O_H:
Te groot en te lomp kan ook een probleem zijn lijkt me.. Categorietje 'gaat dat passen?' Of is het dan toch dat de grote / dikte niks uit maakt, als het maar werkt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Only_Hellen schreef:Dat kun je natuurlijk wel uittesten voor je trouwt. Gewoon vragen of je hem eerst mag zien

BraveSpots schreef:Is denk ik best een optie om maagd te blijven maar ondertussen wel uit te zoeken als het klikt op seksueel vlak.

Sonja schreef:BraveSpots schreef:Is denk ik best een optie om maagd te blijven maar ondertussen wel uit te zoeken als het klikt op seksueel vlak.
O ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat dat dan ook niet 'mag' zeg maar, als je als maagd het huwelijk in wilt. MAG dat dan, alle andere dingen dan de penetratie an sich zeg maar?
. 
BraveSpots schreef:Geen idee. Denk dat dat ook persoonlijk verschilt hoor. Sowieso is maagd blijven tot aan het huwelijk iets wat je zelf beslist, zelfs al je 'moet' van de kerk ofzo. Het is niet dat je op je huwelijksnacht nog vlug even naar de dokter moet gaan of je wel nog maagd ben hoop ik toch.
A_lette schreef:BraveSpots schreef:Geen idee. Denk dat dat ook persoonlijk verschilt hoor. Sowieso is maagd blijven tot aan het huwelijk iets wat je zelf beslist, zelfs al je 'moet' van de kerk ofzo. Het is niet dat je op je huwelijksnacht nog vlug even naar de dokter moet gaan of je wel nog maagd ben hoop ik toch.
Tjah.. De grens in hoever je gaat zal denk ik ook wel per persoon verschillen... Huwelijksnacht en alles moeten ontdekken lijkt me nogal druk in ieder geval. Vooral met stempel 'En nu gaan we eens even lekker bezig'.
. Net na zo'n hele dag drukdrukdruk bezig zijn met je huwelijk zou ik 's avonds gewoon willen slapen als ik eindelijk mijn bed zie. Denk ik
.
De meeste mensen hoeven bijvoorbeeld de volgende ochtend niet naar hun werk
En dat bleef heel lang zo, totdat de mensen het 'wij zijn beter dan andere dieren' naar een ander niveau gingen trekken. Want mensen zijn beter, wánt we zijn beschaafd. Zoals jezus zei(ik geloof dus echt totaal niet), wees vredelievend tegen iedereen, en als je geslagen wordt, keer dan je andere wang ook toe, dat maakt je een goed mens, je kan je beheersen. Want anders, zijn we dieren ja toch? En dat is slecht en ongepast. Dieren vechten om zo de sterkste uit te vinden, en zo overleeft de sterkste, en die krijgt allemaal babytjes en zo wordt het ras beter. Zo waren wij vroeger ook. Maar nu kunnen we ons beheersen, en laten we ook de 'kneusjes' leven, want anders is het ongepast. Zo trok dat door naar sex, zomaar sex met de knapste op elke straathoek kan niet, dat is voor beesten. Sex doe je niet in het openbaar. Later ging dat steeds verder, en werd sex als een soort statement gebruikt. 'Wij kunnen ons instinct(of nouja, ik weet niet precies hoe ze dat zeiden, want wij hebben geen instinct toch, want alleen beesten hebben dat
) tot het huwelijk onderdrukken' Dús wij zijn beschaafd, want dieren blijven niet bij een partner(over het algemeen) en wij wel. Wij mensen hebben dus eigenlijk grootheidswaanzin. In mijn ogen 
Als uberhaupt iemand snapt wat ik precies bedoel, ben niet zo goed in omschrijven.. 
Only_Hellen schreef:Daarnaast over de monogamie en de polygamie. In het laatste geval is het wel zo dat dan de mannetjes bepalen wat er gebeurt. Beetje als een harem. Dan is het vrouwtje wel ondergeschikt.

Sterker nog, ik vind het lichtelijk ironisch dat blijkbaar niet alleen de Bijbel maar ook de evolutietheorie door sommigen wordt aangegrepen om een verklaring te bieden voor... zo ongeveer alles.
De beste reden om met seks te wachten tot het huwelijk is dat het baren en opvoeden van een kind een enorme investering is. In tijden zonder anticonceptie was het dus verstandig om een zwangerschap uit te stellen totdat de vrouw er zeker van was dat er een man voor haar klaarstond. In haar eentje zou zij het kind waarschijnlijk niet goed kunnen grootbrengen en misschien zelfs zichzelf in levensgevaar brengen. Nu vrouwen in de meeste gevallen hun zwangerschap plannen en zich ook zonder man vaak vrij aardig redden is dat allemaal een beetje achterhaald. De enige reden om vandaag de dag met seks te wachten tot het huwelijk is omdat je van jezelf vindt dat je dat moet doen.Only_Hellen schreef:Allereerst over die vergelijking met de dieren, waarbij alleen de sterksten overleven. verschil met de mens is dat de mens zich heeft ontwikkeld als een intelligent wezen met normen en waarden. Dat kennen dieren niet, omdat zij nog instinctief handelen.

goeroe schreef:Maar als een aap voedsel weigert omdat hij heeft gemerkt dat zijn buurman een elektrische schok krijgt als het voedsel aanneemt, wat heeft dat dan met instinct te maken?
goeroe schreef:Als iedereen het met iedereen doet is er wel sprake van polygamie maar niet van een harem.
goeroe schreef:maar als een volk de inwoners van een ander land compleet uitroeit is dat een toonbeeld van onze geweldige normen en waarden? Ik vind dat pure quatsch
Only_Hellen schreef:goeroe schreef:Maar als een aap voedsel weigert omdat hij heeft gemerkt dat zijn buurman een elektrische schok krijgt als het voedsel aanneemt, wat heeft dat dan met instinct te maken?
Heel veel denk ik. Maar dan moet ie eerst gemerkt hebben dat de buurman de schok krijgt. Een aap is in deze niet zo'n goed voorbeeld, omdat apen een vrij hoog iq hebben.
Only_Hellen schreef:goeroe schreef:maar als een volk de inwoners van een ander land compleet uitroeit is dat een toonbeeld van onze geweldige normen en waarden? Ik vind dat pure quatsch
Nee, absoluut niet. Alleen hebben die oorlogen niet direkt als doel dat de sterkste moet overleven, maar wel het uitroeien van kapitalisme, terugwinnen van eerder afgenomen stukken land enzovoort. Uiteindelijk zal de sterkste overwinnen, alleen zijn de achtergronden wel heel anders dan alleen maar vechten om de sterkste te zijn. En niet wie zich dus op de vrouwtjes mag storten, en zich mag voortplanten.
Oorlog is toch ook vechten om er als sterkste en machtigste uit te komen, maar dan op heel grote schaal? Draaide de Tweede Wereldoorlog dan niet tenminste voor een deel om de vraag wie zich mocht voortplanten en wie niet? Misschien heb ik het verkeerd geleerd hoor. 
Only_Hellen schreef:Zelfde als wanneer mensen op straat elkaar neersteken/-schieten. Achtergrond heeft meestal niets met het dierengedrag te maken.
Maar niet élke oorlog draait daar om, ik denk zelfs dat WO II de enige grote oorlog is die daar om draaide 
Only_Hellen schreef:Ik ben het niet op alle punten met je eens Colorado. Moet wel zeggen dat ik je tekst voor een 15-jarige heel goed vind.
Allereerst over die vergelijking met de dieren, waarbij alleen de sterksten overleven. verschil met de mens is dat de mens zich heeft ontwikkeld als een intelligent wezen met normen en waarden. Dat kennen dieren niet, omdat zij nog instinctief handelen.
Daarnaast over de monogamie en de polygamie. In het laatste geval is het wel zo dat dan de mannetjes bepalen wat er gebeurt. Beetje als een harem. Dan is het vrouwtje wel ondergeschikt.
En over het algemeen gebeurd dit, omdat we het kunnen, en omdat armere mensen, even rijk willen zijn als mensen die ergens anders leven op de wereld. Laat ik het even heel cru bekijken. Mensen in bijvoorbeeld de delen van afrika waar weinig grondstoffen zijn, als wij geen mensen waren geweest die contact hadden met de rest van de wereld, en niet hadden geweten dat het daar minder goed ging. En die mensen niet hadden geweten dat het hier beter ging, waren die mensen op een gegeven moment uitgestorven, natuurlijke selectie zeg maar. Maar we willen niet dat dit gebeurd, want wij zijn beschaafd en hebben medeleven. Dus wij willen ze helpen, en die mensen kappen oerwouden oid om rijker te worden en zo beter te kunnen overleven. Eigenlijk werken wij de natuur dus tegen en verzwakken we ons ras door de minder bedeelde mensen te helpen, wat uiteindelijk slecht voor ons zal zijn. Want de minder bedeelde mensen hebben ook eten, drinken en ruimte nodig om te kunnen leven, waardoor er minder overblijft voor de sterkere mensen in ons ras. En de oerwouden die gekapt worden is natuurlijk duidelijk dat dat niet helemaal de bedoeling is
Maar op die manier, vind ik dat mensen nou niet bepaald intelligente ontwikkelingen doorstaan heeft. Wij zijn idd de enige die meer van het heelal kunnen zien en we kunnen tv kijken enz. Maar het voegt in principe niks toe aan ons ras, dus in hoe verre het eigenlijk intelligent is, valt ook nog over te discussieren.
en jullie zetten me goed aan het denken hierdoor
(lappen grote tekst!)