Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:34

Ik ben absoluut niet voor Wilders......sterker nog, ik vind hem walgelijk.
Stemmen winnen door provocatie, hoe diep kan je zakken.
Maar goed, als de meerderheid van de Nederlandse bevolking hem wil....
Laat hij het maar doen......
Misschien dat de mensen die op hem gestemd hebben dan eens wakker worden.
Dat mooie praatjes niet de gaatjes in de begroting vullen en dat het er niet beter wordt,
zo lang hij alle schuld op de Islamitische bevolkingsgroep gooit zal de gemiddelde arbeider hem
geloven.

Ik zeg "laat hem maar eens regeren, dat wordt eens en nooit weer." En de volgende zieke geest met meer
intelligentie krijgt tenminste geen kans meer.

vuurneon

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:36

Denk dat hij het heeeeel zwaar krijgt als hij moet regeren en erachter komt dat hij niet al het geld kan inzetten op álles wat hij wil.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:50

Hij krijgt als hij zo doorgaat sowieso weer op de stok met de eu, hij zit namelijk stelselmatig op het randje van artikel n.1 van de grondwet te overtreden.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:01

mmm... ik vind wilders een beetje een .... hoe zou ik het zeggen..... een slijmerige kwal.
Hij kan dr niets aan doen dat hij onder het smerige gore slijm zit, want zois hij nou eenmaal,
maar op den duur worden mensen gek van de kwallen, en gooien ze op het strant waarna ze sterven.

Haha, wat een vergelijking. wilders en een kwal :Y)

Maar nee, ik ben er wel echt op tegen, hoe hij de dingen onder de mensen brengt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:08

Ik vind Wilders totaal niet vergelijkbaar met Fortuijn. Hoewel laatste ook botte uitspraken kon doen, bleek in interviews dat hij wel degelijk op hoogte was van de echte problematiek rondom (verkeerde interprentatie van) de koran. Bij Wilders heb ik hoe langer hoe meer het idee dat ie maar wat roept, dat hij alle moslims over de kam van de slechten onder hen haalt. Jammer!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:15

Wilders heeft echt niet altijd gelijk, maar er zijn natuurlijk wel een aantal punten aan te wijzen waar hij wel gelijk in heeft. En zeg nou eerlijk, waarom mogen er wel tekeningen van Hitler met Anne Frank in bed gemaakt worden maar er niets over de Islam worden gezegd omdat dat wel kwetsend is?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:21

Ik vind dat Wilders het goed doet. Ik vind het knap dat hij een eigen mening heeft. Die anderen hobbelen maar achter de anderen aan. En hij staat achter zijn eigen uitspraken. Ik hoop dat hij het ver mag gaan schoppen .. ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:24

Van mij mag hij zich bewijzen..,
Maar CeesRinko, je bent 16 , weet jij wat Geert Wilders van plan is met bijvoorbeeld de OV kaart en studiefinanciering? Lijkt me voor jou erg belangrijk.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:28

Wat een ontzettend makkelijke opmerkingen, dood en begraven...
Onzin ook!!!

Ik sta zeker niet achter Wilders, maar toch heeft hij er een aantal goede punten bij!
Neem als voorbeeld hetgeen hij heeft gezegd over de pooier/vrouwenhandelaar in combinatie met het inzetten van politie in nederland. Nederland is zo scheef in dat beleid als het maar zijn kan!

Daarbij vind ik dat hij gelijk heeft mbt wat het koningshuis krijgt en er nog op vooruit gaat in deze tijden van crisis!

Overigens zijn er idd ook minder goede punten.....

edit... om daar nog even aan toe te voegen:
Het argument dat mensen het in de gevangenis het buitengewoon goed hebben, ja goed!!
die mensen hebben werkelijk alles, terwijl ouderen in verzorgingstehuizen niet eens van jun kamer afkomen.

Nederland is zo ontzettend krom dat ik blij ben dat er eens iemand naar voren durft te stappen.
Die oudjes hebben echt niets, en worden zo ongeveer aan hun lot over gelaten...
De gevangen kunnen lekker playstationnen, lekker een luchtje scheppen of zelfs op verlof men alle gevolgen vandien.

allen die wilders dood wensen, wens ik veel succes in dit kikkerland met partijen als cda die geen reet durven te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Toveren op 17-09-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:29

ik vind hem gewoon een racist, iemand verbieden op hoofddoekjes kun je gewoon niet maken, nederland moet gewoon een vrij land zijn! en zo word het een halve dictatuur in mijn ogen, vind die regel van belgie helemaal erg!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:34

DDW1190 schreef:
ik vind hem gewoon een racist, iemand verbieden op hoofddoekjes kun je gewoon niet maken, nederland moet gewoon een vrij land zijn! en zo word het een halve dictatuur in mijn ogen, vind die regel van belgie helemaal erg!

hier ben ik het eigenlijk niet heel erg mee eens...
Wat denk je dat ze van je verwachten als je in een islamititsch land gaat wonen?
Juist, jezelf aanpassen... taal leren, hoofddoekje dragen etc.

Geert wil het hier eigenlijk niet anders, en wat dat betreft ben ik het met hem eens.
Dan moeten ze de regelgeving in de islamitische landen veranderen, en dan vind ik dat mensen hier ook een hoofddoek mogen dragen.
aanpassen is het sleutel woord...

en nee ik ben niet rascistisch maar dit is gewoon krom gedacht van nederland,.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:42

daar geef ik je aan de ene kant gelijk in, maar ik vind niet dat wij ons mogen vergelijken met een Islamitisch land..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:46

In mild (liberaal?) islamitische landen hoef je als vrouw ook geen hoofddoek te dragen en spreken er ook genoeg mensen Engels. (bv Turkije).

Alleen in de ortodoxe landen zal dat voortkomen, maar ik geloof niet dat wij in Nederland zo streng willen zijn... Want dan begint het wel op een dictatuur te lijken en nu vinden veel Nederlanders het al betuttelend, maar als je ook nog kledingvoorschriften krijgt... is het hek van de dam.

Dus hoezo krom gedacht? Zolang Geert dit soort dingen mag uitkramen, mogen wij ons ook gedragen zoals wij willen (zolang het binnen de wet is ;) )

Aanpassen is zowel je eigen identiteit en cultuur behouden, als de Nederlandse cultuur omarmen. Dus waarom moet iemand haar identiteit dan opgeven? De een draagt een kruisje, de ander een hoofddoek en weer een ander een keppeltje. Prima, en ik de winter draag ik lekker een warme muts :P

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:51

Zoals een extreem Islamiet mij niet kan voorschrijven om een hoofddoek te dragen kan de Hr Wilders mij niet voorschrijven om er geen te dragen.
Ik moet toch zeker zelf weten wat ik op mijn hoofd draag, ook al was het een opgezette pinquin.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:55

Ik ben het niet altijd met hem eens, maar dat punt van hem over dat mensen in verzorgingstehuizen het slechter hebben dan gevangen en dat gevangenen strenger moeten worden aangepakt vond ik erg goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:57

Volgens Maxima bestaat de Nederlandse identiteit niet, dus kun je het ook moeilijk voor gaan schrijven :P
Want dat is betuttelen en daar houden wij niet van :n

Als Wilders nu al zijn energie in het zorgprobleem gaat steken, is dat mooi :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:57

Sani schreef:
Het zou mij niets verbazen als er een vroegtijdig eind zal komen aan het leven van Wilders.
De manier waarop hij praat en zich opstelt tegenover mensen is bijna schandalig.

Ik vind het vooral tragisch dat voor de Pim Fortuyn en Theo van Gogh er nooit maar dan ook nooit iemand in Nederland zou zijn geweest die dit zou zeggen. Vind het best wel erg dat we het bijna gaan verwachten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:02

Ik vind het ook erg dat mensen hem uberhaupt al met de dood bedreigen... Snap dat niet en wens dat hem ook absoluut niet toe :n
Al vond ik de moordenaar van Pim verrassend, want dat was juist een kaaskop. Alleen wel een hele gestoorde...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:03

Welshcobfan schreef:
In mild (liberaal?) islamitische landen hoef je als vrouw ook geen hoofddoek te dragen en spreken er ook genoeg mensen Engels. (bv Turkije).

Inmiddels niet meer nee idd.. Maar er zijn nog islamitische landen genoeg waar dit wél moet.
Ik snap het oogpunt van Wilders dus wel, tot op zekere hoogte!
Zodra in alle islamitische landen wij ons niet meer hoeven aan te passen mbt hoofddoeken, hoeven zij dat hier ook niet meer.

Hij moet idd prioriteiten verleggen... maar daar is hij al deels mee bezig, en heeft er wel sterke argumenten bij zitten (zoals hierboven genoemd)

HBVisser; ik denk dat je liever in Nederland gewoontjes rondloopt, dan in sommige islamitische landen zonder hoofddoek.

Enne welshcobfan... de nederlandse identiteit heeft wel bestaan. deze is pas weggegaan toen wij al die arbeiders naar ons land hebben gehaald. Nu is het een mix van allerlei culturen, waarbij sommige allochtonen inderdaad gebruik maken van de goede voorzieningen van Nederland.

Dat neemt niet weg dat Nederlanders dit zelf niet doen... Maar toch, allochtonen als zijn als het ware te gast in ons land. Ik snap het goed dat we de grenzen voor hen open stellen, maar dan moeten zij ook hun best doen.

In andere landen zouden wij Nederlanders dat ook moeten doen, er zijn bijna nergens verzekeringen zoals je dat bij ons hebt etc.
Ik snap dus dat Wilders voor aanpassingen is van mensen die ons land in komen. En dan heb ik het over allochtonen uit wat voor land dan ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:07

Maar als hij nou eens met nuttige aanpassingsideeen komt is het wat praktischer. Want door een hoofddoekjestax zul je de integratie niet bevorderen bv...
Bovendien is zijn er veel problemen in de zorg, die ook nodig moeten aangepakt worden. Dat is voor mij een veel hogere prioriteit dan kledingvoorschriften :+
Hij wil een beter NL, want mooi is. Maar door veel energie te steken in dingen die er toch niet inzitten (ivm grondwet) is toch zonde?

Bovendien kun je NL niet vergelijken met islamitische landen: wij hebben een ander rechtsysteem... Dus dan moet je beginnen met 1 rechtsysteem voordat je uberhaupt kunt vergelijken. Wat niet wil, want wij zijn ver met de industriele revolutie. De meeste islamitische landen zijn daarin achtergebleven.
Ik vind het gewoon jammer dat Wilders zich vooral richt op 1 geloof...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:14

Welshcobfan schreef:
Maar als hij nou eens met nuttige aanpassingsideeen komt is het wat praktischer. Want door een hoofddoekjestax zul je de integratie niet bevorderen bv...
Bovendien is zijn er veel problemen in de zorg, die ook nodig moeten aangepakt worden. Dat is voor mij een veel hogere prioriteit dan kledingvoorschriften :+
Hij wil een beter NL, want mooi is. Maar door veel energie te steken in dingen die er toch niet inzitten (ivm grondwet) is toch zonde?

Bovendien kun je NL niet vergelijken met islamitische landen: wij hebben een ander rechtsysteem... Dus dan moet je beginnen met 1 rechtsysteem voordat je uberhaupt kunt vergelijken. Wat niet wil, want wij zijn ver met de industriele revolutie. De meeste islamitische landen zijn daarin achtergebleven.
Ik vind het gewoon jammer dat Wilders zich vooral richt op 1 geloof...

Dat vind ik ook.... En dat vind ik ook niet de bedoeling, hij moet zich of richten op alle buitenlandse landen of op geeneen, dat ben ik met je eens...

Overigens is er een overkoepelend rechtssysteem waarin bijvoorbeeld het EVRM is opgenomen. Er is internationaal en europees recht, echter dekt dit natuurlijk niet alles. Dit neemt niet weg dat het in de toekomst misschien bijvoorbeeld een wereldlijk recht zal gaan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:15

[LZP] > [NM]

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:20

Juut schreef:
Ik vind Wilders totaal niet vergelijkbaar met Fortuijn. Hoewel laatste ook botte uitspraken kon doen, bleek in interviews dat hij wel degelijk op hoogte was van de echte problematiek rondom (verkeerde interprentatie van) de koran. Bij Wilders heb ik hoe langer hoe meer het idee dat ie maar wat roept, dat hij alle moslims over de kam van de slechten onder hen haalt. Jammer!

Idd, Fortuijn vond ik een intelligente man in wiens uitspraken ik me voor een groot deel kon vinden (mocht toen nog niet stemmen anders had dat best wel eens de LPF kunnen zijn), Wilders heb ik echt geen goed woord voor over.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:22

Ik vraag me af wie er allemaal naar het debat gekeken en geluisterd hebben....
het enige wat ik in dit topic lees is dat Wilders dood moet, dat er niks dat slechte woorden voor hem over zijn!

Hij heeft goede punten!!!
Ook slechte, maar blijkbaar kijkt niemand meer naar goede argumenten waar Balkenellende niet eens mee komt, en lekker zijn oogkleppen op laat staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:23

En Pim zag er altijd piekfijn uit moet ik zeggen :j
Kan zeggen wat je wil, maar die man had stijl! :) En had absoluut veel meer charisma dan Geert. Pim kwam intelligent over.
Wilders staat vooral bekend om provoceren met dingen waar toch niets aan veranderd kan worden....

Faye: moet je toch beter lezen... want heel veel zeggen niet dat hij dood moet, maar dat de kans dat hij de dood eerder vind wel groot is. (en op zich niet gek gedacht gezien de grote hoeveelheid doodsbedreigingen die hij krijgt...). Het is gewoon jammer dat hij zijn goede punten niet meer naar voren brengt met dezelfde energie en pit die hij gebruikt voor de ehh sja, minder nuttige dingen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-09 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt