Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:22

die ambu staat ook niemand in de weg die 5 min. dat ze er staan ^^ ... maar gemeente goes geeft wel een bekeuring.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:24

Er zitten toch altijd 2 mensen in een ambulance? Dan kan je er toch een naar binnen laten gaan en de ander achter het stuur laten zitten? Of een snackbar uitzoeken waar je wel vlakbij mag parkeren?

Ik zeg niet dat je ze meteen moet bekeuren, maar ik vind ook niet dat je overal zomaar je auto neer kunt zetten omdat je 'levens redt'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:26

Lia_ schreef:
KiWiKo schreef:
het gaat mij erom dat alle regels tellen........ behalve voor diegene waarvoor de regels niet tellen.......

is ooit een film over gemaakt........
animal farm........

In de regels staan juist bepaalde voertuigen die vrijstelling hebben van de wegenverkeerswet, kwestie van de regels kennen ;)

jawel in tijd van nood :) een patatje halen is geen tijd van nood :)

een politieagent mag harder rijden dan de toegestane snelheid, in tijd dat dit nodig is.......... en verder dient die zich gewoon aan de regels te houden die voor jou en mij gelden :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:26

odetteke schreef:
mhollander schreef:
Ik vind het terecht. Het is niet eerlijk natuurlijk dat de rest geen boete krijgen. Maar pakeer verbod is pakeer verbod. Behalve natuurlijk als ze er moeten zijn voor een oproep.

Maar wat voor nut heeft het om die regel te handhaven? Wordt het er veiliger door, belemmeren ze het overige verkeer in die paar minuten dat ze daar staan? Regels kun je wel handhaven, maar dan moet het wel een doel hebben.

Ik mag hopen dat ze geen parkeerverbod voor de lol hebben. Dan zal het best een drukke straat zijn? Als parkerende auto's verder geen belemmering zijn, dan moeten ze het hele verbod daar maar weghalen vind ik, is ook goed voor de klandizie van de snackbar :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:27

Urielle schreef:
Ik mag hopen dat ze geen parkeerverbod voor de lol hebben. Dan zal het best een drukke straat zijn? Als parkerende auto's verder geen belemmering zijn, dan moeten ze het hele verbod daar maar weghalen vind ik, is ook goed voor de klandizie van de snackbar :Y)

Precies. Het is uitgesloten dat er mogelijkheden zijn tussen 'altijd' en 'nooit'.
Weg met de nuances!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:28

als ze de ambu toelaten moeten ze anderen ook toelaten. Op het moment dat het geen nood is is de ambu. een gewoon voertuig.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:28

shadowflower schreef:
Je moet het verschil zien wil je doorhebben wat ik bedoel. Ze zijn niet beter maar die shop mensen krijgen nooit een bekeuring.

De parkeerwachters mogen alleen mensen bekeuren die niet hebben betaald. Ze mogen geen andere bekeuringen uitschrijven omdat zij dan in wet mulder of de wegenverkeerswet komen. Daarin zijn zij niet bevoegd en daarvoor mogen zij dus ook niet schrijven. De parkeer/stadswacht zijn dus niet bevoegd om bekeuringen uit te schrijven aan mensen die uit de coffeeshop komen en overtredingen begaan dat kan alleen de politie. Dat is het verschil.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:28

Laat ik t zo zeggen. Iedereen kent het weer..... (sneeuw en wind) dan gaan er echt niet veel mensen de straat op. Je kunt je dan ook voorstellen dat die ambu de enige was die op de markt stond en nog ....... zucht

shadowflower

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:29

Die parkeren ook hun auto hoor. Dan zijn ze net zo goed fout.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:30

Urielle schreef:
[***] schreef:

Maar wat voor nut heeft het om die regel te handhaven? Wordt het er veiliger door, belemmeren ze het overige verkeer in die paar minuten dat ze daar staan? Regels kun je wel handhaven, maar dan moet het wel een doel hebben.

Als de hele dag het hele stuk vol met autos staat en er elke 5 minuten een auto gaat parkeren/wegrijden kan dit voor een hoop verkeershinder zorgen terwijl die ene ambulance niet voor hinder zorgt (behalve dan in het hoofd van bepaalde personen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:32

@ odetteke.......... de regels gelden toch voor iedereen......... of gelden de regels voor sommigen?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:33

shadowflower schreef:
Die parkeren ook hun auto hoor. Dan zijn ze net zo goed fout.

Dan is dat inderdaad raar dat zij geen bekeuring krijgen. Ik dacht dat je bedoelde dat ze ook andere overtredingen maakte.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:34

Odetteke: dat komt doordat mensen alles op zichzelf betrekken: als ik het niet mag, mag iemand anders het ook niet.
Daarentegen als een slachtoffer niet snel genoeg geholpen wordt, wordt er wel weer steen en been geklaagd (mega understatement), soms zelfs ten koste van het slachtoffer.
Men neemt niet de moeite om zich in te leven in een ander, zich de wereld van een ander voor te stellen.
Een oproepdienst waarbij je altijd klaar moet staan voor een ander terwijl die ander je nog niet eens een patatje (of ijsje) gunt om maar eens een voorbeeld te noemen.
Met een beetje mazzel heb je net je patatje op kunnen eten voordat je weer tig uur onafgebroken aan het werk kunt.

Misser, jij hebt helemaal gelijk. Dat was ook het meest handige geweest, gewoon de chauffeur laten zitten en de verpleegkundige het even op laten halen. En sta je niet geparkeerd (je stopt alleen om te laden :D ) en er is iemand in de auto.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 10-02-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:34

KiWiKo schreef:
@ odetteke.......... de regels gelden toch voor iedereen......... of gelden de regels voor sommigen?

Ik denk dat regels er vooral zijn om jouw leven te verpesten. Een ander doel hebben ze ongetwijfeld niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:36

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik denk dat regels er vooral zijn om jouw leven te verpesten. Een ander doel hebben ze ongetwijfeld niet.

Die vind ik beneden jouw niveau Shadow.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:37

Waarom zou een ambulance medewerker geen bon krijgen, kun je beter stellen ;) En dat ze aan de mensen die naar de coffeeshop gaan geen bon geven heeft er verder niets mee te maken of je een ambulance medewerker bent of niet ;). En als je dat aan die politieagenten vraagt zullen ze ongetwijfeld een ander verhaal vertellen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:40

Urielle schreef:
Shadow0 schreef:

Die vind ik beneden jouw niveau Shadow.

Is het ook, maar ik ben het gezeur zo zat. Als we toch iemand z'n ijsje misgunnen uit angst dat je zelf wat misloopt... en bovendien niet wilt zien hoe je eigen houding nou juist oplevert dat er alleen maar meer regels ontstaan.... Ik vind het zo zonde. Ik ben het zat.

Overal wordt de eigen beslissingsvrijheid kapotgemaakt door mensen die zeurenzeurenzeuren over hoe er mogelijkerwijs een regel niet volkomen 100% exact wordt uitgevoerd. Vervolgens wordt er een bak beschuldigingen en wantrouwen en negativiteit uitgestort omdat er teveel regels zijn.

Ik zou me er buiten moeten houden, ik moet ooit nog eens verstandig worden, maar soms kan ik het even niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:41

KiWiKo schreef:
@ [***].......... de regels gelden toch voor iedereen......... of gelden de regels voor sommigen?

Maar het handhaven van een regel moet wel wat opleveren (en dan niet alleen financieel, want dit is toch een broekzak-vestzak verhaal).
De vraag is wat worden wij er als maatschappij slechter van als mensen die elk moment opgeroepen kunnen worden om een leven te redden (en dat is een hele kleine groep mensen) een bepaald privilege krijgt mits ze geen overlast voor anderen veroorzaken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:42

sorrie dat ik de vinger op de zere plek leg :)

sorie dat ik vind dat iedereen voor de wet gelijk is

nogmaals sorrie

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:43

Ik ben eigenlijk geinteresseerder in een antwoord op de vraag van odetteke dan in semi-excuses.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:45

odetteke schreef:
KiWiKo schreef:

Maar het handhaven van een regel moet wel wat opleveren (en dan niet alleen financieel, want dit is toch een broekzak-vestzak verhaal).
De vraag is wat worden wij er als maatschappij slechter van als mensen die elk moment opgeroepen kunnen worden om een leven te redden (en dat is een hele kleine groep mensen) een bepaald privilege krijgt mits ze geen overlast voor anderen veroorzaken?

omdat het behoudens een "geval" niet mag.......... zo simpel is het :)

waarom mag die taxuchaufeur daar niet even staan om een patatje te halen, waarom mag die alleenstaande moeder daar niet staan om een patatje te halen, waarom mogen wij daar niet staan om een patatje te halen?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:45

stel nu dat er iemand anders stond. En dat de ambu er heen moest voor een nood oproep. Dan kon die er dus niet stoppen omdat die andere auto er stond.

(Let wel ik vind dat ze de anderen ook moeten bekeuren en niet alleen de ambu.)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:50

KiWiKo schreef:
[***] schreef:

omdat het behoudens een "geval" niet mag.......... zo simpel is het :)

waarom mag die taxuchaufeur daar niet even staan om een patatje te halen, waarom mag die alleenstaande moeder daar niet staan om een patatje te halen, waarom mogen wij daar niet staan om een patatje te halen?

Omdat de taxichauffeur en alleenstaande moeder een heel stuk minder maatschappelijke waarde hebben dan een ambulancemedewerker die aan eht werk is.

Nogmaals de vraag, wat worden wij er slechter van?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:54

Waar ik moeite mee heb, is dat ik begrip op kan brengen voor een heleboel andere mensen dan ambulanciers en agenten. Ik zal nu wel helemaal voor het vuurpeloton gaan, maar ik heb dus ook geen problemen met bijvoorbeeld doktoren, dierenartsen, alleenstaande moeders die eigenlijk het huis niet uitkunnen vanwege een ziek kind, vaders die al twee dagen aan het kraambed van hun vrouw zitten, mensen die 's avonds moeten doorwerken en even een kwartiertje er tussenuit kunnen, mensen die iets/iemand in de auto hebben die ze niet zonder toezicht achter kunnen laten... die friet halen en even voor de snackbar parkeren.
Maar aangezien ik met mijn logische verstand ook wel begrijp dat het niet zo wenselijk is dat al die mensen een parkeerverbod ten voeten treden en dat daar nog eens al die mensen bovenop komen die glashard staan te liegen tegen de parkeerwachten over hun redenen... trek ik dan ook 1 lijn. Een ambulancier die niet bezig is met zijn oproep, is een gewone burger. Zeker aangezien ze met zijn tweeen zijn, waar ik niet eens bij stilstond, dan gaat de een een frietje halen, de ander zet de ambulance netjes weg en mocht er een oproep komen dan kan het blauwe licht aan en pikt hij collega op aan de snackbar, of hij rijdt steeds het blokje tot de collega weer buiten is.

Ik heb het nu wel over avondeten halen he. Niet over je colbertje oppikken van de stomerij of je vakantie gaan boeken bij Neckermann :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:54

hoho odetteke van mij mag het :D ik bepaal niet de regels.........de BV Nederland bepaald de regels......... en die regels gelden voor iedereen toch?>