nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:47

ikdoemaarwat schreef:
amen!

wij burgergs moeten telkens maar de tekortkomingen oplossen

en wie lost de tekortkoming van de burger op!
juist...de andere burger....

Gelukkig wordt dat niet aan burgers zoals jij overgelaten. Daar hebben we een regering voor en die heeft ervoor gezorgd dat de burgers voor alsnog er geen cent op achteruitgaan.

Over dat tekort, onder Lubbers en Van Aght was het tekort nog veel groter terwijl er toen niet zon wereldwijde economische crisis was. En Nederland heeft een buffer in een grote goudvoorraad, terwijl de meeste landen gewoon papier bijdrukken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:49

nou een vervelend beroep is het ook niet .....

maar je hoort het tallie_ho
ze betalen de kado's idd niet zelf maar declareren ze....

op de burger....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:49

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:
Als je een cadeau uit wil wisselen, koop het dan zelf, als ik bij een vriendin op visite ga voor haar verjaardag dan laat ik de buurman deze ook niet kopen :+

Nee omdat die buurman daar geen profijt van heeft, die minister ook niet, maar de algehele bevolking wel, dus die betaalt dat ook ten eigen gunste.

Mij ga je niet overtuigen :D En ik gok met mij vele anderen niet! :D

Ik kreeg vandaag te horen dat ze een vestiging van het bedrijf waar ik werk gaan sluiten. Weer 2 mensen op straat!

Maar: Ohoh, wat is de regering goed bezig! Gewoon lekker cadeau's blijven kopen hoor! :j In plaats van het geld daaraan uitgeven kunnen ze beter de bedrijven die het moeilijk hebben helpen..

Miljarden pompen in een paar gevechtsvliegtuigen, een waardeloos zooitje rails door Nederland leggen, fietstunneltjes in Den Haag die vollopen met water en nooit gebruikt zullen worden.. Wat een geldverspilling allemaal :+ En wat heeft de Nederlandse burger eraan? Euhh, duurbetaalde ergernis!! :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:50

sarabande schreef:
Gelukkig wordt dat niet aan burgers zoals jij overgelaten. .

gaan we persoonlijk worden :?

zie graag een onderbouwde mening voor deze zin

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:50

Ikdoemaarwat, als jij voor je werk een cadeau moet kopen om iemand te bedanken voor de lezing die er is gegeven bv, betaal je dat cadeau dan zelf?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:52

Liezel1 schreef:
Tallie_Ho schreef:
Als je een cadeau uit wil wisselen, koop het dan zelf, als ik bij een vriendin op visite ga voor haar verjaardag dan laat ik de buurman deze ook niet kopen :+

Maar als jij in opdracht van je baas een cadeau moet kopen, om de topman van een ander bedrijf te bedanken voor het één of ander, dan betaal je dat toch ook niet zelf? Die declareer jij mooi bij de baas.
Die mensen doen die onderhandelingen en etentjes tijdens diensttijd!
Denk je nou echt dat ze voor hun lol met die lui zitten te eten of te onderhandelen? Dat hoort gewoon bij hun werk.

Allereerst zal mijn "baas" ( hond heeft een baas, ik een werkgever :D ) dit nooit aan mij vragen. :D En daarnaast, als hij een cadeau wil kopen, dan gaat hij maar lekker zelf naar de winkel.. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:54

ik werk niet..........

maargoed in het verleden wel.....
en nee ik heb nooit kado's gekocht voor mijn baas :Y)

en tevens zou mijn baas (kijk nu even naar ex-baas) als hij een kado zou kopen het toch van zijn eigen bedrijfsgeld af moeten halen
en dat plukt ie niet van zijn werknemers :n

om een stapje voor te zijn: die werknemers werken vrijwillig tegen een afgesproken bedrag....

en nee ik draag niet vrijwillig bij op deze manier van geldverspilling aan de overheid ,maar ik heb geen andere keus

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:56

ikdoemaarwat schreef:
en tevens zou mijn baas (kijk nu even naar ex-baas) als hij een kado zou kopen het toch van zijn eigen bedrijfsgeld af moeten halen

Precies. Hij doet het "op kosten van de zaak" en niet op zijn privékosten.
Dat zijn zaak "privé" is dat hij daarmee minder winst haalt is een bewuste keuze, hij investeert namelijk...

Ojajoh

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:57

klopt maar niet ten koste van zijn werknemers

overheid doet dingen wel ten koste van de burger

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:59

sarabande schreef:
Gelukkig wordt dat niet aan burgers zoals jij overgelaten. Daar hebben we een regering voor en die heeft ervoor gezorgd dat de burgers voor alsnog er geen cent op achteruitgaan.

Over dat tekort, onder Lubbers en Van Aght was het tekort nog veel groter terwijl er toen niet zon wereldwijde economische crisis was. En Nederland heeft een buffer in een grote goudvoorraad, terwijl de meeste landen gewoon papier bijdrukken.

Zo, woon je uberhaupt wel in NL? Niet op achteruit gegaan?? _O- Ziektekosten die de pan uitrijzen en volgend jaar alleen nog maar duurder worden? Geen no-claim meer terug sinds vorig jaar? Wegenbelasting hoger terwijl de wegen echt niet beter worden? Accijns op brandstof + kwartje van kok wat er nog steeds opstaat? Belasting op tabak ( ja, ook de sigaren van de minister ) die per half jaar omhoog lijkt te gaan?

Transportsector die op zijn reet ligt door de crisis? En alle mensen die daardoor hun baan verliezen?

Sorry, maar ben ik nou de enige die het zo ziet?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:59

want?
Gaan de uitkeringen er op achteruit omdat die fles wijn is gekocht?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:01

Tallie_Ho schreef:
sarabande schreef:

Zo, woon je uberhaupt wel in NL? Niet op achteruit gegaan?? _O- Ziektekosten die de pan uitrijzen en volgend jaar alleen nog maar duurder worden? Geen no-claim meer terug sinds vorig jaar? Wegenbelasting hoger terwijl de wegen echt niet beter worden? Accijns op brandstof + kwartje van kok wat er nog steeds opstaat? Belasting op tabak ( ja, ook de sigaren van de minister ) die per half jaar omhoog lijkt te gaan?

Transportsector die op zijn reet ligt door de crisis? En alle mensen die daardoor hun baan verliezen?

Dat is allemaal wel zo, daar heb je gelijk in.
Maar je moet verder kijken dan dat....

Ik heb vorige week een auto geïmporteerd, ik was bijna €3000,- aan BPM en bijkomende kosten kwijt. Denk je dat ik niet heb staan vloeken? Tuurlijk wel... Daar baal je even goed van...
Maar je moet vérder kijken....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:01

liezel1 het gaat niet om 1 flesje wijn

het gaat om duizenden euro's aan stomzinnige dingen

euro's waar hele gezinnen om zitten te springen

tallie_ho: nee hoor meid, ik denk er net zo over :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:02

Liezel1 schreef:
want?
Gaan de uitkeringen er op achteruit omdat die fles wijn is gekocht?

Nee, die worden hoe dan ook al lager.. Waarschijnlijk niet door de ene fles wijn, maar door het gat van 300 nogwat miljard.. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:04

Liezel1 schreef:
Dat is allemaal wel zo, daar heb je gelijk in.
Maar je moet verder kijken dan dat....

Ik heb vorige week een auto geïmporteerd, ik was bijna €3000,- aan BPM en bijkomende kosten kwijt. Denk je dat ik niet heb staan vloeken? Tuurlijk wel... Daar baal je even goed van...
Maar je moet vérder kijken....

klinkt zo makkelijk he .......

ben heel benieuwd als jij een een bepaalde positie geduwd word (net zoals mijn vriendin) of je dan nog net zo makkelijk praat als nu
geen aanval...pure nieuwsgierigheid

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:05

Tallie_Ho schreef:
Waar in Nederland produceren wij Havajanna's? :D

In Duizel! :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:07

Ik heb idd in hele moeilijke posities gezeten, ook met UWV etc. Heb ook een hoop dingen moeten regelen en hemel en aarde moeten bewegen om iets gedaan te krijgen....
En ja, ik word ook persoonlijk geraakt, de vervolgstudie die ik wil doen op mijn huidige gaat niet door ivm een nieuwe wet die 1 januari 2010 ingaat die een 2e studie onmogelijk maakt....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:08

ikdoemaarwat schreef:

Jij hebt het alsmaar over burgers en daar zal je niet alleen jezelf mee bedoelen.
Over onderbouwing gesproken, heb nog nooit antwoord gekregen van jou.

Het is makkelijk om een stel bouwkundige drama's op te noemen en alle goede dingen niet te willen zien. Het is maar wat je wilt zien, en vooral wat je niet wilt zien.

Nogmaals wat denk je dat de idioot zware bewaking van Wilders kost. En waarom is hij als zoon van een Indonesische moeder en echtgenoot van een Hongaarse vrouw zo intolerant tegenover anderen van buiten die hier willen wonen??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:15

sarabande schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Jij hebt het alsmaar over burgers en daar zal je niet alleen jezelf mee bedoelen.
Over onderbouwing gesproken, heb nog nooit antwoord gekregen van jou.

Het is makkelijk om een stel bouwkundige drama's op te noemen en alle goede dingen niet te willen zien. Het is maar wat je wilt zien, en vooral wat je niet wilt zien.

Nogmaals wat denk je dat de idioot zware bewaking van Wilders kost. En waarom is hij als zoon van een Indonesische moeder en echtgenoot van een Hongaarse vrouw zo intolerant tegenover anderen van buiten die hier willen wonen??

dan nog heb jij geen reden om persoonlijk te worden en tevens ook geen onderbouwing waarom jij zo persoonlijk op mij word
die zie ik graag nog even terug dan

en ja ik heb het over burgers en niet alleen over mij,want ik red mijn kont wel (ook al is dat moeilijk) :j
maar ik zie mensen die het niet redden en daar kan ik niet tegen :n

en ik heb wel degelijk geschreven hoe ik erover denk en daarmee een antwoord gegeven,dat je niet terug wilt lezen dat kan ik niet helpen

en wat betreft wilders (waar ik overigens nog niet 1 woord over gerept heb)
die heeft het zelf op zijn hals gehaald met zijn achterlijke uitspraken
en van mij mogen ze idd die bewaking voor hem weglaten, ik ben zelf beveiliger geweest en zou zo een man als hem niet eens willen beveiligen :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:18

Ook ik heb het nog niet over Wilders gehad.. Ik vind het belachelijk dat hij word beveiligd, vond ik toen ook van Hirshi Ali..

Ik wens ook niet te worden aangevallen over waar ik vermoedelijk voor zou stemmen, daar zou je namelijk ook nog wel eens heel erg naast kunnen zitten ;)

SB, ik krijg trouwens net per PB ingefluisterd dat jij niet eens in Nederland woont, klopt dat? :) Want dat zou wel veel verduidelijken ( ook gezien mijn eerdere opmerking of je wel in Nederland woont :D )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:32

Tallie_Ho schreef:
sarabande schreef:

Ne hoor, je bent niet de enige. :n
Maar ik denk dat Sarabande een VVD-gevalletje is... :Y)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:33

En Sarabande, wat mij opvalt is dat je het heel de tijd over Wilders hebt, er zit jou heel wat dwars wat betreft die man.
Ik ben het echt niet allemaal met hem eens maar sterke punten heeft hij wel, vind ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:56

Tallie_Ho schreef:
Ook ik heb het nog niet over Wilders gehad.. Ik vind het belachelijk dat hij word beveiligd, vond ik toen ook van Hirshi Ali..

Ik wens ook niet te worden aangevallen over waar ik vermoedelijk voor zou stemmen, daar zou je namelijk ook nog wel eens heel erg naast kunnen zitten ;)

SB, ik krijg trouwens net per PB ingefluisterd dat jij niet eens in Nederland woont, klopt dat? :) Want dat zou wel veel verduidelijken ( ook gezien mijn eerdere opmerking of je wel in Nederland woont :D )

Ik dacht dat pb s niet openbaar gemaakt mochten worden. We zijn belastingplichtig in Nederland door eigen bedrijf in Nederland dus mag ik meepraten, zelfs een mening hebben en zelfs stemmen.
Ik ben allesbehalve VVD.
Waarom ik dat relateer aan Wilders, omdat hij precies hetzelfde roept over hunnie hebben het allemaal gedaan.

Iemand persoonlijk aanvallen is altijd een zwaktebod, ik heb het over wat jullie zeggen, niet wie je bent.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:01

Ik publiceer niks hoor! :D Ik stel alleen een vraag! :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:01

Ik kan me er niet zo druk over maken. De overheid in Nederland zal gerust op sommige punten onnodig geld over de balk gooien met infrastructurele projecten, afghanistan etc.etc.etc. en net welke politieke kleur je voorkeur heeft zul je bepaalde zaken onnodig vinden en andere zaken niet.

Het declaratiegedrag van onze overheden valt over het algemeen nogal mee. En ja, lijkt me nogal logisch dat je je buitenlandse relaties mee neemt naar een restaurant en dat declareert, net als een fles wijn, doos sigaren of een set manchetknopen. Als dat gebruikelijk is in een bepaalde omgeving dan lijkt me dat belangrijk om dat te volgen.

Zeker in vergelijking met buitenlandse overheden of in vergelijking met sommige takken in het bedrijfsleven valt het bij ons met de regering best mee. Natuurlijk zou er op bepaalde dingen wellicht bezuinigd kunnen worden, maar om er dan nu zo schande van te spreken :?

Het is zo gemakkelijk om jezelf 'als normale burger' in de slachtofferrol te plaatsen en te wijzen naar anderen. Beter kun je kijken naar wat je in je eigen omgeving kunt doen om je eigen situatie te verbeteren. Meer gaan werken? Ander werk zoeken? Zijn er wellicht regelingen waar je nog gebruik van kunt maken? Opleiding volgen?

En nee, ik ben geen ambtenaar voordat dit ook geroepen gaat worden.