Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:grappig hoe de media jullie meningen vormt. wat een maatschappij. lang leve het ritueel slachten!! gelukkig weet ik wel beter
Gimli_ schreef:jameyskatje schreef:grappig hoe de media jullie meningen vormt. wat een maatschappij. lang leve het ritueel slachten!! gelukkig weet ik wel beter
Ik wil graag horen wat jij hierover te zeggen hebt!
Uit interesse, ik begrijp dat je moslim bent? Mijn vriend is ook moslim maar niet erg 'consequent' dus van hem leer ik niet bijster veel over dit soort dingen.
Overigens was mijn bijdrage aan dit topic niet geheel on-topic, maar ik ben het wel eens met Thioro.
Ik kan het goed begrijpen als mensen vegetariër of veganist worden, maar kan me gruwelijk ergeren aan mensen die zich oh zo druk maken om 't lot van de arme beestjes en vervolgens lekker een biefstukje achterover slaan terwijl ze er werkelijk geen idee van hebben waar 't vandaan komt what so ever.
Maargoed, dat had ik al verteld.
Fitch schreef:Focussed schreef:Die koe die iemand anders opeet wordt ook gedood voor z'n leer. Dus geen vlees eten omdat hij gedood wordt voor 'jou' (alszijnde voor consumptie) want dat is unfair voor het dier, maar wel lekker leer dragen, of een koeienvacht op de grond hebben liggen... Nee dat vind ik hypocriet. Of ga all the way, (nog niet in de zin van veganistisch, want ik vind dat bijv. bijen niet lijden bij het produceren van honing, maar in de zin van: stoppen met het gebruiken van dode dieren) of doe het niet. Maar niet half-half en dan mensen die wel vlees eten beschuldigen van moordenaars.
Want ik bedoel dit stuk meer naar mensen die prediken het beste voor het dierenwelzijn te willen en anderen mensen uitmaken voor moordenaars.
Hm, nu lijkt 't net of ik dat gezegd heb, maar dat vind ik dus niet... Kun je die quote nog veranderen?![]()
Maar waarom mag iemand niet deels zijn idealen nastreven? Ik ken heel veel vegetariërs (die trouwens nooit iemand beschuldigen van moordenaar zijn) en die kunnen de kaas gewoon (nog) niet laten staan. Maar ze doen wel iets voor de dieren. Waarom mogen mensen daar zelf hun keuzes niet in maken van jou? Ben jij zelf trouwens veganist dan?
Trouwens, even een vergelijking. Ik ben voor goede doelen en stort daarom op jaarbasis gezien een aardig bedragje op dingen als Brooke's Hospital en bijvoorbeeld Kiva. Maar ik ga niet m'n halve inkomen weggeven aan goede doelen... wil zelf ook nog wel wat luxe zoals een iPod of een chique behangetje in plaats van witte muren. Is dat hypocriet? Weet ik niet... ik probeer mijn steentje bij te dragen, maar heb er niet alles voor over. Vind jij dat dan ook hypocriet?
jameyskatje schreef:ja maar op welk halalvlees zit tegenwoordig een etiket? hier in nederland?? alleen op het zogenaamde ah vlees.. volgens mij koopt geen moslim dat, ik tenminste niet. en misschien op de hamburgers bij de turksesupermarkt.. maar dat is grotendeels import.
Gimli_ schreef:Kijk, dan heb je een punt!
Ikzelf eet gewoon vlees (niet iedere dag, ben erg kieskeurig) en ik ben er eerlijk in, ik zou 't niet willen laten.
Ik vind 't zeker niet correct als dingen op een ondiervriendelijke manier gebeuren, maar mijn McChicken smaakt er niet minder om, als je begrijpt wat ik bedoel.
Overigens eet ik wel scharrel-eieren, dus misschien maakt mij dat een beetje hypocriet want ik denk er toch wel enigzins bij na.
Plus dat scharreleieren, net als scharrelvlees trouwens, veel lekkerder zijn en, ik zal eerlijk zijn, het voelt toch weer goed als ik weet dat de beesten een goed leven hebben gehad.
Maar nee, ik zal er geen hamburger voor laten staan, dat is dan ook weer eerlijk toegegeven.
Ik ben alleen even de draad kwijt wb de discussie over halal vlees/ritueel slachten.
Maar wat ik uit bovenstaande posts geleerd heb is dat het allemaal niet zo zwart-wit is als wordt voorgesteld, of begrijp ik 't dan weer verkeerd?
jameyskatje schreef:ja maar op welk halalvlees zit tegenwoordig een etiket? hier in nederland?? alleen op het zogenaamde ah vlees.. volgens mij koopt geen moslim dat, ik tenminste niet. en misschien op de hamburgers bij de turksesupermarkt.. maar dat is grotendeels import.
annastasia schreef:Wij verkopen wel halal-vlees (snacks).
Maar heel veel mensen weten niet eens wat dat precies inhoud.
Als ze dan vragen wat dat is,en ik heb het ze uitgelegd dan legt toch zo'n 90% het weer terug in de diepvries.
MysticTinker schreef:Eindelijk een stap in de goede richting. Ik hoop dat het over een tijdje eindelijk wordt afgeschaft. We wonen hier in Nederland, niet in Marokko, en als die mensen geen vlees van verdoofde dieren willen eten dan worden ze maar vegetariër.
Ook fijn dat het op de verpakking komt te staan, lijkt me vreselijk als je er tegen bent en toch zonder het te weten een mishandelt biefstukje naar binnen zit te werken 's avonds.