Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaggie schreef:Weet je waar ik zo van stond te kijken, dat het blijkbaar niet bekend was bij de stichting, dat vind ik vreemd, want dan klopt er iets niet in het systeem dat de kwaliteit van zulke opvangen garandeert.
Los van het feit of het 'goed' of 'slecht' is waar deze mevrouw in gelooft, blijft het haar goed recht om daarin te geloven en dat ook uit te dragen. Wellicht vangt ze de kinderen verder prima op, zonder haar eigen sympathiën bewust over te dragen. Vraag blijft of het dan pedagogisch verantwoord is om kinderen daar onder te brengen, want onbewust gebeurt het toch dat zulk gedachtegoed wordt overgebracht (zie alleen al het schilderij) en daarom vind ik het niet verantwoord dat zij (met goedkeuring) kinderen mag opvangen. De kans bestaat dat ongewild gedachtegoed verspreid wordt, waardoor later problemen kunnen ontstaan.
Yunomi schreef:Ik weet het niet.
Ik zou het vooral niet goed vinden als ze er 'goede' verhalen over vertellen, en zo het kind beïnvloeden. Ik vind niet dat dat juist is.
jaggie schreef:@Adil18, zeker weten dat Hitler een geniaal politicus had kunnen worden, in feite was hij dat ook, maar zoals je zegt had hij zeer zieke ideeën over een ideale samenleving. Toch vind ik dat je de goede dingen van een persoon best mag bewonderen, en een persoon niet hoeft af te schrijven op zijn slechte eigenschappen, want daar hoef je het toch niet mee eens te zijn.
Lord_Ik schreef:Als je zo begint zijn er bergen onthaalmoeders die je mag schrappen of schorsen hoor. Zowat elke mens zend wel ergens een verkeerde boodschap uit ... opvoeden is een zaak waarin heel veel verkeerd kan gaan. Ze heeft misschien niet de ideale achtergrond om onthaalmoeder te zijn, maar zolang ze dit niet doordrukt, al dan niet opzettelijk, naar de kinderen toe, is ze echt niet slechter dan andere onthaalmoeders ...
Tallie_Ho schreef:Tja, iedereen mag aan zijn muur hangen wat hij of zij wil. Ik zou er niet zo veel problemen mee hebben, TENZIJ er over hitler word gesproken om hem en zijn gedachtegoed "aan te prijzen" bij een kind. Dat gaat echt veel te ver.
Mijn vader heeft het vroeger erg zwaar gehad, mijn opa zijn ouders waren NSB-ers en dit heeft mijn opa heel erg beschadigd op jonge leeftijd aangezien hij naar een kamp moest voor jonge NSB-ers. Hierdoor is opa altijd heel erg wantrouwig geweest en heeft mijn vader als kind en puber heel, heel veel slaag gehad van opa. Dus ik ben zeer zeker niet pro-hitler ofzo.. Maar ik vind niet dat je een mens kunt verbieden portretten aan de muur te hangen, ongeacht van wie deze zijn..
Brando090309 schreef:Tallie_Ho schreef:Tja, iedereen mag aan zijn muur hangen wat hij of zij wil. Ik zou er niet zo veel problemen mee hebben, TENZIJ er over hitler word gesproken om hem en zijn gedachtegoed "aan te prijzen" bij een kind. Dat gaat echt veel te ver.
Mijn vader heeft het vroeger erg zwaar gehad, mijn opa zijn ouders waren NSB-ers en dit heeft mijn opa heel erg beschadigd op jonge leeftijd aangezien hij naar een kamp moest voor jonge NSB-ers. Hierdoor is opa altijd heel erg wantrouwig geweest en heeft mijn vader als kind en puber heel, heel veel slaag gehad van opa. Dus ik ben zeer zeker niet pro-hitler ofzo.. Maar ik vind niet dat je een mens kunt verbieden portretten aan de muur te hangen, ongeacht van wie deze zijn..
Dat was ook het geval hoor, zij verkondigde dat Hilter 'zulke geweldige ideeën had' ...dat is voor mij al behoorlijk aanprijzen...
Tallie_Ho schreef:Tja, iedereen mag aan zijn muur hangen wat hij of zij wil. Ik zou er niet zo veel problemen mee hebben, TENZIJ er over hitler word gesproken om hem en zijn gedachtegoed "aan te prijzen" bij een kind. Dat gaat echt veel te ver.