Jongen verliest hand door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:41

__Lotte schreef:
Nou, de meesten weten inmiddels beter, maar dat zou natuurlijk ook een concurrentiekwestie kunnen zijn...
Ergens is het wel zn eigen schuld, maar ik vind de starf voor deze jongen veel te hoog!

Ehm, wij hebben alleen maar vuurwerk in Duitsland gekocht (duh) en alles had een lontje hoor... ;) Het meeste vuurwerk wat hier te verkrijgen is, is in Nederland gewoon legaal...In principe is namelijk alles wat een lont heeft legaal, zo heb ik het mij in ieder geval laten vertellen...

Maar er is uiteraard genoeg spul wat illegaal is...

Doet er ook niet toe, dit had ook gewoon met Nederlands vuurwerk kunnen gebeuren...Echter ben ik er haast zeker van dat het niet had hoeven te gebeuren als de jongens voorzichtiger waren geweest....

Mizora

Re: Jongen verliest hand door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:37

Het lont moet lang genoeg zijn en een bepaalde rentijd hebben. Ook mag het maar een bepaald aantal decibel produceren en moet het direct na de rentijd afgaan, dus niet pas een kwartier later omdat het toch ergens nog een beetje spetterde (dus goede verbinding lont-kruit)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:46

Ik weet het niet.

Wat voor vuurwerk was dit? Astronauten? Of illegaal vuurwerk? Hoe groot was de lont?

Ik steek ook vuurwerk af, ik heb dan bv rotjes (astronauten) die steek ik aan en gooi ik weg, gaat altijd goed, dus ik ben benieuwd waarom deze jongen dat vuurwerk niet weggooide.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:12

Marjoow schreef:
Ik weet het niet.

Wat voor vuurwerk was dit? Astronauten? Of illegaal vuurwerk? Hoe groot was de lont?

Ik steek ook vuurwerk af, ik heb dan bv rotjes (astronauten) die steek ik aan en gooi ik weg, gaat altijd goed, dus ik ben benieuwd waarom deze jongen dat vuurwerk niet weggooide.

Hoezo? Voor zoveer ik weet is "wie durft het vuurwerk het langst vast te houden" altijd nog een populair spelletje... ;) :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:01

Marjoow schreef:
Ik weet het niet.

staat in het begin o.a dat het vuurwerk in een ijzeren buis/staaf was gedaan, dus lezen is ook handig