Oordopjes in als je op stap gaat..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:37

Ik had voor carnaval gummy oordopjes.
Ik was ze één dag vergeten en ik ging ze echt missen! Had nu geen piepjes in m'n oor, kon inderdaad iedereen verstaan.
Wil nooit meer zonder..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:40

LiSSy schreef:
is inderdaad een heel normaal bedrag, geloof dat die van mij ook 140 of 150 euro waren :j

Wist niet eens dat er zulke dure oordopjes bestonden :o , maar beter dure oordopjes dan doof of slechthorend.....

Liselot

Re: Oordopjes in als je op stap gaat..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:46

dat is ook mijn motto! :)

ze zijn zo prijzig omdat ze helemaal op maat gemaakt worden en er dan een specifiek filter in wordt geplaatst.
onderlinge aanbieders van maatdoppen verschillen heel weinig in prijs

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:46

Grote voordeel van die 'dure' dopjes is dat ze ten eerste op maat gemaakt zijn en daardoor een veel betere pasvorm hebben dan andere dopjes. Daarnaast zitten er filters in, maar sluiten ze het oor niet af, zoals disposable schuimdopjes. Hierdoor wordt het draagcomfort nog vergroot.
Daarnaast kun je ook nog kiezen wat voor dempingsfilter je erin wil hebben.
Kan dus heel specifiek op bepaalde golflengtes, waardoor je de rest nog prima hoort.

Al met al dus een prima investering, zeker omdat ze ook een paar jaar meegaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:50

LiSSy schreef:

ze zijn zo prijzig omdat ze helemaal op maat gemaakt worden en er dan een specifiek filter in wordt geplaatst.

Dat vind ik net het nadeel aan de op maat gemaakte: je kan de filters niet veranderen.
Ik heb 3 jaar op maat gemaakte gehad, maar ik heb nu Alpine MusicSafe Pro. Kostten maar €30, je kan kiezen uit 3 filters afhankelijk van hoe luid de muziek staat en ze zitten stukken beter dan mijn op maat gemaakte.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:54

Ik heb nog steeds die kortingsbon van Beter Horen, voor op maat gemaakte. Maar ik neig steeds meer naar die van Alpine.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:56

Mientjeuh schreef:
Dat vind ik net het nadeel aan de op maat gemaakte: je kan de filters niet veranderen.
Ik heb 3 jaar op maat gemaakte gehad, maar ik heb nu Alpine MusicSafe Pro. Kostten maar €30, je kan kiezen uit 3 filters afhankelijk van hoe luid de muziek staat en ze zitten stukken beter dan mijn op maat gemaakte.

Aanrader dus? Ik wil ook even goede bestellen. Welke kleur zou het minst opvallen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:57

Ik heb destijds een stel op-maat-gemaakte voor op de motor laten maken en het was voor mij echt een verademing. Nu heb ik wel een lastige gehoorgang, met scherpe hoek erin, dus standaard dopjes passen bij mij nooit echt lekker.
Maar ben erg blij dat ik nu voor mijn werk ook weer gewoon een set op maat gemaakte heb kunnen laten aanmeten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:58

Falbala schreef:
Mientjeuh schreef:

Aanrader dus? Ik wil ook even goede bestellen. Welke kleur zou het minst opvallen?

Zeker een aanrader :j
Ik heb er witte, zijn er nog andere kleuren? Ze vallen sowieso niet op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:57

Mientjeuh schreef:
LiSSy schreef:

bij die van mij wel. ik kan de filters die erin zitten kosteloos laten omzetten voor andere