Mananeh schreef:@moontje: zeer spijtig dat je dat overkomen is, maar de vergelijking gaat mank.
Dit gaat om een ouder, in haar eigen woning. Een pedofiel vergrijpt zich over het algemeen aan kinderen van een ander.
Helaas is het moeilijk om in te grijpen in een ouder-kind relatie met soms alle gevolgen van dien. Een pedofiel die zo de openbaarheid opzoekt, kunnen we stoppen.
Plegers van huiselijk geweld/incest/mishandeling van hun kinderen, zouden ook geweerd moeten kunnen worden van opleidingen cq banen met kinderen.
Iemand met borderline is niet per definitie gewelddadig naar [haar/zijn] kinderen. Dus ik vind je vergelijking op z'n minst kwetsend naar mensen met borderline. Er zijn zeer velen die zich niet zo uiten zoals jij nu beschrijft. En je trekt de vergelijking door naar andere soorten 'beperkingen', wat ik echt niet vind kunnen. Van de vele mensen die anders zijn, zijn zijn de meesten niet een gevaar voor hun omgeving en al helemaal niet te vergelijken met pedofielen.
Dat je gekwetst bent snap ik, maar je moet je woede niet uiten door iedereen die 'anders' is over 1 kam te scheren!!
Waarom niet iedereen die "anders" is over een kam scheren maar wel alle pedofiele? (genoeg die weten dat het fout is en er niks mee doen)