Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Ik heb liever 'troep' in mij dan dat ik het risico loop zeer zwakke mensen besmet met het virus. Want ik zal de griep wel overleven, maar de kans is dat die mensen het minder treffen. Dat risico is groter dan dat ik wat op loop door een injectie.
Maar goed, dat ben ik
MamboBeach schreef:Klakkeloos achter de meute aanlopen? Wat is dat nu voor reactie?
Als je in de zorg werkt moet je er gewoon heel goed over nadenken, en ook zo nodig als er een vaccin is om die te krijgen.
Vind het vreemd dat een bijvoorbeeld verpleegkundige geen vaccinatie zou krijgen...
shera schreef:MamboBeach schreef:Klakkeloos achter de meute aanlopen? Wat is dat nu voor reactie?
Als je in de zorg werkt moet je er gewoon heel goed over nadenken, en ook zo nodig als er een vaccin is om die te krijgen.
Vind het vreemd dat een bijvoorbeeld verpleegkundige geen vaccinatie zou krijgen...
Het is een goede zaak dat mensen nadenken voor ze zich 'klakkeloos' laten enten omdat de overheid vindt dat dit nodig is.
Uiteindelijk zijn de eventueel vervelende bijwerkingen ook voor jezelf.
.
Rinske schreef:MamboBeach schreef:Vind ik zelf een kwalijke zaak, zeker als je in de zorg werkt...
Waarom? Ik werk in de gehandicaptenzorg, maar in de vaccinaties zit een kwikoplossing die bij zwangerschap ernstige schade aan de ongeboren vrucht kan geven. Wij willen graag zwanger worden (en zitten in de medische molen). Moet ik dan een vaccinatie halen waarbij het risico groot is dat ik zélf een gehandicapt kind ter wereld breng? Over de werking en bijwerkingen is véél te weinig bekend.
shera schreef:MamboBeach schreef:Klakkeloos achter de meute aanlopen? Wat is dat nu voor reactie?
Het is een goede zaak dat mensen nadenken voor ze zich 'klakkeloos' laten enten omdat de overheid vindt dat dit nodig is.
Uiteindelijk zijn de eventueel vervelende bijwerkingen ook voor jezelf.
Ik denk niet alleen aan de patienten maar ook aan mezelf. Ik (en met mijn veel verpleegkundigen) zijn argwanend omdat de werking maar vooral de bijwerkingen op de lange duur van dit vaccin niet helemaal duidelijk zijn. Dat vind ik eng. Ik zeg niet dat ik de prik niet neem. Maar ik twijfel nogsteeds.
Kanelly schreef:Maar wat is de meerwaarde van het melden bij de directeur dan wcf?
Hij kan er immers geen conqequenties aan gaan hangen...
Dan kom je bij de directeur 'ik laat me niet enten'
'waarom niet?' ' omdat ik het niet wil'
Nou ja en dan? Hij kan het je niet verplichten, je niet ontslaan, je de toegang tot de werkvloer niet ontzeggen etc.
MamboBeach schreef:De mensen laten zich juist helemaal niet klakkeloos enten hoor, er zijn juist hele verhalen dat dit allemaal in gang is gezet door die en gene. Ik ben geen schaap en nooit geweest en ik doe altijd wat ik zelf wil.
Natuurlijk zijn er bijwerkingen, die zijn er ook bij de bestaande vaccinaties, alleen wordt daar bijna niet over gesproken. Misschien nu, omdat er 3 babytjes zijn overleden maar normaal doen de mensen dat ook 'klakkeloos'. Dat hoor ik nu niet...
De mensen die niet geent worden 'varen' een beetje mee op de mensen die wel geent zijn.
De mensen laten zonder na te denken de paarden ook enten...
Juist ik ben altijd een beetje een twijfelaar met enten en ik vind het ook dubbel.
Toch denk ik dat als je in de zorg werkt de vaccinatie voor lief moet nemen.
BraveSpots schreef:Jap, maar tot nog toe vind ik dat wel. Hier toch (volg het niet zo in Nederland) vind ik het dodental en de ernst van de ziekte algemeen echt niet hoog genoeg om me te laten enten.
Shadow0 schreef:BraveSpots schreef:Jap, maar tot nog toe vind ik dat wel. Hier toch (volg het niet zo in Nederland) vind ik het dodental en de ernst van de ziekte algemeen echt niet hoog genoeg om me te laten enten.
Tsja, en als het dat wel is, ben je te laat...
(Iedereen moet voor zichzelf een inschatting maken van de risico's hoor, maar als je zegt dat het nu niet erg genoeg is, baseer je je inschatting op verkeerde gegevens. Omdat het er helemaal niet toe doet hoe het nu is...)
kekavo schreef:In het verpleeghuis waar ik werk, hebben we de eerste anderhalve maand van het jaar een epidemie gehad: het norovirus. Die epidemie was vele malen erger dan wat die mexicaanse griep tot nu toe lijkt te gaan doen.
Zo'n beetje alle bewoners en bijna alle personeel is ziek geweest. Ik ben een van de weinige geweest die er geen last van gehad heeft.
Het hele huis was afgesloten voor bezoek en vrijwilligers, alles wat niet direct belangrijk was was stilgezet en iedereen die kon werken werd ingezet in de zorg of de huishouding. Ik ben activiteitenbegeleider, en ik heb anderhalve maand lang bij de voeding gewerkt. De managers hebben die tijd bedden verschoont. Ander kantoorpersoneel hielp in de huishouding, om te zorgen dat de toiletten meerdere malen per dag werden schoongemaakt.
Het was een vreselijke periode, maar gelukkig is er niemand aan overleden en we zijn er, doodmoe dat wel, doorheengekomen.
We hebben een goed voorproefje gehad, en als die mexicaanse griep toch echt gaat uitbreken, dan komen we er ook wel weer doorheen. Maar ik weet het niet, tot nu toe lijkt het allemaal hard mee te vallen. Het is afwachten wat het gaat doen. En aangezien veel van mijn collega's zich wel gaan laten enten, zal het met het personeelstekort ook wel meevallen.
Donderdag is er een bewoner ziek geworden bij ons, maar er is nog geen bevestiging of het de mexicaanse griep is. Wel is er al gevraagt, of we standby willen staan op onze vrije dagen, zodat we kunnen worden ingeschakelt zodra het nodig is.