Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:25

Ik ben ook geweest. Wij waren op de fiets omdat we de trein al niet meer inkwamen en ben blij dat we uiteindelijk met de fiets zijn gegaan. Maar vond er echt niks aan en vond de sfeer verschrikkelijk.
Toen wij aankwamen rond 10 uur waren er eerst al twee op de strandweg aan het vechten, toen hadden wij al het idee om weer naar huis te gaan. Vond persoonlijk dat er een erg agressieve sfeer hing. Ik heb het woordje k*nker gisteravond vaker voorbij horen komen dan de rest van het jaar bij elkaar :(

Wij konden ook gewoon naar binnenlopen, hekken stonden er wel, maar geen bewaking gezien. Wij maakten zelfs nog een opmerking dat er maar zo weinig bewaking/politie zichtbaar was.
Ik denk dat wij al met al maar 3 kwartier in de achterste helft hebben gestaan en toen braken er al 2 keer kleinere vechtpartijen uit waardoor we echt opzij moesten springen en er met bier werd gegooid. Hierop hebben wij besloten om weg te gaan en bij de strandtenten te gaan zitten, waar het overigens veel gezelliger was. Wat mij trouwens op viel was dat er in het achterste deel ook maar heel weinig werd gedanst en dat wij al meerdere keren als groep werden uitgedaagd/ lastig gevallen door jonge gasten.

Wij zijn ook tijdens de paniek de strandweg opgelopen om weg te gaan en heb echt jonge meiden huilend en in paniek aan de kanten zien zitten. Waren echt een hoop mensen flink van slag. En nog steeds vrij weinig bewaking om alles in goede banen te leiden. Er kwamen toen een stuk of 10 politiebusjes aan die tegen de mensenstroom in naar het strand moesten. AL met al hebben wij op het feest zelf maar 2 beveiligers in burger zien staan, dat is het enige wat wij hebben gezien. Op dit soort feesten moet je gewoon op iedere hoek iemand hebben staan.

Tijdens het wegfietsen werden er ook door voorbijgangers leuzen en scheldwoorden geroepen, hing gewoon een hele agressieve sfeer. Voelde me echt niet veilig.

Op de filmpjes zie je trouwens dat er eerst gevechten ontstaan en geschoten wordt voordat de hooligans in actie komen. Dus vraag me echt af of zij daadwerkelijk de oorzaak zijn van de schietpartij, of gewoon van de onrust en paniek hebben geprofiteerd om te gaan rellen. Blijf het toch echt een stel debielen vinden. Allemaal op een weilandje zetten, 020 erbij en diegene die het het langst volhoudt heeft gewonnen. Stelletje leipo's :( :( :(

Ik sla volgend jaar wel over......

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:57

Hebben jullie SBS gezien?

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:50

Ik was er ook bij, gelukkig niet toen er geschoten was.
maar ik was al met een grote groep vrienden, toen we daar aankwamen de hekken waren omgegooit.. iedereen begon opeens daarheen te rennen.
Later nog geen 10 minuten, sprong een jongen van rond de 23 jaar express met een knie hard in mijn zij.. ik viel om waardoor anderen die jongen begonnen te slaan, gewoon letterlijk iedereen, vrienden en onbekenden.. hij lag daar bewusteloos op de grond.
Ik werd mee getrokken, we liepen de drukte in.. en toen kwamen een groep jongens ruzie zoeken met de jongens waarmee ik was. Ik kreeg 2x bier volop in mijn gezicht.
Ik werd helemaal gek daar, moest gewoon huilen.. iedereen kwam ruzie zoeken! Overal om me heen waren mensen aan het knokken.
Ik ben met een paar vrienden terug naar de trein gegaan rond 10 uur ongeveer.

Ik heb de hyves van diegene die is doodgeschoten:
http://robs-010.hyves.nl/

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:25

Hoorde gister dat een maatje van een vriend van mij is neergeschoten. 3 kogels heeft ie op mogen vangen.. 1 door zijn hand, 1 in zijn bil en 1 in zijn maag die ze gister nog verwijderd hebben. Gelukkig is hij buiten levensgevaar. Er waren veel meer dan die 8 gewonden waar ze het over hebben, en de politie schijnt echt in het wilde weg maar raak geschoten te hebben... Ben enorm blij dat ik er niet tussen stond...

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:54

Is die dode jongen nou eigelijk door de politie of door iemand anders dood geschoten?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:06

Door de politie naar wat ik doorkreeg. Er schijnt helemaal niemand anders met een wapen te zijn geweest volgens die jongen die is neergeschoten. Het 1e enkele schot wat je hoorde was een waarschuwingsschot van de politie, daarna zijn ze in de rondte gaan schieten. Leek wel het wilde westen aldus de jongen die nu in het ziekenhuis ligt...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:13

Ow wat lijkt me dit vreselijk zeg. Heel veel sterkte voor iedereen die erbij is geweest. Ik kan me goed voorstellen dat jullie je helemaal rot geschrokken zijn en een dikke kater over gehouden hebben aan dit feest.

Al die agressieve mensen, al die ellende. Bah, ik kan daar zelf ook heel erg slecht tegen.

De krant kopt nu al over het afschaffen van gratis feesten, maar dat is gewoon niet DE oplossing denk ik. Gisteren was bijvoorbeeld Dance Tour in Tilburg, nou er is helemaal niets gebeurd hoor. Het is gewoon een gedragsprobleem van die hooligans!! Daar moet wat aan gedaan worden.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:28

muppetmayo schreef:
Door de politie naar wat ik doorkreeg. Er schijnt helemaal niemand anders met een wapen te zijn geweest volgens die jongen die is neergeschoten. Het 1e enkele schot wat je hoorde was een waarschuwingsschot van de politie, daarna zijn ze in de rondte gaan schieten. Leek wel het wilde westen aldus de jongen die nu in het ziekenhuis ligt...

http://www.hersenscheet.com/v2/comments ... t_grooves/

In deze link van Kimmie, kun je getuigenissen lezen. Twee kale mannen waren stoer aan het doen met pistolen, zij losten het eerste schot.

Uit forensisch onderzoek zal blijken door welke kogels die vriend is getroffen, politie of van die randdebielen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:41

hmm bizar. Hij had het over dat alleen de politie aan het schieten was. Maar goed, we zullen het wel horen. Ben iig blij dat hij buiten levensgevaar is. Was wel ff heftig.
En ik ben heel heel heel blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb en niet ben gegaan...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:48

Tommy_hvj schreef:
Is die dode jongen nou eigelijk door de politie of door iemand anders dood geschoten?

Zat net het nieuws te kijken, en daar zeiden ze dat het nog niet duidelijk was..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:56

De jongen die overleden is, is een vriend van een vriendin van mij! Heb haar nog niet gesproken dus weet ook haar verhaal niet!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:55

Ik vind het een beetje spijtig dat zo nu en dan een klein vingertje naar de politie uitgaat. Als iedereen zich nou eens normaal gedraagt dan is er ook helemaal geen politie nodig.
Hun gaan echt niet voor de lol schieten!!! Ik heb hier ook gelezen dat de menigte op de politie afkwam...

Ik ben niet bij het feest geweest en ik wil alle betrokkenen sterkte wensen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:00

De politie werd ingesloten door een groep joelende jongeren..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:04

Zo raar :? op feesten waar ik kom, gebeuren nooit zulke dingen. Ik heb in mijn hele leven nog nooit 1 vechtpartij meegemaakt bij het uitgaan. Zijn toch een 'speciaal' soort mensen die op dit soort feesten afkomen. Daar kan geen beveiliging tegenop.

En ook ik vind het schandalig dat er naar de politie wordt gewezen. Als mensen zich gewoon hadden gedragen, was er geen politie nodig geweest. Blijkbaar is het tegenwoordig normaal dat je je tegen de politie (of brandweer / ambulance) durft te keren.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:14

Nou ik vind dat er best naar de politie mag worden gewezen hoor.
Als je zag hoe het eraan toe ging. Die jongen is gewoon neergeschoten door de poltie en vervolgens in de ambulance overleden aan zijn verwondingen.
Dit was gisteravond op het radio-nieuws.

D'r was nog onderzoek of de politie in het wilde weg schoot, maar weet wel bijna zeker van wel.

Kom op, ze werden ingesloten door gasten van 16-17-18

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:17

bo0tjeee schreef:
Ben er ook geweest. Een vriend van ons is dus neergeschoten, in zn been.
Hij is niet in hele slechte conditie, maar goed is anders te noemen. Hij ligt in het ziekenhuis in Den Haag.
Een ander werd aangevallen en hij wilde die jongen beschermen. Tjop, lekker schieten. Was hoogstwaarschijnlijk politie die echt heel gericht heeft geschoten.

We probeerde een deel van onze vrienden de hele avond te bellen, maar dat lukte niet omdat niemand bereik had. Ook heel vervelend.

Stond tussen de groep die Rotterdam Hooligans riep, ze gooide inderdaad met die ligbedden richting iedereen.

M;n vriend heeft de waarschuwingsschoten gehoord, ervoor was ook nog een schot. Het waren van de politie zover we hoorde 9 schoten achter elkaar.

Vind dat sommige mensen heel erg hun conclusie trekken en overdrijven, zonder erbij te zijn geweest.

Het was chaos, dat zeker. Verder was de muziek wel helemaal te gek, om toch nog iets positiefs te noemen toch?!

Edit: heb verder ook niets gemerkt van een slechte sfeer ofzo, alleen op het moment dat iedereen ging rennen en politie te paard om zich heen mepte (ook onschuldige mensen) en iedereen naar buiten ging drijven en rellen kwamen was het wat minder fijn

wat verwacht je dan? het was een zee van geweld, ik denk niet dat ze willekeurig uit gaan zoeken wie ze wel en wie ze niet een mep mogen verkopen.

de politie heeft hier nergens schuld, nee dat zijn die jongeren die dit verziekt hebben en een leven weg hebben genomen. ik zie namelijk dat veel mensen zoals hier al gezegd worden, toch stiekem een vingertje naar de politie wijzen, die mensen moeten naar dat tuig wijzen die dit allemaal verziekt hebben.

vind het echt vreselijk verdrietig dat dit is gebeurd, het word echt steeds erger..

Pradaatje

Gasten van 16/17/18, die zijn tegenwoordig gevaarlijker dan je denkt hoor. Vooral uit Rotterdam en DenHaag, die kijken niet meer zo krap met wat ze doen. Volgens mij word het dan zwart voor hun ogen en beginnen ze te schoppen en te slaan.

Heb je bewijs dat die jongen is dood geschoten door de politie? Want het nieuws weet het zelfs nog niet eens.. En vandaag staat zelfs in de krant dat het nog niet bekent is waaraan die is overleden.

Nee, dit vind ik een stomme reactie. Iedreen met een vuurwapen of onder invloed is gevaarlijk, of ze nou 16 zijn, of 84.

xDramaQueen

bo0tjeee schreef:
Nou ik vind dat er best naar de politie mag worden gewezen hoor.
Als je zag hoe het eraan toe ging. Die jongen is gewoon neergeschoten door de poltie en vervolgens in de ambulance overleden aan zijn verwondingen.
Dit was gisteravond op het radio-nieuws.

D'r was nog onderzoek of de politie in het wilde weg schoot, maar weet wel bijna zeker van wel.

Kom op, ze werden ingesloten door gasten van 16-17-18

er is nog geen bewijs dat dat van de politie was dus zulke uitspraken mag je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:21

Zo hallo hee bootje. Als jij wordt ingesloten door een groep kinderen van 8 jaar dan kom je daar ook niet weg hoor. En 16/ 17/ 18 zijn al bijna volwassen en ook sterk, helemaal als ze vuurwapens hebben.

Daarbij snap ik heel goed dat de politie op een gegeven moment maar wild schiet (niet dat ze dat hebben gedaan hoor, ik was er niet bij), ze moeten toch iets in die drukte kun je bijna niet zien wie er bij die hooligans horen en wie niet.

Daarbij alle omstanders als je merkt dat er een gevecht uitbreekt dan ga je toch WEG en niet als een malloot staan filmen en het op youtube zetten. Zo kan de politie er ook makkelijker bij, maar nee in dat laatste filmpje dat hier gepost is is heel goed te zien dat bijna iedereen met zijn telefoon staat te filmen.

Kan me heel goed voorstellen dat de politie in al die mensenmassa misschien per ongeluk de verkeerde raakt, dan moeten de mensen die niet vechten gewoon weggaan en niet erbij blijven en ramptoeristje spelen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:22

Ik heb het toch op het nieuws gehoord.
Dus ga nou niet stom lopen l*llen, als ik het op het nieuws hoor neem ik aan dat de bronnen van hen wel vertrouwd zijn.

Zeg alleen dat het me niet zal verbazen dat de politie in het wilde weg heeft geschoten..

En die vriend van ons is echt niet zo maf hoor, slachtoffer van de rest.

Edit: politie had ook die stokken, had dan daarmee een mep verkocht. Met zn alle in de linie op een rij en dan kom je al ver.
Maar schieten vind ik gewoonweg te ver gaan! Zeker in het wilde weg. Je moet dan gewoon echt gericht schieten in voeten oid en niet in knie-en en overal wat je kan raken

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:24

:roll: Okee, maar je kan niks vast stellen, als het nog niet echt bekend is. Want eerst waren er ook 3 doden en 12 gewonden, toen was het 1 dode en 8 gewonden, nu is het 1 dode en 6 gewonden. Er word zo veel gezegd, maar als het nog niet bewezen is.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:25

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:25

Voor alle duidelijkheid:
nos nieuws schreef:
Van de gewonden bij het strandfeest bij Hoek van Holland liggen er nog drie in het ziekenhuis. Van één is de toestand kritiek.

Zaterdagavond werd bij een massale vechtpartij op het strandfeest geschoten. Een 19-jarige jongen kwam om, zes anderen raakten gewond. Wie de daders zijn is nog niet duidelijk. ...

Dus NEE, het is nog niet vastgesteld dat de politie de 19 jarige jongen heeft neergeschoten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:26

bo0tjeee schreef:
Ik heb het toch op het nieuws gehoord.
Dus ga nou niet stom lopen l*llen, als ik het op het nieuws hoor neem ik aan dat de bronnen van hen wel vertrouwd zijn.

Zeg alleen dat het me niet zal verbazen dat de politie in het wilde weg heeft geschoten..

En die vriend van ons is echt niet zo maf hoor, slachtoffer van de rest.

jeetje meid, hoe oud ben jij? die uitspraken die je doet zijn echt belachelijk, en ik heb een nieuwtje voor je, het nieuws is niet altijd de waarheid.

er zijn een hele hoop getuigen verklaringen dat het eerst 2 debielen waren, en dáárna kwam de politie in actie.

Er is pas waarheid wanneer er onderzoek is gedaan, en dat is er nog niet, dus is nu nog even niets waar.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:26

Ja, 2e post van bovenaan ;)