De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:13

Lovely1 schreef:
Tevens kan je dan al zien of het lampje zwak is en misschien onderweg kapot gaat (vervangen dus!)

En of dat zo werkt...Je heb blijkbaar geen idee.
Als er een lampje zwakker gaat branden denk je aan hele andere dingen, kapot is wat anders.
Kan de beste overkomen, je bent idd wel verplicht om altijd reserve lampen bij je te hebben.
En lang niet iedereen kan zijn eigen lampen zelf vervangen, dus een bekeuring wordt niet eens voor de regel uitgeschreven.
Wat een geraaktheid in dit topic zeg, kant noch wal rakend maar goed. of je zelf nooit met een kapot lampje heb gereden :z

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:16

Chiqa schreef:
Lovely1 schreef:
Tevens kan je dan al zien of het lampje zwak is en misschien onderweg kapot gaat (vervangen dus!)

En of dat zo werkt...Je heb blijkbaar geen idee.
Als er een lampje zwakker gaat branden denk je aan hele andere dingen, kapot is wat anders.
Kan de beste overkomen, je bent idd wel verplicht om altijd reserve lampen bij je te hebben.
En lang niet iedereen kan zijn eigen lampen zelf vervangen, dus een bekeuring wordt niet eens voor de regel uitgeschreven.
Wat een geraaktheid in dit topic zeg, kant noch wal rakend maar goed. of je zelf nooit met een kapot lampje heb gereden :z

Ik kan je zeker vertellen dat als het één lampje is dat zwakker brand dat het lampje binnen nu en heel snel kapot is. Net zoals met gloeilampen enz. die dingen hebben een levensduur en vaak gaan ze daarna gewoon kapot. Als meerdere lampen zwak branden is het een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:30

Lovely1 schreef:
Ik kan je zeker vertellen dat als het één lampje is dat zwakker brand dat het lampje binnen nu en heel snel kapot is. Net zoals met gloeilampen enz. die dingen hebben een levensduur en vaak gaan ze daarna gewoon kapot. Als meerdere lampen zwak branden is het een ander verhaal.

Als een lampje op een 12 of 24 volt zwakker gaat branden heef dit alles behalve met de kwaliteit van het lampje te maken, heeft meer met massa, dynamo, piepspanning oid te maken.....vergelijkign gloelamp autolamp is net zoiets als een appel en een peer :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:36

Chiqa schreef:
Het was laatst nog op tv, bij veel nieuwere auto's is het zo ingewikkeld dat je er voor naar een garage moet. :j

Prrrr

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:40

Moderatoropmerking:
Laten we niet afdwalen naar een discussie over autolampjes en wanneer je die moet vervangen... Anders moet ik dit topic naar TV verplaatsen ;)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:42

Chiqa schreef:
Lovely1 schreef:

Als een lampje op een 12 of 24 volt zwakker gaat branden heef dit alles behalve met de kwaliteit van het lampje te maken, heeft meer met massa, dynamo, piepspanning oid te maken.....vergelijkign gloelamp autolamp is net zoiets als een appel en een peer :)

In en autolampje zit ook wolfraam wat verdampt daarom moeten alle autolampen ongeveer eens per twee jaar vervangen worden. Het kan ook aan andere zaken liggen maar daar kom je snel achter als je het lampje vervangt en die nog steeds zwak blijft. Ook al is de kwaliteit van het lampje prima, hij zal toch op tijd vervangen moeten worden. Maar genoeg over autolampjes!

Ik vind het trouwens wel aardiger van meneer agent als hij even een handje helpt of de bon niet uitschrijft in verband met moeilijk te vervangen lampen. Maar afzeiken vind ik ook absoluut niet nodig aangezien die agent in zijn recht staat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:45

Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat de politie voornamelijk bonnen moet uitschrijven...

Ik mis in veel gevallen dat de politie nog mág optreden. ( :j imo het probleem, dat ze weinig mogen)
Die "kote-jong" met een grote bek zouden ze moeten aanpakken - respect voor een agent valt gewoon weg...

Diefstal in winkels is ook zoiets. Met het aangeven van diefstal ben je langer bezig dan de dief op het bureau zit... Regelmatig komen ze ook niet eens meer de dieven ophalen... of komen in burger om de dief te beschermen |o |o (is alweer wat jaar geleden :o , maar krijg meer het gevoel dat er steeds minder aan gedaan wordt ipv meer ) Vragen of de dief afstand wil doen van zijn gestolen waar! :? |o
(ja is verplicht 8)7 )

Weten waar de criminelen zich mee bezig houden, maar niet genoeg bewijs om er iets aan te doen ->terwijl heel de buurt er van weet én er last van heeft. (ook imo wettelijk valen)

Oh ja, vorig jaar... Ik zag toevallig smorgens een dood schaap liggen op de dijk en een hondje daarbij liggen. Toen het hondje mij zag ging hij snel weg richting het "kamp"
Politie kwam langs en ik mijn verhaal doen, vraagt hij of ik weet van wie die hond is...
Wij hebben maar enkele huizen in de straat en een stuk verderop het kamp - ik weet dus dat de hond niet van 1 uit onze straat was en ze bij het kamp dat hondenras iig wel hebben.
Zegt hij: "ja daar ga ik niet heen, want ik wil graag heel thuis komen" :?
Ik heb totaal geen probleem met die mensen van het kamp zo lang je ze maar normaal behandeld.
Mijn respect was weg - gatver wat een laffe vent.
Het aannemen van politie-agenten, jawel op afkomst of geslacht ipv écht op geschiktheid |o

Te veel macht is ook niet goed, maar ik krijg het gevoel dat daders meer rechten hebben en de politie ook niks kan en mag doen waardoor zij ook respect verliezen...met hun boetes voor imo regelmatig niet ernstige dingen wordt het gevoel ook niet beter :n

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:49

de politie heeft een negatief beeld volgens de leerlingen in mijn klas omdat ze veel te streng zijn daar ben ik het niet mee eens omdat ze onschuldige mensen straffen ik heb laatst pauw en witte man geken en 90% van de mensen die hun hebben onder vraagd vind dat ze te soft zijn en dat het wel strenger kan
ik denk dat het probleem ligt bij de hang jongeren die hangen op straat en doen helemaal niks ze slaan mensen omdat ze dat leuk vinden in dit land heb je vrijheid van menings uiting maar ik vind niet dat je ongestraft de homoseksuele generatie uit mogen schelden slaan en schoppen tegen woordig heb je ookal een programma dat de jeug een verkeerd beeld geeft van het leven new kids het slaat echt nergens op
ook is het probleem dat de ouders met een biertje in de hand zeggen dat ze niet mogen drinken en wat voor voorbeeld is dst ook is het zo dat somige mensen hun kinderen te vrij laten en de conclusie is de politie mag strenger op treden en de ouders mogen wat strenger worden

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:52

Als de politie je afraad om aangifte te doen (onder het mom van het risico van escaleren) nadat je door een groep van twaalf man bent belaagd, kan ik nog maar weinig goeds verzinnen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:00

slimmerik schreef:
Groot respect voor die mensen :j

Vond het wel vreemd toen ik vorig jaar een boete kreeg, voor het niet dragen van de gordel, dat die agent zowat van de motor kukelde omdat ik niet protesteerde. Gaf hem groot gelijk.... hij was anders gewend. :D

motoragenten moeten bijna de meeste boetes schrijven en zijn daarom niet vaak populair.

susy_Q: dat papierwerk is echt een ramp.
autodiefstal, wat spullen gestolen. man was niet thuis, maar zei door de telefoon dat hij alles zou regelen. buurvrouw zou de boel in de gaten houden.
waren er in totaal misschien vijf minuten en dan moet je alsnog lekker achter je computer 3 keer zo lang tikken.
jak..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:01

In mijn oude dorp had ik wel een paar leuke ervaringen met agenten, maar dat kwam omdat ik ze ook privé kon.
Een vriendin van me is ooit politie-agente geweest. Ze was hier daags voor oud en nieuw of met 's middags met oud en nieuw (in uniform), en de kids waren vuurwerk aan het afsteken. Dus even een geintje uit gehaald. De kids wisten niet hoe snel ze moesten rennen :D.

In mijn huidige dorp kan ik niet echt zeggen dat ze goed bezig zijn. Ik kwam aangifte doen van een poging tot ondersteboven rijden. Ik moest dus springen anders had ik onder een auto gelegen. Die vrouw heeft het bewust gedaan en vanaf dat moment kon ik haar bloed wel drinken. De reden waarom is even onbelangrijk. In ieder geval, wil je aangifte doen, word je gewoon vierkant uitgelachen. En doen ze helemaal niets. Het is genoteerd, maar geloven ze je?? Nee, niet echt of was het nou echt niet?? En willen het een beetje bagataliseren.

Ik had een (ratten)klem gevonden dus ik boos het politiebureau gebeld, waarom dat ding op scherp lag zo maar in de bosjes. Als Daewoo (klein hondje) er in was gaan staan was ze hartstikke dood geweest. Nemen ze je weer niet serieus, maar ze kwamen hem wel halen.

Verder is mijn ervaring eigenlijk alleen maar autoritaire gasten en daar ben ik helemaal niet van onder de indruk. Vinden ze nooit leuk, helaas voor hen.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:05

Ik heb wel waardering voor deze actie:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5789378/__Verkeershufters_op_de_bon__.html?p=18,2

Ik vind het normaal dat de politie met doelstellingen heeft (aantal arrestaties, afgeronde zaken, milieubonnen etc) Het is aan de dienders en de korpsleiding hoe star of soepel je met doelstellingen omgaat. Het geeft een richtlijn over waar de dienders zich op concentreren.

Het lijkt mij een zwaar beroep met fikse beroepsrisico's, vooral voor het blauw op straat. Mij valt altijd op dat agenten qua houding erg verschillen. Het is de toon die de muziek maakt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:08

Respect voor de politie.. tuurlijk. Maar ik heb ook respect voor een opa die ik niet ken.
Waarom de politie niet serieus wordt genomen? Kijk eens naar de verschillen van politie in Nederland en die in Engeland. Politie in Nederland stelt niets voor. Ze komen nog net niet als stotterend op je af.. foei dat mag niet :o

Politie hier zit op een fiets.. nee dat maakt lekker veel indruk. Ik kan op 1 hand tellen hoeveel politieagenten ik ben tegengekomen waar ik echt ontzag voor heb. Als je kijkt naar de agenten die tijdens uitgaansavonden in de stad lopen dan lach je je gewoon dood! Als dat de mensen zijn die vechtende jongeren uit elkaar moeten halen.. pff dat lukt ze never nooit niet.

Kweek eerst maar fatsoenlijke agenten, mannelijk of vrouwelijk, als ze maar ballen hebben. En aan de regels die we hier hebben ligt trouwens ook een heleboel van de problemen. Een watjespolitiek hebben we..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:13

mistery schreef:
Respect voor de politie.. tuurlijk. Maar ik heb ook respect voor een opa die ik niet ken.
Waarom de politie niet serieus wordt genomen? Kijk eens naar de verschillen van politie in Nederland en die in Engeland. Politie in Nederland stelt niets voor. Ze komen nog net niet als stotterend op je af.. foei dat mag niet :o

Politie hier zit op een fiets.. nee dat maakt lekker veel indruk. Ik kan op 1 hand tellen hoeveel politieagenten ik ben tegengekomen waar ik echt ontzag voor heb. Als je kijkt naar de agenten die tijdens uitgaansavonden in de stad lopen dan lach je je gewoon dood! Als dat de mensen zijn die vechtende jongeren uit elkaar moeten halen.. pff dat lukt ze never nooit niet.

Kweek eerst maar fatsoenlijke agenten, mannelijk of vrouwelijk, als ze maar ballen hebben. En aan de regels die we hier hebben ligt trouwens ook een heleboel van de problemen. Een watjespolitiek hebben we..

politie op de fiets is heel handig hoor, vooral in de binnenstad. ze zijn snel en wendbaar en worden veel ingezet in uitgaansgebieden.

ik moet trouwens altijd wel een beetje lachen om de mensen die amerika en engeland aanbidden om hun politie.
hier gaan dingen fout, maar daar slaat een agent je zo zonder reden in elkaar en er is niemand die ermee zit.
daar heerst ook nog steeds veel meer een rasicstiche opvattingen.
en als ik politie op je hielen zit ben ik blij dat ze bij ons wat minder schreeuwen en overdreven doen.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:26

Ik denk dat negatieve ervaringen met de politie meestal ervaringen zijn met de aspiranten, de agenten in opleiding. Die zijn nog jong, hebben weinig levenservaring en moeten nog veel leren van het vak. Juist dat jonge volk (soms nog met jeugdpuistjes) tref je in uniform op straat aan, als surveillant of bij een verkeersfuik.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:28

Politie op de fiets is verschrikkelijk lachwekkend. Ze zijn misschien wendbaar maar wat schiet je daarmee op als er een agressieve vent op ze afkomt? Ga dan gewoon lopen, ben je ook wendbaar maar lig je toch minder snel met je neus op de grond. Weet je hoe makkelijk het is om iemand van zijn fiets te krijgen?
Ik vind het belachelijk hoor dat iedereen zich zo respectloos en agressief opstelt tegen de politie, maar ze maken het er zelf wel een beetje naar met hun watjesaanpak

Ik aanbid de politie in Engeland niet trouwens en ik weet dat ze daar ook weleens te ver kunnen gaan. Vast ook nog vaker dan 'weleens'. Maar ze mogen hier best wel wat harder worden. Wat zeg ik? wát harder.. héél wat harder. Iemand wil niet luisteren na een aantal waarschuwen, leg hem maar in de houdgreep of iets dergelijks tot hij smeekt om op te houden en eindelijk doet wat hem gevraagd wordt.
De politie mag hier niet tot nauwelijks geweld gebruiken, belachelijk. Doe die criminelen maar eens flink pijn als ze zich verzetten, maak maar strengere regels.

Nederland is zo absurd dat een dief zelfs mag kiezen of hij zijn gejatte tv terug wil geven of niet. Wil hij dit niet.. dan mag hij het houden 8)7
Alles wat in Nederland met criminaliteit te maken heeft is te soft.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:30

Winnie_Smit:
Nee, ben ik niet me je eens. Ze MOETEN een bepaald bedrag per maand aan boetes uitschrijven. Doen ze dit niet, dan moeten ze op het matje komen. Dit heb ik van twee agenten gehoord. Het ligt er ook wel aan hoe je tegen hen doet. Het is bij sommige een wisselwerking en bij sommige -:(-.
Laatst bijgewerkt door rainbow8 op 15-01-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:34

Ik geloof dat het vorig jaar of het jaar daarvoor was dat er iemand doodgemarteld werd in een huis terwijl de politie niet naar binnen wilde of mocht. Te belachelijk voor woorden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:35

Waar ben je het niet mee eens? :P

En klopt dat ze zoveel boetes per zoveel tijd moeten uitschrijven. Vandaar dat ze ook 1 keer in de zoveel tijd met z'n 10en op een hoopje staan om fietsers zonder licht aan de tehouden terwijl ze er alle andere dagen niet naar op of om kijken. Nog weer zo'n achterlijke regel in Nederland dus :)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:36

mistery schreef:
Politie op de fiets is verschrikkelijk lachwekkend. Ze zijn misschien wendbaar maar wat schiet je daarmee op als er een agressieve vent op ze afkomt? Ga dan gewoon lopen, ben je ook wendbaar maar lig je toch minder snel met je neus op de grond. Weet je hoe makkelijk het is om iemand van zijn fiets te krijgen?
Ik vind het belachelijk hoor dat iedereen zich zo respectloos en agressief opstelt tegen de politie, maar ze maken het er zelf wel een beetje naar met hun watjesaanpak

Ik aanbid de politie in Engeland niet trouwens en ik weet dat ze daar ook weleens te ver kunnen gaan. Vast ook nog vaker dan 'weleens'. Maar ze mogen hier best wel wat harder worden. Wat zeg ik? wát harder.. héél wat harder. Iemand wil niet luisteren na een aantal waarschuwen, leg hem maar in de houdgreep of iets dergelijks tot hij smeekt om op te houden en eindelijk doet wat hem gevraagd wordt.De politie mag hier niet tot nauwelijks geweld gebruiken, belachelijk. Doe die criminelen maar eens flink pijn als ze zich verzetten, maak maar strengere regels.

Nederland is zo absurd dat een dief zelfs mag kiezen of hij zijn gejatte tv terug wil geven of niet. Wil hij dit niet.. dan mag hij het houden 8)7

Als je dat als agent zomaar doet, heb je meteen een onderzoek aan je broek hangen! Dus dan ligt het niet aan de politie, maar dan moeten we bij degene zijn die de wet verzonnen hebben!

En de TV mag ie niet houden hoor, die wordt dan in beslag genomen maar gaat dan niet terug naar de winkel of dief!
Laatst bijgewerkt door Melissa op 15-01-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

mistery schreef:
Ze komen nog net niet als stotterend op je af.. foei dat mag niet :o

mistery schreef:

En wat doe je nu zelf?
Denk dat er wel voldoende over nagedacht is of dit de effectiviteit van een agent kan beinvloeden, als dit vrijwel allemaal negatief zou zijn en de veiligheid van de agent in gevaar zou brengen dan zouden ze niet tot zo'n belsuit komen.

Zegt meer iets over jou en je kijk op de politie en als je het mij vraagt zet je hier niet bepaald een positief toonbeeld neer.

Lidwien_Walf

mistery schreef:

Ik twijfel of dit een broodje aap is of op waarheid berust. Kan een diender mij dit uitleggen? Volgens mij gaan wederrechtelijk toegeëigende goederen direct terug naar de rechtmatige eigenaar.

nicci88

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:40

Omdat ik de regeltjes van de politie belachelijk vind.

Is je fiets gestolen (of iets anders), maak maar een AFSPRAAK!
sorry hoor, maar eerst een afspraak maken als er net iets is gestolen.... ik vind het te belachelijk voor woorden.

Als je belt zijn ze er, weet ik hoeveel, later.
En dan heb ik een collega, waarvan haar man bij de politie zit.
Die belde een keer voor een ongeluk komen ze met 3 auto's!
belt ze een keer wegens inbraak, staan ze er binnen 5 minuten.

Nou sorry dit vind ik allemaal voorbeelden die niet moeten kunnen.
En tuurlijk zijn ze niet allemaal verkeerd.
En natuurlijk zijn het ook niet persoonlijk de mensen waar ik iets tegen heb.
Maar wel zodra ze hun pakkie aanhebben.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:40

Winnie_Smit schreef:
mistery schreef:

Ik twijfel of dit een broodje aap is of op waarheid berust. Kan een diender mij dit uitleggen? Volgens mij gaan wederrechtelijk toegeëigende goederen direct terug naar de rechtmatige eigenaar.

Het is inderdaad zo dat een verdachte gevraagd wordt afstand te doen van zijn zojuist gestolen goed. Echter, als hij dit weigerd, wordt het goed alsnog in beslag genomen door de politie. Het enige wat de verdachte krijgt is een geldboete (meestal bij first offenders) of een gevangenisstraf. Het gestolen goedag hij echt niet houden!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:43

nicci88 schreef:
Omdat ik de regeltjes van de politie belachelijk vind.

Is je fiets gestolen (of iets anders), maak maar een AFSPRAAK!
sorry hoor, maar eerst een afspraak maken als er net iets is gestolen.... ik vind het te belachelijk voor woorden.

Als je belt zijn ze er, weet ik hoeveel, later.
En dan heb ik een collega, waarvan haar man bij de politie zit.
Die belde een keer voor een ongeluk komen ze met 3 auto's!
belt ze een keer wegens inbraak, staan ze er binnen 5 minuten.

Nou sorry dit vind ik allemaal voorbeelden die niet moeten kunnen.
En tuurlijk zijn ze niet allemaal verkeerd.
En natuurlijk zijn het ook niet persoonlijk de mensen waar ik iets tegen heb.
Maar wel zodra ze hun pakkie aanhebben.

Nogmaals, die regels verzint de politie niet zelf.
Sommige meldingen hebben nou eenmaal meer prioriteit dan andere, inbraken en ongevallen hebben, logischerwijs, meer prioriteit nodig dan een gestolen fiets. En voor de kapper maak je toch ook een afspraak? Zijn meer mensen die aangifte moeten doen hoor!