Moeten we hongerende kinderen helpen... Of juist niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:33

breezy302 schreef:
Hoe kun je mensen in Haiti ( of waar dan ook) helpen terwijl er in nederland ook armoede en honger is?

Totaal mee eens! :j

Ze moeten mensen eten geven en niet geld waar daar zijn ze niets mee zijn.
Je ziet zo vaak dat mensen geld geven en dan zie je dat er niks van wordt gebracht naar daar.

Beter eten nemen en zelf brengen (bij wijze van) anders weet je toch niet wat er met dat geld gebeurt.

Anoniem

Re: Moeten we hongerende kinderen helpen... Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:38

Juist ja! als ik bijv een junk op het station zie staan dan doe ik niet ( zoals 99% van de Nederlanders) alsof ik hem niet zie of dat het een stuk vuil is maar ik geef hem een boterham. Nooit geld want daarmee hou je zijn verslaving in stand en zo denk ik ook over Afrika.

Al die aids- voorlichting en condoomuitdeling helpt helemaal niets. Al jarenlang wordt dat gedaan en ze gaan toch echt geen condooms gebruiken. Nederland zou per direct moeten stoppen met geld doneren. Dan heeft Afrika geen poot meer om op te staan en zullen ze zelf actie moeten ondernemen.

geef ze dan bonen ofzo. Iets wat ze kunnen planten en daar later profijt van hebben en niet klakkeloos geld doneren want laten we eerlijk zijn Nederland heeft zijn geld nu echt zelf nodig. Ze kunnen beter aan de voedselbank doneren voor bijv 10 jaar en mensen ook microkredieten laten nemen. Dan is de welvaart hier weer over een x-aantal jaar goed en dan kunnen we weer actie gaan ondernemen MET andere landen en niet VOOR andere landen.

Wij weten toch niet wat er met ons geld gebeurt als wij dat doneren...

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:31

oooooh help....

Zoals ik al eerder zei is het eten niet het probleem, het probleem is JUIST dat wij eten daarmee naatoe nemen!
Denk je dat die mensen daar geen bonen hebben? Die mensen hebben zat bonen! Maar omdat wij denken dat ze geen bonen hebben, brengen wij zakken vol daar naartoe waardoor de locale boer zijn eigen verbouwde bonen niet meer kan verkopen en daarom geen rooie rotcent meer kan verdienen.
Door precies deze domheid als hierboven beschreven pompen wij dus zoveel geld in ontwikkelingshulp, we weten alleen zelf nog niet dat we de veroorzaker van de ellende zijn. Die afrikanen WILLEN ONZE HULP NIET!!!!!! We verzieken meer dan dat we goed doen.

Eigen land eerst..... dat is iets voor het franse: Le bloc identitaire. Welke met intelligente leuzen komt als: Oui à la socca, non au Kebab" (geef mijn maar boerenkool, dat is mooier dan kebab), nee dat zijn ideeen waarmee we er wel komen..... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:07

stefan3 schreef:
oooooh help....

Zoals ik al eerder zei is het eten niet het probleem, het probleem is JUIST dat wij eten daarmee naatoe nemen!
Denk je dat die mensen daar geen bonen hebben? Die mensen hebben zat bonen! Maar omdat wij denken dat ze geen bonen hebben, brengen wij zakken vol daar naartoe waardoor de locale boer zijn eigen verbouwde bonen niet meer kan verkopen en daarom geen rooie rotcent meer kan verdienen.
Door precies deze domheid als hierboven beschreven pompen wij dus zoveel geld in ontwikkelingshulp, we weten alleen zelf nog niet dat we de veroorzaker van de ellende zijn. Die afrikanen WILLEN ONZE HULP NIET!!!!!! We verzieken meer dan dat we goed doen.

Eigen land eerst..... dat is iets voor het franse: Le bloc identitaire. Welke met intelligente leuzen komt als: Oui à la socca, non au Kebab" (geef mijn maar boerenkool, dat is mooier dan kebab), nee dat zijn ideeen waarmee we er wel komen..... :n

waarom zou Nederland dan Afrika steunen als Nederland zelf steun nodig heeft? Weet niet of jij het doorhebt maar zo lekker gaat het hier niet hoor.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:24

steunen, steun nodig en zo lekker gaat het hier niet zijn nogal brede en vage begrippen allemaal. Iets specifieker graag over wat voor steun, wat voor steun wij dan wel nodig hebben en wat hier nogal niet zo lekker gaat.... en een beetje onderbouwd graag....

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:42

MysticTinker schreef:
Dit soort problemen, de scholen en ziekenhuizen enz, zijn eigenlijk alleen op te lossen door de overheid aan te pakken, die is in de meeste afrikaanse landen hartstikke corrupt.

Ik denk dat dit zeker het grootste probleem is in deze landen. Ze hebben vaak enorme rijkdommen in de grond zitten, en dat geld gaat naar de top. De gewone bevolking zal blijven verhongeren als de overheden door kunnen gaan met hun corrupte bezigheden.

Wel vind ik het erg hard om al die hongerige mensen (kinderen of niet) maar gewoon te laten sterven. Mooi is dat. Ben je in een keer van het probleem af en is de bevolking daar gehalveerd..... Zal het nog verder doortrekken dan. Moeten we al die geestelijk en lichamelijk gehandicapten maar in leven blijven houden? Er zijn al zoveel kinderen in nederland die geen kleren hebben of weinig eten... Wat je allemaal met dat geld kan doen dat bespaard wordt op de zorg van de gehandicapten............... :( :( :(

Feit is, er zijn teveel mensen op deze aardbol. En de rijkdommen zijn oneerlijk verdeeld. (ik geloof dat 10% van de wereldbevolking 90% van de rijkdom heeft.) Is dat eerlijk? Dit valt nooit op te lossen denk ik, maar ik slaap niet lekker als ik bewust een keuze maak om een kind maar te laten sterven omdat 'ik principes heb'...

Laat maar komen die collecte, ik stop er wel een paar centen in.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:50

stefan3 schreef:
steunen, steun nodig en zo lekker gaat het hier niet zijn nogal brede en vage begrippen allemaal. Iets specifieker graag over wat voor steun, wat voor steun wij dan wel nodig hebben en wat hier nogal niet zo lekker gaat.... en een beetje onderbouwd graag....

Wat zou ik moeten onderbouwen? Iedereen weet toch dat miljoenen Nederlanders van de voedselbank leven? Dat mensen zelfs in hun auto leven met hun hele gezin? Dat miljoenen Nederlanders diep in de schulden zitten en dan heb ik het niet over de mensen die zo graag veel spullen op afbetaling wilden hebben. Dat er hier zo verschrikkelijk veel mensen zijn die ver onder het sociale minimum leven? Die moeten rondkomen van 500 euro per maand? Dat ze daar hun huur/eneco/ gemeentelijke heffingen/verzekeringen en boodschappen van moeten betalen? Dat de gemeentes hun geen aanvulling geven? Dat (jaja echt waar) er hier mensen zelfs aan de hongerdood sterven? Dat er mensen zijn die fulltime werken voor minder dan het minimum loon?

Dat er hele gezinnen helemaal zonder inkomen zitten? Dat die op straat leven of in opvangcentra? Of in slaaphuizen waar je om 7 uur sochtends de straat weer opmoet? Dat de soepkeukens ( ja die bestaan nog steeds) elke dag nog steeds helemaal propvol zitten met mensen die anders gewoon de hele dag niets eten?

Maar nee dat wordt door Nederland vergeten! Iedereen stuurt lekker geld naar Afrika, hoeveel geld is er daar al heen gegaan? Miljoenen en nog eens miljoenen en wat krijgen de Nederlanders die het echt moeilijk hebben? Helemaal niets!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:28

we zijn in ieder geval verwend zat dat we denken te kunnen beslissen over andermans leven.

overigens zie ik hier echt weer mensen met het stereotype beeld van afrika, jammer.
afrikanen zijn echt niet allemaal domme luie mensen, en ze zijn heus niet allemaal achtelijk.
die klaslokalen zitten vol met kinderen vol toekomstdromen: arts, onderwijzer in het leger.
ze willen best maar ze missen de mogelijkheden. en dat is niet alleen geld.
je kunt wel geld geven maar als er dan geen hogeschool is kom je nergens.

@breezy302: weet je wat nederland ook doet en al die andere europeanen?
die jatten die landen hun grondstoffen af, kopen veel te goedkoop hun spullen en voedsel om het hier met vette winst te verkopen.
proberen alleen maar hun cultuur op te dringen aan die van hun, terwijl dat gewoon niet kan. en dan maar lekker zorgen dat hun geen fatsoenlijke afzetmarkt kunnen krijgen met al hun protectiemaatregelen.

als er ergens schuldige zitten is het hier in nederland en de rest van europa.
ik geef zelf altijd aan veelal christelijke organisaties. die hebben een duidelijk plan en investeren ook echt in de toekomst. en je wordt goed op de hoogte gehouden van wat er gebeurt. maar ook met bijvoorbeeld die organisaties die koeien geeft. vind ik ook een goede.

overigens kan iknog niet bevatten dat er mensen zijn die zo makkelijk denken over leven en sterven.
ik denk dan altijd: wie ben ik om te zeggen dat jij wel of niet mag leven. omdat ik meer geld heb? mezelf ontwikkelt vind?
laat maar doodgaan want ik ken ze niet, maar als er een topic wordt geopend over dieren in mongolie die door de kou dood gaan is bokt in staat vandaag noch daar heen te gaan om hooi te brengen. is dat geen natuur dan?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:09

Doneren voor medicijnen, alleen onderwijs o.i.d. heeft imo niet veel zin. Wel heeft het zin om mensen daadwerkelijk een kans op een goed en zelfstandig leven te geven en een totaal concept te bieden; onderwijs, medisch en onderwijzend personeel opleiden, mensen helpen om goed te ondernemen, etc. Voor op bokt wel een mooi voorbeeld; zoals Brooke Hospital werkt, vind ik super. Ze leiden de lokale bevolking op tot da, hoefsmid, etc en leren de mensen daar dat je paard of ezel goed moet verzorgen en hoe je dat doet. Dat een gezond dier meer opbrengt dan dat het kost. Ze brengen kennis, kunde maar ook werkgelegenheid en zelfs de dieren worden er beter van. Veel is onwetendheid, dat geldt ook voor hun eigen levenswijze. Een mentaliteitsverandering is eveneens absoluut noodzakelijk. Wat Kiwiko schrijft, is -zeker in de lagere regionen- heel normaal. Ook is in veel landen de regering zo corrupt en zelfingenomen als je maar kunt bedenken. De bevolking is altijd slachtoffer van een dergelijk regime. Omverwerpen is ook geen optie, Irak is daar het sprekende voorbeeld van. Maar wat wel? Ik wou dat ik daar een antwoord op had.

In NL heerst geen echte armoede. Da's echt onzin. Hier gaan we niet dood van honger of dorst. De armoede hier bestaat vooral omdat mensen enorm in de schulden zijn geraakt. Da's grotendeels eigen verantwoording maar ook de keerzijde van onze welvaart (alles moet altijd kunnen en minder bestaat niet). Als we 'kopen op afbetaling' zouden verbieden, zijn we daarmee ook direct van dit probleem af. Overigens vind ik wel dat zij geholpen moeten worden om de treintjes weer op de rails te krijgen, bijv. schuldsanering.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:04

Er gaat geen cent vrijwillig van mij naar hongerige kindjes.
Klinkt hard, maar ik kan het zelf beter gebruiken.
Ik betaal immers veel loonbelasting en dat wordt aan van alles en nog wat verkwanseld, behalve aan wat ík nodig heb.
Egoistisch? JA!
Niemand helpt mij met onze problemen, dus moet ik wel iemand anders helpen die niets voor mij kan doen?
Ben er klaar mee.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:15

MarvanTom schreef:
Er gaat geen cent vrijwillig van mij naar hongerige kindjes.
Klinkt hard, maar ik kan het zelf beter gebruiken.
Ik betaal immers veel loonbelasting en dat wordt aan van alles en nog wat verkwanseld, behalve aan wat ík nodig heb.
Egoistisch? JA!
Niemand helpt mij met onze problemen, dus moet ik wel iemand anders helpen die niets voor mij kan doen?
Ben er klaar mee.

En als je ooit in het ziekenhuis beland met bijvoorbeeld Kanker... zou je dan wel geholpen willen worden mede dankzij mensen die geld geven aan de collecte voor de kankerbestrijding?
Of ben je dan ook principieel genoeg om te zeggen: Nee sorry....

En als je in het ziekenhuis beland voor een niertransplantatie omdat je anders 4 dagen per week aan de dyaliseapparatuur moet liggen en uiteindelijk nog steeds dood gaat. Ben je dan ook principieel genoeg om te zeggen... geef het maar aan iemand anders die in zijn leven wel klaar stond om andere te helpen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:24

hier in het ziekenhuis belanden ......... daar betalen we premie voor, en ook niet zo weinig)

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:48

KiWiKo schreef:
hier in het ziekenhuis belanden ......... daar betalen we premie voor, en ook niet zo weinig)

Het gaat ook niet over het ziekenhuis, het gaat er over dat mensen uit morele overwegingen bepaalde doelen als het kankerfonds sponsoren en organanen af willen staan. En of je dan ook principieel genoeg bent om dit af te wijzen als je zelf te egoistisch bent om iets voor goede doelen in te leveren.
Er zijn namelijk zat mensen die je wel helpen bij eventuele problemen door bijvoorbeeld zulke doelen te steunen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:36

Je moet heel wat euries doneren om alleen al het salaris van de directeur van KWF te betalen. Die verdient (verdiende) nl. 750.000 euro per jaar.

Aan dat soort organisaties geef ik dus niets. Als je daar werkt, moet dat mede vanuit een ideële instelling zijn. Geldt wat mij betreft overigens voor alle goede doelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:34

er zijn zo ontzettend veel goede doelen.
ben je een egoist als je het ene doel wel geeft en het andere niet?

stefan3,dan geef jij dus aan elke collecte en elk goed doel wat je tegenkomt?

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:55

Nee ik geef niet aan elke collecte of elk goed doel. Ik denk ook niet dat het nodig en mogelijk is. Het punt waar ik me over op kan winden is dat wij het hier zo goed hebben dat we het eigenlijk zelf niet eens meer door hebben. En dat ik als dank daarvoor een aantal wel overwogen beslissingen heb gemaakt om iets van mijn rijkdom met andere mensen te delen.
Het is erg makkelijk om te zeggen, het geld komt niet goed terecht dus ik geef maar niks. Ze zijn er namelijk wel, maar de vraag is ben je bereid om er moeite voor te doen om uit te vinden wat goede en minder goede doelen zijn.

Ik ben voor langere tijd in Afrika geweest en heb daar wel degelijk gezien dat er goede doelen zijn, waar ook echt wat gebeurd met het geld. Ik het lovende reacties gehoord van vele afrikanen over nederlandse fondsen, deze hebben ook echt het leven gered van veel van deze mensen en zijn naderhand opgeleid tot dokter of leraar. Dit zijn fondsen waar ik geld aan geef. Maar gewoon het nieuws kijken en als maar horen dat het geld toch niet goed terecht komt en enkel daar je conclusies op baseren vind ik de weg van de minste moeite.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:03

Bij mij is het meer frustratie. Mensen die het kunnen gebruiken, hard nodig hebben om hun bestaan weer op te kunnen bouwen na natuurgeweld die krijgen het gewoon niet.

Als ik dan hoor dat in Haiti degenen waar het geld en de goederen terecht zijn gekomen het verkopen(!!!!) aan de mensen op staat.... dan zakt mijn broek af. Dat zijn dezelfde mensen die het meegemaakt hebben, dat die dan nog het lef hebben om op die manier de anderen uit te buiten... Dat soort dingen, dat wekt bij mij zo'n enorme weerstand op....

Ook zo bij de tsunami. Heel de wereld schoot ten hulp, ter plekke en met goederen en geld.... alleen het komt amper op de plek waar het wezen moet.

Tuuurlijk zijn er programma's die het goed doen, en ipv ze onze levensstijl op te dringen zoals vroeger zeer waarschijnlijk gebeurde, kunnen we beter kijken hóe we degenen die echt willen kunnen helpen. Zonder daarbij die corrupte bovenlaag erbij te betrekken, want dan heeft het imho verrekte weinig zin.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:37

Breghje schreef:
Bij mij is het meer frustratie. Mensen die het kunnen gebruiken, hard nodig hebben om hun bestaan weer op te kunnen bouwen na natuurgeweld die krijgen het gewoon niet.

Als ik dan hoor dat in Haiti degenen waar het geld en de goederen terecht zijn gekomen het verkopen(!!!!) aan de mensen op staat.... dan zakt mijn broek af. Dat zijn dezelfde mensen die het meegemaakt hebben, dat die dan nog het lef hebben om op die manier de anderen uit te buiten... Dat soort dingen, dat wekt bij mij zo'n enorme weerstand op....

Ook zo bij de tsunami. Heel de wereld schoot ten hulp, ter plekke en met goederen en geld.... alleen het komt amper op de plek waar het wezen moet.

Tuuurlijk zijn er programma's die het goed doen, en ipv ze onze levensstijl op te dringen zoals vroeger zeer waarschijnlijk gebeurde, kunnen we beter kijken hóe we degenen die echt willen kunnen helpen. Zonder daarbij die corrupte bovenlaag erbij te betrekken, want dan heeft het imho verrekte weinig zin.

Ik ben het grotendeels helemaal met je eens, maar......

Bijvoorbeeld over de tsunami is een schoolvoorbeeld van wat mensen hier in nederland te horen krijgen.
Als ik me niet vergis is er (zo uit mijn hoofd) 208 miljoen euro opgehaald voor de slachtoffers van de tsunami toendertijd.
Echter als je teveel naar RTL boulevard of hoe die flutprogramma's ook heten kijkt, hoor je alleen maar dat er een monsterlijk bedrag van maar liefst 730.000 euro niet gebruikt is. Dit is natuurlijk schandalig want dat is een hoop geld. Als je echter bedenkt dat 730.000 euro ongeveer 0,35% van het totale bedrag is krijg je er al een iets andere kijk op.
Dit geld was overgebleven doordat enkele partnerorganisaties in Sri Lanka het hen toebedeelde geld niet meer nodig bleken te hebben. Zij hebben dit toen netjes teruggestort.
Je wordt hier gewoon gek gemaakt zonder dat je het zelf door hebt. Jammer genoeg trekken dit soort Mediahypes veel kijkers met dit soort dingen als gevolg.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:46

stefan3 schreef:
Breghje schreef:

Ik ben het grotendeels helemaal met je eens, maar......

Bijvoorbeeld over de tsunami is een schoolvoorbeeld van wat mensen hier in nederland te horen krijgen.
Als ik me niet vergis is er (zo uit mijn hoofd) 208 miljoen euro opgehaald voor de slachtoffers van de tsunami toendertijd.
Echter als je teveel naar RTL boulevard of hoe die flutprogramma's ook heten kijkt, hoor je alleen maar dat er een monsterlijk bedrag van maar liefst 730.000 euro niet gebruikt is. Dit is natuurlijk schandalig want dat is een hoop geld. Als je echter bedenkt dat 730.000 euro ongeveer 0,35% van het totale bedrag is krijg je er al een iets andere kijk op.
Dit geld was overgebleven doordat enkele partnerorganisaties in Sri Lanka het hen toebedeelde geld niet meer nodig bleken te hebben. Zij hebben dit toen netjes teruggestort.
Je wordt hier gewoon gek gemaakt zonder dat je het zelf door hebt. Jammer genoeg trekken dit soort Mediahypes veel kijkers met dit soort dingen als gevolg.

Mijn bron is het Journaal van de publieke omroep.... Misschien dát ik voortaan beter naar flutprogramma's kan gaan kijken?

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:17

Het was niet aanvallend bedoeld hoor......
Ik zei nog dat ik het voor het overgrote deel met je eens was.
Het enige was, dat door de media hier vooral de negatieve kanten worden overbelicht, dit gebeurd naar mijn idee door de publieke omroepen, maar in nog grotere maten door de andere omroepen. Als je vooral van dit soort berichten hoort over 730.000 euro blablabla wordt je automatisch kwaad op de instanties en dergelijke.
Als je weet dat het over 35honderdste procent van het gehele bedrag gaat, wat achteraf terug gestort is op giro 555 en nu gebruikt wordt voor Haiti is het toch een heel ander verhaal. Dat heb ik alleen nog niet in een nieuwsuitzending voorbij horen komen.
Natuurlijk gebeuren er bij organisaties dingen die niet door de beugel kunnen, maar dat zijn ook de verhalen die je te horen krijgt. Iets wat ik persoonlijk jammer vind omdat ik in het echt juist gezien hebt dat er heel veel projecten zijn waar het geld wel goed terecht komt. Een project met weeskinderen in Afrika waar super goede dingen gebeuren, ik heb er 10tallen gezien....alleen niet op het nieuws want daar hoor ik van dat ene geval waar de directeur er een mooie auto van heeft gekocht.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:27

Ik schrik best wel van een hoop reacties hier.. Het lijkt wel of een hoop nederlanders vergeten hoe goed ze het eigenlijk hebben en door wat moeilijkere tijden, deze rijkdommen niet meer willen delen met mensen die het minder hebben. Vooral bij natuurrampen! Daar kan toch niemand iets aan doen? Wat als zoiets in nederland gebeurd? En de rest van de wereld denkt 'pfff, ik heb het te moeilijk, laat maar barsten daar?' Zijn jullie vergeten dat we gewoon schoon water uit de kraan hebben? Alle electrische gemakken die je je maar kan bedenken? Geen echte honger?

En wat ik ook al las, met onderzoeken naar bepaalde ziektes. Ben je dan ook zo principieel om hulp te weigeren? Of als door een ramp het waterpeil gaat stijgen en half nederland verzuipt?

Bah, wordt hier helemaal naar van. Ik mag hopen dat het gros van de nederlanders niet zo kortzichtig in hun eigen straatje denken.

En ik mag zeker hopen dat de mensen die nu zo tegen donaties zijn, nooit in hun leven hulp van anderen nodig zullen hebben!!!

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:31

Emerald schreef:
Ik schrik best wel van een hoop reacties hier.. Het lijkt wel of een hoop nederlanders vergeten hoe goed ze het eigenlijk hebben en door wat moeilijkere tijden, deze rijkdommen niet meer willen delen met mensen die het minder hebben. Vooral bij natuurrampen! Daar kan toch niemand iets aan doen? Wat als zoiets in nederland gebeurd? En de rest van de wereld denkt 'pfff, ik heb het te moeilijk, laat maar barsten daar?' Zijn jullie vergeten dat we gewoon schoon water uit de kraan hebben? Alle electrische gemakken die je je maar kan bedenken? Geen echte honger?

En wat ik ook al las, met onderzoeken naar bepaalde ziektes. Ben je dan ook zo principieel om hulp te weigeren? Of als door een ramp het waterpeil gaat stijgen en half nederland verzuipt?

Bah, wordt hier helemaal naar van. Ik mag hopen dat het gros van de nederlanders niet zo kortzichtig in hun eigen straatje denken.

En ik mag zeker hopen dat de mensen die nu zo tegen donaties zijn, nooit in hun leven hulp van anderen nodig zullen hebben!!!

Hulde! _/-\o_

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:33

stefan3 schreef:
Emerald schreef:

Hulde! _/-\o_

Dank. Het is toch te gek voor woorden..........

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:26

Emerald schreef:

Maar dat je geen geld doneert wilt toch niet zeggen, dat je niks aan het goede doel doet?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:59

inderdaad. wbt het onderzoek naar bepaalde ziektes.
je kan niet aan elk goed doel voor onderzoek geld schenken.

stel dat ik nu aan het kankerfonds geld geef,en een uur erna komt de collectant voor het nierfonds aan de deur en die zou ik niets geven.

nu krijg ik een nierziekte,moet ik dan principieel hulp weigeren alleen omdat ik niets aan het nierfonds gegeven heb en wel aan het kankerfonds?je kan toch niet ieder goed doel steunen?

ik steun nu 1 goed doel financieel,een tehuis voor zieke oude en gedumpte katten die niet meer herplaatsbaar zijn.

ik kan niet elk goed doel steunen

je hoeft ook niet alleen geld te geven voor een goed doel,je kan ook iets doen zonder geld te geven.

wat me wel een beetje stoort is dat er steeds gezegd word dat we het in NL zo goed hebben.dat is natuurlijk wel zo,maar ik denk dat degenen die dat zeggen nog nooit financieel compleet aan de grond of er zelfs onder hebben gezeten. en dan heb ik het niet over een paar honderd euro rood staan