stefan3 schreef:Ik hoop ook op Wilders en ga ook op hem stemmen. Dat zou echt geweldig zijn, dan moet hij inplaats van aan de zijlijn schreeuwen hoe je de bal in het doel moet schoppen, het ook echt gaan doen. Inplaats vanaf de wal roepen hoe je met een schip moet varen, dit ook echt gaan doen. Dan is het snel gedaan met zijn populariteit en zien we hem iig niet meer terug, dat is mij een stem waard.
Persoonlijk vind ik dat een vrij slechte motivatie om ergens op te stemmen... we hebben dat toch allemaal bij de LPF allang gezien? Niemand is erbij gebaat dat er een tijd lang niet fatsoenlijk geregeerd kan worden, omdat er geen kundige mensen in de ministerraad zitten. Als we Wilders het schreeuwen af willen leren, moeten we stoppen met naar hem te luisteren. Onze politiek is geen uitprobeerplek voor luchtballonnetjes en persoonlijke experimenten. (Of, althans, dat is het helaas wel maar dat moeten we niet aanmoedigen, want het doet schade. Het kost geld, levert frustratie op, en niemand heeft er wat aan.)
Wij hebben stemrecht zodat we invloed kunnen hebben op de manier waarop ons land geregeerd wordt... om puur voor het experiment dan iemand aan de macht te helpen waar je niet achter staat... dat vind ik een erg slordige manier om met ons kiesrecht om te gaan. (En daarnaast blijken dat soort dingen nog wel eens veel vervelender uit te pakken dan je denkt. Een bepaald voorbeeld is sprekend, maar ga ik niet aanhalen, maar denk ook aan Bush - die heel duidelijk incompetent was en incompetent bleef - maar WEL 8 jaar aan de macht is geweest en gigantische schade heeft gedaan aan de politieke en sociale situatie in het land en aan de internationale gemeenschap. Er zijn veel mensen gesneuveld onder zijn bewind... er zijn veel mensen diep in de problemen gekomen waar hij als president voor op had moeten komen...)
Het is heel simpel: als je denkt dat iemand een belangrijke positie zoals het regeren van een land niet aankan, stem dan ook in vredesnaam niet op zoiemand. Voor je het weet kom je er niet meer vanaf.