Vjestagirl schreef:Ik denk dat iedereen die een huisdier heeft zich boven het dier stelt, al was het maar omdat je het opvoed. Iedereen die een paard heeft en daarop rijdt, het longeert, kunstjes leert etc stelt zichzelf boven dat dier, want je gebruikt het voor iets waar het zelf van zijn lang zal ze leven niet voor zou kiezen.
Ik train mijn dieren op een natuurlijke manier, leer het dingen aan vanuit zijn natuurlijke gedrag dingen die hij ook allemaal in de natuur kan, alleen ik koppel er een commando aan.
Sex hebben met dieren is alles behalve natuurlijk en heeft een psychische oorsprong.
Wat mij betreft ben je niet helemaal goed in je bovenkamer als je dat namelijk wilt.
Dat zit allemaal tussen je oren en heeft niks met voortplanting of liefde te maken.
Alleen maar met op hol geslagen hormonen die jou vertellen dat je je wilt voortplanten, maar gezien je soort gaat dat echt niet lukken. 
liedje89 schreef:Dus als de DA zijn hele arm in de kont van een paard of koe steekt voor zakelijke redenen mag het wel. Maar als iemand zijn veel kleinere en dus minder schade/pijn aanrichtende geval er in wil steken voor 'de lol' mag het niet. Dat vind ik een beetje een dubbele standaard die dus bewijst dat het helemaal niet om het welzijn van het dier gaat maar gewoon om wat wij 'goor' vinden.
Meestal voel je een paard of koe op voor controle of om het dier te helpen, maar in wezen redt de natuur zich prima.
Uitbuiting van dieren vind ik imo nergens goed te praten, het gebeurt en ik doe er ook aan mee door vlees te eten, maar ik probeer zoveel mogelijk bewust te zijn van dingen.
Alleen geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om sex te hebben met dieren.
Mensen gebruiken sex als genotsmiddel en buiten dat uit in de sexindustrie.
Die mensen kiezen daar zelf voor, maar een dier wordt ongevraagd gefokt voor consumptie en dergelijke.
Dus laten we het ook maar sexueel misbruiken, dat is heel normaal joh!