Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Z

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:33

Ik heb het over een hoofddoek, niet een burka

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:34

Iris_Z schreef:

Wie zegt dat ze het tegen jou had? :')

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:34

Marieke_K schreef:
@sok: ben ik deels met je eens, maar ik erger me ook dood aan autochtonen uitkeringstrekkers/vandalen/hooligans/zwervers etc. Waar moeten we die dan laten?

En wat te doen met de groep die wel 'normaal' meedraait? Die worden nu indirect afgestraft op hun geloofsovertuiging. Terwijl autochtonen dat niet worden, en daar evenveel tuig tussen zit.

@iris_z: ga jij ook alle expats die hier wonen naar inburgeringscursus sturen? Die spreken ook geen Nederlands en zijn misschien ook moslim maar uiten dat niet. Ik zou dan ook graag de ernstig streng gelovige christenen naar inburgeringscursus sturen. En alle overige asocialen.

Zeker waar. Ik erger me in het algemeen aan uitbuiters, mensen die niet dankbaar zijn voor wat ze hebben en krijgen van deze overheid, maar zeker als je te gast bent en van origine niet hiervandaan komt, vind ik dat je Allah op je blote knietjes mag danken voor al deze rijkdom. Waar we de autochtone crap-bevolking moeten laten? Wat dacht je van uitkeringsinstanties die veel beter gecontroleerd moeten worden op hun betalingen vandalen en hooligans in een werkend reclasseringsprogramma stoppen en zwervers net zo..

Volgens mij word er niemand gestraft. Ze krijgen toch echt een uitkering, een plek om te wonen en de meeste zelfs een baan! Ze meten zichzelf een slachtofferrol aan. Dat ze zwarte schapen zijn ed. Dat zijn ze niet en mensen met gezond verstand zien dat ook niet zo, zolang ze zich normaal gedragen, hard werken zoals iedereen dat moet en zich niet als slachtoffer opstellen.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:36

Sok schreef:
Jep, gelukkig weten we allemaal wie het zegt en dat niemand hem serieus hoeft te nemen :+
En nouja, sommige van de allochtonen zouden zich ook inderdaad aangesproken moeten voelen in mijn ogen. Mijn punt is niet oprotten met alle allochtonen, zeker niet! Meer; Wees alsjeblieft dankbaar voor alles wat je hier in je schoot geworpen krijgt en ga er ZEKER geen misbruik van maken of lekker tegen de Nederlandse maatschappij aan schoppen. Rot dan maar lekker op en zoek je heil ergens anders!

Wees inderdaad dankbaar voor wat je krijgt, maar wat is hierin anders dan bij autochtone Nederlanders?? Die moeten toch ook dankbaar zijn en geen misbruik maken?? So what's the difference?

Iris_Z schreef:
Ronne schreef:
@Sok:

Ten eerste: Het is een zeer kleine groep allochtonen die zich niet weet te gedragen en dat zijn dan ook nog eens vooral jongens/mannen. Géén vrouwen en meisjes.

Ten tweede: Over aanpassen gesproken: Als ik met rozen haar en een groene tuinbroek met paarse stippen rond wil lopen, moet ik dan maar belasting betalen?

Ten derde: Die mensen hebben wij zelf hierheen gehaald om de vuile klusjes voor ons op te knappen. Daarnaast hadden zij het enorm slecht in Marokko/ Turkije. Ik ga ervan uit dat als jij hier ligt te creperen van de honger en je kinderen doodgaan van iets simpels als je griep, jij ook maar wat graag naar een ander land zou gaan om kl*tewerk te doen voor een schijntje, zodat je ten minste geen honger hebt. En als je daar dan bent, denk je dat jij dan een hofddoek op doet, binnen een half jaar vloeiend en foutloos berber spreekt en 6x per dag richting mekka bidt? Ik denk het niet, want jij zal waarschijnlijk vasthouden aan wat je kent en geleerd hebt, omdat dat je steun geeft in een vreemd land.

Ten slotte wil ik je vragen alsjeblieft niet alle allochtonen over een kam te scheren. Als je op een open manier met hen in gesprek gaat, zul je merken dat allen hier graag wonen en het niet kwaad bedoelen met dit land.

Ik kan er gewoon niet bij met mijn verstand dat er echt mensen in Nederland rondlopen die liever anderen laten sterven van honger, ziektes en oorlog, dan dat ze ze verwelkomen in hun land. Alleen omdat ze 'anders' zijn en Nederland 'veranderen'. Zij zijn hier te gast, zouden we hen dan niet moeten verwelkomen en zich thuis laten voelen?

Ik zou echt iedereen willen vragen the bigger person te zijn en de eerste stap te zetten!

Zo slecht hebben ze het ook niet Marokko hoor! En ik vind dat als je in een ander land bent dat je hoort te gedragen, en de normen en waarden van hier maar accepteerd! Inburgeren die hap, geen gezeik, dat zijn de gevolgen als je hier wilt komen!!! Hoofddoek prima, maar dan wel nederlands sprekend. En niet dat als je hier al 20 jaar woont dat er nog een tolk moet komen, om je te vertalen! Die vrouwen kunnen er niks aan doen, maar dat schorem dat hier loopt (mannen,jongens), grote fouten maken, en dan een gewone straf uit zitten, en vrolijk weer verder gaan. Een beetje niks doen de hele dag, leven van een uitkering, onderdak hebben, crimineel zijn. Bah...

En de mensen die het (de uitkering) het hardst nodig hebben moeten er voor vechten! Krom!

En er zijn echt buitenlanders die werken, en goed zijn voor de samenleving, maar door de rottige, krijg je dat mensen denken: Ooh, buitenlander he, krijg je dat.

Ik ben helemaal niet zo racistisch, maar vind wel dat als je hier bent NL moet spreken en schrijven. En je gewoon maar te doen hebt met de normen en waarden van HIER!

Ben jij recent in Marokko geweest? Ik toevallig een maandje geleden! En ja, in de bergdorpen (waar onze gasten vandaan komen, niet uit het moderne Marrakech of Casablanca) hebben mensen het wél slecht! Uitzonderingen uiteraard daargelaten! Deze mensen hebben altijd gebrek aan water (iets wat wij in honderden soorten in de winkel hebben liggen, wat in drinkbare vorm uit de kraan komt, waar we elke dag in douchen... wáter!), de kinderen kunnen niet naar school (gek he, dan dat ze moeite hebben met Nederlands als ze al geen Berber kunnen schrijven) en er is vaak niet genoeg te eten. Denk je nou werkelijk dat mensen graag hun huis, familie, geboortegrond verlaten, omdat ze het niet slecht hebben?! Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat als iemand alles achterlaat, hij of zij het thuis niet super had! Zeker als ze het verlaten voor een inieminie eengezinswoninkje en een bijstandsuitkering! Lijkt me niet dat je dat doet omdat je de Nederlanders haat en graag tot last wil zijn!

Je zegt dat je niet racistisch bent, dat wil ik graag geloven (nog meer racisten kunnen we in Nederland niet gebruiken), maar het stukje dat je schrijft over de criminele allochtonen getuigt toch echt van een zekere racistische opvattingen. Ik hoor je namelijk niet over Nederlandse criminelen... sorry maar moest je dat toch even zeggen!

merrietje

Sok schreef:
Jep, gelukkig weten we allemaal wie het zegt en dat niemand hem serieus hoeft te nemen :+
En nouja, sommige van de allochtonen zouden zich ook inderdaad aangesproken moeten voelen in mijn ogen. Mijn punt is niet oprotten met alle allochtonen, zeker niet! Meer; Wees alsjeblieft dankbaar voor alles wat je hier in je schoot geworpen krijgt en ga er ZEKER geen misbruik van maken of lekker tegen de Nederlandse maatschappij aan schoppen. Rot dan maar lekker op en zoek je heil ergens anders!

Dat kunnen we ook tegen een aantal autochtonen roepen ;) iK heb het net even opgezocht, op http://www.cbs.nl , dus redelijk betrouwbaar, dat van de tweede generatie turken, marokkanen, en surinamers, het percentage mensen met een uitkering, lager is dan het percentage van Nederlanders met een uitkering.

Iris_Z

Lyonesse schreef:
Iris_Z schreef:

Dat denk ik omdat ze mijn bericht Quote!

Marieke_K

Of de slachtofferrol wordt aangepraat. Sinds Pim Fortuyn zijn uitspraken dragen opeens meer moslims een hoofddoek, juist als uiting van hun geloof.

Vergeet niet dat je tegenwoordig ook met een grote groep 2e en 3e generatie gastarbeiders te maken hebt. Zijn dat dan nog allochtonen? Moeten die dan ook maar 'terug'?

*ik speel graag advocaat van de duivel, no offence*

Yeyo

Lyonesse, was wel tegen Iris_z ;)

Met een hoofddoek om kan je je toch prima identificeren?
Zoals ik al zei, haargrens en oor aanzet moet te bepalen zijn.
Alsof je opeens onherkenbaar bent zonder hoofddoek.
Ik snap je verhitte post niet zo. Waarom is het belachelijk dat vrouwen hun hoofddoek op mogen houden?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:38

Allochtonen zijn hier toch niet te gast? Zijn gewoon mensen met een NL paspoort.
Ik kan me best voorstellen dat sommige allochtonen zich een slachtoffer voelen met Wilders die met dit soort belachelijke ideeën aankomt. Dan word je toch ook gewoon achtergesteld op de rest van de bevolking?
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 16-09-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:38

Marieke_K schreef:
Vergeet niet dat je tegenwoordig ook met een grote groep 2e en 3e generatie gastarbeiders te maken hebt. Zijn dat dan nog allochtonen? Moeten die dan ook maar 'terug'?

Haha, zeer zeker niet! Dat kan niet eens, want dat zijn toch echt allemaal officieel Nederlanders! En die kun je niet zomaar het land uitzetten, ondanks wat veel mensen roepen/willen/denken!

Peperkroket

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:39

Eerste generatieallochtonen kan je ook niet zomaar het land uit zetten, dit zijn ook officieel Nederlanders.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:39

merrietje schreef:
Dat kunnen we ook tegen een aantal autochtonen roepen ;) iK heb het net even opgezocht, op http://www.cbs.nl , dus redelijk betrouwbaar, dat van de tweede generatie turken, marokkanen, en surinamers, het percentage mensen met een uitkering, lager is dan het percentage van Nederlanders met een uitkering.

En hoogopgeleiden allochtonen in de Amsterdam/Rotterdam kennen een gelijk werkloosheidspercentage als hoogopgeleiden autochtonen.

De lageropgeleiden kennen een wat hoger werkloosheidspercentage, juist in Rotterdam, maar dat kan ook te verklaren zijn door het feit dat er in Rotterdam weinig werk is voor laagopgeleiden (ook autochtonen laagopgeleiden zijn meer werkloos). Wellicht moeten zitten ze dus in de 'verkeerde' stad qua werkaanbod en zou met een grote verhuizing een hoop van Wilders zijn 'problemen' opgelost zijn :+

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:40

Ronne schreef:
Marieke_K schreef:

Haha, zeer zeker niet! Dat kan niet eens, want dat zijn toch echt allemaal officieel Nederlanders! En die kun je niet zomaar het land uitzetten, ondanks wat veel mensen roepen/willen/denken!

Volgens Wilders niet, ze hebben een dubbel paspoort :+

Volgens het cbs ben je allochtoon als een van je ouders niet in Nederland is geboren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:41

Dan ben ik dus ook Allochtoon, oke dan weet ik dat ook weer.. ;)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:41

Tja, ik snap niet waarom hij er zo'n groot probleem van moet maken. Ik word er écht niet slechter van als iemand een hoofddoek draagt. Dat is hun geloof en dat respecteer ik, zolang ze gewoon netjes nederlands praten en zich verder aan de regels houden heb ik er echt geen problemen mee. Leven en laten leven word mij altijd gezegd!

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:42

Ik vind dat je mensen met iets op hun hoofd veel minder herkent dan iemand zonder hoofdbedekking. En gelukkig ben ik niet de enige. Eindeloze discussie, en ieder heeft zijn mening. Er zijn goede en slechte.

Yeyo

Misschien de domme vraag van de dag, maar wat is in godsnaam/allahsnaam :+ de bedoeling of het voordeel van een dubbel paspoort???
Ik heb dat echt nooit begrepen.

Marieke_K

russel schreef:
Dan ben ik dus ook Allochtoon, oke dan weet ik dat ook weer.. ;)

Volgens het cbs wel.. Solly! Voel je je nu ook anders? ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:43

Haha, dan zijn heel veel zogenaamde allochtonen niet eens allochtoon, want we zijn inmiddels al een eind op weg met de derde generatie!

@Iris_Z: Moeten we dan ook petjes en hoeden afschaffen of belasting op gaan heffen (zal de koningin leuk vinden)?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:44

Yeyo schreef:
Misschien de domme vraag van de dag, maar wat is in godsnaam/allahsnaam :+ de bedoeling of het voordeel van een dubbel paspoort???

Politiek :D In Marokko is het bijvoorbeeld zo dat marokannen die afstand doen van hun marokaanse identiteit meer moeite moeten doen om familie te kunnen bezoeken of te kunnen erven van Marokaanse familieleden. Dat is toch vervelend als een deel van je familie nog in Marokko woont. Dit geldt bijvoorbeeld deels ook voor Spanje. Er zijn hier ook legio spanjolen met dubbele paspoorten.

merrietje

Iris_Z schreef:
Lyonesse schreef:

Dat denk ik omdat ze mijn bericht Quote!

Oi, laten we er geen discussie over beginnen. Ik zei wat over de hoofdoek in de kerk, omdat ik wilde benadrukken dat we ook hoofddoekjes zien bij niet-moslims. Dus in Zeeland, waar vrouwen traditiegetrouw een hoofddoekdragen, of in de kerk, een geloof waar de meeste mensen geen punt van maken. Bottomline: Het hoofddoekje hoort dus ook in de Nederlandse cultuur (what ever that may be).

Zaina

Iris_Z schreef:
Hun mogen gewoon MET hoofddoek, geloofsovertuigeng he. Belagelijk! Mischien wel achter de oren die doek, maar dat weet ik niet zeker... Ik heb ernaar gevraagd

Misschien moet je eerst eens nederlands leren spellen. het is belaCHelijk. en ZIJ mogen.

maar oke, inderdaad gelukkig mag ik nog steeds gewoon met mijn hoofddoek een foto maken voor in mijn paspoort. zo kom ik toch ook bij de douane?!

Yeyo

Iris_Z schreef:
Ik vind dat je mensen met iets op hun hoofd veel minder herkent dan iemand zonder hoofdbedekking. En gelukkig ben ik niet de enige. Eindeloze discussie, en ieder heeft zijn mening. Er zijn goede en slechte.

Nee Geert is het volledig met je eens _O-

Honkbalpetten e.d. ja daar kan ik me wat bij voorstellen, een burka ook, maar een hoofddoek...kom op zeg, dan zitten er wel blinde autoriteiten waar je je zou moeten legitimeren hoor, wat een onzin zeg.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:45

Yeyo schreef:

Daarmee kunnen ze makkelijker terug naar het land van herkomst om familie te bezoeken, terwijl ze hier gewoon mogen stemmen, werken etc etc ;)
Plus natuurlijk de kwestie van het gevoel houden met je roots.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:45

Ronne schreef:
Haha, dan zijn heel veel zogenaamde allochtonen niet eens allochtoon, want we zijn inmiddels al een eind op weg met de derde generatie!

@Iris_Z: Moeten we dan ook petjes en hoeden afschaffen of belasting op gaan heffen (zal de koningin leuk vinden)?

Hoeft niet, als je trouwt als tweede generatie met iemand die toevallig in een ander land geboren is, dan zet je weer een allochtoon kind op de wereld. Hoe ingeburgerd je ook bent :D Als jij met een amerikaan trouwt zet je ook allochtoontje op de wereld..

Met dank aan de kromme definitie van het cbs..