Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Als ik hoor dat het bedrag wat gestort is op giro 555, wordt verdubbeld door de Nederlandse Overheid, ben ik dan de enige die zich afvraagd waar dat bedrag vandaan komt? Ik geloof toch echt dat de Nederlandse Belastingsbetaler daar aan meebetaalt. Dus hoezo, je bent egocentrisch als je niet doneert? Uiteindelijk belanden je centen daar toch, hoe dan ook....
Citaat:Goh, daar zul je je nog over verbazen.
http://imageserver.dvhn.nl/img//rO0ABXQ ... YxNTB0.jpg
Dit is in Drachten, daar wonen een ernstig zieke man en zijn spatische vrouw in een sloophuisje, meerdere instanties zijn op de hoogte maar ze krijgen geen enkele vorm van hulp ( ook geen medische).
En ja zo lang dit in een "welvarend" land als Nederland geen uitzondering is, vind ik dat we ons geld beter kunnen gebruiken. Om mensen die niks willen geven om wat voor reden dan ook meteen uit te maken voor van alles en nog wat ( en dan doel ik niet alleen op de persoon van de quote), vind ik een beetje laag. Ieder zijn of haar keuze. Ik ga de mensen die wel geven toch ook niet naïeve sukkels noemen omdat 't geld dat ze doneren waarschijnlijk nooit op plaats van bestemming aan komt?
Citaat:Als ik hoor dat het bedrag wat gestort is op giro 555, wordt verdubbeld door de Nederlandse Overheid, ben ik dan de enige die zich afvraagd waar dat bedrag vandaan komt? Ik geloof toch echt dat de Nederlandse Belastingsbetaler daar aan meebetaalt. Dus hoezo, je bent egocentrisch als je niet doneert? Uiteindelijk belanden je centen daar toch, hoe dan ook....
FlyAway schreef:Ik dacht dat je in jouw eigen topic over het nieuws toch al heel erg duidelijk had gemaakt dat je geen geld ging geven? En volgens mij is je vraag daar al beantwoord toch?
Oh, maar ik ben natuurlijk heel erg blij dat je van mening verandert bent en toch geld gaat geven! Vind ik een erg goed besluit van je. Chapeau!! Edit; helaas, niet dus
geerke schreef:ik doneer ook niets....zeker niet aan een corrupt land als haiti...
ik vraag mij af of er geen wapens van gekocht worden,en de mensen waar het voor bedoelt is niets krijgen.
En andere instellingen met z'on dure directeur geef ik ook niets.
Als ik in de buurt ben geef ik het wel persoonlijk...
Kanelly schreef:Heb nu radio 555 aanstaan (omdat 3fm ook meedoet) en heb er een heel dubbel gevoel bij.
Ik heb nog niks gedoneerd en doe het ook niet denk ik.
Vind nu ook dat het entertainment gehalte wel erg hoog wordt en alles en iedereen wordt uit de kast getrokken.
Bij veel personen heb ik meer het gevoel dat het een imago kwestie is dan het echt oprechte steun is.
Ik ga binnenkort wel acties van de kerken e.d. hier in de gaten houden, er zijn vaak personen die zélf naar het land gaan en op die manier het geld meteen op de juiste plekken afleveren.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in de grote organisaties, waarbij de top de Balkenende norm of meer verdient.
Kanelly schreef:Inderdaad
Jeroen en Beau bleven het entertainment benadrukken.
Arnie probeerde het wel om te buigen naar een serieus programma en de hulp benadrukken, maar helaas....hij kon me niet overtuigen.
En nu ik de radio aanheb, wordt dat gevoel alleen maar versterkt.
Nicole10 schreef:De belangrijkste samenwerkende hulporganisaties zijn (inclusief salaris directeur):
Oxfam/Novib
€115.769
Rode Kruis
€198.000
Kerk in actie
€176.000
Cordaid
€128.514
Terres des Hommes
€117.440
Unicef
€371.459
Dat betekent dus dat er in ieder geval al ruim 1,1 miljoen Euro van giro 555 naar de directeuren van bovenstaande organisaties gaat. En dat is nog exclusief gouden handdrukken en onkostenvergoeding. Daar kan je heel wat waterflessen voor Haiti voor kopen.
(bron: http://www.stand.nl/forum/showthread.php?p=1866718)