O_H:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Only_Hellen schreef:Dat kun je natuurlijk wel uittesten voor je trouwt. Gewoon vragen of je hem eerst mag zien
BraveSpots schreef:Is denk ik best een optie om maagd te blijven maar ondertussen wel uit te zoeken als het klikt op seksueel vlak.
Sonja schreef:BraveSpots schreef:Is denk ik best een optie om maagd te blijven maar ondertussen wel uit te zoeken als het klikt op seksueel vlak.
O ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat dat dan ook niet 'mag' zeg maar, als je als maagd het huwelijk in wilt. MAG dat dan, alle andere dingen dan de penetratie an sich zeg maar?
BraveSpots schreef:Geen idee. Denk dat dat ook persoonlijk verschilt hoor. Sowieso is maagd blijven tot aan het huwelijk iets wat je zelf beslist, zelfs al je 'moet' van de kerk ofzo. Het is niet dat je op je huwelijksnacht nog vlug even naar de dokter moet gaan of je wel nog maagd ben hoop ik toch.
A_lette schreef:BraveSpots schreef:Geen idee. Denk dat dat ook persoonlijk verschilt hoor. Sowieso is maagd blijven tot aan het huwelijk iets wat je zelf beslist, zelfs al je 'moet' van de kerk ofzo. Het is niet dat je op je huwelijksnacht nog vlug even naar de dokter moet gaan of je wel nog maagd ben hoop ik toch.
Tjah.. De grens in hoever je gaat zal denk ik ook wel per persoon verschillen... Huwelijksnacht en alles moeten ontdekken lijkt me nogal druk in ieder geval. Vooral met stempel 'En nu gaan we eens even lekker bezig'.
Only_Hellen schreef:Daarnaast over de monogamie en de polygamie. In het laatste geval is het wel zo dat dan de mannetjes bepalen wat er gebeurt. Beetje als een harem. Dan is het vrouwtje wel ondergeschikt.
Only_Hellen schreef:Allereerst over die vergelijking met de dieren, waarbij alleen de sterksten overleven. verschil met de mens is dat de mens zich heeft ontwikkeld als een intelligent wezen met normen en waarden. Dat kennen dieren niet, omdat zij nog instinctief handelen.
goeroe schreef:Maar als een aap voedsel weigert omdat hij heeft gemerkt dat zijn buurman een elektrische schok krijgt als het voedsel aanneemt, wat heeft dat dan met instinct te maken?
goeroe schreef:Als iedereen het met iedereen doet is er wel sprake van polygamie maar niet van een harem.
goeroe schreef:maar als een volk de inwoners van een ander land compleet uitroeit is dat een toonbeeld van onze geweldige normen en waarden? Ik vind dat pure quatsch
Only_Hellen schreef:goeroe schreef:Maar als een aap voedsel weigert omdat hij heeft gemerkt dat zijn buurman een elektrische schok krijgt als het voedsel aanneemt, wat heeft dat dan met instinct te maken?
Heel veel denk ik. Maar dan moet ie eerst gemerkt hebben dat de buurman de schok krijgt. Een aap is in deze niet zo'n goed voorbeeld, omdat apen een vrij hoog iq hebben.
Only_Hellen schreef:goeroe schreef:maar als een volk de inwoners van een ander land compleet uitroeit is dat een toonbeeld van onze geweldige normen en waarden? Ik vind dat pure quatsch
Nee, absoluut niet. Alleen hebben die oorlogen niet direkt als doel dat de sterkste moet overleven, maar wel het uitroeien van kapitalisme, terugwinnen van eerder afgenomen stukken land enzovoort. Uiteindelijk zal de sterkste overwinnen, alleen zijn de achtergronden wel heel anders dan alleen maar vechten om de sterkste te zijn. En niet wie zich dus op de vrouwtjes mag storten, en zich mag voortplanten.
Only_Hellen schreef:Zelfde als wanneer mensen op straat elkaar neersteken/-schieten. Achtergrond heeft meestal niets met het dierengedrag te maken.
Only_Hellen schreef:Ik ben het niet op alle punten met je eens Colorado. Moet wel zeggen dat ik je tekst voor een 15-jarige heel goed vind.
Allereerst over die vergelijking met de dieren, waarbij alleen de sterksten overleven. verschil met de mens is dat de mens zich heeft ontwikkeld als een intelligent wezen met normen en waarden. Dat kennen dieren niet, omdat zij nog instinctief handelen.
Daarnaast over de monogamie en de polygamie. In het laatste geval is het wel zo dat dan de mannetjes bepalen wat er gebeurt. Beetje als een harem. Dan is het vrouwtje wel ondergeschikt.