13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:25

In haar zeilboot Guppy wil Dekker op 1 september vertrekken voor een solotocht rond de aarde. Via de Canarische Eilanden wil ze de oversteek maken naar het Caribisch gebied, en dan door naar Australië en terug via Sri Lanka, de Rode Zee en de Middellandse Zee. In september 2011 hoopt Dekker in Nederlandse wateren terug te keren.

Das toch 2 jaar
Maar niettemin, moet zij dit gewoon doen, en zich niets van al dat gezeur aantrekken.
Prachtig wat ze op deze leeftijd al bereikt heeft.
Meer dan dat menig mens in zijn of haar hele leven doet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:28

LimaMambo schreef:
lol jes frong topik :P

ja.. vader er achter aan.. een kogel is sneller dan papa hoor

En gewoon op straat word die kogel spontaan trager?

Kensha: jij zou je heel, heel diep moeten schamen! Van achter het pc'tje durven ze wel he :(:) Sneu.

Lekker doen meid :j Maak je dromen waar! :j

Ken ook een 16jarige met topsportpasje, die ging vanaf haar 14 al regelmatig een weekje niet naar school ivm wedstrijden in het buitenland ;) En nu zo mogelijk nog vaker. Het is geen "dagje langer vakantie" het is sport! En daar heeft men tegenwoordig pasjes enz voor om kinderen de kans te geven hun talent te ontwikkelen. Als jouw kleine langer vakantie wil, moet je kleine zorgen dat die net zoveel talent heeft, dan mag die langer vakantie hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:32

pharagirlke schreef:
LimaMambo schreef:
lol jes frong topik :P

ja.. vader er achter aan.. een kogel is sneller dan papa hoor

En gewoon op straat word die kogel spontaan trager?

Kensha: jij zou je heel, heel diep moeten schamen! Van achter het pc'tje durven ze wel he :(:) Sneu.

Lekker doen meid :j Maak je dromen waar! :j

Ken ook een 16jarige met topsportpasje, die ging vanaf haar 14 al regelmatig een weekje niet naar school ivm wedstrijden in het buitenland ;) En nu zo mogelijk nog vaker. Het is geen "dagje langer vakantie" het is sport! En daar heeft men tegenwoordig pasjes enz voor om kinderen de kans te geven hun talent te ontwikkelen. Als jouw kleine langer vakantie wil, moet je kleine zorgen dat die net zoveel talent heeft, dan mag die langer vakantie hebben.

ja hoor.. de kans dat je hier op straat geraakt word door een kogel is wel even ieeeeetsje kleiner dan in een gebied vol piraten en boeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:34

Eigenlijk vind ik die school nog het minste probleem.Ik vind gewoon dat je hier of ze nu verstandig is of niet met een 13 jarige te maken hebt.
Die denken dat ze alles weten dat de wereld om hun draait en dat ze niks kan overkomen.
Ik denk de ouders uit de ouderlijke macht ontzetten hier helemaal niet zo'n slecht plan is.Want welke oude rgaat er nu zo met zijn kind om.

Dit kind mist een heleboel sociale aspecten.Ik neem aan dat ze ergens ook aan land gaat ,vraag me af of ze in amerika of australie niet word aangehouden? Wie laat er nu zo jong kind alleen .Als ik lees dat die vader er binnen 24 uur in de buurt kan zijn neem ik aan dat die volg boot er toch niet vlak achter zit.Wat als het kind toch overboord slaat of omkapt
er gaan nog iede rjaar zeer ervaren volwassen mensen dood op zee.dus wat doe je een kind aan.

mijn eigen dochter is 13 en die denkt ook meer te kunnen dan goed voor haar is..
Ben benieuwd hoe bokt zou reageren als ik zeg dat ze met haar joonge paard morgen te voet naar spanje vertrekt? Dat zou ze wel willen,maar kunnen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:36

Het blijft gewoon een feit dat ze pas 13 en leerplichtig is. En aangezien ze nog zo jong is waarom dan niet deze uitdaging aangaan als ze geestelijk wat verder is dan een 13 jarige? En niet te vergeten niet meer leerplichtig is. Wie heeft er hier kinderen en wie zou zijn dochter toestemming geven hiervoor? Kijk uit..de kinderbescherming leest mee.... :+ Maar alle gekheid op een stokkie, het is geen ongevaarlijke onderneming en als Pa er toch achter aan vaart waarom niet samen op pad zodra het wettelijke gezien mag? Ik ben erg benieuwd wat de uitspraak van de rechter is. Ik denk in het nadeel van dit meisje. En zij weet dat ook want ze wil zich laten uitschrijven in NL en heeft al een Nieuw Zeelands paspoort hoorde ik net op het nieuws. Die ouders hebben echt een steekje los! Iets anders kan ik er nie van maken nie.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:45

Yinnar schreef:
Het blijft gewoon een feit dat ze pas 13 en leerplichtig is. En aangezien ze nog zo jong is waarom dan niet deze uitdaging aangaan als ze geestelijk wat verder is dan een 13 jarige? En niet te vergeten niet meer leerplichtig is. Wie heeft er hier kinderen en wie zou zijn dochter toestemming geven hiervoor? Kijk uit..de kinderbescherming leest mee.... :+ Maar alle gekheid op een stokkie, het is geen ongevaarlijke onderneming en als Pa er toch achter aan vaart waarom niet samen op pad zodra het wettelijke gezien mag? Ik ben erg benieuwd wat de uitspraak van de rechter is. Ik denk in het nadeel van dit meisje. En zij weet dat ook want ze wil zich laten uitschrijven in NL en heeft al een Nieuw Zeelands paspoort hoorde ik net op het nieuws. Die ouders hebben echt een steekje los! Iets anders kan ik er nie van maken nie.

Ze wil het record: Ik ben de allerjongste ooit die alleen een reis om de wereld heeft gemaakt met zeilboot.

Het record staat nu bij een Engelse jongen van 17.

pharagirlke schreef:

Je compleet richten op je sport kan ook anders. Die 16-jarige over wie jij het hebt, vind ik niet in de schaduw staan van de plannen van deze 13-jarige. Wedstrijden in het buitenland voor een week, is van een ander kaliber dan een 2-jarige tocht op een ruwe zee moederziel alleen. Talenten ontwikkelen kan naar mijn idee ook anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:47

Limamambo: da's gek. Ik heb 2 jaar geleden toch echt op een feestje mogen vluchten voor een idioot met een wapen. Geloof me, die kans is hier echt niet zo klein.

Silvana: de vader vaart toch net achter haar?

Yinnar: voor andere sporten krijgen ze ook pasjes en extra dagen vrij enz dus ik zou niet weten waarom het voor deze sport niet zou mogen.

dejavu: over welke 16 jarige denk je dat ik het heb :') Ken nl wel een paar jongeren in verschillende sporten :') Ze is overigens niet alleen, er gaat een volgboot mee. Wettelijk gezien mag ze niet geheel alleen ;) Er moet iemand bij zijn die kan ingrijpen indien nodig enz. (daar zorgen ze sowieso voor bij dit soort dingen. Ook als het om een volwassene gaat)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:50

pharagirlke schreef:
Limamambo: da's gek. Ik heb 2 jaar geleden toch echt op een feestje mogen vluchten voor een idioot met een wapen. Geloof me, die kans is hier echt niet zo klein.

maar de kans daar is vele malen groter

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:52

Met alle agressie vandaag de dag in Nederland is over straat fietsen 's avonds als je bij je pony vandaan komt ook gevaarlijk. Zelfs op het schoolplein loop je het risico overhoop geschoten of in elkaar getrapt te worden. Willen we dan beweren dat ze beter 'veilig' thuis kan blijven? Denken jullie dat het zin heeft om een gedemotiveerde puber in de schoolbanken te dwingen onder het motto: daar kan ze veel leren? Met al die uitgevallen lesuren en de kwaliteit van het onderwijs tegenwoordig? Ik denk het niet.

Zolang er een volgboot is die voor haar veiligheid in kan staan (hoewel dat nooit voor 100% kan, maar dat kan in het verkeer op de fiets ook niet) lijkt het mij een bijzonder goede keuze om haar talent verder te ontwikkelen. Als het mijn dochter was zou ik er een aantal zeer pittige gesprekken mee voeren en haar op alles wijzen wat er kan gebeuren. Van haar eisen dat ze hoe dan ook slaagt voor het komende examen. Als ze daar dan nog steeds volledig achter staat: wie ben ik om de droom van iemand te ontnemen.

Ayasha
Blogger

Tja, als ik dan toch neer geschoten moet worden, dan liever terwijl ik mijn droom aan het waarmaken ben dan terwijl ik ff buiten verfrissing op zoek en me een hotdog koop op een feestje. Wat moet gebeuren gebeurt toch.

EveliNero

Waarom doet ze het nou.., omdat ze zeilen zo leuk vindt en wat van de wereld wil zien of omdat ze een wereldrecord wil breken..?! >;)

Ik word in ieder geval al zeeziek bij het idee ;)

Leerplichtig is leerplichtig vind ik! Laat haar eerst maar lekker haar school afmaken. Daar heeft ze uiteindelijk meer aan dan aan dat wereldrecord!
Laatst bijgewerkt door EveliNero op 25-08-09 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:54

Als de mogelijkheid en het talent er is zeg ik waarom niet.
Ze wil het zelf en we praten hier niet over een gewone 13 jarige.
Makkelijk te zeggen als het niet om je eigen kind gaat, ik zou het mijn kind iig niet aanmoedigen.
Deze ouders doen dat wel en begrijp het aan één kant wel, ze lijkt het volledig aan te kunnen.
Heeft enorm veel ervaring en de ouders zij overtuigt dat ze meer weet en kan dan proffesionele solo zeilers.
Ook van Laura zelf begrijp ik het haar hart en ziel ligt helemaal in het zeilen en deze doom waar te maken is natuurlijk grandioos.
Ik hoop ook stilletjes dat het gaat lukken :j
En over de evt gevaren, imo word juist zo'n jong kind meer in de gaten gehouden dus daar maak ik me niet heel veel zorgen over.
Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:55

In de eerste instantie is en zou ieder mens zich vrij moeten kunnen bewegen, en dit meisje deze reis moeten kunnen maken. Maar een kind dat één week voor aanvang van zomervakantie met zijn ouders naar hun thuisland gaat is door het stelsel ook niet geoorloofd. In het geval van dit meisje een uitzondering maken is dan een waanzinnige tenietdoening van al het ge-pietlut wat betreft een week eerder weg. En daar kan een advocaat die zijn ingestudeerde tekst soepel levert weinig aan veranderen lijkt me. Het meisje zou kunnen immigreren naar een ander land.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:56

Las net dat ze zelf ook graag wil emigreren. Geef haar geen ongelijk....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:59

pharagirlke schreef:
Tja, als ik dan toch neer geschoten moet worden, dan liever terwijl ik mijn droom aan het waarmaken ben dan terwijl ik ff buiten verfrissing op zoek en me een hotdog koop op een feestje. Wat moet gebeuren gebeurt toch.

er zit toch echt wel duidelijk verschil in hoor..
wat dat meisje (haar ouders eigenlijk) doet, is het gevaar opzoeken..
ik snap niet dat iemand dat uberhaupt doet, laat staan een kind van 13!

Ayasha
Blogger

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:03

Jij noemt het gevaar op zoeken. Zij noemt het sporten... Weet je hoeveel mensen ons ruiter idioten vinden? Omdat we het gevaar opzoeken?
Het is niet omdat jij het niet zou doen dat het idioot en ondenkbaar is.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:05

pharagirlke schreef:
Yinnar: voor andere sporten krijgen ze ook pasjes en extra dagen vrij enz dus ik zou niet weten waarom het voor deze sport niet zou mogen.

Krijgen ze dan ook 2 jaar aaneengesloten vrijaf van school?

Ik lees maar dat dit geen gewone 13 jarige is. Hoe weet men dat? Kent men dit meisje persoonlijk? Ik zag net een heel kort gesprekje met haar bij het nieuws maar ze kon de verslaggever niet eens recht aankijken en er kwam geen zinnig woord uit. Wat ze zei klonk als een typisch 13 jarige..Niets speciaals maar een 13 jarig meiske wat net als alle andere kindertjes netjes haar school moet afmaken.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:07

pharagirlke schreef:
dejavu: over welke 16 jarige denk je dat ik het heb :') Ken nl wel een paar jongeren in verschillende sporten :') Ze is overigens niet alleen, er gaat een volgboot mee. Wettelijk gezien mag ze niet geheel alleen ;) Er moet iemand bij zijn die kan ingrijpen indien nodig enz. (daar zorgen ze sowieso voor bij dit soort dingen. Ook als het om een volwassene gaat)

Heb je het over jezelf? Ben niet zo scherp, de hele dag al niet. Vanavond ook al bijna van mijn paard afgekukeld. -O-

Anyway, die 16-jarige onderneemt een wat minder risicovolle actie en wat zij doet is legaal met d'r pasje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:08

Gezien ze in staat zou zijn om dit te doen is het geen gewone 13 jarige := Ik doe het iig niet en ik word er 19 over een weekje :')

Ik vermoed dat als het om een recordpoging gaat, daar uitzonderingen op te maken zijn ja.

dejavu: nee :') Ik ben bijna 19 en heb noch het talent noch de wil om dat te doen :') (vooral het talent niet helaas. :D) en JIJ vind het minder risicovol. Vraag maar eens aan de gemiddelde leek wat ie van paardensport vind...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:08

pharagirlke schreef:
Jij noemt het gevaar op zoeken. Zij noemt het sporten... Weet je hoeveel mensen ons ruiter idioten vinden? Omdat we het gevaar opzoeken?
Het is niet omdat jij het niet zou doen dat het idioot en ondenkbaar is.

je ziet echt het verschil niet he?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:09

Yinnar schreef:
Ik lees maar dat dit geen gewone 13 jarige is. Hoe weet men dat? Kent men dit meisje persoonlijk?

Ik heb het meisje nog niet gezien op tv oid, en ik ook dat mensen sneller oordelen dat ze het allemaal wel aan kan wanneer ze haar gezien hebben op tv ofzo. Maar kinderen kunnen zó anders overkomen dan dat zij werkelijk zijn qua leeftijd. Lijkt me dat men dus op deze leeftijd nog niet naar de persoonlijkheid moet kijken maar puur naar de leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:10

Ze kan later nog genoeg varen.Ze is nu in een leeftijd waarin ze zich nog moet ontwikkellen,dit kind word ook twee jaar lang van vriendjes en dergelijke afgesloten,feestjes winkelen en spelen gewoonmet andere kinderen.
Je neemt zo iemand uit een heel sociale wereld ,alleen omdat de ouders een record voor hun kind willen.Is dat u zo belangrijk?
ik denk een warm nest een luisterend oor en een letterlijke veilige haven veel belangrijker zijn voor een gezond evenwichtig mens ,dan een record jongste zeiler.

Morgen kan ze ook onder een auto en een bus terecht komen,dat is gewoon zo.Maar dan is er toch een verschil met een ongeluk en bewust gevaar opzoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:11

Nee, want dat is er niet. :D JIJ maakt het verschillend, dat betekent niet dat het verschillend is. Maar dat ben je toch niet met je eens dus eigenlijk is deze hele discussie zinloos.

silvana: dit is ook een deel van haar ontwikkeling en ze blijft gewoon leren enz.. :?

Pfft, ik snap niet dat ze dit het gevaar opzoeken noemen terwijl elk van ons hier elke dag ons leven in de handen van honderden kilo's puur instinct leggen met als enige controle een stukje ijzer of een riempje op de neus. :D

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:12

Ik vindt het onverantwoordelijk... Het meisje is 13, dan loop je toch een sociale achterstand op zou je denken? Op die leeftijd moet je lekker naar schoolfeesten gaan, en leuke dingen met je vriendinnen doen.. Zo denk ik teminste, ik zou de tijd van mijn 13e tot nu (ik ben nu 15) niet willen missen. Je bent bij haar toch gewoon 2 jaar totaal van ander menselijk contact afgesloten.. En verder, ik heb gehoord dat je op een zeilboor niet lang kan slapen omdat je constant op moet letten. Op deze leeftijd is slaap toch heel belangrijk? En wat doet ze als ze kapers tegekomt, klinkt heel onrealistisch, maar ik weet zeker dat het leven op de zee niet alleen maar lieve mensen zullen zijn.. Ik zou het niet durven, niet als kind en al helemaal niet als ik de moeder van haar zou zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:13

nee, schoolfeesten, uitgaan en dat soort dingen, zijn dingen die je opgedrongen worden door onze hedendaagse maatschappij, niet iedereen heeft daar behoefte aan. (ik had daar ook geen behoefte aan op die leeftijd).
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-08-09 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt