toen dacht ik bij mezelf............. heeee, dat nooit Kimmie, als je ooit kinderen krijgt...... dat nooit!!!
en daar heb ik me aan gehouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rainbow8 schreef:Wat ik laatst gelezen heb is dat ouders, voornamelijk moeders, geen nee meer durven zeggen tegen hun kind. Omdat die dan zou kunnen zeggen: mama ik hou niet meer van je of ik haat je of ik vind je niet meer lief.
Nou dat is dan erg jammer als ze dat zeggen, boeit me niet. Nee is nee. En bij kinderen van een ander die in mijn huis zijn, daarvoor gelden dezelfde regels als voor mijn eigen kids. We hebben kennissen die niet naar hun kids omkijken met als gevolgd dat bijna alle stekkers uit de stereo en tv waren getrokken de laatste keer dat ze hier waren. Ik was toen enigszins geïrriteerd en dat vonden ze nog gek ook.
Sammie schreef:Sommige kinderen zijn gewoon stronteigenwijs hoor kiwi. Zul je vast zelf ook wel weten, daar niet van.
Maar niemand heeft het voor het uitkiezen wat voor kinderen ze krijgen. Mijn ex-buurmeisje (3-6 jaar) was ook zo'n eigenwijze donder, grote mond tegen alle volwassenen (ook onbekenden), die zette de hele boel opstelte. Als ze iets niet wilde, wilde ze het ook niet. Daar hebben ze alles mee geprobeerd. Alle consekwenties (nee dat schrijf je niet zo) en straffen aan toe. Niks hielp/ Tot onder de douche zetten, 's nachts buiten zetten (ook in de regen). Kind bleef maar doorschreeuwen en jammeren enz. enz. Geen land mee te bezeilen. Zusje was weer juist stiklief.
DendroFleur schreef:Mijn mening is dat je eigenlijk de ouders moet opvoeden ipv de kinderen. Die nemen de ruimte die ze krijgen en kunnen daar ook niets aan doen. Soms hebben de kinderen meer te vertellen dan de ouders. Die vragen wat het kind wil eten, vragen hoe laat ze thuis komen.... Sorry, maar eten wat er op tafel staat en de ouders bepalen hoe laat ze op de stoep moeten staan.
Eigenlijk moet iedere ouder een hondencursus doen. Maar ik heb makkelijk praten zonder kinderen...
Heb wel eens een kind van een kennis gecorrigeeerd die met zijn hand op tafel sloeg omdat wij in gesprek waren en hij geen aandacht kreeg. Ik riep: Sorry en keek hem indringend aan..het was gelijk stil. En hij was ook helemaal verbaasd toen ik een extra boterham op zijn ene boterham legde met een driedubbele dikke laag hagelslag. Leverde zelfs commentaar van zijn moeder op. Van haar moest hij alles terug in de doos doen, opeten met een extra boterhma leek mij een beter plan. Scheelt een hoop hagelslag op de grond.
KiWiKo schreef:ik heb ook mazzel gehad![]()
maargoed bij mij buuf thuis zag ik wel meer dingen verkeerd gaan die dit soort gedrag in de hand werken
Twiggy2008 schreef:Mensen zonder kinderen hebben altijd makkelijk praten.![]()
Opvoeden is een van de moeilijkste zaken in het leven. Ik kan niets moeilijkers bedenken, eerlijk gezegd. Al hoewel ik ook wel eens het gevoel heb dat het helemaal niet moeilijk is, maar dat gevoel wisselt.
daantjuhhh schreef:Als je als ouder maar conseqent bent.
Ik heb zelf geen kinderen dus het is natuurlijk makkelijk praten, maar ik denk dat dat wel de belangrijkste regel is.
beantsje schreef:Toch vind ik dat kinderen over het algemeen veel te veel in de watten worden gelegd. Ze hebben alleen maar rechten, geen plichten meer.
als een kind iets doet dat mij of een ander (behalve de ouder), direkt raakt (en dat kan ook bijv. een dier zijn) zeg ik er wat van.
Vroeger als wij op school straf kregen, kreeg je er thuis nogeens straf overheen want dan zou je wel iets fout hebben gedaan. Tegenwoordig (mijn man werkt in het onderwijs) als een leraar straf geeft, heeft hij 's avonds een boze ouder aan de telefoon.
Ik heb spreekavonden meegemaakt dat moeders het fout vond dat Jantje na moest blijven want dan had hij geen tijd voor zijn folderwijk...dan zit ik me echt plaatsvervangend te schamen...
En weleens in een restaurant geweest waar ook kinderen zitten? Echt, dan kan Alles. Schreeuwen, rennen....
Moet je eens naar Duitsland gaan. De kinderen zitten gewoon rustig aan tafel, geen lawaai, gewoon wachten tot het eten komt.
Weet je waar kinderen wél recht op hebben maar wat ze veel te weinig krijgen?
Verveling - worden ze creatief van
Frustratie - krijgen ze doorzettingsvermogen van
Beperkingen - krijgen ze discipline van
beantsje schreef:Weet je waar kinderen wél recht op hebben maar wat ze veel te weinig krijgen?
rainbow8 schreef:Eh MB wat gebeurde er daarna? Ben jij toen boos geworden of was het de schuld van je dochter volgens die vriendin van je? Of heb je die hond een rotschop gegeven?
KiWiKo schreef:beantsje schreef:Weet je waar kinderen wél recht op hebben maar wat ze veel te weinig krijgen?
kan ik het helemaal mee eens zijnaangevuld met een grote dosis onvoorwaardelijke liefde