Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:03

Mananeh schreef:
@moontje: zeer spijtig dat je dat overkomen is, maar de vergelijking gaat mank.

Dit gaat om een ouder, in haar eigen woning. Een pedofiel vergrijpt zich over het algemeen aan kinderen van een ander.
Helaas is het moeilijk om in te grijpen in een ouder-kind relatie met soms alle gevolgen van dien. Een pedofiel die zo de openbaarheid opzoekt, kunnen we stoppen.
Plegers van huiselijk geweld/incest/mishandeling van hun kinderen, zouden ook geweerd moeten kunnen worden van opleidingen cq banen met kinderen.

Iemand met borderline is niet per definitie gewelddadig naar [haar/zijn] kinderen. Dus ik vind je vergelijking op z'n minst kwetsend naar mensen met borderline. Er zijn zeer velen die zich niet zo uiten zoals jij nu beschrijft. En je trekt de vergelijking door naar andere soorten 'beperkingen', wat ik echt niet vind kunnen. Van de vele mensen die anders zijn, zijn zijn de meesten niet een gevaar voor hun omgeving en al helemaal niet te vergelijken met pedofielen.

Dat je gekwetst bent snap ik, maar je moet je woede niet uiten door iedereen die 'anders' is over 1 kam te scheren!!

Waarom niet iedereen die "anders" is over een kam scheren maar wel alle pedofiele? (genoeg die weten dat het fout is en er niks mee doen)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:15

Wat ik dan weer niet snap is dat deze geaardheid niet geaccepteerd wordt in de maatschappij, maar homofilie is helemaal in, iedereen gaat naar de roze maandag in Tilburg en naar de gayparade en nog meer van die onzin, want als je homofiel bent dan is het juist geweldig om voor die geaardheid uit te komen, maar als een pedofiel dat doet, moet ie afgeschoten worden :?
Ik ben ook niet voor pedofielen, maar om iemand af te straffen op zijn geaardheid, al voordat hij er iets mee doet, dat gaat me toch wel wat ver.

Anoeska

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:17

Dat komt omdat mensen (moeders?) meteen uit emotie reageren. En bij het woord pedofiel al denken aan iemand die hun kind komt ontvoeren en misbruiken. Dat er ook nog een mogelijkheid bestaat dat iemand die deze geaardheid heeft helemaal niet van plan is om ieder kind dat ze tegenkomen te 'pakken', daar wordt maar even overheen gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:50

Vjestagirl schreef:
Ik vind dat een pedofiel best pedagogiek mag studeren. Pedofilie kun je vergelijken met homofilie of heterofilie. Je kunt prima als jongen met een homo omgaan zonder dat hij een vinger naar je uit zal steken. Je kunt als meid prima met een hetero jongen omgaan zonder dat hij een vinger naar je uit zal steken. Je HOEFT er niet naar de handelen, dat is je eigen keuze. Als pedofiel kun je in de samenleving heel normaal meedraaien.

pedofielen die niet praktiseren zullen daar niet openlijk voor uitkomen ;) En die zullen zich zelf ook niet openlijk tot pedofiel verklaren.

Tenzij ze dus al opgepakt zijn voor delicten...

Ik vind het vanzelfsprekend dat die gast niet toegelaten wordt, en ook typisch dat hij nou net pedagogiek wil gaan studeren.. Dan krijg ik toch lichtelijk het gevoel dat hij voor die studie kiest met andere intenties dan de gemiddelde pedagogiek student }:0

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:51

Menino schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind dat een pedofiel best pedagogiek mag studeren. Pedofilie kun je vergelijken met homofilie of heterofilie. Je kunt prima als jongen met een homo omgaan zonder dat hij een vinger naar je uit zal steken. Je kunt als meid prima met een hetero jongen omgaan zonder dat hij een vinger naar je uit zal steken. Je HOEFT er niet naar de handelen, dat is je eigen keuze. Als pedofiel kun je in de samenleving heel normaal meedraaien.

pedofielen die niet praktiseren zullen daar niet openlijk voor uitkomen ;) En die zullen zich zelf ook niet openlijk tot pedofiel verklaren.

Tenzij ze dus al opgepakt zijn voor delicten...

Ik vind het vanzelfsprekend dat die gast niet toegelaten wordt, en ook typisch dat hij nou net pedagogiek wil gaan studeren.. Dan krijg ik toch lichtelijk het gevoel dat hij voor die studie kiest met andere intenties dan de gemiddelde pedagogiek student }:0

Naja, deze dus wel. Hij is nog nooit veroordeeld, ook niet opgepakt bij mijn weten, dus sugereren dat het wel zo is en dat hij er wel naar handeld is laster en smaad.

En je krijgt het gevoel. Je kunt niets bewijzen. Dat is geen reden om iemand te weigeren.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:52

Deze meneer is (volgens mij) nog helemaal nergens voor gepakt. Maar heeft (een poging gedaan om) een politieke partij voor pedofielen op te richten. Daarom is hij openlijk ervoor uitgekomen. Dus nog geen strafbaar feit gepleegd, maar hij wordt nu wel al gestraft. En dat vind ik op z'n zachts gezegd raar.

Ik denk dat ik nog liever iemand heb zoals deze meneer die er openlijk voor uit komt, dan een viezerik die het in het geniep doet. Een man zoals deze week dat iedereen extra allert zal zijn, zodra hij in de buurt van kinderen is. (en terecht), dus dat hij geen enkele kans zal krijgen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:03

Anoeska schreef:
Deze meneer is (volgens mij) nog helemaal nergens voor gepakt. Maar heeft (een poging gedaan om) een politieke partij voor pedofielen op te richten. Daarom is hij openlijk ervoor uitgekomen. Dus nog geen strafbaar feit gepleegd, maar hij wordt nu wel al gestraft. En dat vind ik op z'n zachts gezegd raar.

Ik denk dat ik nog liever iemand heb zoals deze meneer die er openlijk voor uit komt, dan een viezerik die het in het geniep doet. Een man zoals deze week dat iedereen extra allert zal zijn, zodra hij in de buurt van kinderen is. (en terecht), dus dat hij geen enkele kans zal krijgen.

Het standpunt van deze partij is dat sex met kinderen niet schadelijk is maar een uitingsvorm van liefde. Kinderen zouden dit zelf ook willen. Ze willen het legaliseren. Vind ik niets eerbaars aan eerlijk gezegd. Een terrorist die nog niemand heeft opgeblazen is ook nog steeds een terorrist en strafbaar! Is deze man trouwens nooit veroordeelt omdat hij nooit iets heeft gedaan of omdat hij nooit is aangeklaagd?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:06

Omdat nooit bewezen is dat hij daadwerkelijk iets gedaan heeft misschien?

Zucht... whatever happened to 'innocent until proven guilty'? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:23

waarom zou je er voor uitkomen als je er niet naar handelt ?

Een partij oprichten die sex met jongeren wil toestaan, is ook er naar handelen ja. En niet op een manier (puur omdat het niet strafbaar is) waarbij het mij verantwoord lijkt om zo iemand met jongeren te laten werken. Imo moet je gewoon het risico niet willen nemen..

En tja, dat je dan nog 'beter' iemand kan hebben waarvan het bekend is, dan iemand die het stiekem doet doet daar voor mij weinig aan af.

Stel dat iemand kinderen zou misbruiken, zou het me eigenlijk geen drol meer uitmaken of diegene er nou voor uitkomt of niet, want dat verandert niets aan de daad. Dus je moet het risico maar gewoon niet nemen vind ik :)

Stel je voor dat deze meneer op een kinderdagverblijf zou gaan werken, en er iets gebeurt... Zouden we ons dan niet met z'n allen met onze hand voor onze kop slaan, hoe het ooit heeft kunnen gebeuren. Hoe het ooit zover heeft kunnen komen :) ? Imo moet je als (praktiserend of niet praktiserend) gewoon niet met kinderen willen werken, en ik vind het vreemd dat hij dat zelf dan weer niet inziet :) .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:36

Of hij dat zelf niet inziet weet ik niet... het riekt naar een proefproces. En ergens heeft hij gelijk natuurlijk. Zo lang als hij niets strafbaars gedaan heeft en wel daarvoor gestraft wordt, gebeurt er iets vreemds. Ik ben het er overigens mee eens dat hij niet met kinderen zou moeten werken, iig niet zonder streng toezicht - zeker gezien zijn mening in die partij. Maar. Geen pedagogiek mogen studeren gaat me dan weer te ver. Zoals al meermaals gezegd: pedagogiek studeren kan je ook leiden naar werk op bv een MBO, HBO of universiteit.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:49

Laten we even wel zijn: een beleidend moslimextremist zal ook echt niet worden aangenomen op een priesteropleiding. Waarom een beleidend pedofiel wel op een pedagogische opleiding? Die man kan zelf toch ook wel rekenen? Ik ga ervan uit dat het hem te doen is om de publiciteit en de gelijke rechten en nog niet eens om die studie.

Wil je zo iemand als zwemleraar voor je kind?
Als rijinstructeur?
op de scouting?
lekker met jouw kindje op kamp?
leuke buurman?
als orthopedagoog die alleen in een kamertje zit en onderzoek doet naar jouw kind met een beperking?
leraar?

ik niet hoor! Kun je wel denken dat je het in de gaten kan houden, maar daar is toch geen beginnen aan? Moet deze man wel gewoon een verklaring omtrent gedrag krijgen omdat hij niet is veroordeelt terwijl hij beleidend pedosexueel is? Dat betekend namelijk dat hij op geen enkele wijze gestopt kan worden om bovenstaande dingen te gaan doen namleijk: een pedagogische opleiding en verklaring omtrent gedrag en je hebt onbeperkt toegang en geloof me: dat in de gaten houden zal echt niet gaan lukken. Wil je iemand extra ernaast gaan zetten? das toch ook geen doen?
Als hij niets met zijn sexuele voorkeur zou willen, dan had hij ook geen partij opgericht die het legaal wil maken!
En wil jij als aanstaand hulpverlener les hebben van een man die dit soort ideeen erop nahoudt? Zal hij deze in zijn lessen niet naar voren brengen? Ik heb wel les gehad van een oversexte freudiaanse smeerlap waar je echt niet leuk les van kreeg. Die deed ook dingen met studentes die niet door de beugel konden. De hogeschool kreeg die man er ook maar niet uit. Zon pedo zal vast niet beter gaan.
Onschuldig tot het tegen deel is bewezen? Hij geeft toch zelf aan wat hij is?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:21

Ik mag wel uitkijken strakt misbruikt mijn homo-buurman mijn vriend!

@ Menino
Een deel van de pedofielen kan er voor uit komen omdat ze de gevoelens wel hebben of er niet naar willen handelen of denken dat de wereld kan veranderen. Dus dat pedofilie bv. wordt toegestaan. Daarnaast is er ook nog een deel die graag willen dat mensen het weten zodat ze er rekening mee kunnen houden. Dat jij er bijvoorbeeld voor zorgt dat je kind niet naakt door de tuin heen rent o.i.d. Niet iedereen met het etiket "pedofiel" is eng, ziek of gestoord maar gewoon anders. En het is aan hem/haar om deze pedofilie te onderdrukken en geen criminele feiten te plegen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:52

Blue_Eyes schreef:
Of hij dat zelf niet inziet weet ik niet... het riekt naar een proefproces. En ergens heeft hij gelijk natuurlijk. Zo lang als hij niets strafbaars gedaan heeft en wel daarvoor gestraft wordt, gebeurt er iets vreemds. Ik ben het er overigens mee eens dat hij niet met kinderen zou moeten werken, iig niet zonder streng toezicht - zeker gezien zijn mening in die partij. Maar. Geen pedagogiek mogen studeren gaat me dan weer te ver. Zoals al meermaals gezegd: pedagogiek studeren kan je ook leiden naar werk op bv een MBO, HBO of universiteit.

Sluit ik me helemaal bij aan, MAAR ook al gaat hij op een universiteit werken, hij zal in staat zijn om zijn beroepskennis prive te gebruiken. Door meer kennis van hoe de psyche van een kind werkt zal hij kinderen beter kunnen manipuleren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:07

vanitymay schreef:
Laten we even wel zijn: een beleidend moslimextremist zal ook echt niet worden aangenomen op een priesteropleiding. Waarom een beleidend pedofiel wel op een pedagogische opleiding? Die man kan zelf toch ook wel rekenen? Ik ga ervan uit dat het hem te doen is om de publiciteit en de gelijke rechten en nog niet eens om die studie.

Wil je zo iemand als zwemleraar voor je kind?
Als rijinstructeur?
op de scouting?
lekker met jouw kindje op kamp?
leuke buurman?
als orthopedagoog die alleen in een kamertje zit en onderzoek doet naar jouw kind met een beperking?
leraar?

ik niet hoor! Kun je wel denken dat je het in de gaten kan houden, maar daar is toch geen beginnen aan? Moet deze man wel gewoon een verklaring omtrent gedrag krijgen omdat hij niet is veroordeelt terwijl hij beleidend pedosexueel is? Dat betekend namelijk dat hij op geen enkele wijze gestopt kan worden om bovenstaande dingen te gaan doen namleijk: een pedagogische opleiding en verklaring omtrent gedrag en je hebt onbeperkt toegang en geloof me: dat in de gaten houden zal echt niet gaan lukken. Wil je iemand extra ernaast gaan zetten? das toch ook geen doen?
Als hij niets met zijn sexuele voorkeur zou willen, dan had hij ook geen partij opgericht die het legaal wil maken!
En wil jij als aanstaand hulpverlener les hebben van een man die dit soort ideeen erop nahoudt? Zal hij deze in zijn lessen niet naar voren brengen? Ik heb wel les gehad van een oversexte freudiaanse smeerlap waar je echt niet leuk les van kreeg. Die deed ook dingen met studentes die niet door de beugel konden. De hogeschool kreeg die man er ook maar niet uit. Zon pedo zal vast niet beter gaan.
Onschuldig tot het tegen deel is bewezen? Hij geeft toch zelf aan wat hij is?

En wie zegt dat die leuke lieve buurvrouw die nu naast je woont geen pedosexueel is? Wie zegt dat de zwemmeester van jouw kind geen pedoseksueel is?

Deze man komt er voor uit. Zoals al eerder gezegt hoeft een opleiding pedagogiek niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk met kinderen gaat werken. En omdat deze man ervoor uitkomt wordt hij aan alle kanten in de gaten gehouden, hij zal never nooit niet een kans krijgen om wat dan ook te doen.

En een extreem rechtse moslim kan ook aangenomen worden op een priesters opleiding. Die maken namelijk geen onderscheid in geloof.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:43

"]
Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ook ik doel op niets anders dan pedofielen. Ook van die mensen mag je van mij niet zeggen dat ze maar afgeschoten moeten worden, net als een paard met een kronkel in de kop. Dat riekt naar haatzaaierij en ik heb dan ook geTeMd.

haatzaaierij??? dat mag jij vinden..
ben benieuwd wat jij doet als jou kinderen slachtoffer worden.
het nederlands rechtsysteem zijn werk laten doen? dan weet je zeker dat hij binnen enkele jaren in een kinderwijk woont,als het niet naast je is.
nee meer slachtoffers laten vallen dat is een optie

Het spijt me verschrikkelijk, maar je gaat echt te ver. Je roept nu gewoon op tot geweld tegen pedofielen en wat je er ook van maakt, dat is in Nederland gewoon bij wet verboden - en terecht.
Iemand die aangeeft dat hij die gevoelens heeft, is zo eerlijk om het toe te geven - dat maakt enorm kwetsbaar - en geeft je de kans om er je kinderen niet onbeheerd achter te laten, maar die gevoelens hebben is niet hetzelfde als het in de praktijk brengen.
Die meneer in de OP is in ieder geval wel zo fout dat hij zegt dat het volgens hem zou moeten kunnen (lees: dat is een van de doelstellingen van de partij waarvan hij secretaris is) maar volgens mij is nog nooit bewezen dat hij iets met die gevoelens gedaan heeft.
Ik kan me gezien het feit dat hij die mening heeft voorstellen dat je niet wilt dat hij pedagogiek gaat studeren. Maar dan nog gaat het veel en veel te ver om zo cru te roepen dat alle pedofielen afgeschoten zouden moeten worden als een paard met een kronkel in de kop.

Jij hebt blijkbaar die gedachte. ZUllen we jou maar vast opsluiten voor massamoord dan? Want dat is feitelijk vergelijkbaar.[/quote]

sluit mij maar op dan,,,geem enkele gratie voor pedofielen van mijn kant uit.
heel vervelend dat bokt er niet tegen kan.
maar dat hier het woord pedofelie en homosexueletijd in een mond genoemd word is walgelijk.
geaardheid word er dan over gesproken.pedofelie is een ziekte geen geaardheid.
ik sta hier werkelijk met mijn oren te klapperen dat er door veel mensen hier begripvol en met gratie word gesproken over deze ziekte.
maar goed dat is dan ook weer te verklaren waarom er nog zoveel pedofielen terug keren in de maatschappij naar een zogenaamde behandeling etc

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:01

Nee hoor. Ik noem pedoseksualiteit in 1 zin met hetroseksualiteit.

En het IS niet walgelijk, jij VINDT het walgelijk.

Ik sta te klapperen met mijn oren als mensen het hebben over andere mensen naar de hel sturen, kogel door de kop en weet ik het wat. Ik denk ook dat dat is wat er mis is met de samenleving.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:03

Vjestagirl schreef:

Ik sta te klapperen met mijn oren als mensen het hebben over andere mensen naar de hel sturen, kogel door de kop en weet ik het wat. Ik denk ook dat dat is wat er mis is met de samenleving.

vind jij pedoseksualiteit niet walgelijk?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:09

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:

Vind jij pedoseksualiteit niet walgelijk?

Stel dat ik dat zou vinden. Dan nog maakt dat neit dat het wagelijk IS. Dan VIND ik het alleen walgelijk.

En nee, ik vind pedoseksualiteit ansich niet walgelijk.
Ik vind het slecht als volwassenen tegen hun wil kinderen misbruiken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:12

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:

Vind jij pedoseksualiteit niet walgelijk?

Stel dat ik dat zou vinden. Dan nog maakt dat neit dat het wagelijk IS. Dan VIND ik het alleen walgelijk.

En nee, ik vind pedoseksualiteit ansich niet walgelijk.
Ik vind het slecht als volwassenen tegen hun wil kinderen misbruiken.[/quote]

dus als ik het goed begrijp voor een helder beeld,,zolang het kind het goed vind,,is er geen probleem?
je laatse zin moet denk ik omgedraaid worden lijkt me

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:13

Ik bedoel dat ik het slecht vind als volwassenen iets met kinderen doen, tegen de wil en de beste interesse van het kind in. Ik denk dat je altijd als volwassene het kind centraal moet stellen, zijn/haar behoeftes en dingen die ze nodig hebben, en ik denk niet dat seks daar een onderdeel van is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:15

Ik ben het wat dat betreft helemaal met Vjestagirl eens. Pedofiel zijn is op zich niets mis mee, zo lang als je er niets mee doet. Je kunt er namelijk niets aan doen als je pedofiel bent. Waar je wel iets aan kunt doen, is dat je het in de praktijk zou brengen - dus kinderen zou misbruiken. Maar dat is iets anders dan die gevoelens hebben.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-11-09 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:15

Vjestagirl schreef:
Ik bedoel dat ik het slecht vind als volwassenen iets met kinderen doen, tegen de wil en de beste interesse van het kind in. Ik denk dat je altijd als volwassene het kind centraal moet stellen, zijn/haar behoeftes en dingen die ze nodig hebben, en ik denk niet dat seks daar een onderdeel van is.

waarom ben je dan niet tegen pedofilen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:17

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:

waarom ben je dan niet tegen pedofilen?

Omdat je best pedoseksueel kunt zijn zonder practiserend pedoseksueel te zijn. Oftewel, je kunt fantaseren, je kunt getekende kinderporno hebben (en ja, dat bestaat, zijn geen echte kinderen voor nodig, alleen een tekenenaar, een potlood en fantasie.) etc en daar je voldoening uit halen, zonder ooit een vinger uit te steken naar een kind. En daar zie ik geen problemen in.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:18

Blue_Eyes schreef:
Ik ben het wat dat betreft helemaal met Vjestagirl eens. Pedoseksueel zijn is op zich niets mis mee, zo lang als je er niets mee doet. Je kunt er namelijk niets aan doen als je pedoseksueel bent. Waar je wel iets aan kunt doen, is dat je het in de praktijk zou brengen - dus kinderen zou misbruiken. Maar dat is iets anders dan die gevoelens hebben.

ook even voor de goede orde en mijn begrip,,je vind als je fantasieen hebt over sex met kinderen niet raar?
laat ik er even bij zeggen dat deze mensen wel zoals ook bij deze man in kwestie zich zelf bevredigen door bijvoorbeeld naar kinderporno te kijken.
dit soort mensen houd dit soort gruwelijke misdrijven in stand,,en jullie blijven erbij dat het alleen bij gedachtes en zelfbevrediging blijft niets aan de hand is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:20

Ik denk dat we even twee termen door elkaar aan het halen zijn.

Van Dale spreekt:

Citaat:
pe·do·fiel (dem; meervoud: pedofielen)
1 iem. die zich seksueel tot jonge kinderen voelt aangetrokken

Citaat:
pe·do·sek·su·eel (dem; meervoud: pedoseksuelen; ♀: pedoseksuele)
1 iem. die seksuele handelingen met kinderen verricht of heeft verricht

Moniek: ook kinderporno is verboden. Je kunt GEEN censuur gaan toepassen op wat er in iemands hoofd omgaat, dat zou me wat zijn zeg. Hij fantaseert maar raak. Als hij dan maar met zijn handen van kinderen afblijft.