Automobilisten letten niet op scooters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:24

Toekie schreef:
Ten tweede, heb jij enig idee wat voor ernstige gevolgen remmen of het laten zien van je remlichten kan hebben?
Zie bijv.

Citaat:
Talkshow over waargebeurde misdaden en/of ruzies die zijn uitgevochten voor de rechter. Schuldig of niet? Oordeel zelf. Afl.: Het drama van de bumperklever. Automobilisten die afsnijden of verkeerd invoegen: we ergeren ons allemaal wel eens op de weg. Bumperkleven is al jaren ergernis nummer één. Het wordt pijnlijk duidelijk dat irritatie op de weg enorme gevolgen kan hebben. Mark wordt lastig gevallen door een bumperklever. Hij raakt zo geïrriteerd dat hij hem wil afschrikken door even op de rem te trappen. De klever moet uitwijken, crasht tegen een boom en overlijdt. Is Mark schuldig aan doodslag?

http://player.omroep.nl/?aflID=4370067

wanneer deze persoon op een gewone afstand had gereden was er waarschijnlijk niks gebeurd

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:25

Toekie schreef:
Lees jij eigenlijk wel wat hierboven nogmaals heb gequote?

Zie jij de gevolgen van bumperkleven wel in?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:27

Toekie schreef:
Miracle_ schreef:
Die mensen hebben totaal geen idee ervan hoe kwetsbaar je op een scooter bent. Vooral als het glad is.

Jij dus ook niet. Als je met een auto achterop op je rem gaat staan (of ja, inknijpt :+ ).

rijd jij scooter?

_Patriciaa

Re: Automobilisten letten niet op scooters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:27

Waarschijnlijk niet :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:29

:(:) Ik heb scooter gereden ja.

_Patriciaa

Re: Automobilisten letten niet op scooters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:31

dan vraag ik me nog steeds af of je de gevolgen van bumperkleven wel inziet

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:31

Maar over dat artikel, en buiten wat de rechter uiteindelijk heeft gesloten, dit ongeluk was niet gebeurt
als de bumperklever zich gewoon aan de verkeersregels had gehouden. Het bumperkleven is in eerste instantie
hier het probleem, maar dat wordt ondertussen volgens mij een beetje vergeten ...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:33

_Patriciaa schreef:
unicorn_kiss schreef:

Mensen zoals jij zou ik expres nog van de baan rijden :=
Nee geintje, maar ik erger me aan dat gedrag in het verkeer;
mensen die het verkeer naar hun hand willen zetten. Dat gaat namelijk niet.
Staat het je niet aan? Ga met het openbaar vervoer of koop een auto

Waar slaat dat nu weer op :P ?!
Ga jij maar eens op een scooter rijden om te ervaren hoe sommige automobilisten zijn!

en waar erger je je dan precies aan als ik vragen mag?

Ik heb 2 jaar met een scooter gereden en gek genoeg heb ik hier nooit last van gehad ;)
Waaraan ik me erger staat in diezelfde post :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:34

_Patriciaa schreef:
Automobilisten onder ons, Hoe reageren jullie dan wanneer en iemand bijna in je bumper hangt?

Gewoon negeren :D
Dus nee niet als een gek in de remmen gaan om een 'hint' te geven.. de meeste snappen die hint toch niet of willen hem niet snappen ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:37

unicorn_kiss schreef:
_Patriciaa schreef:
Automobilisten onder ons, Hoe reageren jullie dan wanneer en iemand bijna in je bumper hangt?

Dus nee niet als een gek in de remmen gaan om een 'hint' te geven.. de meeste snappen die hint toch niet of willen hem niet snappen ;)

Zoals al beschreven: ik rem niet, maar minder vaart. Ik vind niet dat ik bumperklevers helemaal hun gang moet laten gaan, omdat
ze een gevaar voor mijzelf zijn. Dat ze tevens een gevaar voor zichzelf zijn, dat is mijn probleem niet. Ik neem aan
dat ze meerderjarig zijn en dus prima na kunnen denken over hun acties in iets wat, in de verkeerde handen, een moordwapen kan zijn. (Net als een balpen, maar het gaat om het idee ;) ).

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:37

ik ga ook niet vol in de rem en stuur het verkeer niet naar mn hand, gaat een beetje lastig namelijk ;)

Als je alles maar van andere weggebruikers accepteerd zul je er idd geen last van hebben, maar ik laat me niet van de weg rijden

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:38

_Patriciaa schreef:
dan vraag ik me nog steeds af of je de gevolgen van bumperkleven wel inziet

Het gaat niet over de bumperklevers.. maar over wat jíj doet in die situatie..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:39

xNursiex schreef:
Maar over dat artikel, en buiten wat de rechter uiteindelijk heeft gesloten, dit ongeluk was niet gebeurt
als de bumperklever zich gewoon aan de verkeersregels had gehouden. Het bumperkleven is in eerste instantie
hier het probleem, maar dat wordt ondertussen volgens mij een beetje vergeten ...

Dat wordt helemaal niet vergeten en bumperkleven is altijd fout.
Maar ik geef een kijk op iets waar weinigen, waarschijnlijk niemand, aan denkt. En blijkbaar staan sommige hier er ook niet voor open.
Ik zal iig NOOIT remmen of mijn remlichten laten zien en ik ben het verder helemaal met Ukkiepuk eens!

_Patriciaa

wat wordt veroorzaakt door bumperklevers, deze zijn dus de oorzaak en daar gaat het dus wel over :)

unicorn_kiss

xNursiex schreef:
unicorn_kiss schreef:

Zoals al beschreven: ik rem niet, maar minder vaart. Ik vind niet dat ik bumperklevers helemaal hun gang moet laten gaan, omdat
ze een gevaar voor mijzelf zijn. Dat ze tevens een gevaar voor zichzelf zijn, dat is mijn probleem niet. Ik neem aan
dat ze meerderjarig zijn en dus prima na kunnen denken over hun acties in iets wat, in de verkeerde handen, een moordwapen kan zijn. (Net als een balpen, maar het gaat om het idee ;) ).

Dus als jij je gas even lost dan lost het probleem zich vanzelf op? Ik denk het niet.. in het slechtste geval zit ie dan nóg dichter tegen jou aan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:41

_Patriciaa schreef:
wat wordt veroorzaakt door bumperklevers, deze zijn dus de oorzaak en daar gaat het dus wel over :)

Het gaat meer over je handeling als je een bumperklever achter je aan hebt..
ik zie namelijk niemand die aangeeft dat hij het zelf doet ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:42

_Patriciaa schreef:

Daar heb je niet zoveel aan op het moment dat het je overkomt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:44

Toad schreef:
een brommer mag wel met 50km/uur op de rijbaan in de bebouwde kom.. op het fietspad 30 km/uur

Fout. ;)
45 op de rijbaan.
30 km/uur binnen de bebouwde kom op fietspad en 40km/uu buiten bebouwde kom op fietspad. (ben toevallig nu mn scootertheorieboekje aant leren)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:44

Bumperklevers negeer ik, ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden, rem niet, versnel niet en ga opzij zodat ze er langs kunnen. Vaak vliegen ze er al snel langs of ze blijven even hangen en zakken daarna af om vervolgens op een plek waar het kan in te halen.

Deze weggebruikers zijn vaak gefrusteerd en opgefokt. Remmen of rem aantikken veroorzaakt nog meer irritatie en je wint het toch iet met je brommer tegen een auto, dus wat is het nut? Wees niet zo naïef om te denken dat je als 'weggebruiker' zo'n automobilist kan opvoeden, lukt je toch niet en je maakt het voor jezelf alleen maar gevaarlijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:45

Ik vind het niet vreemd dat sommige scooter of brommerrijders zich onveilig voelen,
sommigen houden er maar rare praktijken op na en denken voor eigen rechter te kunnen spelen.
Gelukkig hebben deze mensen nog geen auto zo te lezen en krijgen ze straks een punten rijbewijs,
zodat ze even flink met de neus op de feiten kunnen worden gedrukt.
Wil jij spelen in het verkeer? Raak je toch puntjes kwijt, ik begrijp het wel hoor dat de jongere bestuurder
tegenwoordig kei en keihard wordt aangepakt.

Om even antwoord te geven op een vraag die hier werd gesteld hoe met zou reageren op een bunkerklever?
Niet? Is het aan mij om dit persoon af te straffen?
Pieker dr niet over, heb inmiddels al weer bijna 20 jaar mijn rijbewijs, ik wordt daar niet meer warm of koud van.
Ik rijdt voor mijzelf op de weg, verleen keurig voorrang en zit mijn medeweggebruiker niet in de weg. Mss rijdt ik niet boven de toegestane snelheid, of rijdt ik voorzichtiger met gladdigheid, nou dan mogen ze mij met alle liefde van de wereld inhalen.

Ik kom graag veilig op mijn werk en ook weer veilig thuis :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:53

Chiqa schreef:
Ik vind het niet vreemd dat sommige scooter of brommerrijders zich onveilig voelen,
sommigen houden er maar rare praktijken op na en denken voor eigen rechter te kunnen spelen.
Gelukkig hebben deze mensen nog geen auto zo te lezen en krijgen ze straks een punten rijbewijs,
Wil jij spelen in het verkeer? Raak je toch puntjes kwijt, ik begrijp het wel hoor dat de jongere bestuurder

Om even antwoord te geven op een vraag die hier werd gesteld hoe met zou reageren op een bunkerklever?
Pieker dr niet over, heb inmiddels al weer bijna 20 jaar mijn rijbewijs, ik wordt daar niet meer warm of koud van.
Ik rijdt voor mijzelf op de weg, verleen keurig voorrang en zit mijn medeweggebruiker niet in de weg. Mss rijdt ik niet boven de toegestane snelheid, of rijdt ik voorzichtiger met gladdigheid, nou dan mogen ze mij met alle liefde van de wereld inhalen.

Maar het probleem is, voor mij dan, juist dat een bumperklever ook voor jou onveilig situatie veroorzaakt!
En ze kunnen niet altijd inhalen, maar blijven toch bovenop je bumper zitten. En dan kun je ook onverwacht ineens moeten remmen!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:55

unicorn_kiss schreef:
Dus als jij je gas even lost dan lost het probleem zich vanzelf op? Ik denk het niet.. in het slechtste geval zit ie dan nóg dichter tegen jou aan.

9/10 keer hebben ze het wel dan wel door ja, als ik stug 40 ga rijden. Dan wordt de afstand spontaan een stuk groter omdat ze besluiten er toch niks mee op te schieten, en dan kan ik weer veilig gas geven :)
En dichter kunnen ze vaak toch niet meer bij komen ..
Dus dacht het wel :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:59

Chiqa schreef:

Sorry maar dit vind ik een belachelijke reactie, ik rijd altijd netjes, houd me netjes aan de snelheid, haal geen rare acties uit
lees maar even terug voor de rest van het lijstje..

Wanneer ik me helemaal rechts op de weg begeef zodat de mensen me kunnen inhalen drukken ze me de berm in omdat het toch eigenlijk niet kan..

Hoe moet ik me dan in godsnaam beschermen tegen dit gedrag van automobilisten??

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:03

Toekie schreef:
_Patriciaa schreef:

Daar heb je niet zoveel aan op het moment dat het je overkomt!

Ja, wij hebben wel eens zo'n maloot op de trekhaak gehad. We moesten remmen en remden niet eens heel hard(even voor de duidelijkheid ons stoplicht sprong op oranje en er begon direct al iemand over te steken dus weinig keus,maar we gingen niet hard en we remden niet hard die man kon gewoon niet rijden). Gelukkig was het een klein bumperstikkertje en had hij alleen zijn hele voor bumper kapot opgehangen aan de trekhaak.

Ik weet het eigenlijk niet, ik vind het meestal slimmer om bumper klevers helemaal te negeren niet versnellen of vertragen als het niet nodig is. Soms zwaaien we vriendelijk, soms zitten mensen ook gewoon niet op te letten die nemen vaak vanzelf wat meer afstand als je ze attent maakt maar dat hoeft imo niet op een manier waarbij je kans loopt wel heel dicht op elkaar te komen.

@chiqa al deze scooter rijders hebben een hekel aan bumperklevers, voor gas terug nemen raak je geen punten kwijt voor kleven wel.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:04

xNursiex schreef:
unicorn_kiss schreef:

9/10 keer hebben ze het wel dan wel door ja, als ik stug 40 ga rijden. Dan wordt de afstand spontaan een stuk groter omdat ze besluiten er toch niks mee op te schieten, en dan kan ik weer veilig gas geven :)
En dichter kunnen ze vaak toch niet meer bij komen ..
Dus dacht het wel :)

Dat wil ik weleens zien want daar geloof ik werkelijk niks van :)
Je irriteert een opgefokte bestuurder net meer door trager te rijden..