Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DDW1190 schreef:ik vind hem gewoon een racist, iemand verbieden op hoofddoekjes kun je gewoon niet maken, nederland moet gewoon een vrij land zijn! en zo word het een halve dictatuur in mijn ogen, vind die regel van belgie helemaal erg!
Sani schreef:Het zou mij niets verbazen als er een vroegtijdig eind zal komen aan het leven van Wilders.
De manier waarop hij praat en zich opstelt tegenover mensen is bijna schandalig.
Welshcobfan schreef:In mild (liberaal?) islamitische landen hoef je als vrouw ook geen hoofddoek te dragen en spreken er ook genoeg mensen Engels. (bv Turkije).
Welshcobfan schreef:Maar als hij nou eens met nuttige aanpassingsideeen komt is het wat praktischer. Want door een hoofddoekjestax zul je de integratie niet bevorderen bv...
Bovendien is zijn er veel problemen in de zorg, die ook nodig moeten aangepakt worden. Dat is voor mij een veel hogere prioriteit dan kledingvoorschriften
Hij wil een beter NL, want mooi is. Maar door veel energie te steken in dingen die er toch niet inzitten (ivm grondwet) is toch zonde?
Bovendien kun je NL niet vergelijken met islamitische landen: wij hebben een ander rechtsysteem... Dus dan moet je beginnen met 1 rechtsysteem voordat je uberhaupt kunt vergelijken. Wat niet wil, want wij zijn ver met de industriele revolutie. De meeste islamitische landen zijn daarin achtergebleven.
Ik vind het gewoon jammer dat Wilders zich vooral richt op 1 geloof...
Juut schreef:Ik vind Wilders totaal niet vergelijkbaar met Fortuijn. Hoewel laatste ook botte uitspraken kon doen, bleek in interviews dat hij wel degelijk op hoogte was van de echte problematiek rondom (verkeerde interprentatie van) de koran. Bij Wilders heb ik hoe langer hoe meer het idee dat ie maar wat roept, dat hij alle moslims over de kam van de slechten onder hen haalt. Jammer!