we daar op zouden moeten zijn. Not! En volgens mij hebben wij nooit gebied bezet in China?
Trouwens.. onze vertrouwde aardappel is al Zuid-Amerikaans.
Ik vind ook dat invloeden uit andere landen en culturen als verrijking moeten worden gezien... en niet als aanval op Nederland.

evelijn, wil je alstjeblieft beter lezen voordat je iemand aanvalt, ik zeg nergens dat we trots moeten zijn op de VOC-tijd....

Sterker nog, dat zouden die domme Nederlanders zich eens voor ogen moeten houden als ze het weer eens hebben over Hitler en alle andere gemene Duitsers... :Y)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:12

Lianne84 schreef:
Sandeman schreef:
Ik vind hoofddoekjes ook erg storend

Wat vind jij storend aan een hoofddoekje dan? En mag ik vragen in wat voor sector je werkt?

Ik vind het niet netjes staan. Ik mag in de winkel ook geen bandana op omdat het niet netjes staat. En ik heb jaren met turkse en marrokaanse meisjes samen gewerkt en het is niet verplicht in hun geloof.
Ik werk (staat in me profiel overigens) in een drogist.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:13

Een hoofddoek heeft niets te maken met het wel of niet beheersen van de Nederlandse taal :Z

Ik vind dat als je 1 ding afschaft, je alles moet afschaffen. Dus dan ook de keppeltjes en de kruisjes.

Voor mij hoeft het niet, een hoofddoek heb ik geen problemen mee.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:13

Lianne84 schreef:
Ja en omdat 'hullie' niet verdraagzaam zouden zijn gaan wij maar de hoofddoekjes verbieden..

het ging in deze niet om de hoofddoekjes... je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:14

Yamcha schreef:
Gebeurt al, Geerke :)

ik denk toch dat als je het bekijkt er meer moskeen staan in nederland dan christelijke kerken in marokko...
waarom verloop het trouwens allemaal zo moeilijk in nederland?
Het mengen van culturen bedoel ik....in amerika is het ook 1 grote 'melting pot'...(dat gaat toch redelijk...afgezien van het discrimeren van de negers ,wat ernstige vormen aannam)
Of zou het ermee te maken hebben dat de meeste daar gelijk zijn gekomen van 'oversea' nadat we de indianen dood hadden geschoten en het nog levende restant in reservaten hadden opgesloten?

ik begrijp niet waarom het in nederland zo moeilijk gaat....of misschien voelt de nederlander zich juist gediscrimineert?
(ik stond ooit op een lijst voor woningzoekenden,met vaste baan....toch ging de woning naar een marokkaan zonder werk)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:15

Sandeman schreef:
Ik vind het niet netjes staan. Ik mag in de winkel ook geen bandana op omdat het niet netjes staat. En ik heb jaren met turkse en marrokaanse meisjes samen gewerkt en het is niet verplicht in hun geloof.

En ik neem dat jij wel een (zichtbaar) kruisje zou mogen dragen als je dat zou willen?
Niemand hier zegt dat het voor deze meiden en vrouwen verplicht is een hoofddoekje te dragen. Het is een keuze die zij maken. Dat maakt het daarom niet minder belangrijk.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:16

geerke schreef:
dan gaan we gewoon christelijke kerken neerzetten in marokko,en top-less op het strand lopen....moet kunnen...we gaan ons natuurlijk niet aanpassen aan de gewoontes van het land...

staan al kerken en er word gewoon topless gezond hoor, :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:17

Lianne84 schreef:
Sandeman schreef:

En ik neem dat jij wel een (zichtbaar) kruisje zou mogen dragen als je dat zou willen?
Niemand hier zegt dat het voor deze meiden en vrouwen verplicht is een hoofddoekje te dragen. Het is een keuze die zij maken. Dat maakt het daarom niet minder belangrijk.

Imo ook niet belangrijker dan een pet of een kruisje. Keuze is aan de werkgever natuurlijk als je het niet representatie vind staan (en geen uizonderingen maakt tussen geloven).

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:17

BaiNar schreef:
Lianne84 schreef:

het ging in deze niet om de hoofddoekjes... je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt...

Nee het gaat om kerken, waar in Nederland misschien een halve kip zit. Maar omdat het 'verboden' zou worden om dit te bouwen schreeuwen we opeens als een gillende keukenmeid dat ons onrecht wordt aangedaan. Ik weet heus wel waar de klepel hangt..

Mij gaat het erom dat het er voor het beleid in ons land niet toe doet hoe 'die mensen' ons daar behandelen. Overigens hoor ik daarover ook verschillende verhalen dus ik vraag me af hoe 'erg' het daar dan wel niet is. Ik ben zelf nooit in Turkije of Marokko of een ander islamitisch land geweest dus ik kan er niet over oordelen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:18

Sandeman schreef:
Ik vind het niet netjes staan. En ik heb jaren met turkse en marrokaanse meisjes samen gewerkt en het is niet verplicht in hun geloof.

Jij? Kan zijn, ik vind tatoeages of piercings in het gezicht soms ook niet mooi.. Of geverfd haar.. Moeten we dat dan ook allemaal gaan verbieden? :?
Kom op zeg, beetje respect tegenover elkaar! Als die meiden een hoofddoekje willen dragen mogen ze dat toch lekker zelf weten? Wie ben jij om te bepalen wat iemand wel/niet mag dragen? :z

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:18

De cijfers liegen er niet om. Ik ontken ook niet dat er een probleem is met een groep allochtonen.. Alleen ik kán wel nuchter en reëel nadenken.. Ook al is de groep criminelen te hoog, voor mij betekend dat niet dat ze allemaal zo zijn.
Sterker nog, ik geef ze een eerlijke kans.

Ik vind dat je alleen maar meer haat creëert door ze dingen aftepakken die voor hun veel waard zijn. Zoals de hoofddoek. Laat ze lekker, met een hoofddoek zie je de gezichtuitdrukking prima, als zij dat graag willen dragen.. Wie is Wilders dan wel niet?!

Zelfde als in de moskee, waarom moeten ze daar Nederlands praten? Er komen toch, haast, geen Nederlanders? Ik ga soms naar een Engels talige kerk.. Gewoon omdat het gezellig en los is.. Die Gospel. Zou dat dan ook niet meer mogen? Of mag dat dan weer wel? Dat zou pas oneerlijk zijn.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:19

liedje89 schreef:
Imo ook niet belangrijker dan een pet of een kruisje. Keuze is aan de werkgever natuurlijk als je het niet representatie vind staan (en geen uizonderingen maakt tussen geloven).

Dat bedoel ik ook, wel een kruisje? Dan ook een hoofddoekje.
Ik heb overigens nog niet eerder van een geloof gehoord die een pet voorschrijft?

geerke

elmo1 schreef:
geerke schreef:

staan al kerken en er word gewoon topless gezond hoor, :+

dat is dan een bewijs dat de onderontwikkelde mensen uit het rifgebergte naar nederland komen....vaak ook nog analfabeet.
Halen vervolgens hun bruid ook weer daarvandaan...gelukkig studeren er veel af en gaan dan weer met intelectuele bagage weer terug naar hun land van herkomst om daar het land vooruit te helpen...

Sandeman

Dat zou wel mogen ja, al zal ik die niet dragen want ik ben atheist. Maar een klein kruisje vind ik heel wat anders dan een hoofddoekje.
Ik moet mijn tattoes ook bedekken. En mensen met opvallende piercings in het gezicht mag ook niet.