Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:28

Vergeten is inderdaad vergeten.
Dat kaartje of dat kindje.
Maar vergeet je dat de hele dag?
Heb je nergens een moment dat je aan je gezin denkt en dan zoiets hebt van, oliebol! die zit nog in de auto!

vuurneon

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:33

Als het kind normaal op de kdv zit, dan zal pa gedacht hebben: ach, die zit nu gezellig te spelen.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:33

Vergeten baby sterft in wagen

22 juni 2009
Een baby van elf maanden uit Kessel-Lo is gestorven door de verstrooidheid van haar vader. Die was vergeten dat het meisje in zijn wagen zat en parkeerde de auto aan zijn werk. Pas 's avonds laat werd het dochtertje opgemerkt. Alle hulp kwam te laat. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws maandag.
Het drama dateert al van afgelopen donderdag, maar raakte pas dit weekend bekend. De vader uit Kessel-Lo vertrok 's ochtends thuis met zijn dochtertje Britt op de achterbank. Hij vergat echter om langs de kindercrèche te passeren en reed meteen door naar zijn werk in Haasrode. De hele dag zat Britt in de afgesloten auto. Het werd die dag 21 graden warm. Wellicht stierf het meisje door de hitte en uitdroging. Het was pijnlijk genoeg de moeder die haar dochtertje dood terugvond. De vader had de gewoonte om 's avonds laat door te werken en de moeder haalde Britt dan op in de crèche. Eerst passeerde ze telkens langs het parkeerterrein in Haasrode om het autozitje uit de wagen van haar man te halen. Dat deed ze ook donderdag, waarop ze het drama ontdekte. (DWM)

Ik vraag me af hoe de vader zijn dochtertje kon vergeten in de wagen wanneer hij haar normaal gezien dagelijks naar de creche brengt. Als de vader uitzonderlijk het kindje naar de creche zou brengen, kan ik dat wel beter begrijpen maar dit staat niet vermeld in het artikel.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:37

Welshcobfan schreef:
Als het kind normaal op de kdv zit, dan zal pa gedacht hebben: ach, die zit nu gezellig te spelen.

En dan besef je niet dat je niet bij het verblijf bent geweest?
Je weet toch ook dat je dat kaartje niet hebt gepost maar nog moet doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:38

Ik besef het kaartje pas, als ik het kaartje op de tafel zie liggen ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:45

Echt waar ja?
Dan werkt mijn brein anders :D
Ik heb dan na een tijdje van, verdorie, alweer vergeten. En ik had hem nog wel kaar liggen. (grom)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:50

vorame schreef:
Echt waar ja?
Dan werkt mijn brein anders :D
Ik heb dan na een tijdje van, verdorie, alweer vergeten. En ik had hem nog wel kaar liggen. (grom)

Ja dat begrijp ik ook niet dat die vader de hele dag niet een keertje dacht van..... oliebol ben ik niet iets vergeten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:52

Dat is nou het vervelende van vergeten: je weet vaak niet meer wat je bent vergeten :+ (want dat ben je vergeten).
Hij zal vast het gevoel hebben gehad van: ik ben iets vergeten, maar wat?

(ik heb laatst de hele dag gelopen met zo'n gevoel, maar kwam er echt niet op. Totdat ik thuis kwam en de kaart zag liggen met een briefje erop dat die op de bus moest...)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:55

sarabande schreef:
Wat een drama daar moet je toch niet aan denken, arme moeder

Arme beide. Geloof maar dat pappa zich schuldig voelt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:00

IlsjePilsje schreef:
besita schreef:
Ilsjepilsje ..ik vind de vergelijking met een kaartje voor een achternichtje vergeten echt absoluut niet te vergelijken met je bloedeigen baby vergeten op de achterbank van je auto ..iedereen vergeet dagelijkse dingen te versturen , te sms-en , bellen ,op te halen of wat ever ...maar mijn eigenkids droppen en ophalen , te eten geven oid nee nooit

Helaas werkt het menselijk brein toch wel iets anders hoor en zijn deze dingen te vergelijken. Wat niet in je systeem zit, zit niet in je systeem. Je zult er raar van staan te kijken hoe complex het in elkaar zit. Zeker als factoren als stress, angst etc om de hoek kijken, dan gaat je systeem soms heel rigoureus te werk.

tja bij mij dan toch niet ..dingen als kaartjes , felicitaties , iets van de boodschappen ..vergeet ik ook dagelijks ..maar mijn beide kinderen zijn 17 en 14 en nooit ben ik vergeten dat ze dagelijks naar school moesten , opgehaald dienden te worden ..ze hebben ook 5 keer per week sporttrainingen + wedstrijden ..zelf als iemand anders ze bracht op ophaalde ..dan wist ik heel goed dat ik ze moest terughalen of wat dan ook ...of ik belde mijn man als er iets was tussengekomen ..
als ik s'morgens iets vergeet ( van de paarden of de kinderen ) en ik denk daar een paar uur later aan ..dan gaat er toch een :)* branden dat er iets niet klopt ..en de vader bracht dus wel degelijk elke dag het kindje weg .Hiermee bedoel ik zeker niet dat hij het opzettelijk heeft gedaan hoor ..dat zou pas heel erg zijn

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:06

Er kan zo makkelijk iets mis gaan jongens.

Zo ben ik zelf als peuter van 3 of 4 jaar ook een keer vergeten door de man die aan de beurt was (van een groepje ouders) om alle kindertjes van de peuterschool op te halen. Alleen ik had wel de tegenwoordigheid van geest om (huilend weliswaar) bij de kleuterschool te blijven en daar kwam om 7 uur mijn moeder mij ophalen, helemaal in paniek. Mijn vader was boer, niet zo met de kinderen bezig, en had het helemaal niet in de gaten dat er een koter ontbrak aan de eettafel. Pas uren later kwam mijn moe mij dus zoeken en heb daar al die tijd alleen gestaan.

Had ook helemaal mis kunnen gaan natuurlijk.

Ik bedoel maar , dat was ook in 't geheel niet de bedoeling.
Dit ook niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:37

'Er kan zo makkelijk iets misgaan'???? :? :? :?
HannahFrouk, jij hebt het over iemand anders dan je ouders zelf. ;)
Dat is een heel ander verhaal, hoor, althans, dat lijkt mij. Daarom vertrouw ik mijn kind ook niet zomaar aan iemand toe en maak ik ook duidelijke afspraken met mijn kind als iets anders loopt dan gewoonlijk. Gelukkig is ze behoorlijk mondig voor een 4-jarige, dat scheelt.

Ik ben dus een moeder en misschien ben ik een hele aparte moeder :+ , maar mijn kind vergeet ik NOOIT. En zeker niet toen ze nog een baby'tje was en nog compleet afhankelijk van haar ouders was. Een eigen kind is niet te vergelijken met een kaartje wat je op de bus moet doen, hoor. :n

Nee, ik heb totaal geen begrip voor dit soort verhalen. Arm, arm kindje ;( . En arme moeder, het zal je maar gebeuren...... Die vader zal wel genoeg gestraft zijn, die mag met zijn geweten verder de rest van zijn leven.

Ik heb verder niet het hele topic gelezen en misschien is het al gezegd, maar waarom belt een KDV niet even op, als er een kindje niet op komt dagen? Niet dat zij de verantwoording hebben, tuurlijk niet, maar hoe kunnen er toch zoveel uren tussen zitten voordat iemand het opmerkt? Ik kan dat niet bevatten, hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:40

Dat snap ik inderdaad ook niet: waarom de creche niet even heeft gebeld.
Ik ben zelf leiding (bij scouting :P) en heb pubers onder mij: als er zonder afmelding er 1 niet na 15 minuten na opening is komen opdagen, bellen wij direct op. Omdat wij er zeker van willen zijn dat er niet iets is gebeurt onderweg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:44

Precies. Ik heb destijds regelmatig op onze peuterspeelzaal meegeholpen en ook daar werd even gebeld, als de kindjes niet afgemeld waren...... Al hoewel dat gelukkig niet vaak nodig was.

Verder snap ik best dat je overloopt met van alles in je hoofd, heb ik zelf ook zo vaak. Dan nog kan ik me niet voorstellen dat je je kind gewoon vergeet.... Maar goed, het is WEER gebeurd, helaas....... Arm klein meisje. Wat een afschuwelijke dood ook...... ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:46

Gebeurt echt heel vaak hoor dat een kind wordt vergeten :)
Maar zoals ik al eerder zei: in bijna alle gevallen is er wel een oplettende omstander. Maar helaas hier niet...
Hoop wel dat de kleine snel gestorven is...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:49

Zoals ik al zei, Welshcobfan, ik zal wel een hele rare moeder zijn dan..... ;)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:49

Lang leve onze "snelle" maatschappij........ |(

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:50

Soms is het niet mogelijk voor de creche om te bellen wanneer de ouders te laat zijn. Mijn dochtertje gaat ook naar de creche. Ik breng haar 2 keer per week, maar dat kan verschillen van 7u15 tot 11u00. Men kan makkelijk bellen als iedereen om een vast uur komt, maar dat is niet echt zo.

Zelf zou ik mijn kindje nooit vergeten. Daar ben ik zeker van en ik weet wat het is om een klein kindje te hebben. Ben de trotse mama van een dochtertje van 6 maand die nog steeds niet doorslaapt.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:51

Daarom heb ik dus het geniale plan later men kindje zo een mobiel ding te geven die blijft kwetteren, of dat stoeltje voorin te zetten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:52

Hopelijk blijft dat ook zo Twiggy! En hopelijk blijft die nooit ook echt nooit! :)
Want dit gun je niemand toe...

Ken echt genoeg die wel hun kinderen zijn vergeten (bedankt mam!), maar goddank is het altijd goed gegaan!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:58

Lang leve de onpersoonlijkheid van de opvang dan. :\
Maar goed, zij zijn niet verantwoordelijk hiervoor........

Welshcobfan, zolang mijn dochter nog van mij afhankelijk is, zal ik haar nooit vergeten. Het is misschien wat anders als ze ouder is, al hoewel...... Ze zit altijd in mijn hoofd, waar ik ook ben. Kan ik haar niet ophalen dan doet haar vader dat (en die is net zo als ik ben). Gewoon een kwestie van goed plannen en vooral goed communiceren. Mijn kind hoeft niet de dupe te worden van een baan en ons eigen gemaakte gestress, toch? Ik heb geen kind voor 'erbij', nee, ze is mijn levenstaak en al het andere doe ik 'erbij'. Zo ervaar ik dat. Hoe ervaren andere ouders dat hier eigenlijk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:03

Voor mijn moeder was en ben ik altijd prioriteit nummer 1, ze zou alles voor mij opgeven en is altijd bezorgd. Ze is nu op vakantie en belt mij nog om de dag (liefst elke dag, maar dat is te duur :P). En toch heeft ze mij vergeten in de winkel toen ik 4 was... (ze doet nooit boodschappen, maar voor deze keer moest ze wel en nam ze me mee. ik liep heel zachtjes weg en ging ergens op een trap zitten. Waardoor ze in haar oude patroon viel: boodschappen doen en weg.) Ze riep ook altijd dat ze mij nooit zou vergeten, want wie vergeet nou een eigen kind??
Mijn zus ook (die had een week terug nog flink gefoeterd op de waardeloze moeder die haar kind was vergeten bij school!). Totdat ze thuiskwam en ze toch een kind miste := Gelukkig was daar de buuf die haar zoon even had meegenomen.
Ik stond laatst buiten een attractiepark en ik had al het gevoel dat ik iets was vergeten... ja hoor: de middelste van mijn zus :+

Je bent maar een mens, met programmeerfouten. Daarom kan het echt iedereen overkomen, dat je brein toch even wat minder werkt dan normaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:06

Welshcobfan schreef:
Je bent maar een mens, met programmeerfouten. Daarom kan het echt iedereen overkomen, dat je brein toch even wat minder werkt dan normaal.

Inderdaad, een onvergeeflijke fout in dit geval maar wel een begrijpelijke. Boktmama's zijn overigens in het algemeen onverbetelijk en niet te overtreffen hoor ;)

Afschuwelijk om dit mee te maken..... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:11

Ik ben inderdaad ook wel eens vergeten door mijn vader... Ik zat op kleutergym. Om 15.00u was het afgelopen, en om 17.30u was ik naar de grote weg gelopen vlakbij en toen fietste mijn moeder langs die op weg naar huis was.

Gelukkig was ik toen vrij verstandig en bleef ik op de stoep en ging ik niet met mensen mee die ik niet kende, maar toch...

Zou er niet aan moeten denken dat ik vergeet mijn kinderen op te halen :n maar dat het kan gebeuren dat geloof ik wel...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:18

Twiggy2008 schreef:
Ik ben dus een moeder en misschien ben ik een hele aparte moeder :+ , maar mijn kind vergeet ik NOOIT. En zeker niet toen ze nog een baby'tje was en nog compleet afhankelijk van haar ouders was.

Ik ben ervan overtuigd dat deze ouders een week voor dit ongeluk precies hetzelfde gezegd zouden hebben. Zeg nooit "nooit"!

Vreselijk, voor allebei. Om met dit verlies te moeten leven :\ .