Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marchador schreef:XoNo schreef:Misschien van mij een verkeerde instelling, maar ik weiger 42 uur in een sociale werkplaats te gaan staan als ik datzelfde bedrag gestort krijg door thuis te zitten. Als ik ook maar een minimum loon kan verdienen ipv 861 euro per maand, dan ga ik ook liever werken.
Maar waarom zou ik me 42 uur uit de naad werken op een sociale werkplaats nota bene, terwijl merendeel van niet werkend Nederland gewoon hun handje op kunnen houden.
Misschien een verkeerde instelling, maar het wordt gewoon een principekwestie.
Zo heb ik ook al eens een baan geweigerd waarbij ik minder zou gaan verdienen dan wat de WW mij zou uitkeren als mijn toenmalige baan af zou lopen. Ik ben gekke henkie niet.
Ik vind jullie en vooral jouw vriend zijn inzet bijzonder, ik zou het niet kunnen.
zo denk ik er eerlijk gezegd ook over.
MamboBeach schreef:Anouska, jij haalt nu 2 dingen door elkaar! Je begrijpt toch wel wat ze bedoelt.
XoNo schreef:Mambo: ik ben een hijMaar dat maakt niet uit
Nuage: ook de WWB zit vol met mensen die dondersgoed kunnen werken, maar er te belazerd voor zijn. Dit is veel makkelijker voor zeNou, als zij op die manier hun geld binnenkrijgen, dan ga ik zeker voor diezelfde 800 eurie 40 uur in een sociale werkplaats staan.
Voor een salaris werk ik, voor een uitkering, die betaald wordt van datgene waar de werkende mensen altijd aan meebetaalt, weiger ik te werken.
Anoeska schreef:MamboBeach schreef:Anouska, jij haalt nu 2 dingen door elkaar! Je begrijpt toch wel wat ze bedoelt.
Ik begrijp het wel een beetje. Maar wat ik merk (hier, maar ook in het dagelijs leven) is dat mensen hun eigen situatie altijd heel anders vinden dan die van anderen.
Andere mensen zitten op hun krent hun hand op te houden. Maar als je zelf in die situatie komt, dan is het heeeeel anders. Ik begrijp best dat er verschillende soorten groepen zijn. Maar ik denk wel dat ieder z'n eigen situatie altijd een beetje mooier afschildert.
XoNo schreef:Nuage: ook de WWB zit vol met mensen die dondersgoed kunnen werken, maar er te belazerd voor zijn. Dit is veel makkelijker voor zeNou, als zij op die manier hun geld binnenkrijgen, dan ga ik zeker voor diezelfde 800 eurie 40 uur in een sociale werkplaats staan.
Barmat schreef:Om dit soort scheve verhoudingen te voorkomen zou ik het overigens wel toejuichen als het werken meer beloond zou worden, door een extra financiële injectie te geven, nu is het feitelijk lood om oud ijzer.