joopie7 schreef:Equidea schreef:dat is wel een héél groot verschil zeg!
Dat had ik echt niet verwacht.
Hoe komt dat nou zo dat allochtonen zovaak de fout in gaan?
Dat komt door de vicieuze cirkel waar ze in verkeren, heeft bijzonder weinig met de mensen zelf te maken maar meer met de omstandigheden waar ze in verkeren. Toen in de jaren 60 gastarbeiders naar Nerderland kwamen leefde die in slechte omstandigheden en vond er geen intregratie plaats. Het gevolg is dat de kinderen van die gastarbeiders het minder goed doen op school (taal achterstand, en mindere thuissituatie beïnvloed ook het leren). Mensen zonder opleiding zijn eerder werkloos + de bijkomende discirminatie is in verhouding tot autochtonen meer werkloosheid. De jongeren zonder werk vervelenen zich, gaan op straat hangen en het is dan nog een kleine stap voordat ze criminele dingen doen. Wat vervolgens de discriminatie weer versterkt en de hele situatie nog erger maakt.
Er is maar één manier om deze vicieuze cirkel te doorbreken en dat is het onderwijs verbeteren, zorgen dat ook allochtonen een eerlijke kans hebben om te leren. Dat allochtonen dus in eengezindswijken geplaats worden zou ik zekere zin alleen maar positief kunnen uitpakken voor de volgende generaties omdat een betere buurt ook een betere invloed heeft dan de gemiddelde getto.
onderwijs verbeteren? Eerlijke kans? De regering wil zelfs een aparte school voor moslims bouwen for crying out loud!
Het onderwijs, en ik het bijzonder het Belgisch en Nederlands onderwijs, zit heel goed en georganiseerd in elkaar en ontvangen allochtonen met open armen! (ze moeten wel),
het niveau ligt hen gewoon te hoog, en ze steken geen zak uit voor school; doen zelfs geen moeite (begrijp me niet verkeerd! Genoeg allochtonen die unief ed volgen en die er wel degelijk hard voor werken!)
Dus leg alsjeblief de schuld niet bij het onderwijs;
Bij hoger onderwijs is het zelfs zo dat minder bedeelden een studietoelage ontvangen en zo slechts een vijfde moeten betalen van wat wij moeten betalen!