Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:40

Ik vind dat ze het zelf mogen weten !
ze zeggen toch dat nederland geen racistisch land is? nou dan...!

groetjes :d

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:43

Anne_GTI schreef:
Voor. Als mensen onvoorwaardelijk van elkaar houden moeten ze dat allemaal op dezelfde manier kunnen laten vastleggen.

Maar het is niet de zelfde manier ze hebben niet de zelfde rechten. Het heet niet eens het zelfde!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:45

my_angel schreef:
Anne_GTI schreef:
Voor. Als mensen onvoorwaardelijk van elkaar houden moeten ze dat allemaal op dezelfde manier kunnen laten vastleggen.

Maar het is niet de zelfde manier ze hebben niet de zelfde rechten. Het heet niet eens het zelfde!

Nou, dan moet dat maar eens veranderen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:46

ik ben voor
het zijn ook gewoon mensen met gevoelens en ik heb er geen problemen mee
lekker laten trouwen :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:48

Ik vind het homohuwelijk prima. Ik heb alleen een godsgruwelijke hekel aan van die overdreven homo's. Maargoed als homo's van elkaar houden, waarom niet?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:50

_Veronique_ schreef:
Ik vind het homohuwelijk prima. Ik heb alleen een godsgruwelijke hekel aan van die overdreven homo's. Maargoed als homo's van elkaar houden, waarom niet?

En ik heb een gruwelijke hekel aan van die overdreven hetero's. :Y)

Maartje1990

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:55

Ik ben voor, en mijn goede argument? omdat ik zelf lesbisch ben :') maar ik hoef verder niet te trouwen hoor.

Daarnaast ik vind het toch knap van jaimynogiets (ik weet niet meer wat het precies was) dat ze tóch haar mening durft te geven ondanks dat je op je vingers kunt natellen wat voor reacties je dan kunt verwachten. Niet dat ik het met haar eens ben hoor, ik ben wel de laatste :P maargoed..

saskia, ik snap denk ik wel wat veronique bedoelt, zoiets als de gaypride etc? nou dat is ook totáál niet aan mij besteed hoor! jemig kan het nog erger?

Maargoed zo heb je natuurlijk ook bélachelijke 'hetero' feesten (ook al kan ik die nu 1 2 3 niet opnoemen)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:01

Oh, maar ik snap ook wel wat Veronique bedoelt hoor. ;)
Maar je hebt in alle soorten en maten 'verschrikkelijke' mensen. Ik snap niet wat dat hiermee te maken heeft. In een topic over het huwelijk begin ik toch ook niet over het feit dat ik een hekel heb aan overdreven hetero's, mooiboys e.d.?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:17

dan zeg je toch dat dat er gewoon niet toe doet? dan hoef je toch niet te zeggen 'en ik heb een gruwelijke hekel aan van die overdreven hetero's' dat voegt ook niks toe.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:18

Dat had gekund, ja. Maar dit voegt nu ook niks meer toe. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:30

Belachelijke heterofeesten, eh.. die megapiratenfeesten (ik vind het vreselijk, maar weet wel dat er genoeg mensen zijn die het geweldig vinden, dus bij voorbaat een: ik wil niemand kwetsen hoor! ;) )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:48

_Veronique_ schreef:

:D Ik heb sowieso een hekel aan overdreven toestanden. Geaardheid maakt me geen barst uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:49

Tayga schreef:
Mijn oma vindt het al vreselijk dat mijn broer en zijn vriendin samenwonen zonder getrouwd te zijn. Dus ik wil niet weten wat zij van homoseksualiteit vindt.

Mijn oma is aanzienlijk ruimdenkender geworden door mijn homoseksuele broer en ex-stiefvader (de laatste is ook nog eens getrouwd met zijn toennog vriend trouwens). Vroeger was ze best bekrompen in dingen en nu heb ik wel het idee dat ik een best modern denkende oma heb voor een mensje van in de negentig. Dus het is ook een beetje wat de boer niet kent...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:21

Ik moet in de eerste plaats even stellen dat ik tegen trouwen ben in het algemeen, ik vind het een belachelijke poppekast, ingevoerd door de doctrine van de kerk en de tegenstand voor het homohuwelijk komt ook uit die hoek.
Als je van elkaar houd, kun je kiezen om bij elkaar te blijven, data heeft de staat of de kerk verder geen hol mee te maken, vind ik zelf.
Maar goed, die het dan zoooo belangrijk vinden dat het officieel is, moeten de mogelijkheid hebben om te trouwen, ongeacht of ze van hetzelfde geslacht zijn. Trouwen heeft te maken met beloftes doen en ik vind het maken van kinderen erbuiten staan. (Dat is immers het bezwaar, uit gelijke sexen kunnen geen kinderen voortkomen)want ook bij een gemengd koppel weet je nooit zeker of uit een huwelijk wel kinderen komt (kerk is ook tegen vorbehoedsmiddelen en hier in Portugal zelfs tegen sexuele voorlichting, met ander woorden, laat die meiden maar lekker slachtoffer blijven).
Of je al of niet getrouwd bent maakt je geen ouder en al helemaal niet automatisch een goede of slechte ouder.
Of je al of niet homo bent maakt je ook niet automatisch wel of niet iemand die de beloften kan houden.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:48

Urielle schreef:
Tayga schreef:
Mijn oma vindt het al vreselijk dat mijn broer en zijn vriendin samenwonen zonder getrouwd te zijn. Dus ik wil niet weten wat zij van homoseksualiteit vindt.

Mijn oma is aanzienlijk ruimdenkender geworden door mijn homoseksuele broer en ex-stiefvader (de laatste is ook nog eens getrouwd met zijn toennog vriend trouwens). Vroeger was ze best bekrompen in dingen en nu heb ik wel het idee dat ik een best modern denkende oma heb voor een mensje van in de negentig. Dus het is ook een beetje wat de boer niet kent...

Mijn oma is zwaar gereformeerd. Die wordt gewoon alles aangepraat 3 x per week tijdens de kerkdienst. Behalve familie (3/4 deel zwaar gereformeerd) spreekt ze alleen maar mensen van de kerk. Ze is al ruimdenkender geworden als ze was.... Maar ik denk inderdaad dat ze wel ruimdenkender zou worden als iemand in de familie homoseksueel was. Maar of ze een huwelijk ook goed zou keuren?

Anne_GTI schreef:
my_angel schreef:

Dit is makkelijker gezegd als gedaan!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:01

Lusitana schreef:
Ik moet in de eerste plaats even stellen dat ik tegen trouwen ben in het algemeen, ik vind het een belachelijke poppekast, ingevoerd door de doctrine van de kerk en de tegenstand voor het homohuwelijk komt ook uit die hoek.
Als je van elkaar houd, kun je kiezen om bij elkaar te blijven, data heeft de staat of de kerk verder geen hol mee te maken, vind ik zelf.
Maar goed, die het dan zoooo belangrijk vinden dat het officieel is, moeten de mogelijkheid hebben om te trouwen, ongeacht of ze van hetzelfde geslacht zijn. Trouwen heeft te maken met beloftes doen en ik vind het maken van kinderen erbuiten staan. (Dat is immers het bezwaar, uit gelijke sexen kunnen geen kinderen voortkomen)want ook bij een gemengd koppel weet je nooit zeker of uit een huwelijk wel kinderen komt (kerk is ook tegen vorbehoedsmiddelen en hier in Portugal zelfs tegen sexuele voorlichting, met ander woorden, laat die meiden maar lekker slachtoffer blijven).
Of je al of niet getrouwd bent maakt je geen ouder en al helemaal niet automatisch een goede of slechte ouder.
Of je al of niet homo bent maakt je ook niet automatisch wel of niet iemand die de beloften kan houden.

Van oorsprong heeft het huwelijk wel die functie voor afstammingsrechtelijke gevolgen gehad. En een juridische ouder kan zijn kind heus niet beter opvoeden dan de sociale ouder, maar in het recht wordt nou eenmaal onderscheid gemaakt. Er zijn zo 7/8 punten te noemen waarbij het 'handig' is of zelfs van groot belang om toch juridisch ouder te zijn. Te denken valt aan automatisch gezag, verplichting tot onderhoud en erfrechtelijke gevolgen.

Momenteel is het huwelijk van homostellen zonder afstammingsrechtelijke gevolgen. De discussie nu is dat binnen een lesbisch huwelijk kinderen geboren kunnen worden dmv donorinseminatie. Alleen de bekende donoren willen steeds meer rechten hebben. En moet je die zomaar aan de kant kunnen zetten? Tenslotte zijn die wel de biologische vader?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:22

Ik ben voor het homohuwelijk.

Ik denk dat ieder mens ter wereld als basis dezelfde rechten zou moeten hebben. Dat is niet alleen het recht op onderdak, op goed eten, op schoon drinkwater, op medische zorg en op bescherming, maar ook op het uiten van zijn of haar mening, gevoelens en verlangens.

Ik denk dat je als persoon geen keuze hebt of je homoseksueel, heteroseksueel of biseksueel geboren wordt. Er komt meer en meer bewijs voor dat het vast ligt in je DNA.

Ik denk dat je als ouder rekening moet houden met het feit dat je kind een individu is, wat deels gevormd is door het mixen van 2 sets genen, deels door de opvoeding, maar ook deels door de tijdsgeest. 400 jaar geleden hoefde je niet aan te komen met iemand van een lagere klasse dan jijzelf. 100 jaar geleden vonden we geloof bijzonder belangrijk, en trouwde je binnen je eigen kerk(gemeenschap). De tijdsgeest van nu is opener, wereldser. We leven meer in een tijd waarin heel veel kan en mag. Dat is niet altijd goed, maar wel de trend.

Ik denk dat je als ouder niet moet willen je kind te sturen richting homo- of heteroseksueel. Je roept er onderdrukking van gevoelens mee op. Mensen gaan het verbergen, komen niet uit de kast, trouwen en krijgen kinderen, en dan scheiden omdat ze besluiten toch voor zichzelf te kiezen, en daarmee een gezin verscheuren. Ik denk dat je als ouder achter de keuzes van je kind moet staan. Zelf duidelijk tegen homoseksualiteit zijn en daarmee hopen 'dat ze er nog eens goed over nadenken' helpt niet. Je bezorgt alleen maar je kind een ontzettend ongelukkige periode van mindere zelfacceptatie, en dat kan toch van geen enkele ouder het doel zijn.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 01:51

Ik vind de omschrijving van Vjestagirl en Lusitana heel erg goed en duidelijk! Kan het niet beter omschrijven.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 02:39

Alet74 schreef:
Belachelijke heterofeesten, eh.. die megapiratenfeesten (ik vind het vreselijk, maar weet wel dat er genoeg mensen zijn die het geweldig vinden, dus bij voorbaat een: ik wil niemand kwetsen hoor! ;) )

Hoewel ik piratenmuziek de meeste simpele en meest idiote manier van muziekmaken ooit vind en de tekst altijd slaat als een lül op een drumstel, verbind ik persoonlijk geen hetero's als groep an sich aan deze muziekstijl, eerder boeren en bouwvakkers op zich (en nu valt er natuurlijk over te praten of deze twee groepen extreem mannelijk en daarmee extreem hetero zijn of niet...) :D :+

Eh, ja, leven en laten leven, toch? Boeit me echt geen zier of er nu twee mannen, twee vrouwen of een man en een vrouw met elkaar willen trouwen, als ze maar gelukkig zijn. En als we binnenkort homoseksuele harems gaan krijgen als trend, boeit me dat ook niks, zolang iedereen maar happy is en genoeg actie tussen de lakens krijgt (met een harem lijkt me dat altijd zo lastig :(:) )

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:05

Haha, ik verbind muziek nu ook niet direct aan een seksuele geaardheid, Aldil18, maar dit schoot me zo te binnen ;)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:24

Ik ben tegen het woord 'homohuwelijk'
Waarom?
Omdat het toch niet uitmaakt met welke sexe je trouwt?
Als je maar van elkaar houdt! :j

Het zou btw ook raar zijn als je het over een 'heterohuwelijk' hebt? Alsof je het gaat onderscheiden.
Een huwelijk is een huwelijk, maakt niet uit welk geaardheid je hebt.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:49

Tayga schreef:
my_angel schreef:

Anne_GTI zei:
Dit is makkelijker gezegd als gedaan!

Daarom moet er over gepraat en gediscussieerd worden. Ergens moet er worden begonnen.
Er is nu een homohuwelijk en dat is een begin. Nu moet er verder gezocht worden om alle rechten voor iedereen gelijk te maken.

_Undercover schreef:
Ik ben tegen het woord 'homohuwelijk'
Waarom?
Omdat het toch niet uitmaakt met welke sexe je trouwt?
Als je maar van elkaar houdt! :j

Het zou btw ook raar zijn als je het over een 'heterohuwelijk' hebt? Alsof je het gaat onderscheiden.
Een huwelijk is een huwelijk, maakt niet uit welk geaardheid je hebt.

Helemaal mee eens dus.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:06

my_angel schreef:
Daarom moet er over gepraat en gediscussieerd worden. Ergens moet er worden begonnen.
Er is nu een homohuwelijk en dat is een begin. Nu moet er verder gezocht worden om alle rechten voor iedereen gelijk te maken.

Ik heb net als jullie mijn hele leven hard geroepen dat alles gewoon gelijk moet worden. Maar het is zo enorm gecompliceerd als je je erin verdiept.

De wetgever is ook bezig om de wetgeving omtrent het afstammingsrecht aan te passen naar zo sekseneutraal mogelijk. Dus ze zijn er al 8 jaar hard mee bezig. De tweede kamer wil alles volledig gelijk trekken. Alleen het kabinet wil dit niet, omdat dit waarschijnlijk in strijd met art. 8 van het EVRM zal zijn, omdat er voorbij wordt gegaan aan de bekende donor die een band met het kind op kan bouwen.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:51

Natuurlijk is het heel makkelijk om te roepen hoe je vind hoe het moet maar de uitvoering moet aan zoveel dingen voldoen dat het niet allemaal 1 2 3 geregeld is. Maar daarom hoef ik niet voor het alternatief te zijn, daarom hoef ik niet te stoppen met vechten voor gelijken rechten. Want als ik mij erbij neerleg dan is er geen rede om het (nog) beter te maken.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, het loopt niet helemaal.

Martina