2012 Waar of niet Waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:51

Het ergste vind ik dat soommige mensen er alles aan gaan doen om het te voorkomen (als het al komt...)
Sommige mensen zijn al hun spaargeld nu al aan het opmaken, en verhuizen idd naar landen boven de zeespiegel...

Mja, als we gaan gaan we met z'n allen...

Wat ik wel merkwaardig vind;
Er is een machine/apparaat (ben de naam even kwijt) die bijzonderheden kan voorspellen.
Zoals de tsunami, WTC-ramp, etc. Het kon weliswaar geen exacte datums geven maar wel dat er veel mensen tegelijk gedood zouden worden.
Dat apparaat heeft ook voorspeld dat er in 2012 een ramp kan gebeuren...

Ik geloof best dat de Maya's een eind tijd hebben, maar of de wereld vergaat....
Maakt mij ook niet zo veel uit, ik ben blij met de jaren die ik heb gehad, maar of de toekomst beter wordt... Dat weet je niet, dus je weet dan toch niet wat je gemist hebt :D :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:51

ismy schreef:
Ik geloof wel in eidtijd !
en het duurt niet lang !
maar wanneer weet ik niet :Y)
ik denk wel dat er iets in 2012 gaat gebeuren!

Waarom als ik vragen mag?

Madeliefjes

Re: 2012 Waar of niet Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:02

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:11

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:23

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:26

Als je dus echt even gaat graven in de maya kalender theorie dan kom je heel veel tegen van voor en tegenstanders. Geen idee wat te geloven maar geen voorstander of tegenstander tot nu toe die zegt dat de wereld echt zal vergaan. Gaat er meer over of die kalender wel klopt ja of nee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:19

de kans dat we op het eind der tijden aanstormen vind ik eerder realiteit dan waan.
maar wanneer precies, dat zal niemand weten.
althans, wanneer Jezus terug komt niet. (niet precies).
de Bijbel heeft het over een eindtijd (met veel onrust op aarde (zachtgezegd)), en daarna een duizendjarig rijk, waarin er vrede is op aarde.
het zou kunnen dat de eindtijd begint op het moment dat de maya's hebben berekend.
alle ingrediënten zijn in elk geval wel aanwezig zo langzamerhand,
spanningen tussen zoveel landen, globalisatie, kernwapens, noem maar op.
het romeinse rijk zou bijvoorbeeld terug komen, ik zie het huidige 'europa' als het nieuwe romeinse rijk.
en zo zijn er nog veel meer aanwijzingen.
de Bijbel is interessant om te lezen, er staan veel profetieën in, ik vraag me wel eens af of mensen die in Maya theorieën enz geïnteresseerd zijn ook de Bijbel kennen, al is het maar als informatiebron.
ook staat in de Bijbel dat tegen het eind der tijden veel mensen op zoek gaan naar God, en de verkeerde leermeester achterna gaan, dat zie ik ook overal, dat mensen zoeken, en het voor hun idee vinden in occulte dingen, die ze meestal niet als occult herkennen.
er komt steeds meer dwaling, de duivel is als een kat in het nauw, die rare sprongen kan maken. (en veel dingen van God probeerd te immiteren).
het eigenlijke gevecht wat eraan komt, wat wij dus zien als oorlog, spanning enz, speelt zich af op geestelijk gebied.
het gaat op een gegeven moment knallen in de hemelse gewesten, tussen de engelen en demonen,
de finale zegmaar, waarin de duivel eerst voor 1000 jaar, en daarna voor eeuwig gebonden wordt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:41

tamary schreef:
Inmiddels is duidelijk dat het omrekenen van de maya kalender naar de onze een beetje fout is gegaan 2012 is niet de eind datum, maar 2208
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5161 ... 08___.html

Ah gelukkig, dan hoef ik het allemaal niet mee te maken. Tegen die tijd kom ik terug als zeemeermin

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:48

Ik vond het wel een leuke (beetje over de top) film
Maar er in geloven.. Nee

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:25

Het is ook niet de film waarin je moet geloven. Er is niemand die het eind der tijden heeft voorspelt in de komende paar honderd jaar. Maar wat wel voorspelt is is dat er iets in dat jaar gaat gebeuren. Alleen niemand weet wat. Misschien wel heel simpel het ingaan van een nieuwe kalender zoals dat bij ons ook elk jaar gebeurd en dan gaan we er weinig van merken. Maar omdat het voor meerdere volken onafhankelijk over de hele wereld een belangrijke datum is zal er toch wel iets mee zijn.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:45

Nou ik was aan het werk bij iemand (ik werk in de zorg) en die zat te vertellen dattie paranormaal begaafd was enzo.. hij wist ook veel dingen over mij te vertellen die klopten( echt feiten dan,zoals dat mijn ouders gescheiden zijn ed.)
en toen zei ik dat ik dat 2012 maar onzin vond enzo..
Zegtie.. wijffie,ik heb beelden gezien dat wil je neit weten..
Ik: ja wat dan?
Hij; ja in scheveningen komt er een vloedgolf, huizen storten in, de aarde splijt uiteen.. maar niet iedereen gaat dood, alleen de wereld en de mensen gaan op een hogel level (qua spiritueel niveau) met elkaar om, en iedereen die daar niet in mee kan gaan gaat dood.

Dat is wat hij zei , ik geloof er nog steeds niet echt in, maar kreeg wel de kriebels van die man :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:44

Ik geloof niet dat het zo gaat worden al geloven veel spirituele mensen dat wel. Mensen horen idd naar een "hoger niveau" te gaan maar iedereen die niet "mee wil" wordt niet uitgemoord := Dat zou een beetje grof zijn.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:48

Ik weet het allemaal niet goed, maar als ik eraan denk begin ik toch schrik te krijgen zou het niet graag meemaken.

Zeker als je zo beelden ziet uit de film 2012 als dat in het echt zou gebeuren oh my god

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:55

Het gaat niet gebeuren. :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:06

Als de Maya's alles wisten, dan hadden de Spanjaarden toch nooit van ze gewonnen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:08

Silvaantje schreef:
Nou ik was aan het werk bij iemand (ik werk in de zorg) en die zat te vertellen dattie paranormaal begaafd was enzo.. hij wist ook veel dingen over mij te vertellen die klopten( echt feiten dan,zoals dat mijn ouders gescheiden zijn ed.)
en toen zei ik dat ik dat 2012 maar onzin vond enzo..
Zegtie.. wijffie,ik heb beelden gezien dat wil je neit weten..
Ik: ja wat dan?
Hij; ja in scheveningen komt er een vloedgolf, huizen storten in, de aarde splijt uiteen.. maar niet iedereen gaat dood, alleen de wereld en de mensen gaan op een hogel level (qua spiritueel niveau) met elkaar om, en iedereen die daar niet in mee kan gaan gaat dood.

Dat is wat hij zei , ik geloof er nog steeds niet echt in, maar kreeg wel de kriebels van die man :+

Ik heb een buitengewoon goed instinct, krijg soms datums in mijn hoofd (en dan gebeurd er meestal wel iets), maar 2012? Neuh.
Aarde en mensheid blijft heel...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:26

joostvangestel schreef:
Als de Maya's alles wisten, dan hadden de Spanjaarden toch nooit van ze gewonnen? ;)

De maya's wisten niet alles maar wel veel. Ze waren hun tijd ver vooruit kwa berekeningen. Bovendien mag je zo slim zijn als je wil, als hun vuurkracht groter was haal je het niet dus ik vind dit nergens op slaan eerlijk gezegd.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:17

pharagirlke schreef:
Ik geloof niet dat het zo gaat worden al geloven veel spirituele mensen dat wel. Mensen horen idd naar een "hoger niveau" te gaan maar iedereen die niet "mee wil" wordt niet uitgemoord := Dat zou een beetje grof zijn.

dat hoor ik ook van verschillende mensen. nou ja, mee 'willen', mee kán wordt er meer van gemaakt.
dat de nieuwetijds mensen meer gevoelig zijn etc. en dat deze mensen de overgang aan kunnen.

vrede op aarde, nadat de helft dood is. joepie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:19

Hm, ik weet het niet, denk niet dat mensen dood gemaakt gaan worden omdat ze niet kunnen, het spirituele is vreedzaam... Dat eist niet normaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:24

Die hele mayakalender begint dan toch gewoon weer van voor af aan..dus waar jezelf druk om maken. Sowieso mocht er ooit een tijd aanbreken dat de hele aarde vergaat of iedereen dood neervalt. Jammer dan, dat zien we dan die dag wel, daar ga je toch de rest van je leven niet over piekeren en verpesten? Straks val je eerder dood dan de aarde vergaat, al dat gepieker voor niks.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:29

Jij hebt niet gelezen. Zoveel is duidelijk :D
Mayakalender begint niet opnieuw. Iig er is geen nieuwe. :+

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:12

Nee alleen weten we niet waarom, omdat hij niet gemaakt is omdat de aarde vergaat of omdat de spanjaarden hem hebben vernietigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:05

pharagirlke schreef:
Jij hebt niet gelezen. Zoveel is duidelijk :D
Mayakalender begint niet opnieuw. Iig er is geen nieuwe. :+

Volgens hun geloof zou de wereld na elke pictun cyclus vernietigd worden en opnieuw gecreeerd, waarna telling vervolgens gewoon weer vrolijk verder gaat. Tijd terug op tv hadden ze het erover dat ze zo vaak terug opnieuw beginnen met een kalender (ze hadden genoeg voor vanalles en nog wat :+ )

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:31

Jasmijn76 schreef:
wil op een woensdag 12-12-12 gaan trouwen..dus dat zou dan wel een zeer kort huwelijk worden!

De precieze datum van het voorspelde is 21 december 2012!
Maar ik geloof er ook niet in.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:33

joostvangestel schreef:

_O-