Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Mank gaan als je vergelijkt met andere diersoorten? Dit begrijp ik niet. Laten we eerlijk zijn, je paard heb je voor de lol, je hond ook en dergelijke. De orca's en dlofijnen worden ook voor de lol gehouden. Of ze dan niet gedomesticeerd zijn ja of te nee, dat vind ik er niet toe doen. We mogen ook wel toegeven dat we hierin egoïstisch zijn en de dieren voor ons eigen lol hebben.
De reacties van, tja welke mensen zijn er zo ziek om dat meisje op de rug van de orca te zetten vind ik ook nergens over gaan...
En paarden dan? Of krijgen we dan toch weer het makkelijke praatje van domesticatie... Ik begrijp heus wel wat er mee wordt bedoeld, maar misschien handig om het van 2 kanten te bekijken en niet direct zo zwart-wit.
Fiffill schreef:Tja, want orka's kunnen je misschien laten verdrinken maar paarden kunnen je ook bijten/trappen/happen/slaan... ook soms geen lieve diertjes!Ik ben het met je eens, maar paarden zijn altijd nog 'beter' te houden dan orka's.
Fiffill schreef:MamboBeach schreef:Mank gaan als je vergelijkt met andere diersoorten? Dit begrijp ik niet. Laten we eerlijk zijn, je paard heb je voor de lol, je hond ook en dergelijke. De orca's en dlofijnen worden ook voor de lol gehouden. Of ze dan niet gedomesticeerd zijn ja of te nee, dat vind ik er niet toe doen. We mogen ook wel toegeven dat we hierin egoïstisch zijn en de dieren voor ons eigen lol hebben.
De reacties van, tja welke mensen zijn er zo ziek om dat meisje op de rug van de orca te zetten vind ik ook nergens over gaan...
En paarden dan? Of krijgen we dan toch weer het makkelijke praatje van domesticatie... Ik begrijp heus wel wat er mee wordt bedoeld, maar misschien handig om het van 2 kanten te bekijken en niet direct zo zwart-wit.
Ik ben het met je eens, maar paarden zijn altijd nog 'beter' te houden dan orka's.
HorseyDude schreef:Fiffill schreef:Tja, want orka's kunnen je misschien laten verdrinken maar paarden kunnen je ook bijten/trappen/happen/slaan... ook soms geen lieve diertjes!Ik ben het met je eens, maar paarden zijn altijd nog 'beter' te houden dan orka's.
Men had het dus áán zien komen... eigenwijs, SW?Citaat:Several spectators said the animals had been agitated during a 12:30p.m. show, playing or fighting with one another and refusing to obey commands to splash the crowd, a staple of the program.
HorseyDude schreef:Fiffill schreef:Tja, want orka's kunnen je misschien laten verdrinken maar paarden kunnen je ook bijten/trappen/happen/slaan... ook soms geen lieve diertjes!Ik ben het met je eens, maar paarden zijn altijd nog 'beter' te houden dan orka's.Men had het dus áán zien komen... eigenwijs, SW?Citaat:Several spectators said the animals had been agitated during a 12:30p.m. show, playing or fighting with one another and refusing to obey commands to splash the crowd, a staple of the program.
Fiffill schreef:Tsja, het beste is natuurlijk geen dieren houden.Het is voor alle dieren onredelijk.
Maar los van dat feit hoop ik dat iedereen wel snapt dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen een paard en een orka.
MamboBeach schreef:Fiffill schreef:Tsja, het beste is natuurlijk geen dieren houden.Het is voor alle dieren onredelijk.
Maar los van dat feit hoop ik dat iedereen wel snapt dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen een paard en een orka.
Nee, dit snap ik niet. Je kan het toch wel 40 keer uitleggen maar ik vind het het schoonvegen van je eigen straatje.
Fiffill schreef:Ligt er maar net aan wat je vindt kunnen elanor, het beste voor alle dieren is natuurlijk vrijheid.
Maar verder zeg jij hetzelfde als ik mbt paarden en orka's.