Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Helaas vond de eigenaar van de grond het niet erg, die ging mee champagne drinken
Humpiedumpie schreef:Hij zocht een weiland uit dat er ononderhouden uitzag, zorgde ervoor dat het een weiland was
dat niet in de buurt lag van vee. Voordat de ballon neergelegd zou worden, werd er eerst toestemming
aan de boer gevraagd. Had deze man geen toestemming gegeven, waren we zo weer opgestegen.
vorame schreef:Wat bedoel je met ononderhouden?
vorame schreef:Wat bedoel je met ononderhouden?
Arabesk schreef:Vantevoren melden gaat niet lukken. Ik heb een ballon hier gezien die wilde landen en we hebben hem gevolgd voor de lol. Het is maar net hoe de wind staat. Eerst wilden ze vóór het dorp landen, maar dat lukte niet, uiteindelijk werd het een dorp verder. Ze proberen wel vaak niet-agrarische grond te pakken, maar dat lukt niet altijd.
Ze hebben geen keuze waar te landen, alleen wanneerZe kunnen niet naar links en rechts, alleen maar vooruit. En zo'n mandje wat stelt dat nou voor.
reactie op telegraaf.nl schreef:Ik heb niks met boeren, maar dat die malloten met een balonnenhobby denken dat ze overal maar kunnen landen is helemaal van de gekke. Als ze op mijn grondgebied zouden landen dan waren ze ballon en mandje mooi kwijt.
imd schreef:En ook al zou er geen schade zijn, dat land is van iemand, en diegene alleen bepaalt wat er op zijn land gebeurt.
takkie_muis schreef:maar zolang er geen vee stond of schade is moet je je er niet te druk over maken
Rianneke schreef:Bij boeren is het verplicht om je eerst te melden ivm ziektes etc etc en kom je vaak niet zomaar een erf op. En die ballonnen zouden dan maar gewoon mogen landen waar ze heen waaien?
Humpiedumpie schreef:vorame schreef:Wat bedoel je met ononderhouden?
Daarmee bedoel ik een weiland dat er niet uitzag, veel onkruid etc... Boer gaf dit ook zelf aan
Wij moesten ook in het mandje blijven zitten (liggen want mand was omgevallen), totdat de piloot toestemming
van de boer had dat wij dus daadwerkelijk de ballon neer mochten leggen, en dan pas uitstappen..
takkie_muis schreef:van de week hier een ballonen evenement waarbij de boeren waar ze bij landen kans maken op ene ballonvaart om de vrede te behouden