kindermishandeling , wat doe jij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:41

@NHevaVD
Dat vind jij, ik ben het daar niet mee eens.
Op het moment zelf (tijdelijk) wel, maar op langere termijn niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:42

Nee, en als die ouders nou consequent waren geweest en hgun kind WEL eens een x een tik hadden gegeven hadden die Nanny's nu geen [***] meer gehad! :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:44

Hannah_Menno schreef:
Nee, en als die ouders nou consequent waren geweest en hgun kind WEL eens een x een tik hadden gegeven hadden die Nanny's nu geen baan meer gehad! :+

Waarom denk jij dat een tik de enige manier van consequent zijn is? En wat is volgens jou de reden dat de nanny's toch altijd met een andere manier komen?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:44

Alle ouders voeden anders op en ik ben van mening dat wederzijds respect nodig is. Brutaal? Prima, krijg je een paar fikse woorden. Brutaler: Mepjes! Oke ik zeg het bruut maar hé, ik ben vroeger ook wel eens door het kattenluikje geduwd!

(grapje) Nee maar komop, iedereen is wel eens FLINK aangepakt, nog steeds wel! :j Niets mis mee!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:46

Citaat:
Waarom denk jij dat een tik de enige manier van consequent zijn is? En wat is volgens jou de reden dat de nanny's toch altijd met een andere manier komen?

Je gaat er niet komen met alleen gefluister en aaitjes over de bolletjes! Bij sommige kinderen misschien wel, maar bij het groostte gedeelte niet. Is het je niet opgevallen dat tegenwoordig de kinderen véél brutaler zijn? Hoe komt dat? Juist, omdat we een tik geven nu ineens 'zielugh' vinden! ;)

Brainless

Re: kindermishandeling , wat doe jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:48

Slaat echt nergens op, vroeger had je ook "eikels" rond lopen en rara dat waren vaak de jongens die thuis hard werden aangepakt.

Mijn kinderen zijn echt niet brutaal, zeggen netjes u, kunnen netjes blijven zitten in een restaurant...
Dit heeft niets met slaan te maken maar met onze regels, waar we consequent mee zijn.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:50

En een paard meppen heeft wel zo zijn redenen als 'ie niet luisterd? Ach kom, liefde is heel belangrijk maar in mijn ogen maakt een mep op zijn tijd ook echt niets uit! Oke, moet ik je toch eerlijk bekennen dat ik écht een.. een.. ik houd niet van kinderen, laat ik het zo brengen := Misschien praten wij ook wel zo omdat wij het 'moederschap' niet kennen, maar momenteel is dit mijn mening :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:50

ZUCHT..
Lees toch eens goed, ik zeg toch dat het per kind VERSCHILD? ;)
Maar om een tik nu meteen mishandeling te noemen vind ik echt te ver gaan!
Ik zie dat een tik nu en dan bij m'n neefjes (die overigens gewoon ERG ondeugend (en vervelend maar dat terzijde)zijn) héél goed werkt, ze bedenken zich wel 2x voor ze 't nog een keer doen! ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:52

Maar je leert ze juist dat slaan een oplossing is.
Op school in de (kleuter)klas zie je duidelijk verschil onder kinderen die thuis weleens een tik krijgen en degene die dat niet krijgen.

Raar dat in onze hele familie geen 1 kind zit die volgens zijn ouders weleens een tik verdiend.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 31-08-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:53

NHevaVD schreef:
Alle ouders voeden anders op en ik ben van mening dat wederzijds respect nodig is. Brutaal? Prima, krijg je een paar fikse woorden. Brutaler: Mepjes! Oke ik zeg het bruut maar hé, ik ben vroeger ook wel eens door het kattenluikje geduwd!

En daarmee geef je, mi, je kinderen niet echt mee dat er ook andere, prettigere, manieren zijn om daarmee om te gaan. Want het enige dat je doet is bevestigen dat brutaal zijn een manier is om macht te krijgen. En dat 'mepjes' geaccepteerd gedrag is. Kinderen doen dat na, vroeger of later. Terwijl dat nou net is wat IK kinderen niet zou willen leren. Ik zou ze liever leren om op een prettige manier met mensen om te gaan, en dat je assertief kunt zijn en je grenzen vasthouden zonder gelijk te gaan schreeuwen en slaan.

Als ik de manier van discussieren in dit topic zo eens bekijk, vind ik namelijk helemaal niet dat de mensen die af en toe een stevige pets hebben gehad, er beter van afgekomen lijken te zijn. Ik vind namelijk dat veel daarvan tekortschieten in het genuanceerd discussieren en op een prettige manier meedoen aan zo'n discussie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:54

nee hoor, helemaal niet. ;)
Mijn neefje heeft mij weleens geslagen om mij wakker te maken, nou hij heeft 't geweten, hij kreeg zo'n klap terug dat hij even moest bedenken waar hij z'n tranen ook alweer vandaan moest halen.
Je kunt 't zielig vinden, ik vind 't verdiend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:55

Hannah_Menno schreef:
nee hoor, helemaal niet. ;)
Mijn neefje heeft mij weleens geslagen om mij wakker te maken, nou hij heeft 't geweten, hij kreeg zo'n klap terug dat hij even moest bedenken waar hij z'n tranen ook alweer vandaan moest halen.
Je kunt 't zielig vinden, ik vind 't verdiend.

En van wie heeft hij geleerd dat je door slaan iemands aandacht krijgt??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:56

Hannah_Menno schreef:
Je gaat er niet komen met alleen gefluister en aaitjes over de bolletjes!

ZIjn dat volgens jou de enige twee mogelijkheden? Of je geeft geregeld een tik, OF je doet helemaal niks?

(Dan zou ik je willen verzoeken mijn eerdere berichten even te lezen. Dat scheelt mij typwerk.)

Captain

Van zichzelf, mijn tante gaat hem echt niet wakker meppen!
(Overigens heeft hij ook een klein broertje en die meppen elkaar wat af, leren ze elkaar aan. Mijn neefje bij me andere neefje ook en mijn tante heeft dat nog NOOIT gedaan)
Wat denk je dat ze op school zien? Daar slaan ze elkaar ook hoor, hoeft echt niet aan de opvoeding te liggen ;)

E_Nalanta

Mee eens ;) Ach, weetje, ik denk er gewoon gemakkelijk over. Eerlijkheid en respect hoort er te zijn, waarom zou ik een kind nou leren brutaal en geweldadig te zijn? Nou niet! Brutaliteit mag in kleine vormen best maar word het echt erg nou dan kunnen ze 't krijgen! Ik heb mijn neefje ook wel eens zo'n bons gegeven dat 'ie achterover viel en de hele dag netjes was. Dan moet ik zeggen, mijn neefje, pffff.. :\

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:57

Het aparte is dat mijn kinderen pas begonnen met af en toe slaan toen ze als 3jarige op de peuterspeelzaal kwamen.
Daar kwamen ze in aanraking met kinderen die sloegen.
Voor die tijd kwam het niet in hun op om te slaan.

Dus je leert ze netjes dat slaan niet mag (niet kwaad met kwaad vergelden)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:59

NHevaVD schreef:
Mee eens ;) Ach, weetje, ik denk er gewoon gemakkelijk over. Eerlijkheid en respect hoort er te zijn, waarom zou ik een kind nou leren brutaal en geweldadig te zijn? Nou niet! Brutaliteit mag in kleine vormen best maar word het echt erg nou dan kunnen ze 't krijgen! Ik heb mijn neefje ook wel eens zo'n bons gegeven dat 'ie achterover viel en de hele dag netjes was. Dan moet ik zeggen, mijn neefje, pffff.. :\

Dat is dan helemaal geen pedagogische tik meer........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:00

NHevaVD schreef:
Brutaliteit mag in kleine vormen best maar word het echt erg nou dan kunnen ze 't krijgen!

Wat kunnen ze dan krijgen? Ook brutaliteit? Om duidelijk te maken dat brutaliteit een voorrecht is voor de ouders, en daarmee alleen nog maar interessanter en wenselijker?

Nou ben ik trouwens nog steeds benieuwd wat volgens jullie de reden is dat nanny's niet aanraden om een tik te geven, als het toch zo duidelijk voordeel zou hebben? Is hun ervaring in het vak dan niet van belang?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:00

Die Nanny's weten 't vast beter dan mij maar nogmaals, als die ouders 't goed aangepakt zouden hebben zouden er niet zoveel problemen zijn.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:02

Citaat:
Dat is dan helemaal geen pedagogische tik meer........

Ach, ik ben hun moeder niet maar hun nicht! Ze luisteren maar netjes of ze kunnen het krijgen.
Ik houd niet van gezanik en ben tot zekere hoogte héél beleeft maar één stap tever is ook meteen
tever ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:03

Als pedagogisch medewerker zit je alleen of met 2 man begeleiding in een groep met ongeveer 10 kinderen, die wonen daar en alle zaken die in een normaal huishouden moeten gebeuren hier ook, koken, eten, naar school en naar bed gaan.
Geen van de kinderen wordt geslagen, mag ook niet en toch luisteren ze, rara hoe kan dat.

Als ik hun moeder wel was NHevaVD dan had jij 3 weken niet kunnen zitten, want ik ben tegen slaan maar als mensen een weerloos schepsel als een dier of kind dusdanig slaan, dan schiet ik ben ik bang wel uit mijn vel.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:05

ik vind het op zich niet erg als je je kind een keer een tik op zijn kont geeft.. sommige kinderen hebben dat misschien nodig om een keer goed wakker geschud te worden, ik heb vroeger ook weleens een tik gehad als ik weer eens de strijd aan ging met mijn broers.. maar moest ook vaak genoeg gewoon een uur naar mijn kamer..

toen ik een jaar of 3 oud was.. beet ik alles wat los en vast zat (en dat kwam echt niet omdat ik thuis gebeten werd ofzo, vraag met niet hoe het wel kwam) maar toen ik mijn broer weer eens tot bloedens toe had gebeten.. beet mij moeder me een keer goed terug.. en ik heb het NOOIT meer gedaan.. moeders kon wel blijven zeggen.. nee meisje.. je mag niet bijten.. dat doet pijn.. maar ik hield er pas echt mee op toen ik wist hoe pijn het deed!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:05

Citaat:
want ik ben tegen slaan maar als mensen een weerloos schepsel als een dier of kind dusdanig slaan, dan schiet ik ben ik bang wel uit mijn vel.

Thu, weerloos, ik heb het écht niet met kinderen, zal er nooit mee werken (krijg vast van die dingen maargoed, dan ben ik al
een stuk ouder := ) en momenteel vind ik het NIETS. Vandaar mijn woeste uitspraken, geen idee waarom ik ook meedoe, ene
HANNAH_MENNO vroeg mij mee te doen! := dus hierbij; succes verder! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:06

weerloos schepsel? Nou, die kinderen kunnen best terug slaan hoor! :+
Nee ff serieus,
Ben 't helemaal met NHEvaVD eens, een kind mag bij mij veel maar als hij te ver gaat gaat hij te ver, een kind hoort te luisteren, zo niet, dan ga ik dat niet oplossen met een lief woordje of negeren, nee dan krijgt hij van mij een tik.
Tsja, je kunt 't slecht noemen, 't is mijn manier van met kinderen omgaan en 't bevalt me prima.

(Wees niet bang, later wil ik géén kinderen! :+)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:06

Citaat:
(Wees niet bang, later wil ik géén kinderen! )

Ik ook niet, maar wie het hardste krijst van IK HAAT ZE, krijgt de meesten zeggen ze dan :j