''Volle'' mensen in het vliegtuig & de nooduitgang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:09

randie schreef:
ik ben het wel met cookies eens, heel banketstaaf maar liever 1 leven dan de rest van de passagiers....

Sorry hoor, maar een 'dik' persoon betaald toch niet zo veel voor een een stoel als een niet 'dik' persoon, wat geeft de anderen dan meer recht om wel het vliegtuig uit te vluchten dan het de wat dikkere.... Je betaald toch ook voor een veilige vlucht en als je anders ten dode bent opgeschreven omdat je niet door de nooddeur past, dat is toch belachelijk? de deuren moeten dan gewoon breder.. mensen worden steeds dikker en daar moet gewoon rekening meegehouden worden.
Maar wat ik me afvraag, is het ècht zo dat deze mensen niet door deze deur passen?
Bovendien zijn er eisen voor mensen die bij de nooddeur mogen zitten, ouder als 12 jaar bijvoorbeeld. (aangezien ik ergens las dat iemand een eisenlijstje had opgesteld voor mensen die bij de nooddeur zitten'.

Snoevie

Re: ''Volle'' mensen in het vliegtuig & de nooduitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:10

ieders leven is even belangrijk,iedereen zou een even veilige vlucht moeten kunnen maken.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:14

Citaat:
Wat ik mij dus afvraag.... er komt iemand op de plaats bij de nooduitgang te zitten, die om 1 van deze redenen daar niet mag zitten. Dan wordt zo iemand dus naar een andere plaats gezet. Vliegtuig is vol en er moet dus geruild worden. Nu heb ik altijd begrepen, dat je niet van plaats mag wisselen, juist om bij een ongeval, nog aan de stoelnummers de passagiers te kunnen identificeren, in geval van ongeluk met dodelijke afloop.
En hoe wordt er dan geruild? Met de passagier direct daarachter? Zijn daar afspraken over?

Zodra er mensen zitten die er niet mogen zitten, wordt er inderdaad geruild. De crew is zelfs verplicht dit te doen voordat het vliegtuig de lucht in gaat. Erger, hij mag zelfs niet de lucht in zonder te ruilen.
En "de grond"bewaart geen seatingplan van de vlucht. Dat is echt een fabeltje. Ze hebben alleen namenlijsten van degene aan boord. En zelfs die kloppen niet altijd :D .

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:20

Ik zou eerder zeggen dat de vliegtuigmaatschappijen eens meer moeten nadenken: de westeuropese mens is een stuk langer en dikker dan waar die stoeltjes voor bedoeld zijn...die hele vliegtuigen zijn ingericht op aziaten geloof ik van 50 kg in 1.50 hoog. Mijn man is 195cm en past nooit fatsoenlijk. op langere vluchten nemen we dan ook altijd comfortklasse, maar als je binnen europa vliegt zijn er meestal alleen van die veevervoer dingen. Ik pas met mijn dikke kont ook altijd maar net in die stoeltjes (naja pas prima in de stoel, maar je snapt wat ik bedoel) Ik heb best 50 euro extra over voor een vlucht voor ene beetje comfort, maar ook veiligheidsgewijs dnek ik inderdaad weleens aan de nauwe doorgangen en zo. Niet alleen dikkertjes komen in het gedrang, maar ook langzamere ouderen blokkeren de hele boel en erlangs kan je echt niet. Kinderen net zo..Ik vind vliegen echt geen feestje op korte vluchten.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:50

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:19

Weet niet wat ik er van moet vinden
Nooduitgangen breder of de echte dikkerts aan de andere kant. De deuren zijn toch wel vrij breed en het is denk ik niet dat het (vooral in deze tijd) financieel haalbaar is om ieder vliegtuig om te bouwen voor mensen die werkelijk zo dik zijn!

Andere kant is het súper banketstaaf voor een bepaald persoon als ie niet door een deurtje past en het zijn leven kost. Dan denk je ook in wat voor maatschappij leven we tegenwoordig, hoe zullen ze dat in Amerika doen trouwens?
:7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:10

Suus: wat heeft dat te maken met:
suus_ schreef:
in wat voor maatschappij leven we tegenwoordig

Ik snap dat niet helemaal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:04

Maatschappij of samenleving tja ik weet niet of ik het goed verwoord heb.
Gewoon dat het triest gesteld is als slanke mensen voorgetrokken worden t.o dikkere want iedereen is toch gelijk?

Zo iets ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:16

ik denk niet dat het zo bedoeld is.
het is nl ook zo dat als je slecht ter been bent je niet bij de nood uitgang zou mogen zitten.
dat moet je ook niet als voortrekken zien maar als practisch en veilig.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:08

Ja dat is zeker zo, ben ik het wel mee eens hoor!
Blijf het toch een beetje banketstaaf vinden ondanks dat het veel praktischer is!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:13

ja ik snap je wel,het is een beetje het gevoel!
ik ben ook zwaarder,maar ik pas gelukkig nog wel ruim door de deuren en in de stoelen,dus ik voel me ook niet echt aangesproken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:35

Het is eigenlijk een heel erg 'simpel' dilemma.
Vliegtuigen hebben echt niet zo veel ruimte dat alle deurtjes gewoon even een maatje groter kunnen worden gemaakt. Voor de vliegmaatschappijen is het simpel: bredere deuren=minder stoelen=minder geld. Ze zullen dit dus echt niet doen.

We kunnen wel in een fantasie wereldje gaan leven, waar alles maar moet kunnen en waar mensenlevens zwaarder wegen (sorry ;) ) dan geld, maar dat is niet de realiteit.
Aangezien dit een feit is, moeten we hier mee werken. Dat betekend inderdaad dat mensen die niet door de nooduitgang passen, daar ook niet kunnen zitten, net als mindervaliden. Wat de oorzaak ik van je overgewicht of handicap doet dan niet ter zake, heel erg, maar gewoon een feit. Als je mindervalide bent of als je overgewicht hebt, weet je ook al ergens in je achterhoofd dat als er wat gebeurd, jij echt niet de eerste bent die buiten staat. Mijn moeder is zwaar lichamelijk gehandicapt en zij weet dit allemaal. Je moet wel altijd de feiten onder ogen blijven zien. Er zal trouwens altijd wel een held in het vliegtuig zitten die deze mensen helpt voordat hij/zij er zelf uitgaat. We zijn allemaal mensen, maar in potentieel gevaarlijke situaties moeten we de realiteit in ogenschouw nemen.