Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:29

Chrisje92 schreef:
Dus als iemand daar kinderen krijgt die ook christelijk zijn, mogen die nooit een christelijke partij oprichten, alleen maar omdat de islam daar dan de grootste godsdienst zou zijn....

ik vind, dat als je van je eigen godsdienst wil genieten, je niet naar een land moet verhuizen met een totaal andere achtergrond

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:30

LimaMambo schreef:
ik vind dat er helemaal geen geloven in de politiek mogen.. gewoon omdat dit altijd voor gezeik zorgt

Dat is onmogelijk. Zowel geloof als landsbestuur gaan namelijk voor een deel over dezelfde vragen: hoe moet je met elkaar omgaan, hoe dien je te leven? Moet je voor elkaar zorgen? Mag je elkaar kwaad doen - en wanneer doe je elkaar kwaad? Mag je elkaar regels opleggen - welke wel en welke niet?
Zelfs al ben je geen lid van een georganiseerde religie, je eigen ideeen hierover, je levensovertuiging, zal altijd ook te maken hebben met de politieke richting die je kiest. Het is dus niet meer dan logisch dat mensen daarvoor hetzelfde uitgangspunt nemen als voor hun geloof.

Ik ben heel erg voor scheiding van kerk en staat, maar dit houdt vooral in dat de religieuze organisatie geen plaats krijgt in het landsbestuur. Levensovertuiging (en dus ook religie) kan niet helemaal buiten de politiek gehouden worden en dat moet ook niet.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:31

Lyonesse schreef:
Cyn_ schreef:
Waar mensen bang voor zijn is het onbekende.
En daarom is er een moslimpartij, om het bekend te maken, om te laten zien dat moslims niet eng zijn oid.

Verder zijn de normen en waarden niet heel anders: Niet moorden, niet stelen, etc.

Ik dacht dat ze het voorbeeld van Mohammed volgden?

Mohammed is hun profeet, net zoiets als Jezus dus.
Verder gaat het daar niet om, ik denk dat je de bijbel en de koran moet zien als een gedicht.
Met een achterliggende gedachte. Maar sommige mensen begrijpen het verkeerd, wat zich uit tot de extremisme.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:32

Naomi_unique schreef:
@ Focussed: Maar even heel kort door de bocht: extreme Christenen kapen geen vliegtuigen en plegen geen aanslagen :=

Dus omdat een handjevol terroristen aanslagen plegen, worden hier alle moslims over 1 kam geschoren? Dat vind ik dus echt niet kunnen :n .
De Islam is absoluut geen meer haatzaaiend geloof in vergelijking met andere godsdiensten :) .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:32

LimaMambo schreef:
ik vind, dat als je van je eigen godsdienst wil genieten, je niet naar een land moet verhuizen met een totaal andere achtergrond

Misschien raakten ze wat in verwarring omdat wij 'vrijheid van godsdienst' in onze grondwet hebben staan? Of is het raar als mensen dan denken dat je vrij bent om van je eigen godsdienst te genieten?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:33

LimaMambo schreef:
Chrisje92 schreef:
Dus als iemand daar kinderen krijgt die ook christelijk zijn, mogen die nooit een christelijke partij oprichten, alleen maar omdat de islam daar dan de grootste godsdienst zou zijn....

Even terug lezen in de geschiedenis en je zult zien waarom, het grootste deel, ook al weer hier heen kwam..

Ohhh ja, om ons land helpen met het opbouwen na de tweede wereld oorlog omdat wij dat wilde.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:33

Yup en uiteindelijk wordt het 1 grote Nederlandse partij tegen 1 grote Moslimpartij.

Of willen jullie binnen de 10 jaar allemaal een hoofddoek dragen?
Want ja... dat zal ook wel in hun eisen staan...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:34

Cyn_ schreef:
Lyonesse schreef:

Ik dacht dat ze het voorbeeld van Mohammed volgden?

Mohammed is hun profeet, net zoiets als Jezus dus.
Verder gaat het daar niet om, ik denk dat je de bijbel en de koran moet zien als een gedicht.
Met een achterliggende gedachte. Maar sommige mensen begrijpen het verkeerd, wat zich uit tot de extremisme.

Ik heb het niet over de bijbel of de koran, ik heb het over Mohammed. Ze volgen zijn voorbeeld.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:36

phaser schreef:
Yup en uiteindelijk wordt het 1 grote Nederlandse partij tegen 1 grote Moslimpartij.

Denk je nou écht dat het zo ver komt? Denk je dat opeens alle 'Nederlandse partijen', waarmee je denk ik bedoelt alle partijen behalve de NMP samengaan om te 'strijden' tegen een moslimpartij, die voorlopig maar heel klein zal zijn en blijven...?????

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:37

phaser schreef:

Hoe weet je dat? Het cda verplicht mensen toch ook niet om elke zondag in de kerk aanwezig te zijn.
Houd toch eens op met speculeren en richt je op de feiten. :)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:37

Naomi_unique schreef:
@ Focussed: Maar even heel kort door de bocht: extreme Christenen kapen geen vliegtuigen en plegen geen aanslagen :=

Christenen hebben in het verleden ook vreselijke dingen gedaan, waarbij duizenden mensen gedood zijn.
Bijvoorbeeld de kruistochten & de vervolging en veroordeling van ketters.
De islam is gewoon nog wat nieuwer oid.
Als christenen en moslims goed samen leven, dmv democratie. Zal dat extremisme ook veel minder worden.

Anoniem

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:42

Mwah Naomi_unique... ooit iets opgevangen over Noord-Ierland?
Geloof dat het daar lange tijd niet zo heel gezellig was....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:43

phaser schreef:

Hoe groot gaat die moslimpartij dan worden volgens jou?

Citaat:

Weet je dat of denk je dat?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:43

Toevoeging op de post van Cun: denk eens aan Ierland, de IRA was nou niet bepaald een gezelligheidsvereniging!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:44

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat de NMP zo'n radicale moslimpartij zal worden. Dat is in ieder geval niet wat ik uit de berichtgeving heb opgemaakt. Ze streven wel naar een positiever imago van de islam, maar of dat ook ten kosten van de nederlandse cultuur moet gaan? Zo'n vaart zal het niet lopen.

Overigens hou ik helemaal niet van religieuze politieke partijen, wat dat betreft keer ik me even hard van deze partij af als van de SGP en de CU. Waarbij het CU redelijk genuanceerd is, maar de SGP is ook erg radicaal. Dat zou voor mij verboden mogen worden, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Een religieuze partij is een gewone partij, alleen met standpunten en denkbeelden die voortvloeien uit een religie. Daar doe je weinig tegen vrees ik.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:47

Lyonesse schreef:
Ik heb het niet over de bijbel of de koran, ik heb het over Mohammed. Ze volgen zijn voorbeeld.

Ja, je heb het over de profeet Mohammed toch? De hoofdpersoon uit de koran.
De normale moslims volgen het 'gedicht' van de koran & dat gaat over normen en waarden.
Dat heeft verder niks met Mohammed te maken.
Maar er zijn mensen die de 'gedichten' letterlijk nemen & daardoor komen er verkeerde normen en waarden.
(zo kijk ik er tegen aan iig ;) )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:50

Imo ogen staat Mohammed ook los van de koran :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:51

phaser schreef:

Daar ben ik ook bang voor. Men komt nu al met kledingregels, zo las ik van de week in de krant dat men kledingvoorschriften voor op straat wil. Voor de grap zei ik dat we over 10 jaar in bourka moeten lopen, met een moslimpartij wordt die grap misschien wel waarheid over 10 jaar. Ín plaats dat ze moderner worden, gaan de moslims alleen maar meer terug in de tijd. Nederland is het ongeveer enige westerse land waar zoveel hoofddoekjes rondlopen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:52

Hahaha, er staat nu een reclame: Muslima.com Past bij dit onderwerp :)).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:53

Ikima schreef:
phaser schreef:

Daar ben ik ook bang voor. Men komt nu al met kledingregels, zo las ik van de week in de krant dat men kledingvoorschriften voor op straat wil. Voor de grap zei ik dat we over 10 jaar in bourka moeten lopen, met een moslimpartij wordt die grap misschien wel waarheid over 10 jaar. Ín plaats dat ze moderner worden, gaan de moslims alleen maar meer terug in de tijd. Nederland is het ongeveer enige westerse land waar zoveel hoofddoekjes rondlopen.

Ach, schiet toch op. Waar zijn jullie eigenlijk bang voor? Dat 'we' overgenomen worden door de moslims? Dan zullen ze toch nog even flink moeten door-islamiseren....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:54

_lies_ schreef:
Hahaha, er staat nu een reclame: Muslima.com Past bij dit onderwerp :)).

Daar staat Google Ads om bekend ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:54

Ikima schreef:
phaser schreef:

We leven in een rechtsstaat die ons beschermt tegen teveel macht vanuit de regering hoor :) Dus ze kunnen je niet verplichten in traditionele kleding te lopen. Boerka valt onder dezelfde noemer als de traditionele kleding die bijv. nonnen dragen vind ik :) Net zo erg.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:55

Ik vind het echt een goed idee dat er zo'n partij is, en dat ze er dus ook echt iets mee gaan doen nu,
maar een samenleving volgens de Islamitische normen en waarden?

Sorry, maar dat vind ik gewoon te brutaal voor woorden :oo
Je woont in Nederland, en ook al is er misschien een deel van Nederland moslim,
dat wil nog niet zeggen dat je moet proberen de hele maatschappij om te gooien.. :=

Eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in dat er niet zo veel verschil is, de Islamitische wereld is gewoon een hele andere dan de onze..
En als het toch waar is dan hebben ze maar met die kleine verschillen te leven, want zo'n probleem zal dat dan wel niet zijn..
Top dat er een partij is die ook moslims vertegenwoordigt, maar van de Nederlandse normen en waarden blijf je af,
anders moet je nl. niet in Nederland gaan wonen, maar in een moslim-land (of hoe noem je dat? :=)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:57

Ik vind de Islamitische normen en waarden nog veel netter dan de Nederlandse (lees: Christelijke) normen en waarden hoor. In mijn ogen alleen maar een verbetering.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:58

Ikima schreef:
Daar ben ik ook bang voor. Men komt nu al met kledingregels, zo las ik van de week in de krant dat men kledingvoorschriften voor op straat wil. Voor de grap zei ik dat we over 10 jaar in bourka moeten lopen, met een moslimpartij wordt die grap misschien wel waarheid over 10 jaar.

Hoeveel moslims zijn er volgens jou in Nederland? En hoeveel (stemgerechtigde) moslims zijn er over 10 jaar volgens jou?