Joran mag naar uitvaart vader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind je dat Joran ongestoord naar de begrafenis moet mogen?

Ja
120 (46%)
Nee
116 (44%)
Anders
16 (6%)
Weet niet
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 258

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:27

daantjuhhh schreef:
mltex schreef:
Buiten het juridische 'gedoe' gaat het nu om iets menselijks.
Het gaat hier niet alleen om Joran maar ook om de andere directe nabestaande en dan denk ik aan zijn moeder.
Die is haar man en indirect haar zoon kwijt.
Dus ik vind van wel. Dat hij in Thailand zit is ook omdat er geen verdragen zijn met Thailand, suggestie voor de politiek ;)

Wat denk je van de ouders van Nathalie dan?

Ja sorry, die hebben hier ook niet om gevraagt.

Die ouders? zijn een stel imbecielen die een totale hetze tegen Joran en alles en iedereen zijn begonnen (boycot aruba etc)en die verder alles ontkennen. Dat doet ons meisje niet hoor comazuipen, is een lief christelijk meisje dat ontvoerd is door een groot eng monster terwijl ze op weg was naar de kerk.....
Mediageile Amerikanen meer kan ik er niet van maken. De waarheid willen ze niet zien.
Iedere zijn aandeel in zijn eigen gedrag. Kettingreactie van gebeurtenissen die het slachtoffer zelf in beweging heeft gezet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:29

natascha44 schreef:
Ik zei: het is MIJN persoonlijke mening..

Ik ben geen rechter en geen advocaat en heb nog nooit een boek over rechtspraak in de handen gehad..
Maar door de media én de uitzendingen Peter R de Vries ben IK van MENING ! dat Joran schuldig is aan de verdwijning van Nathalee Holloway..

Ik vind niet dat wij hier op Bokt elkaar moeten veroordelen om een mening..

Waar veroordeel ik jou dan? :)

Maar goed - jouw mening komt nogal agressief over met dat hij opgeknupt en/of gelyncht mag worden. Ik kan ook wel van mening zijn dat jij een man hebt vermoord, mag ik jou dan ook 'opknuppen'?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:33

van mij mag joran zeker naar de uitvaart van zijn vader...

er is voor mij niets bewezen,zeker niet in de uitzending van P.R de vries,wat een aanfluiting met zijn 'bekentenis' zeg...

enigste wat ie daarop verteld is dat dat meisje raar begon te doen,en dood leek te zijn,en in paniek iemand gebeld heeft, en dat die 'iemand' haar gedumpt heeft,een aangezien die 'iemand' haar mss dan wel levend gedumpt heeft,is die 'iemand' degene die bloed aan zijn handen heeft,en opgepakt moet worden,die is de laatste die haar in handen heeft gehad ,en haar ws over boord heeft gegooit...

het is aan de rechter dan te beoordelen of Joran schuldig is aan de dood van nathalee,of dat zij een natuurlijke dood gestorven is,wat moeilijk zal gaan zonder lichaam..

dus onschuldig tot zijn schuld bewezen is,en écht bewezen is,tot die tijd mag hij zeker afscheid nemen van zijn vader...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:42

[/quote]
BLIJKBAAR vindt de rechter dat niet. Nou ben ik toch benieuwd hoeveel jaar jij al rechten gestudeerd hebt en hoeveel jaar ervaring je hebt in de rechtspraak....[/quote]

Hier ben jij mij aan het veroordelen, maar dat maakt niet uit, dat is JOU mening :D !!
Ik ben ook echt niet agressief hoor :P
En met opknopen bedoel ik opsluiten!!

Blue_Eyes

Re: Joran mag naar uitvaart vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:44

Veroordelen...? :n Ik zeg alleen dat jij geen rechten gestudeerd hebt en dus die rechter er waarschijnlijk iets meer verstand van heeft dan jij.

Opknopen = opsluiten, maar is wel hetzelfde als lynchen... := Ik denk dat je nog even je woordenboek erbij moet pakken ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:47

mltex schreef:
daantjuhhh schreef:

Die ouders? zijn een stel imbecielen die een totale hetze tegen Joran en alles en iedereen zijn begonnen (boycot aruba etc)en die verder alles ontkennen. Dat doet ons meisje niet hoor comazuipen, is een lief christelijk meisje dat ontvoerd is door een groot eng monster terwijl ze op weg was naar de kerk.....
Mediageile Amerikanen meer kan ik er niet van maken. De waarheid willen ze niet zien.
Iedere zijn aandeel in zijn eigen gedrag. Kettingreactie van gebeurtenissen die het slachtoffer zelf in beweging heeft gezet.

Wat zou jij doen als je je dochter zo niet kent?

Jij weet net zo goed als mij dat hoe dan ook: Joran heeft een verkeerde beslissing genomen.
Hij had de hulpdienst moeten bellen.

Als jij voor jou ogen je brave dochter verliest.
Die mensen denken dit echt he?
Die geloven dat Joran haar vermoord heeft.

(of dat wel of niet zo is laat ik in het midden, ik ben er niet bij geweest)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:03

Blue_Eyes schreef:
Veroordelen...? :n Ik zeg alleen dat jij geen rechten gestudeerd hebt en dus die rechter er waarschijnlijk iets meer verstand van heeft dan jij.

Opknopen = opsluiten, maar is wel hetzelfde als lynchen... := Ik denk dat je nog even je woordenboek erbij moet pakken ;)

HOE kan jij zomaar weten dat ik geen rechten heb gestudeert? dat heb ik je eerst moeten vertellen :o

Je moet niet alles zo letterlijk nemen.. :P
Als ik dat zou doen dan word mijn mening nog luguberder (?)
Opsluiten = vastzetten het liefst in zo'n cel met nix erin
Opknopen = ophangen
Lynchen = vogelvrij verklaren en zijn huid eraf stropen etc...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:06

Edit: ik heb net een klein stukje van je profiel gelezen en nu word me veel duidelijk..
Ik snap je letterlijkheid en je opvatting over het woordenboek.. :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:13

daantjuhhh schreef:
]
Wat zou jij doen als je je dochter zo niet kent?

Jij weet net zo goed als mij dat hoe dan ook: Joran heeft een verkeerde beslissing genomen.
Hij had de hulpdienst moeten bellen.

Als jij voor jou ogen je brave dochter verliest.
Die mensen denken dit echt he?
Die geloven dat Joran haar vermoord heeft.

(of dat wel of niet zo is laat ik in het midden, ik ben er niet bij geweest)

Er speelde wel wat meer toendertijd.
Meisje was thuis kennelijk ook niet helemaal gelukkig. Maar die moeder heeft een bord voor dr kop en wil maar 1 ding: Joran moet hangen.
Zelfs als het nu een totaal ander blijkt te zijn inclusief videoopnames (hypothetisch dan he) dan nog zullen ze met de vinger naar die Joran wijzen.

Ja tuurlijk, ik had niet graag onwel geworden in zijn bijzijn _O- maar goed dat maakt hem geen koelbloedige moordenaar.
Daarnaast, het is bekend dat dat meisje ver heen was. Wat als ze alleen had besloten te gaan wandelen, dipje in zee te nemen oid? had hoogstwaarschijnlijk gezien haar staat toen, hetzelfde gebeurd. Dan was er ook niemand om haar te redden.
Ik praat Joran niet goed, laat dat duidelijk zijn. Maar iedereen heeft een eigen aandeel/verantwoordelijkheid voor zijn/haar eigen daden. Daarnaast vind ik dat je open moet staan voor alle mogelijkheden.
Er zijn mensen die veel en veel ergere dingen hebben gedaan en gewoon rondlopen, of die lieve tbs' patienten met hun verlof...daar zakt mijn broek van af.
Als je dan over opknopen gaat hebben....zou ik het in DIE richting zoeken (te beginnen bij de mesdagkliniek ofzo 8-) )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:00

Maar dat iemand anders los rond loopt terwijl die iets ergers gedaan heeft doet niks af aan het feit dat hij zijn verandwoording moet nemen.

En als dat betekend dat ze hem op moeten pakken op zijn vaders begravenis, nou dan moet dat maar.
Hij ontloopt zijn verantwoording al jaren....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:04

ze kunnen hem niet oppakken...er is geen bewijs tegen hem,anders hadden ze hem echt allang opgepakt en veroordeeld...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:09

daantjuhhh schreef:
Maar dat iemand anders los rond loopt terwijl die iets ergers gedaan heeft doet niks af aan het feit dat hij zijn verandwoording moet nemen.

En als dat betekend dat ze hem op moeten pakken op zijn vaders begravenis, nou dan moet dat maar.
Hij ontloopt zijn verantwoording al jaren....

Ik denk zelfs dat met de beste bedoelingen van zijn kant, de zaak nu zo opgeblazen is en zo verdraait dat hij geen schijn van kans heeft. Dat hij in deze situatie voor zichzelf kiest kan ik wel begrijpen.
Goedkeuren is weer wat anders.
Situatie: bv jezelf aangeven omdat je drugs heb gesmokkeld, zou hier wel kunnen maar zou ik in een land waar de doodstraf op staat niet doen.
Ik kan me voorstellen dat je niet uitgeleverd wil worden aan Amerika, die willen kosten wat het kost hem opknuppen om in twentse termen te blijven.
Hij is niet 'veilig' voor de willekeur van mensen.

als advocaat van de duivel: had ik mijn pijlen gericht op peter r de vries, hem aangeklaagd als familie zijnde, smaad/laster en demonisering om mee te beginnen, dan nog bedrog en misleiding etc etc

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:53

daantjuhhh schreef:
mltex schreef:
Buiten het juridische 'gedoe' gaat het nu om iets menselijks.
Het gaat hier niet alleen om Joran maar ook om de andere directe nabestaande en dan denk ik aan zijn moeder.
Die is haar man en indirect haar zoon kwijt.
Dus ik vind van wel. Dat hij in Thailand zit is ook omdat er geen verdragen zijn met Thailand, suggestie voor de politiek ;)

die hebben met het overlijden en de begrafenis van papa joran toch niks te maken? Dat is een heel ander verhaal.

Je moet kwaad niet met kwaad gaan zitten vergelden, dat slaat nergens op :n

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:24

stel dat Joran naar de begrafenis gaat, hoeveel beveiliging/politie moet er dan geleverd worden om de nabestaanden veilig afscheid te kunnen nemen van de overledene? Dit is een moeilijke kwestie ook voor justitie. Diegene die Joran iets aan wil doen, heeft nu mooi de gelegenheid daarvoor.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:39

natascha44 schreef:
Blue_Eyes schreef:

HOE kan jij zomaar weten dat ik geen rechten heb gestudeert? dat heb ik je eerst moeten vertellen :o

Je moet niet alles zo letterlijk nemen.. :P
Als ik dat zou doen dan word mijn mening nog luguberder (?)
Opsluiten = vastzetten het liefst in zo'n cel met nix erin
Opknopen = ophangen
Lynchen = vogelvrij verklaren en zijn huid eraf stropen etc...

Ik kan heeeeeel makkelijk aan je uitspraken zien dat jij geen rechten gestudeerd hebt _O-

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 15:10

'Turn the other cheek' dan maar natascha44...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:29

Citaat:
="Blue_Eyes Ik kan heeeeeel makkelijk aan je uitspraken zien dat jij geen rechten gestudeerd hebt _O-

Ja dat vind ik dan wel weer een goeie _O-

luxx schreef:

Prima :D ! geen moeite mee maar ik blijf bij mijn mening vwb Joran! :P

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:05

natascha44 schreef:
Citaat:
="Blue_Eyes Ik kan heeeeeel makkelijk aan je uitspraken zien dat jij geen rechten gestudeerd hebt _O-

Ja dat vind ik dan wel weer een goeie _O-

luxx schreef:

Prima :D ! geen moeite mee maar ik blijf bij mijn mening vwb Joran! :P

Virtueel lynchen, iemand moet het proberen...doe je mee? als slachtoffer dan he? :D

Hmmm en dan moet ik toch erbij zeggen dat het een grapje is, aangezien zelfs smiley verradelijke bedriegers kunnen zijn ;)

edit: verradelijke bedriegers.....net zoiets als witte sneeuw zeker? pleonasme? wat was het ook al weer.....blue eyes...moet jij weten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:12

Nou, dan mijn mening...
Hij mag naar de uitvaart van zijn vader van mij.
Of Joran gaat is iets anders en áls hij daar verschijnt, zal hij vast worden opgepakt.
Helaas gaat met 'paps' alleen vast nog meer het graf in... >;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:28

Hij wordt niet opgepakt, want ze hebben niet genoeg bewijs om een arrestatiebevel tegen m uit te laten gaan ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:38

WillemYntJee schreef:
Hij wordt niet opgepakt, want ze hebben niet genoeg bewijs om een arrestatiebevel tegen m uit te laten gaan ;)

Nog steeds niet?
Nou, dan zijn we klaar...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:45

Deze jongen is gevlucht en in mijn ogen is hij zo schuldig als wat.
Als je vlucht dan blijf je weg, kom je terug dan word je gepakt.
Dacht hij aan de familie van dat meisje, ook niet dus waarom moet er nu aan hem gedacht worden.
Die joran deugt voor geen meter en zijn vader wist er van.
Nederland is veel te soft, ze hadden dat joch daar moeten gaan halen en hem een flinke straf moeten geven.

En als de filmpjes van toen niet genoeg bewijs zijn, wat hebben ze dan nog nodig om iemand schuldig te noemen.
Hij geeft het zelfs toe.
En dat hij achteraf zegt dat hij niet de waarheid vertelde, daar komt hij wel heel makkelijk mee weg.
Ook voor zo'n l*lverhaal moesten ze hem al oppakken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:46

MarvanTom schreef:
WillemYntJee schreef:

Nog steeds niet?
Nou, dan zijn we klaar...

Dat vertelde John vd heuvel (eer?)gister in Boulevard iig en ik geloof hem toch wel net iets meer dan die Peter R :P
Peter R zn filmpjes mogen niet als bewijs worden aangevoerd om bepaalde redenen, geen idee meer wat die waren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:51

mltex schreef:

Ik ben in Carles & Charles ofzo geweest, waar Nathalie voor het laatst was gezien, het verbaasd me geen donder dat ze zichzelf
in een coma heeft kunnen zuipen want wat ik daar zag... Liters bier, meters bier, rum etc... Het was daar 1 grote dronken, maar
toch wel gezellige bende. En ik zag daar meisjes dingen doen waarvan ik jullie kan garanderen dat ze dit niet zouden doen als ze
nuchter waren...

En die ouders van Nathalee, die vertrouw ik eigenlijk ook voor geen cent en waarom Aruba boycotten. Hoe triest. Als er een Nederlander
in Amerika vermist raakt ga je dat land toch ook niet boycotten? ik snap dat het alles behalve fijn is dat je je kind kwijt bent, maar ik zou
op dat moment echt niet aan boycotten denken en alleen maar rouwen ;)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:23

Afgelopen paar weken ben ik voor mijn studie in Bangkok, Thailand geweest, en Joran heeft een restaurant tegen over mijn universiteit. Hij is daar elke dag (ik moest er langs op weg van apartement naar uni), wij hadden ook verwacht dat hij wel weg zou zijn voor de begrafenis, maar eergisteren zat hij nog gewoon op een bankje voor de deur.