Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tayga schreef:Mijn oma vindt het al vreselijk dat mijn broer en zijn vriendin samenwonen zonder getrouwd te zijn. Dus ik wil niet weten wat zij van homoseksualiteit vindt.
Urielle schreef:Tayga schreef:Mijn oma vindt het al vreselijk dat mijn broer en zijn vriendin samenwonen zonder getrouwd te zijn. Dus ik wil niet weten wat zij van homoseksualiteit vindt.
Mijn oma is aanzienlijk ruimdenkender geworden door mijn homoseksuele broer en ex-stiefvader (de laatste is ook nog eens getrouwd met zijn toennog vriend trouwens). Vroeger was ze best bekrompen in dingen en nu heb ik wel het idee dat ik een best modern denkende oma heb voor een mensje van in de negentig. Dus het is ook een beetje wat de boer niet kent...
Anne_GTI schreef:my_angel schreef:Maar het is niet de zelfde manier ze hebben niet de zelfde rechten. Het heet niet eens het zelfde!
Nou, dan moet dat maar eens veranderen.
Lusitana schreef:Ik moet in de eerste plaats even stellen dat ik tegen trouwen ben in het algemeen, ik vind het een belachelijke poppekast, ingevoerd door de doctrine van de kerk en de tegenstand voor het homohuwelijk komt ook uit die hoek.
Als je van elkaar houd, kun je kiezen om bij elkaar te blijven, data heeft de staat of de kerk verder geen hol mee te maken, vind ik zelf.
Maar goed, die het dan zoooo belangrijk vinden dat het officieel is, moeten de mogelijkheid hebben om te trouwen, ongeacht of ze van hetzelfde geslacht zijn. Trouwen heeft te maken met beloftes doen en ik vind het maken van kinderen erbuiten staan. (Dat is immers het bezwaar, uit gelijke sexen kunnen geen kinderen voortkomen)want ook bij een gemengd koppel weet je nooit zeker of uit een huwelijk wel kinderen komt (kerk is ook tegen vorbehoedsmiddelen en hier in Portugal zelfs tegen sexuele voorlichting, met ander woorden, laat die meiden maar lekker slachtoffer blijven).
Of je al of niet getrouwd bent maakt je geen ouder en al helemaal niet automatisch een goede of slechte ouder.
Of je al of niet homo bent maakt je ook niet automatisch wel of niet iemand die de beloften kan houden.
Alet74 schreef:Belachelijke heterofeesten, eh.. die megapiratenfeesten (ik vind het vreselijk, maar weet wel dat er genoeg mensen zijn die het geweldig vinden, dus bij voorbaat een: ik wil niemand kwetsen hoor!)
Tayga schreef:my_angel schreef:Maar het is niet de zelfde manier ze hebben niet de zelfde rechten. Het heet niet eens het zelfde!
Anne_GTI zei:
Nou, dan moet dat maar eens veranderen.
Dit is makkelijker gezegd als gedaan!
_Undercover schreef:Ik ben tegen het woord 'homohuwelijk'
Waarom?
Omdat het toch niet uitmaakt met welke sexe je trouwt?
Als je maar van elkaar houdt!
Het zou btw ook raar zijn als je het over een 'heterohuwelijk' hebt? Alsof je het gaat onderscheiden.
Een huwelijk is een huwelijk, maakt niet uit welk geaardheid je hebt.
my_angel schreef:Daarom moet er over gepraat en gediscussieerd worden. Ergens moet er worden begonnen.
Er is nu een homohuwelijk en dat is een begin. Nu moet er verder gezocht worden om alle rechten voor iedereen gelijk te maken.