Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:11

Over die website: maar dan wil ik ook een site voor mensen die dingen gestolen hebben, die dieren mishandeld hebben, die 'gewone seks misdrijven' hebben begaan, die witte boorden crimineel zijn. Want dat zijn mensen die IK niet in mijn omgeving wil hebben. Met naam en toenaam, en wat ze precies gedaan hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:12

Babsie_Flash schreef:
oplossing? castreren... de uitzending van Peter R. de Vries heb ik gisteren maar een klein stukje van gezien... maar het was alweer genoeg.

ik bot? best wel :Y)

Casteren om het hebben van een gedachte? Dat is zoiets als iemand die denkt aan fikkie stoken zijn vingers afhakken omdat hij weleens een pyromaan kan zijn.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:13

Vjestagirl schreef:
Over die website: maar dan wil ik ook een site voor mensen die dingen gestolen hebben, die dieren mishandeld hebben, die 'gewone seks misdrijven' hebben begaan, die witte boorden crimineel zijn. Want dat zijn mensen die IK niet in mijn omgeving wil hebben. Met naam en toenaam, en wat ze precies gedaan hebben.

Prima, vind ik ook goed.
Vooral de dierenmishandeling & andere sexmisdrijven. Kom maar op!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:14

@Vjesta, het interesseert me echt niks of je met je tengels aan elk voorbijlopend schoolkind zit, of uitsluitend je mooie buurmeisje van zes verkracht... kinderen zitten niet op een leeftijd om seksueel actief te zijn en dienen dus ook niet op die manier bekeken te worden, laat staan benaderd. Ik kan me nog iets voorstellen bij een jongen van 19 die valt op een grietje van 14 of 15 (veel mannen vinden dat trouwens een aantrekkelijke leeftijd) maar kom op zeg, een kind van 8... laat staan baby's, peuters en kleuters! Gewoon ranzig!

Met gedachten wordt iemand wellicht niet iets aangedaan, maar stel je eens voor dat je een baby hebt, klein en schattig, en iemand GEILT erop?!! Dat is toch gewoon absurd?!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:15

Chantal___ schreef:
Vjestagirl schreef:

Prima, vind ik ook goed.
Vooral de dierenmishandeling & andere sexmisdrijven. Kom maar op!

Inderdaad!
Dat is namelijk net zo ziek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:16

Tja, ik snap Vjesta wel :j
Want zo stel ik het ook.

Snap ook wel dat er mensen zijn die blijven vallen over de vergelijking homofilie-heterofilie-pedofilie, omdat bij de laatste inderdaad een kind het onderwerp is en geen volwassene.
Maar ja, je hebt mensen die op mannen, vrouwen, kinderen of bijv. dieren vallen (ja, die heb je ook nog zoöfielen)

En Miska, hoezo zouden mensen die in instellingen werken met bijv. pedofielen (en andere deliquenten) over het algemeen labiele mensen zijn die hun eigen leven niet op orde hebben?

En iemand die bijv. pyromaan of kleptomaan o.i.d. is, heeft een persoonlijkheidsstoornis.
Overigens staat pedofilie nog wel omschreven in de DSM IV, wat het inderdaad weer lastig maakt. Maar goed, tot 1984 stond homofilie ook nog in de DSM IV ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:17

Vjestagirl schreef:
die witte boorden crimineel zijn. Want dat zijn mensen die IK niet in mijn omgeving wil hebben.

Nu ben je aan het provoceren. Wat raakt het jou _persoonlijk_ als iemand de belasting getild heeft >;)
Iemand die dieren of kinderen mishandelt of misbruikt... kan ik inkomen. Weet je ook weer dat je die aardige buurman niet moet vragen om tijdens de vakantie Kazan te voeren ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:17

Kanelly schreef:
Want zo stel ik het ook.

Snap ook wel dat er mensen zijn die blijven vallen over de vergelijking homofilie-heterofilie-pedofilie, omdat bij de laatste inderdaad een kind het onderwerp is en geen volwassene.
Maar ja, je hebt mensen die op mannen, vrouwen, kinderen of bijv. dieren vallen (ja, die heb je ook nog zoöfielen)

En Miska, hoezo zouden mensen die in instellingen werken met bijv. pedofielen (en andere deliquenten) over het algemeen labiele mensen zijn die hun eigen leven niet op orde hebben?

En iemand die bijv. pyromaan of kleptomaan o.i.d. is, heeft een persoonlijkheidsstoornis.
Overigens staat pedofilie nog wel omschreven in de DSM IV, wat het inderdaad weer lastig maakt. Maar goed, tot 1984 stond homofilie ook nog in de DSM IV ;)

Sadisme en Masogisme staat er ook nog in, terwijl BDSM toch behoorlijk geacepteerd is in Nederland...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:18

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:
die witte boorden crimineel zijn. Want dat zijn mensen die IK niet in mijn omgeving wil hebben.

Nu ben je aan het provoceren. Wat raakt het jou _persoonlijk_ als iemand de belasting getild heeft >;)
Iemand die dieren of kinderen mishandelt of misbruikt... kan ik inkomen. Weet je ook weer dat je die aardige buurman niet moet vragen om tijdens de vakantie Kazan te voeren ;)

Nou, dat houd in dat de staat geld misloopt wat anders in scholen, in musea, in de gezondheidzorg gestoken had kunnen worden.

En ik hou gewoon niet van oneerlijke mensen die wel profiteren van dingen maar weigeren eraan mee te betalen. Die wil ik niet in mijn omgeving hebben. Wie weet lichten ze mij ook wel op!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:20

Om maar eens met een oplossing te komen, zonder mijn emoties de overhand te laten nemen.

Chippen? GPS?

Een pedofiel kan zich vrijwillig laten chippen als stok achter de deur. Zodra hij in de buurt van kinderen komt (denk aan zwembaden, speelplaatsen,scholen) wordt dit doorgegeven aan een computer die dan alarm slaat. Hier kan hij dan op aangesproken worden en kan er een hulpverleningstraject op volgen.

Pedoseksueel verplicht chippen. En zodra deze weer in de buurt van gelegenheden komt waar veel kinderen aanwezig zijn volgt hier een straf op. Denk aan gedwongen opname etc.

Het voordeel hiervan is dat Big Brother altijd weet waar ze uithangen. Ik denk dat dat een zeer remmend effect heeft. Een chip is niet zichtbaar dus zij kunnen nog meedraaien in de maatschappij.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:22

Goh, dat is nog niet eens zo´n heel gek idee :j

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:23

Kanelly schreef:
Want zo stel ik het ook.

Niet allemaal natuurlijk, maar een aantal die ik ken, hebben of zelf een zelfmoordpoging gedaan, hebben dwangneurose met smetvrees, of misbruiken mannen bij de vleet door machtsmanipulatie. (profiteurs)
Als ik door dat soort lui geholpen moet worden die zelf nog amper hun eigen leven op orde hebben, dan geloof ik niet dat het er beter op wordt. :n
Maar dat is mijn visie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:23

HBVisser schreef:
Om maar eens met een oplossing te komen, zonder mijn emoties de overhand te laten nemen.

Chippen? GPS?

Een pedofiel kan zich vrijwillig laten chippen als stok achter de deur. Zodra hij in de buurt van kinderen komt (denk aan zwembaden, speelplaatsen,scholen) wordt dit doorgegeven aan een computer die dan alarm slaat. Hier kan hij dan op aangesproken worden en kan er een hulpverleningstraject op volgen.

Pedoseksueel verplicht chippen. En zodra deze weer in de buurt van gelegenheden komt waar veel kinderen aanwezig zijn volgt hier een straf op. Denk aan gedwongen opname etc.

Het voordeel hiervan is dat Big Brother altijd weet waar ze uithangen. Ik denk dat dat een zeer remmend effect heeft. Een chip is niet zichtbaar dus zij kunnen nog meedraaien in de maatschappij.

Maar dan ook 'gewone' seks delinquenten die niet meer bij andere volwassenen mogen komen. Dierenmishandelaars die niet maar bij de kinderboerderij en de plaatselijke manege mogen komen.
Etc.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:24

HBVisser schreef:

Chippen? GPS?

Ja, hier kan ik me ook wel in vinden.
Lijkt me in ieder geval iets wat kan werken.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:26

Ondanks dat ze dan meedraaien in de maatschappij zou ik er niet 1 naast me willen hebben ben 15 jaar lang meerdere malen per week verktacht door mijn stiefvader en de strafmaat in nederlands is zwaar naadje.
Wat dit soort gasten betredft ben ik voor de doodstraf.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:26

Vjestagirl schreef:
Maar dan ook 'gewone' seks delinquenten die niet meer bij andere volwassenen mogen komen. Dierenmishandelaars die niet maar bij de kinderboerderij en de plaatselijke manege mogen komen.

Met als groot verschil dat volwassenen zich beter kunnen verweren dan een onschuldig en weerloos kind of dier.

Maar inderdaad, dierenmishandelaars weigeren bij een manege of kinderboerderij, zou zeker gepast zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:27

Miska schreef:
Niet allemaal natuurlijk, maar een aantal die ik ken, hebben of zelf een zelfmoordpoging gedaan, hebben dwangneurose met smetvrees, of misbruiken mannen bij de vleet door machtsmanipulatie. (profiteurs)
Als ik door dat soort lui geholpen moet worden die zelf nog amper hun eigen leven op orde hebben, dan geloof ik niet dat het er beter op wordt. :n
Maar dat is mijn visie.

Ja, die mening deel ik wel, dat die mensen wellicht niet de juiste personen zijn om in de hulpverlening te werken. Maar aan de andere kant, als het je rol als hulpverlener niet belemmerd...

Maar goed, je hebt het over een aantal, dus ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat dat niet representatief is voor de 10.000en mensen die werken in bijv. de 12 klinieken die Nl. rijk is ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:30

Only_Hellen schreef:
Vjestagirl schreef:

Met als groot verschil dat volwassenen zich beter kunnen verweren dan een onschuldig en weerloos kind of dier.

Maar inderdaad, dierenmishandelaars weigeren bij een manege of kinderboerderij, zou zeker gepast zijn.

Misschien moet je dat uitleggen aan alle mannen en vrouwen die verkracht worden ieder jaar. Of gedwongen worden de prostitutie in te gaan. Of gewoonweg als slaaf verkocht worden (en ja, dat gebeurd nogsteeds).

Vjestagirl

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:30

Overgens is chippen tegen het grondrecht van zelfbeschikking over je lichaam. En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:33

Kanelly schreef:
Miska schreef:
Maar dat is mijn visie.

Ja, die mening deel ik wel, dat die mensen wellicht niet de juiste personen zijn om in de hulpverlening te werken. Maar aan de andere kant, als het je rol als hulpverlener niet belemmerd...

Maar goed, je hebt het over een aantal, dus ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat dat niet representatief is voor de 10.000en mensen die werken in bijv. de 12 klinieken die Nl. rijk is ;)

Tja, dat is dus de vraag, want een ander gaan vertellen hoe het moet, terwijl je 1st maar eens met jezelf bezig moet, lijkt me...
Maar goed, dat soort mensen kunnen heel goed faken.
En houden net zoals de misbruikers hier ons een leugen voor en zijn erg goed in manipulatie.
Dus valt de appel niet ver van de boom en moeten dat soort mensen ook elkaar helpen anders kan ik het niet begrijpen waarom je dat zo graag zou willen.
Ik zou eerder me eerder voor slachtofferhulp inzetten.

verootjoo

Vjestagirl schreef:
Ja, ik vind dat een vergelijking met pedofilie. Pedofielen worden niet opgewonden van ieder kind waar ze langslopen, naar kijken of een knuffel geven. Ze worden verliefd op kinderen.

En ik vind niet dat pedofilie iets is wat je 'op moet lossen' want ik vind pedofilie geen probleem. Pedoseksualiteit wel.

Verliefd op kinderen worden vind ik niet zo normaal, en wel degelijk een afwijking :\ Daarbij is het aan hun wat ze met die gevoelens doen. Gevoelens voor pedofilie hoor je imo niet te uiten.

Ik doe als hetero toch ook niet met elke verliefdheid wat? Sommige verliefdheden kúnnen gewoon niet.

Only_Hellen

Vjestagirl schreef:
Misschien moet je dat uitleggen aan alle mannen en vrouwen die verkracht worden ieder jaar. Of gedwongen worden de prostitutie in te gaan. Of gewoonweg als slaaf verkocht worden (en ja, dat gebeurd nogsteeds).

Dat zijn erge dingen, maar blijven toch wel anders dan kinderen en dieren. Zowel een klein kindje als een dier, stapt niet naar het politieburo of klopt aan bij een blijf-van-mijn-lijf-huis.

Urielle

Vjestagirl schreef:
Nou, dat houd in dat de staat geld misloopt wat anders in scholen, in musea, in de gezondheidzorg gestoken had kunnen worden.

En ik hou gewoon niet van oneerlijke mensen die wel profiteren van dingen maar weigeren eraan mee te betalen. Die wil ik niet in mijn omgeving hebben. Wie weet lichten ze mij ook wel op!

Yep, ik ben ook niet voor belastingontduiking hoor, maar persoonlijk lijd ik hier geen schade van. Ik lijd er wel schade van als mijn dochter aangerand wordt, of mijn katten mishandeld. Het is Vadertje Staat die er last van heeft en ik indirect, maar daar merk ik niet bewust iets van. Oplichten van de staat en van mensen is maar hoogstzelden aan elkaar gekoppeld maar ik kan me voorstellen dat je ook zou willen weten of je buurman een bekende inbreker is zodat je hem niet vraagt tijdens je vakantie de planten water te geven en bij terugkomst je hele huis leeg blijkt te zijn.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:35

Vjestagirl schreef:
Overgens is chippen tegen het grondrecht van zelfbeschikking over je lichaam. En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.

Dat heb ik ook een lange tijd gedacht, maar daar geloof ik niet meer in.
Dan zal het toch al een eigen keuze moeten zijn van de misbruiker, want anders werkt dat niet.
Bovendien zonder begeleiding vervallen ze weer in hun eigen vertrouwde patroon dus te genezen valt het niet.
Laatst bijgewerkt door Miska op 14-12-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:35

Only_Hellen schreef:
Vjestagirl schreef:

Die problemen vind ik niet zozeer horen bij de klant, maar bij de verkrachter, de mensenhandelaar en de pooier die daarover gaan.