Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Daarom is het ook wel eens goed dat men bewust van de kosten wordt en het niet zomaar blijft slikken, er dus strengere controle op komt.
Wbt de slaapmedicatie en kalmeringstabletten, vind het ook een prima zaak dat dit alleen nog maar op medische indicatie voor wordt geschreven, zijn verschrikkelijk veel mensen verlsaafd aan omdat het nooit een cent heeft gekost.
Nu sommigen het zelf moeten betalen zullen ze er mss toch bewuster mee omgaan. Dus dat vind ik dan wel weer een fijn bijkomend voordeel.
flicka schreef:Het wordt alleen maar op medische indicatie voorgeschreven!!
flicka schreef:Insomnia is best ernstig, als je niet kunt slapen verkort dat je levensduur. Dus niet zomaar oordelen over iets waar je geen verstand van hebt.
blackstar schreef:De arts toetst zelf of een klant aan een van deze indicaties voldoet en vermeldt dit op het recept. De klant kan dan met het recept naar de apotheek gaan en deze kan vervolgens rechtstreeks declareren.
Chiqa schreef:blackstar schreef:De arts toetst zelf of een klant aan een van deze indicaties voldoet en vermeldt dit op het recept. De klant kan dan met het recept naar de apotheek gaan en deze kan vervolgens rechtstreeks declareren.
Precies, is ook mijn ervaring, het wordt gewoon voor de volle 100% vergoed en niet zoals iemand in dit topic eerder beweerde dat er een tientje betaald moest worden of nog sterker dat de verzekering bepaald of dit vergoed wordt.
De arts bepaald dit.
Erg verwarrend voor sommigen zo te zien?
Citaat:Precies, is ook mijn ervaring, het wordt gewoon voor de volle 100% vergoed en niet zoals iemand in dit topic eerder beweerde dat er een tientje betaald moest worden of nog sterker dat de verzekering bepaald of dit vergoed wordt.
De arts bepaald dit.
Erg verwarrend voor sommigen zo te zien?
Chiqa schreef:Oxazepam kan je idd prima op slapen heb ik wel eens gehoord, dus of je nu slaapmedicatie krijgt of dat medicijnen, maakt niet zoveel uit.
Is wel een spannend moment geweest bij veel mensen, gelukkig geen enkel probleem met vergoeding mits het op medische noodzaak is natuurlijk (Val in herhaling)Jammer dat er dan mensen over door blijven drammen en blijkbaar geen enkel weet dr van hebben die discussie is oud en achterhaald.
Wat het volgend jaar doet zien we dan wel weer, voorlopig kunnen mensen met dat soort medicijnen gewoon een voorraadje sparen en dat gebeurd ook wel uit angst dat het beleid veranderd.
flicka schreef:Jij bent denk ik aan de anti-depressiva?
flicka schreef:Alles wat je door een arts krijgt voorgeschreven is medische noodzaak.
MISTRAL94 schreef:Dom van mij, de betweters van bokt ik trap er ook elke keer weer in. Al kom je niet erg bij de hand over met je opmerking over de oxazepam dat het niet zoveel uit maakt. Geluk dan maar dat jij geen apotheker/assistente bent. Ik zou mijn lot niet in jou handen durven leggen
Ik heb hier dagelijks mee te maken maar nee je hebt gelijk ik snap er helemaal niets van
Chiqa schreef:MISTRAL94 schreef:Dom van mij, de betweters van bokt ik trap er ook elke keer weer in. Al kom je niet erg bij de hand over met je opmerking over de oxazepam dat het niet zoveel uit maakt. Geluk dan maar dat jij geen apotheker/assistente bent. Ik zou mijn lot niet in jou handen durven leggen
Ik heb hier dagelijks mee te maken maar nee je hebt gelijk ik snap er helemaal niets van
Hoe kan dat dan toch dat het hier gewoon ruim vergoed wordt zonder enkele beperking?
De andere opmerking zet ik even een tem op