Ik vind overigens niet dat vliegtuigmaatschappijen de maten van de stoelen moeten aanpassen omdat de mensen dikker worden. Als passagier krijg je een bepaalde ruimte tot je beschikking, is dit niet voldoende dan moet je bijbetalen. Simpel toch?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:Ik vind het niet helemaal eerlijk. De meeste dikkere mensen kunnen er niks aan doen dat ze dik zijn. Je kan niet zeggen dan stop je maar met zo veel te eten, want vaak ligt daar geen eens het probleem. Je zegt ook niet tegen iemand met anorexia dat ze maar gewoon normaal moeten gaan eten, want zo werkt dat dus ook niet.
Diaan74 schreef:Een extra rij ruimere zitplaatsen voor dezelfde prijs lijkt me een beter idee.
Nouks schreef:Amanda schreef:Ja, maar 2 stoelen kan toch nooit lekker zitten?
Sorry, maar of je nu als erg dik persoon wel of geen twee stoelen boekt, je zit toch hoe dan ook op twee stoelen? (of 3 zelfs)...
Als je erg dik bent ondervind je nu eenmaal nadelen aan je postuur. Niet in een stoel passen, niet door smalle passages kunnen, vervelende blikken of opmerkingen, etc etc. Ik als klein/slank persoon ondervind ook nadelen. Niet bij het bovenste schap kunnen in de supermarkt, jaloerse blikken van minder slanke mensen, vervelende opmerkingen van minder slanke mensen ("ja maar jij kunt alles eten" is zo'n leuke, is dat zo of doe ik gewoon hard m'n best om slank te blijven?), in sommige auto's niet kunnen rijden omdat de stoel gewoonweg te hoog is of niet ver genoeg naar voren kan...
marleeniej schreef:@ Amanda: daar hadden ze maar aan moeten denken toen ze al dat eten naar binnen werkten.... het zit ook niet lekker als je naast een zwaarlijvig iemand zit, en dat is niet mijn schuld! Lekker 2 stoelen boeken, dan is het niet langer mijn vlucht die vervelend is.
Nouks schreef:Diaan74 schreef:Een extra rij ruimere zitplaatsen voor dezelfde prijs lijkt me een beter idee.
Waarom tegen dezelfde prijs? Wat mij betreft mag er best worden betaald voor extra comfort. Als er extra ruime zitplaatsen beschikbaar zijn, ben ik persoonlijk (als niet-dik persoon) zelfs best bereid daarvoor meer te betalen. Extra comfort = duurdere reis.
Nouks schreef:Ook even in het algemeen, maar wel naar aanleiding van meerdere opmerkingen door meerdere mensen over eetproblematiek en psychische oorzaken van over- dan wel ondergewicht:
Ook bij eetproblematiek gaat ieder pondje wél door het mondje en doe je het uiteindelijk zelf. Ook eetproblematiek is niet onomkeerbaar. Achterover in je luie stoel gaan zitten "tsja, ik ben nu eenmaal te dik/te dun door psychische oorzaken" is wel héél gemakkelijk.
Amanda schreef:Mee eens.
Maar mensen kunnen daar soms niet alleen uitkomen. Alleen de hulp die nodig is wordt niet altijd erkend.
Ik heb ergens eens een mooie vergelijking gelezen in een ander topic. Daar werd dat mooi omschreven.
Ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden.
zap schreef:Ik vind het geen discriminatie, niemand zegt dat je niet mee mag men verwacht alleen dat je je wel aanpast. Ik ben klein en heb daar ook weleens problemen mee... dat is toch ook geen discriminatie? Ik pas me wel aan
[***] schreef:Als je erg dik bent ondervind je nu eenmaal nadelen aan je postuur. Niet in een stoel passen, niet door smalle passages kunnen, vervelende blikken of opmerkingen, etc etc. Ik als klein/slank persoon ondervind ook nadelen. Niet bij het bovenste schap kunnen in de supermarkt, jaloerse blikken van minder slanke mensen, vervelende opmerkingen van minder slanke mensen ("ja maar jij kunt alles eten" is zo'n leuke, is dat zo of doe ik gewoon hard m'n best om slank te blijven?), in sommige auto's niet kunnen rijden omdat de stoel gewoonweg te hoog is of niet ver genoeg naar voren kan...
zap schreef:pubelia, het maakt imo helemaal niet uit hoe het komt dat iemand last van zwaarlijvigheid heeft. Het gaat erom dat diegene 2 stoelen bezet en maar voor één betaald!
Zo'n rij stoelen achterin een vliegtuig plaatsen is niet makkelijk en zo maar even gedaan. Daarnaast gaan die stoelen ten koste van gewone stoelen en dat gaat dus weer ten koste van een aantal passagiers (minder passagiers, want de stoelen moeten breder zijn) en dat betekent weer dat het vliegen duurder wordt.
Ik vind het geen discriminatie, niemand zegt dat je niet mee mag men verwacht alleen dat je je wel aanpast. Ik ben klein en heb daar ook weleens problemen mee... dat is toch ook geen discriminatie? Ik pas me wel aan
pubelia schreef:Is dan ook erg makkelijk om te zeggen dat moeten die maar stoppen.
pubelia schreef:@ [***]: Bij ons is er niemand gestopt. De meeste kunnen gewoon weg niet stoppen ermee..
ilse86 schreef:inderdaad nouks. ik ben echter wel met pubelia eens dat je niet alle zwaarlijvigen over één kam kunt scheren. Toch is het gewoon een feit dat je tegenwoordig aan allerlei normen moet voldoen om het meeste voordeel te hebben. Anders ben je gewoon de sjaak