Man mag vrouw wettelijk uithongeren als ze seks weigert!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:20

Zoezi schreef:
Ik weet niet of wij nou met zijn alleen zo beschaafd zijn....
maar mensen dwingen tot dingen vind ik gewoon barbaars!

Dat is toch wat wij op de grote schaal met dat hele land en de cultuur ervan doen???
Bomen gooien, land bezetten en met geweld de afghanen te dwingen te doen wat wij willen?!

hc

Ayasha
Blogger

Re: Man mag vrouw wettelijk uithongeren als ze seks weigert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:05

gesproken als een echte kerel... Dus HC, jij vind het geheel normaal en vind dat er niets aan gedaan moet worden dat vrouwen vermoord mogen worden omdat ze geen seks willen?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:53

Zou het niet zo gaan dat de VN in overleg gaan met de regering of een andersoortige afvaardiging van de bevolking en dat dan wordt gekeken waar de meeste behoefte aan is? Dat zal waarschijnlijk onderwijs zijn, gezondheidszorg en dat soort zaken. Ik weet niet of er nu zoveel invloed op het 'gewone' dagelijks leven wordt uitgeoefend. Of zijn er voorbeelden van gevallen waarin VN-soldaten Afghanen onder dreiging van geweld dwingen tot cultuurvreemde acties?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:57

pharagirlke schreef:
gesproken als een echte kerel... Dus HC, jij vind het geheel normaal en vind dat er niets aan gedaan moet worden dat vrouwen vermoord mogen worden omdat ze geen seks willen?

Ah, dit is dan vrouwenlogica? _O-

Ik vind dat het westen zich diep moet schamen voor het veroorzaken van deze situatie.
De russen hadden daar recent aangetoond hoe het niet moet en wat de gevolgen zijn. De amerikanen zijn veel ´beter´ dus.... vanuit hun arrogantie doen die het gewoon over.

Wat er nú in afghanistan aan de hand is, is een verwrongen situatie doordat de harde kern van de meest weerbare groep de overhand heeft gekregen als van te voren bekende reactie op de westerse aanval en bezetting.
Het is nu oorlog daar, met de taliban aan de overhand op dit moment. Er zijn tienduizenden burgers omgekomen en het is niet bij benadering bekend hoeveel duizend er zonder mensenrechten in Bagram worden vastgehouden en gemarteld.

Slachtoffers zijn de héle afghaanse bevolking en de westerse jongens die daar als bezetters heengestuurd worden.

Wat ík me afvraag is wat een NL of Spaanse soldaat denkt/voelt/vindt als hij een afghaan aanhoudt en weet dat hij die aan de amerikanen moet overdragen; dan zonder enige mensenrecht wordt opgesloten en gemarteld.

hc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:16

Neen, da's logica. Je vind niet dat men er wat aan mag doen, je vind niet dat men er een negatieve mening over mag uiten. Dus dat houd zoveel in als dat je het goed keurt. Dat de Amerikanen weinig goeds gedaan hebben daar mag duidelijk zijn, maar praat dat het goed dat vrouwen zich moeten laten verkrachten om te mogen eten?! Da's potverdorie een basisbehoefte...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:03

pharagirlke schreef:
maar praat dat het goed dat vrouwen zich moeten laten verkrachten om te mogen eten?! Da's potverdorie een basisbehoefte...

Had je de rest van het topic ook gelezen? Bedouin, HC, Blue Eyes en Alet hebben hier al een behoorlijke discussie bij mekaar geschreven die wat meer kader geeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:12

Ja, heb het topic gevolgd en ik snap de gedachtengang, ik snap alleen nog niet wat dan wel moet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:15

Bandida schreef:
pharagirlke schreef:
maar praat dat het goed dat vrouwen zich moeten laten verkrachten om te mogen eten?! Da's potverdorie een basisbehoefte...

Had je de rest van het topic ook gelezen? Bedouin, HC, Blue Eyes en Alet hebben hier al een behoorlijke discussie bij mekaar geschreven die wat meer kader geeft.

Really? En ik maar denken dat ik me er nog nauwelijks mee bemoeid had (volgens mij is dit mijn 2e post in dit topic ;))

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:19

'K vond het een goeie ;-)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 07:39

Die situatie die jij beschrijft HC, vind ik in Irak veel duidelijker. Hier was Saddam aan de macht, de VS hebben hem verdreven enzovoorts. Allemaal goed bedoeld, maar op een bepaalde manier was er wel een (hoe verschrikkelijk het er in het land ook aan toe ging, maar ok) soort van evenwicht. Dat is nu verstoord.
En ook daar is het zo, dat hoe het er aan toe ging, is verschrikkelijk. Ik vind dat je zo'n onderdrukte bevolking best mag (misschien zelfs moet, is dat niet onze wereldburgerplicht) helpen. Al moet de wijze waarop iets meer doordacht worden. Maar misschien kan het ook niet anders dan hoe het nu gaat (heb er ook geen verstand van ;) ), weten wij veel.
En ik weet best dat achter de goede beweegredenen van het westen altijd weer de olie, het geld, een hele grote rol speelt. Er zijn vast veel dictaturen op te noemen waar men ook wel iets voor de bevolking zou kunnen doen, maar als daar verder geen leuke dingen in de grond zitten, is de drang om te helpen toch veeeel minder. Dat vind ik dan erg hypocriet, maar wie ben ik? :+

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:02

Belachelijk !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:23

Alet74 schreef:
En ook daar is het zo, dat hoe het er aan toe ging, is verschrikkelijk. Ik vind dat je zo'n onderdrukte bevolking best mag (misschien zelfs moet, is dat niet onze wereldburgerplicht) helpen.

Verdiep je voor perspectief maar eens in de situatie in west afrika. Bv. Kongo.
De locale bevolking, óók de vrouwen (niet alléén), zijn rechtenloos.
Locale bendeleiders exploiteren de mannen als slaven in mijnen. Jonge vrouwen en meisjes worden gevangen en ter vermaak van de bendes gevangen gehouden. Zwanger of met aids worden ze gedumpt.
De dorpen in het binnenland ontvolken want daar is men onbeschermde prooi.
Het westen houdt dit systeem in stand want het geeft goedkoop materialen voor de strategische electronica met vrij grote zekerheid over de leverantie.
Je leest er ook niets over, want het belang van het westen is groot.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:52

Huertecilla schreef:
Het westen houdt dit systeem in stand want het geeft goedkoop materialen voor de strategische electronica met vrij grote zekerheid over de leverantie.

Onze regering presteert het om aan één kant een groot budget voor ontwikkelingshulp in Congo vrij te maken, en de Congeleese premier tegen zijn haren in te strijken, en anderzijds de bouw van een wapenfabriek (FN) goed te keuren in Tanzania (Mwanza), op de rand van het Victoriameer, 250 km van de brandhaard. Rara waar gaan die wapens naartoe.. jawel, daar gaan straks onze eigen 'humanitaire' troepen in Congo mee beschoten worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:00

Bandida schreef:
Huertecilla schreef:

Onze regering presteert het om aan één kant een groot budget voor ontwikkelingshulp in Congo vrij te maken, en de Congeleese premier tegen zijn haren in te strijken, en anderzijds de bouw van een wapenfabriek (FN) goed te keuren in Tanzania (Mwanza), op de rand van het Victoriameer, 250 km van de brandhaard. Rara waar gaan die wapens naartoe.. jawel, daar gaan straks onze eigen 'humanitaire' troepen in Congo mee beschoten worden.

Mooi voorbeeld van een onder de streep budget neutrale investeringscirkel. De investeerders achter de bedrijven die de ontwikkelingscontracten invullen zijn doorgaans ..... Belgen :)*

Je kunt in andere landen voor Belgen andere westerlingen invullen.
In afghanistan worden de westerlingen beschoten met de geweren die ze zelf aan de taliban geleverd hebben toe die tegen de russen vocht.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:06

Huertecilla schreef:
De investeerders achter de bedrijven die de ontwikkelingscontracten invullen zijn doorgaans ..... Belgen :)*

Ja wij hebben daar zo'n eigen stam survival-Belgen in Congo zitten, bende van het harde soort die nooit weg gegaan zijn na de onafhankelijkheid + wat avonturiers. Echte 'afrikakenners' ;-) Ca. 3000, en erg nuttig voor buitenlandse investeerders die een lokale vertegenwoordiging zoeken.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:08

Ik ga zometeen eens wat info over Kongo zoeken, daar weet ik wel een beetje van, maar feitelijk niet veel dus.
Het is vaak wel heel schrijnend, dat geld & macht tot grote hypocrisie leiden. Om je dood te schamen. In situatie X staat men er in no-time met de hele santenkraam op de stoep, en in situatie Y is men in geen velden of wegen te bekennen. Dat is voor ons 'simpele zielen' toch niet te begrijpen en valt ook niet uit te leggen in mijn beleving.
Wat dat betreft zijn we het wel eens hoor, het gaat in feite helemaal nergens over. Daar kan een mens zo nu en dan best heel treurig van worden.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:30

belachelijk! je bent dus gewoon de prutsmuts van je eigen maar je krijgt er geen geld voor maar eten.
dit gaat veel te ver!
waarom zijn mannen beter dan vrouwen dat zij alles mogen bepalen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:32

lauwie schreef:
belachelijk! je bent dus gewoon de prutsmuts van je eigen maar je krijgt er geen geld voor maar eten.
dit gaat veel te ver!
waarom zijn mannen beter dan vrouwen dat zij alles mogen bepalen?

Euh... is dit een retorische vraag?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:48

Haha :) ik denk dat het een beetje krom geformuleerd is. Ik geloof dat 'wij vrouwen' mans genoeg zijn om zelf te bepalen wat we wel en niet willen, of we nu in Frankrijk, Nepal of Irak wonen.
Helaas ligt het er nogal aan waar je je bevindt, of je hiermee te koop mag lopen. Emancipatie is overal nog niet op hetzelfde level.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:31

Alet74 schreef:
Ik geloof dat 'wij vrouwen' mans genoeg zijn om zelf te bepalen wat we wel en niet willen, of we nu in Frankrijk, Nepal of Irak wonen.

Ja; een man die de de deur voor je open houdt en je stoel aanschuift.
Een man die het reservewiel van de auto vervangt, de vuilnisbak aan de weg zeg, elke maand geld binnenbrengt.
De wc-bril omlaag doet, de tandpastaresten uit de wasbak spoelt, afwast, het varken voor de matanza doodt, de strobalen stapelt, stookhout hakt.

Zo weten de meeste mannen ook prima wat ze willen; een geordend thuis met lekker eten en knusse seks :P

Emancipatie slaat doorgaans net zo ver door in ongelijkheid als andere vormen van ongelijkheid. Je kan het verder niet los van een cultuur zien en onze westerse is incl. onze relatiestructuur geen lichtend voorbeeld voor de rest van de mensheid.
We hebben wel de meest agressieve cultuur; iets om trots op te zijn?

hc

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:39

Ach ze doen maar daar in die landen,kan me er niet druk om maken.Ze weten niet beters en wij kunnen er nix tegen doen.
Ze zijn niet helemaal wijs.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:56

gohya schreef:
Ach ze doen maar daar in die landen,kan me er niet druk om maken.Ze weten niet beters en wij kunnen er nix tegen doen.
Ze zijn niet helemaal wijs.

Waarom bombarderen en bezetten we ze dan?
Is dat wijs?
Zijn wij dan zo wijs dat we kunnen beoordelen dat zij niet wijs zijn.

Wat niet wijs is daar de boel ontwrichten en dan vingerwijzen dat het resultaat van onze ontwrichting niet wijs is van de ontwrichten...

Trouwens; als ze daar niet wijs zijn, waarom zijn alle bezetters daar altijd verliezers?

Je weet niet wat je niet weet; er is altijd meer.
Wijs is dit weten en dat je veel niet weet.

hc

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:00

Dat begrijp ik dus ook niet dat we ze bombarderen en bezetten.
Ik ben ook niet voor dat we dat doen.
We moeten ons er niet mee bemoeien,het zijn hun normen ook al vinden wij ze niet normaal.Mensen bemoeien zich al gauw met anderen,laat iedereen leven zoals ze dat altijd doen.Ook al is het geen pretje.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:38

Bandida schreef:
MamboBeach schreef:
En dan?
Wat moeten we dan doen? Niets?

Je kan mensen ondersteunen die proberen hun eigen land uit het slop te halen bijvoorbeeld. En dan heb ik het niet over politiek, maar over de organisatie van onderwijs, geneeskunde, rechtspraak enz..
En van de verklaring van de rechten van de mens kunnen we ook wel aannemen dat ze niet westers-cultureel bepaald is, dus steun bieden aan groepen die dat in hun land op de agenda willen kan je ook.

hoe kan je de de organisatie van onderwijs, geneeskunde en rechtspraak los zien van politiek?
Maar goed. Wat denk je dat het Nederlands leger daar aan het doen is? De organisatie van onderwijs, geneeskunde, rechtspraak veiligheid, etc op poten zetten. Alleen, vindt taliban dat niet fijn, en die werken de militairen tegen. (beschieten de basis, moorden mensen uit die met militairen praten, bermbommen, etc.) Gebruikt geweld is tegen de taliban. Ze schieten niet op burgerdoelen natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:03

_Ella_ schreef:
Wat denk je dat het Nederlands leger daar aan het doen is?

...en als ze iemand aanhouden op grond van íets verdachts.
Die persoon is dan onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Wordt echter wel aan de amerikanen overgedragen en in Bagram opgesloten....

NL is deel van de bezettingsmacht.
De ´humanitaire´ taak kan je niet los zien van de bombardementen. Niet los zien van de tienduizenden dode burgers.
Die humanitaire taak is namelijk een direct gevólg van de overval en bezetting.

NL is één van de hoofdschuldiegn door hun steun aan de vs bij de agressie.
Idem Spanje. Spanje echter heeft de fout ingezien. Zit daar nu als foutreparatie en ervaart dat dit niet kán.
Al met al een héél triest voorbeeld van westerse agressie.

hc