stervenshulp aan ouderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:13

Ik zie de vergelijking met een dier niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:13

Betteke schreef:
Heb je er zelf ervaring mee Ayasha? Een verzoek tot euthanasie kan binnen een paar dagen ingewilligd worden hoor.

KAN ;) Er zijn wel meer dingen die snel kunnen maar die in de praktijk toch regelmatig tegen vallen... :+
En ja, ik heb er ervaring mee.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:14

Direct of indirect? Mag ook per pb hoor als je dat liever wil.

Ayasha
Blogger

Re: stervenshulp aan ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:15

direct. Het was familie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:15

Betteke schreef:

voor een dier moet je verantwoordelijkheid nemen........... voor een mens mag je het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:16

KiWiKo schreef:
Betteke schreef:

voor een dier moet je verantwoordelijkheid nemen........... voor een mens mag je het niet

Ik vind het een dooddoener om eerlijk te zijn.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:17

Laat maar, ik geef het op.

Heb jij zelf de beslissing moeten nemen Ayasha of werd die door anderen genomen?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:18

KiWiKo schreef:

Een dier kan zijn eigen verantwoordelijkheid niet nemen en is afhankelijk van de mens. Ook als het om genezing gaat dus (indien mogelijk). Een mens kan zelf verantwoordelijkheid nemen. Kan zijn verzoek op schrift stellen, kan praten enzovoort.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:19

KiWiKo schreef:
Betteke schreef:

Omdat een mens zelf kan beslissen. Een dier is afhankelijk van de eigenaar. Maar ik vind een mens en een dier in deze niet te vergelijken. Emotioneel gezien bedoel ik.
Of ik mijn paard in moet laten slapen of mijn vriend.kind wil euthanasie plegen, daar zit nogal een verschil in vind ik. Mijn paard, dat is verschrikkelijk, maar naaste familie, dat verscheurt je denk ik. Niet te vergelijken dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:21

Ayasha,
Prima hoor, wat jij wilt. Ik ga mezelf anders verwoorden, daar heb ik het idd druk mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:21

Betteke schreef:

Heb jij zelf de beslissing moeten nemen Ayasha of werd die door anderen genomen?

Hij heeft het zelf aangevraagd maar is overleden voor de beslissing gevallen is. Hij heeft een maand langer geleden dan nodig was (is ongeveer een maand na aanvraag gestorven.), is uiteindelijk "vanzelf" gestorven. Toen was er nog geen enkel besluit van of ze zouden gaan euthanaseren of niet, deze man had een fantastische "toekomst" van maximum 3 maanden en ik heb nog niet vaak iemand zoveel pijn zien lijden.. . Zoals je kan zien word ik dit jaar 20. Ik was 15 toen dus mocht die beslissing helemaal niet nemen. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:23

als mijn kind morgen niet meer een normaal bestaan kan lijden............ dan verlos ik haar..........

en ik ga dan de gevangenis in voor het verlossen van mijn kind........... en ik onderga de straf ........

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:24

Erg rot voor jou en de overleden persoon. :(:)
Maar je hebt geen daadwerkelijke ervaring met euthanasie, je hebt het niet meegemaakt, alleen een verzoek tot euthanasie.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:25

Ayasha schreef:
Betteke schreef:

Hij heeft het zelf aangevraagd maar is overleden voor de beslissing gevallen is. Hij heeft een maand langer geleden dan nodig was (is ongeveer een maand na aanvraag gestorven.), is uiteindelijk "vanzelf" gestorven. Toen was er nog geen enkel besluit van of ze zouden gaan euthanaseren of niet, deze man had een fantastische "toekomst" van maximum 3 maanden en ik heb nog niet vaak iemand zoveel pijn zien lijden.. . Zoals je kan zien word ik dit jaar 20. Ik was 15 toen dus mocht die beslissing helemaal niet nemen. ;)

Ik zie op de wikipedia dat er wel verschillen zijn in de euthanasiewet tussen nederland en belgie. in Belgie moet de aanvraag worden goedgekeurd door 3 artsen. Dat is hier in Nederland niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:26

KiWiKo schreef:
als mijn kind morgen niet meer een normaal bestaan kan lijden............ dan verlos ik haar..........

en ik ga dan de gevangenis in voor het verlossen van mijn kind........... en ik onderga de straf ........

Jep, maar dat is wat anders dan elke week, ik noem maar iets, iemand te euthaniseren als werk. Ik snap je vergelijkingen al door niet.

Jij bekijkt het in je voorbeeld als nabestaande, dat heeft toch niets te maken met iemand die dit als werk moet gaan doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:27

Betteke schreef:
Erg rot voor jou en de overleden persoon. :(:)
Maar je hebt geen daadwerkelijke ervaring met euthanasie, je hebt het niet meegemaakt, alleen een verzoek tot euthanasie.

Had ik het maar meegemaakt... Als je zo iemand geen euthanasie gunt....... Ga mij maar vertellen dat het allemaal zo snel gaat... Dan ben je er zelf ook nog niet zo vaak mee in contact gekomen. Vraag me af wie er dan de naïef is.

OH: dat kan, ik weet alleen dat ze er verdomt lang over gedaan hebben. Als ze er al uberhaupt over gepraat hebben, ze wisten toch dat hij niet al te lang meer ging leven.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:27

In Nederland zijn het maar 2 artsen, eentje meer of minder mag de pret niet drukken toch?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:30

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:30

Mindim schreef:
KiWiKo schreef:

Jep, maar dat is wat anders dan elke week, ik noem maar iets, iemand te euthaniseren als werk. Ik snap je vergelijkingen al door niet.

Jij bekijkt het in je voorbeeld als nabestaande, dat heeft toch niets te maken met iemand die dit als werk moet gaan doen?

heee :) there are rotten jobs ...............

ik vind dat als iemand niet meer wil, diegene ook niet meer MOET .... who the bommer is de BV Nederland om te bepalen dat je door moet leven????????

is dat omdat je levend meer geld in het laadje van de BV Nederland brengt?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:32

Betteke schreef:
In Nederland zijn het maar 2 artsen, eentje meer of minder mag de pret niet drukken toch?

Vind dit niet echt een gepast opmerking, maar goed.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:33

KiWiKo schreef:

Nou, successie brengt toch ook aardig wat geld op hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:35

KiWiKo schreef:
heee :) there are rotten jobs ...............

ik vind dat als iemand niet meer wil, diegene ook niet meer MOET .... who the bommer is de BV Nederland om te bepalen dat je door moet leven????????

Niemand zegt dat je er geen einde aan mag maken hoor, ga je gang, een boete krijg je niet meer en ook al kreeg je die, tja dan hoeft alleen je familie die te betalen.

Je kunt alleen niet van artsen gaan vragen om dit er standaard bij te doen. En dan heb ik het niet over ernstig zieken (geestelijk of fysiek) maar over mien van de overkant die het leven even niet ziet zitten.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:37

Arts kan dan tegen die tijd vast zelf wel aangeven of diegene het wel of niet zou willen doen ..?
Er zullen ook genoeg artsen zijn die er op een andere manier tegen aan kijken en het geen probleem zullen vinden .

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:38

Sabinee__ schreef:
Betteke schreef:

Vind dit niet echt een gepast opmerking, maar goed.

Er zijn hier wel meer ongepaste opmerkingen geplaatst.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:38

Only_Hellen schreef:
KiWiKo schreef:

Nou, successie brengt toch ook aardig wat geld op hoor.

Weet niets meer te zeggen!