Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niwla schreef:Als het ene kind om 16.00 u opgehaald wordt en de volgende om 18.00 u dan mist die ene 2 uur les? Moet de leraar de lesstof dan net zo vaak herhalen dat alle kinderen het hebben gehoord?
Gracia schreef:Nou je moet als leerkracht wel met ouders op een bepaalde lijn zitten... maar die lijn moet vooral duidelijk zijn voor de kinderen. Zo kunnen ouders en leerkrachten elkaar steunen bijvoorbeeld tijdens conflicten
Blue_Eyes schreef:De kinderen, dat is nu wel duidelijk. Maar de leerkrachten?
demiyolu schreef:Volgens mij zijn er leerkrachten voor de lesuren en voor de uren eromheen onderwijsassistenten en mensen uit de reguliere kinderopvang. De 12 weken vakantie die je normaal als leerkracht hebt zul je op deze school niet redden maar je hoeft ook niet 5 dagen per week van 8 tot 18 uur les te geven gedurende 50 weken per jaar. De school in Zandvoort is alleen in de periode rond Kerst en oud en nieuw 2 weken gesloten.
Je kunt er kiezen uit een basispakket, dan heeft je kind wel de reguliere schoolvakanties, of het complete plaatje waar ook een pittig prijskaartje aan hangt.
Blue_Eyes schreef:Hoe kunnen onderwijsassistenten en mensen uit de kinderopvang nou uren overnemen, als de lessen over 'bijna' de hele dag uitgesmeerd moeten kunnen worden? Ik snap het geloof ik even niet meer... er moet flexibiliteit zijn, maar feitelijk is er die dus niet. Je kunt niet aan de gemiddelde opvangleidster vragen om een lesje (ik noem maar wat) aardrijkskunde te geven, want daar is ze niet voor opgeleid.
Die 12 weken heb ik hard zat nodig, moet ik zeggen. Weken waarin je niet de spanning hebt die je normaal voelt van het voor de klas staan, de gedragsproblemen de baas zijn, alles moeten regelen.
sillyhorse schreef:Ik ben zelf gestopt met werken toen ik kinderen kreeg en dat is een aantal jaar flink afzien geweest. We hebben heel erg zuinig moeten doen en op nieuwe schoenen moesten de kinderen vaak ook wel even wachten. Een vakantie was twee weken wegregenen op een goedkope camping, waar niets te beleven viel, in Friesland of de Veluwe. Rood staan was niet vreemd meer voor ons.
Trouwens hadden mijn kinderen ook een televisie op hun kamer en een computertje, dat waren afdankertjes van familieleden waar zij heel blij mee waren. Ze hadden een ds, zelf gespaard van verjaardagsgeld en rapportgeld. Kijk dus ook niet teveel naar wat mensen hebben, want je weet niet hoe ze eraan komen. Het is makkelijk oordelen over mensen, maar denk eerst even na.
.
Eeuwigzonde schreef:Precies, ze hebben evenveel lesuren als ieder ander kind, ze hebben alleen op andere tijden vakantie. Vaker en korter.
melsh schreef:Nee, ik word gestresst van op vakantie gaan, heb snel heimwee. Een week is meer dan genoeg, daarna ga ik flippen...
Blue_Eyes schreef:De kinderen, dat is nu wel duidelijk. Maar de leerkrachten?
Citaat:als docent moet je er altijd staan. Ik bedoel daarmee dat je niet lekker gapend je lesje kunt draaien of even niet scherp aan je bureau staan. Er wordt veel van ons gevraagd, Blue Eyes.
nickyu schreef:Blue_Eyes schreef:De kinderen, dat is nu wel duidelijk. Maar de leerkrachten?
heeeel erg simpel ...
\
als het je te veel is .. verkeerde vak gekozen
heb heeel veeeel leerkrachten horen klagen
over school gerelativeerde dingen
over DIE BEPAALDE school gerelaviteerde dingen
heb zelf 2 jr met leerkracxht samen gewoond
mennnn was bijna jaloers
tja uhm deze qouteCitaat:als docent moet je er altijd staan. Ik bedoel daarmee dat je niet lekker gapend je lesje kunt draaien of even niet scherp aan je bureau staan. Er wordt veel van ons gevraagd, Blue Eyes.
wil niet erg l*llig uit de hoek komen
maar ik moest ook continu scherp staan
een foutje kon miljoenen kosten .. neh geen mensen leven
alhoewel .. soms wel .. en 60 uur per week was echt daadwerkelijk een
heeeeerlijk rustig weekje ..
koffie ja koffie pauze .. pauze ?? uberhaubt pauze .. wat is dat ?
zelfs als k bleef eten op kantoor
AVOND eten hebben we het dan over niet de lunch dat ging zoiezo 90% vd tijd tussen door
was het 15 minuten en de rest ging tijdens weer verder werken ,,
mensen in de zorg moeten CONTINU scherp staan
politie mensen werken ook echt niet van 8 tot 4 !
kom op zeg
als je niet tegen kids kan moet je niet met kids gaan werken !
mijn ex had iig mega tijd over
als ik het bekijk met mijn 60urige week
ja moest voorberijden
maar nee zat niet ieder weekende bij te leren omdat die verdraaide wetten continu wijzigden
of alle nieuwe jpredenties in te lezen
melsh schreef:Nee, ik word gestresst van op vakantie gaan, heb snel heimwee. Een week is meer dan genoeg, daarna ga ik flippen...
odetteke schreef:Ik kan me voorstellen dat een zomervakantie voor alleenstaande ouders best lastig is, maar om je kind nu van 8.00 tot 18.00 naar school te brengen, ook in vakanties lijkt me ook niet de ideale oplossingDat zijn nog langere dagen dan op de middelbare school. Persoonlijk vind ik zelfs dat een ouder maar onbetaald verlof moet regelen als de vakantiedagen op zijn, of een leuke oppas moet regelen, maar naar school sturen in de vakantie