Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
potverdikkie schreef:Blensink en Hc,
Jullie zijn 2 handen op 1 buik, en steunen elkaar door dik en dun, prima.
Maar even:
Je spreekt je tegen.
Een paard kan pas op topniveau presteren als deze rond de negen jaar is.
Dan begint de carriere pas echt.
De meeste paarden die op jonge leeftijd worden geslacht hebben toch echt een mankement, en dat ligt echt niet altijd aan de ruiter, of de omgang van het paard.
Ja er zijn mensen die fokken alleen voor de slacht. Al zijn deze er (gelukkig) weinig.
Echter ik ben geen vegetarier, en lust graag een stuk vlees, al eet ik liever geen paardenvlees. Lekker hypocriet dat weet ik.
Maar hoe kunnen jullie nu in godsnaam deze vergelijking maken met de stierengevechten?
Jullie zijn net heilige boontjes die almaar iedereen afkraken en afzeiken, en continu blijven drammen.
Als jullie er dan niet meer uitkomen gaan jullie maar andere dingen erbij halen om daar dan vervolgens een discussie over te beginnen.
Wat er met die stieren gebeurd is willens en wetens een dier pijnigen omdat het een traditie is. En het dier moet en zal het met de dood bekopen.
Wees dan stoer, en hou het gevecht eerlijk! Als de stier het gewonnen heeft laat hem dan leven in vrijheid.
En niet alsnog het slagersmes erachter aan, maar verzorg dan de wonden, en begraaf de stierenvechter dan eervol.
Dat is een eerlijk gevecht en niet anders.
Als jouw paard wat mankeerd, waardoor deze ongeneeslijk kreupel zou worden door het gevlieg over de keien en de rotsen, laat je hem dan voor de rest van zijn leven lijden, of haal je hem uit zijn lijden? Ongeacht wat voor een leeftijd deze heeft?
rockwitch schreef:Wat ik wel jammer vind is dat er hier een topic gestart wordt over een dode man door het rennen met stieren in Pamplona, en dan ineens gaat het weer over het feit dat er paardenhouderijen zijn voor de topsport en nog meer bla bla. Voor zover ik weet ging het topic daar niet over, dat is een hele andere discussie die ergens anders gevoerd zou moeten worden. Tis echt appels met peren vergelijken. Al het dierenleed is heel erg en er moet zowiezo veel meer aan gedaan worden, maar nu gaat het hier over de stieren in pamplona, niet de paarden die bij een of andere wedstrijdstal getraind worden.
Bandida schreef:Waarom worden er ieder jaar een paar duizend jonge paarden (gemiddeld 8! voor een dier dat 30 wordt) in frut gereden en aan de slacht afgeleverd? Traditie? Kom nou? Moet van mij net zo min als die stieren spiezen hoor.
potverdikkie schreef:Wat er met die stieren gebeurd is willens en wetens een dier pijnigen omdat het een traditie is.
Huertecilla schreef:Het geeft daarom geen pas dat paardensollers vingerwijzen naar stierensollers.
hc
rockwitch schreef:en dan ineens gaat het weer over het feit dat er paardenhouderijen zijn voor de topsport en nog meer bla bla. Voor zover ik weet ging het topic daar niet over, dat is een hele andere discussie die ergens anders gevoerd zou moeten worden.
_Nann_ schreef:beetje erg vreemde tegenstelling die je gebruikte, maargoed.
Huertecilla schreef:Over dubbele moraal gesproken.
Schrijven dat er niet genoeg doden vallen moet kunnen, maar reflectie mag niet?
hc
Betteke schreef:Lees alleen de eerste pagina maar eens, de ene na de andere doodwens.