Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lia_ schreef:KiWiKo schreef:het gaat mij erom dat alle regels tellen........ behalve voor diegene waarvoor de regels niet tellen.......
is ooit een film over gemaakt........
animal farm........
In de regels staan juist bepaalde voertuigen die vrijstelling hebben van de wegenverkeerswet, kwestie van de regels kennen
odetteke schreef:mhollander schreef:Ik vind het terecht. Het is niet eerlijk natuurlijk dat de rest geen boete krijgen. Maar pakeer verbod is pakeer verbod. Behalve natuurlijk als ze er moeten zijn voor een oproep.
Maar wat voor nut heeft het om die regel te handhaven? Wordt het er veiliger door, belemmeren ze het overige verkeer in die paar minuten dat ze daar staan? Regels kun je wel handhaven, maar dan moet het wel een doel hebben.
Urielle schreef:Ik mag hopen dat ze geen parkeerverbod voor de lol hebben. Dan zal het best een drukke straat zijn? Als parkerende auto's verder geen belemmering zijn, dan moeten ze het hele verbod daar maar weghalen vind ik, is ook goed voor de klandizie van de snackbar
shadowflower schreef:Je moet het verschil zien wil je doorhebben wat ik bedoel. Ze zijn niet beter maar die shop mensen krijgen nooit een bekeuring.
Urielle schreef:[***] schreef:
Maar wat voor nut heeft het om die regel te handhaven? Wordt het er veiliger door, belemmeren ze het overige verkeer in die paar minuten dat ze daar staan? Regels kun je wel handhaven, maar dan moet het wel een doel hebben.
Ik mag hopen dat ze geen parkeerverbod voor de lol hebben. Dan zal het best een drukke straat zijn? Als parkerende auto's verder geen belemmering zijn, dan moeten ze het hele verbod daar maar weghalen vind ik, is ook goed voor de klandizie van de snackbar
Urielle schreef:Shadow0 schreef:Ik denk dat regels er vooral zijn om jouw leven te verpesten. Een ander doel hebben ze ongetwijfeld niet.
Die vind ik beneden jouw niveau Shadow.
KiWiKo schreef:@ [***].......... de regels gelden toch voor iedereen......... of gelden de regels voor sommigen?
odetteke schreef:KiWiKo schreef:@ odetteke.......... de regels gelden toch voor iedereen......... of gelden de regels voor sommigen?
Maar het handhaven van een regel moet wel wat opleveren (en dan niet alleen financieel, want dit is toch een broekzak-vestzak verhaal).
De vraag is wat worden wij er als maatschappij slechter van als mensen die elk moment opgeroepen kunnen worden om een leven te redden (en dat is een hele kleine groep mensen) een bepaald privilege krijgt mits ze geen overlast voor anderen veroorzaken?
KiWiKo schreef:[***] schreef:
Maar het handhaven van een regel moet wel wat opleveren (en dan niet alleen financieel, want dit is toch een broekzak-vestzak verhaal).
De vraag is wat worden wij er als maatschappij slechter van als mensen die elk moment opgeroepen kunnen worden om een leven te redden (en dat is een hele kleine groep mensen) een bepaald privilege krijgt mits ze geen overlast voor anderen veroorzaken?
omdat het behoudens een "geval" niet mag.......... zo simpel is het![]()
waarom mag die taxuchaufeur daar niet even staan om een patatje te halen, waarom mag die alleenstaande moeder daar niet staan om een patatje te halen, waarom mogen wij daar niet staan om een patatje te halen?