het is heel lastig om bewijs te vinden in een ruimte waar iedereen bij kan en waar manipulatie een dagelijks begrip is.
Natuurlijk zou ik graag willen dat zoiets vlot aangepakt zou worden. Maar dat werkt nog niet zo best in de praktijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stephanie schreef:pharagirlke schreef:Overigens ivm bedreigingen op internet, je kan ze rustig in je account latenAan verstuurde PB's valt toch echt weinig aan te passen (dus de originele in je inbox)
In dat geval moet bokt het bewijs vrijwillig tonen...
Politiebureau mag niet om gegevens vragen als er geen bewijs is...
Als het enige bewijs een gegeven is wat opgevraagd moet worden loop je weer vast.
Stephanie schreef:Dat weet ik maar het heeft wel te maken met de computer en internet...
het is heel lastig om bewijs te vinden in een ruimte waar iedereen bij kan en waar manipulatie een dagelijks begrip is.
Natuurlijk zou ik graag willen dat zoiets vlot aangepakt zou worden. Maar dat werkt nog niet zo best in de praktijk.
ThePast03 schreef:Stephanie schreef:Dat weet ik maar het heeft wel te maken met de computer en internet...
Natuurlijk zou ik graag willen dat zoiets vlot aangepakt zou worden. Maar dat werkt nog niet zo best in de praktijk.
Als je bedreigt wordt via email zoals ik toendertijd is dat niet zoveel verschillend van bedreigingen via een brief.
Ik kan allerlei abbonnementen afsluiten via internet als ik dat maar bevestig via email.
Hoe dat met pb's zit zou ik niet weten. Dat ligt een stuk lastiger.
Het gaat er niet om dat zo'n aanval die jij gehad hebt ook te maken heeft met computer en internet, alleen worden serieuze bedreigingen wel door de politie behandelt.
Bij hackers en Ddos aanvallen wordt standaard gezegd: dan moet je jezelf maar beter beveiligen. En laten we wel wezen, dan is er ook geen mens in potentieel gevaar.
Stephanie schreef:Ik werd in het openbaar bedreigd in het gastenboek van een profielen site.
Iedereen kon het lezen. Maar wie zegt dat pietje puk in het echt klaasje heet?
Misschien heb ik dat wel zelf bedacht? Waar ga je heen om het IP te achterhalen etc. ?
En hoe kom je erachter dat het daadwerkelijk diegene is die dat gezegd heeft.
Inderdaad zoals je zegt is het met e-mails al iets makkelijker. maar op openbare sites is dit niet het geval.
We roepen niet voor niets dat internet zo anoniem is.
off-topic:
mijn geval van DDoS heeft niet zoveel met goed beveiligen te maken, het bestand zelf was (nog) geen virus toen ik het op mijn pc kreeg. Het gaf slechts toestemming dat iemand anders naar mijn pc kon connecten om ze alle beveiligingen uit te schakelen en er een virus op te zetten. Kijk en als die alleen op mijn pc had gesnuffeld was het nog niet zo erg geweest... maar ik heb er ook geldschade aan gekregen. In ieder geval. anyways dat wat jij zegt werd er niet standaard gezegd omdat DDoS aanvallen eigenlijk niet op thuisnetwerken voorkomen en alleen op bedrijven worden gedaan. er is onderzoek naar geweest. maar zoals ik al zei: gebrek aan bewijs.