Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:56

Suzanne F. schreef:
Ik zou het weleens willen meemaken, Wilders als minister-president. Hebben we tenminste weer eens wat te lachen, wat sensatie in die suffe politiek.
Denk alleen niet dat het gaat gebeuren.
Ik vermoed dat alleen de VVD met Wilders zou willen.

nou leuk hoor. lekker sensatie :+
ondertussen gaan we eraan kapot, die boeiende sensatie.. financiele crisis en noem maar op..

nee hoor, daar kan ik niet om lachen, het is de toekomst van nederland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:58

stefan3 schreef:
Ik hoop ook op Wilders en ga ook op hem stemmen. Dat zou echt geweldig zijn, dan moet hij inplaats van aan de zijlijn schreeuwen hoe je de bal in het doel moet schoppen, het ook echt gaan doen. Inplaats vanaf de wal roepen hoe je met een schip moet varen, dit ook echt gaan doen. Dan is het snel gedaan met zijn populariteit en zien we hem iig niet meer terug, dat is mij een stem waard.

Persoonlijk vind ik dat een vrij slechte motivatie om ergens op te stemmen... we hebben dat toch allemaal bij de LPF allang gezien? Niemand is erbij gebaat dat er een tijd lang niet fatsoenlijk geregeerd kan worden, omdat er geen kundige mensen in de ministerraad zitten. Als we Wilders het schreeuwen af willen leren, moeten we stoppen met naar hem te luisteren. Onze politiek is geen uitprobeerplek voor luchtballonnetjes en persoonlijke experimenten. (Of, althans, dat is het helaas wel maar dat moeten we niet aanmoedigen, want het doet schade. Het kost geld, levert frustratie op, en niemand heeft er wat aan.)

Wij hebben stemrecht zodat we invloed kunnen hebben op de manier waarop ons land geregeerd wordt... om puur voor het experiment dan iemand aan de macht te helpen waar je niet achter staat... dat vind ik een erg slordige manier om met ons kiesrecht om te gaan. (En daarnaast blijken dat soort dingen nog wel eens veel vervelender uit te pakken dan je denkt. Een bepaald voorbeeld is sprekend, maar ga ik niet aanhalen, maar denk ook aan Bush - die heel duidelijk incompetent was en incompetent bleef - maar WEL 8 jaar aan de macht is geweest en gigantische schade heeft gedaan aan de politieke en sociale situatie in het land en aan de internationale gemeenschap. Er zijn veel mensen gesneuveld onder zijn bewind... er zijn veel mensen diep in de problemen gekomen waar hij als president voor op had moeten komen...)

Het is heel simpel: als je denkt dat iemand een belangrijke positie zoals het regeren van een land niet aankan, stem dan ook in vredesnaam niet op zoiemand. Voor je het weet kom je er niet meer vanaf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:01

jameyskatje schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik zou het weleens willen meemaken, Wilders als minister-president. Hebben we tenminste weer eens wat te lachen, wat sensatie in die suffe politiek.
Denk alleen niet dat het gaat gebeuren.
Ik vermoed dat alleen de VVD met Wilders zou willen.

nou leuk hoor. lekker sensatie :+
ondertussen gaan we eraan kapot, die boeiende sensatie.. financiele crisis en noem maar op..

nee hoor, daar kan ik niet om lachen, het is de toekomst van nederland.

financielecrisis is niet geert zijn schuld hoor....begin daar de banken maar eens de schuld van te geven,dan kom je meer in de buurt.

Sonja_vR

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:04

nee, maar mocht hij in het kabinet komen, dan krijgen we gewoon gezellig nog een crisis :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:10

denk het niet...BV nederland gaat kapot omdat de kosten hoger zijn dan dat er geld binnenkomt....en dat ligt niet alleen aan het verstrekken van kinderbijslag in vreemde landen,of het zomaar uitdelen van uitkeringen en subsidies....maar aan nog veel meer.

En de PVDA is daar altijd goed in geweest uitdelen...

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:10

@shadow0: Ja dat klopt helemaal, ik zie hem ook liever gaan dan komen, maar dat is nou precies het probleem. Volgens mij is de enige manier om hem te zien gaan door hem eens de touwtjes in handen te geven wat waarschijnlijk op een fiasco uitdraait. Op deze manier blijft hij zijn populariteit behouden en zal hij vanaf de zijlijn blijven schreeuwen.
Stoppen met luisteren naar hem is moeilijk, hij heeft nou eenmaal een grote menigte met aanhang achter zich die zich waarschijniljk alleen tegen hem keren als ze zien dat het toch inderdaad mis gaat. De trail and error methode werkt soms uitermate goed.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:12

Ik weet echt niet waar ik op moet stemmen. Heb weinig vertrouwen meer in de politiek.. Grote kans ook dat ik blanco stem. Kan wel op iemand zoals Wilders gaan stemmen, maar ben het lang niet altijd met hem eens. Daarbij komt dat als ik op Wilders zou stemmen ik zou stemmen tegen de andere partijen. Maar ik wil hem ook niet als minister president. Hetgeen wat die schreeuwt kan niet eens worden waargemaakt. Dus weer valse beloftes. Geen goede reden om op hem te stemmen...

Zou ook echt niet weten wie wel goede minister- president zou kunnen zijn. Halsema niet, Balkende en Bos ook niet. Pechtold misschien.. Al is hij niet mijn favoriet, maar zie hem wel minister- president worden. Rutte zie ik het ook niet worden.. Is nog te jong, heeft ook niet veel leiderschap inzich denk ik.
Denk dat de formatie heel moeizaam verloopt.. Zal me niets verbazen als we na de zomer nog geen meerderheid hebben. Want als het echt gebeurd dat de PVV groot wordt, niemand wil met hem reageren. Dan moet het een meerderheid worden van bv. 4/5 verschillende partijen. Nou, dat wordt helemaal een rotzooi denk ik dan.
Vind het persoonlijk wel jammer dat bijna iedereen nu al gezegd hebben dat ze niet met de PVV willen regeren. Gaat de parlementaire democratie wel deels door verloren. Want als het volk hem wilt en niemand biedt hem de kans.. Wat voor nut heeft het dan nog? Wordt er weer niet naar wat het volk wil gekeken. En dat is naar mijn ogen wel deels hetgeen waardoor zoveel mensen vertrouwen in de politiek kwijt zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:16

geerke schreef:
denk het niet...BV nederland gaat kapot omdat de kosten hoger zijn dan dat er geld binnenkomt....en dat ligt niet alleen aan het verstrekken van kinderbijslag in vreemde landen,of het zomaar uitdelen van uitkeringen en subsidies....maar aan nog veel meer.

jup, ook mijn probleem met de pvda... lanelijk stemmen word voor mij nog een hele leuke :n puzzel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:19

Shadow0 schreef:
Persoonlijk vind ik dat een vrij slechte motivatie om ergens op te stemmen... we hebben dat toch allemaal bij de LPF allang gezien?

Ben het met je eens, alleen denk ik dat als Pim Fortuin nog geleefd had, het dan wel eens anders had kunnen uitpakken. Hij was met afstand de leider van die partij en er zijn toen ook een hoop mensen op de LPF gaan stemmen, omdat hij vermoord was zo kort voor de verkiezingen.

Geert Wilders absoluut niet, mijn hoofdreden om te stemmen is voorkomen dat mensen als hij het voor het zeggen krijgt.

PVDA ook niet, om de hier eerder genoemde reden. Is ooit een onderzoek gedaan en na regeerperiode van PVDA is al het geld op en mag een ander weer gaan puinruimen. Schijnt al met een aantal kabinetten zo geweest te zijn sinds de jaren 50.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:20

Sannnn schreef:
Vind het persoonlijk wel jammer dat bijna iedereen nu al gezegd hebben dat ze niet met de PVV willen regeren. Gaat de parlementaire democratie wel deels door verloren. Want als het volk hem wilt en niemand biedt hem de kans.. Wat voor nut heeft het dan nog? Wordt er weer niet naar wat het volk wil gekeken. En dat is naar mijn ogen wel deels hetgeen waardoor zoveel mensen vertrouwen in de politiek kwijt zijn.

Als de partij waarop ik stem zou aangeven dat ze het regeren met Wilders openlaten, zou ik niet op ze stemmen.
Ik wil niet dat iemand die hele bevolkingsgroepen uitsluit, mijn zegen krijgt
Dus in dat opzicht luistert mijn partij naar het deel van het volk dat het daar mee eens is.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:25

sarabande schreef:
Sannnn schreef:

Als de partij waarop ik stem zou aangeven dat ze het regeren met Wilders openlaten, zou ik niet op ze stemmen.
Ik wil niet dat iemand die hele bevolkingsgroepen uitsluit, mijn zegen krijgt
Dus in dat opzicht luistert mijn partij naar het deel van het volk dat het daar mee eens is.

Ja, dat dan misschien wel. Maar het is wel in strijd met de parlementaire democratie. Ik heb ook liever geen Wilders als minister- president. Maar op deze manier kan het ook steeds meer tegen de andere partijen gaan werken. Wilders heeft een grote bek en velen trappen erin. Niet omdat ze het met hem eens zijn, maar omdat ze de politiek in het algemeen niet meer vertrouwen. Dus blijkbaar moet er wat veranderen in de politiek want op deze manier gaat het niet meer goed... Zo krijg je bijna dat Wilders straks echt de grootste wordt en dat je haast niet om hem heen kan. Want ik vraag me ook sterk af wat de partijen gaan doen als Wilders echt de grootse is.. En ze wel in de coalitie kunnen, met Wilders. Blijven ze dan nog nee zeggen.... Of kiezen ze dan eieren voor hun geld?
Anderes opnieuw verkiezingen? Maar dan wordt Wilders weer groot. Er moet iets aangedaan worden door de rest... En eigenlijk wel snel.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:30

Het is te hopen dat Wilders de verkiezingen haalt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:31

windhond schreef:
Het is te hopen dat Wilders de verkiezingen haalt.

Hoe bedoel je? Dat hem niet hetzelfde gebeurd als Pim?
Dat zie ik idd nog wel gebeuren...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:33

Hoe sneller Wilders regeert, des te eerder zijn we van hem verlost.... Die zakt ontieglijk door de mand :D

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:41

Dat hem hetzelfde gebeurd als Pim. Als dat zou gebeuren gaat het los in Nl denk ik. (En dan ga ik echt emigreren)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:43

slimmerik schreef:
Hoe sneller Wilders regeert, des te eerder zijn we van hem verlost.... Die zakt ontieglijk door de mand :D

Dat zien we dan wel weer. Zoals het nu gaat gaat het ook niet goed. Ik heb wel zin in een frisse wind :D :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:45

Nee, dat hoop ik absoluut niet: dat hem hetzelfde gebeurt als Pim. Dat gun je niemand .... maar hij zal kapitalen gaan kosten aan beveiliging en zo.... En ik denk dat het buitenland Nederland nooit meer serieus gaat nemen met zo'n idioot aan het bewind ... :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:46

Een frisse wind is lekker ja, maar een verwoestende orkaan hoeft nu ook weer niet. :n

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:48

Hahahahaha ik schoot echt in de lach..verwoestende orkaan proest

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:49

geerke schreef:
financielecrisis is niet geert zijn schuld hoor....begin daar de banken maar eens de schuld van te geven,dan kom je meer in de buurt.

geloof me. je hoeft mij de financiele crisis niet uit te leggen. heb er veel onderzoek naar gedaan wat ik hier niet eens kan neertypen.
wat ik bedoel, is dat ik het een belachelijke reden vind om geert als mp te kiezen omdat er dan weer wat sensatie is..
wij hebben niets aan vermaak en sensatie. laat men eerst de fincrisis maar oplossen, want dit is pas het begin van alles. geert gaat ons daarin niet in helpen. dus wat hebben we aan 'lachen en sensatie'.. dan kan je beter naar het theater gaan of dergelijk. politiek mag best serieus genomen worden door de kiezers

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:50

Hoe graag ik Wilders ook publiekelijk zou zien falen, daarom op hem stemmen vind ik érg risicovol. Wat Shadow al zei: Voor je het weet kom je er niet meer vanaf. :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:00

windhond schreef:
Dat zien we dan wel weer. Zoals het nu gaat gaat het ook niet goed. Ik heb wel zin in een frisse wind :D :D

Ik vind wat hij uitbraakt niet zo fris eigenlijk en vervolgens heel kleinzielig worden als iemand iets over hem durft te zeggen. Dan laat hij zijn achterban direct doodsbedreigingen sturen
Lekker fris allemaal

Laat hij om te beginnen zijn eigen beveiliging maar eens gaan bekostigen, kijken hoe die gaat piepen. Wel profiteren, maar anderen het licht in de ogen niet gunnen, en dat wil het voor het zeggen krijgen :r

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:10

windhond schreef:
slimmerik schreef:

ik ben het met windhond eens ;)
mijn stem zal ook naar wilders gaan

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:49

geerke schreef:

Maar onze acties in Afghanistan zijn ook niet bepaald goedkoop te noemen, en de defensiekosten zijn ook hoog. Daar zijn CDA/VVD dan weer veel meer van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:54

gr_roos schreef:
Ben het met je eens, alleen denk ik dat als Pim Fortuin nog geleefd had, het dan wel eens anders had kunnen uitpakken. Hij was met afstand de leider van die partij

En dat was m.i. precies het probleem dat er nog steeds geweest was als Pim Fortuijn geleefd had. Een politieke partij heeft niet genoeg aan 1 politicus met een paar speerpunten. Je moet het werk kunnen verdelen, een deskundig team hebben, niet slechts 1 sterke persoon.