Breghje schreef:Bij mij is het meer frustratie. Mensen die het kunnen gebruiken, hard nodig hebben om hun bestaan weer op te kunnen bouwen na natuurgeweld die krijgen het gewoon niet.
Als ik dan hoor dat in Haiti degenen waar het geld en de goederen terecht zijn gekomen het verkopen(!!!!) aan de mensen op staat.... dan zakt mijn broek af. Dat zijn dezelfde mensen die het meegemaakt hebben, dat die dan nog het lef hebben om op die manier de anderen uit te buiten... Dat soort dingen, dat wekt bij mij zo'n enorme weerstand op....
Ook zo bij de tsunami. Heel de wereld schoot ten hulp, ter plekke en met goederen en geld.... alleen het komt amper op de plek waar het wezen moet.
Tuuurlijk zijn er programma's die het goed doen, en ipv ze onze levensstijl op te dringen zoals vroeger zeer waarschijnlijk gebeurde, kunnen we beter kijken hóe we degenen die echt willen kunnen helpen. Zonder daarbij die corrupte bovenlaag erbij te betrekken, want dan heeft het imho verrekte weinig zin.
Ik ben het grotendeels helemaal met je eens, maar......
Bijvoorbeeld over de tsunami is een schoolvoorbeeld van wat mensen hier in nederland te horen krijgen.
Als ik me niet vergis is er (zo uit mijn hoofd) 208 miljoen euro opgehaald voor de slachtoffers van de tsunami toendertijd.
Echter als je teveel naar RTL boulevard of hoe die flutprogramma's ook heten kijkt, hoor je alleen maar dat er een monsterlijk bedrag van maar liefst 730.000 euro niet gebruikt is. Dit is natuurlijk schandalig want dat is een hoop geld. Als je echter bedenkt dat 730.000 euro ongeveer 0,35% van het totale bedrag is krijg je er al een iets andere kijk op.
Dit geld was overgebleven doordat enkele partnerorganisaties in Sri Lanka het hen toebedeelde geld niet meer nodig bleken te hebben. Zij hebben dit toen netjes teruggestort.
Je wordt hier gewoon gek gemaakt zonder dat je het zelf door hebt. Jammer genoeg trekken dit soort Mediahypes veel kijkers met dit soort dingen als gevolg.