Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:30

Anouk_Leroy schreef:
...duidelijke AFspraken. Pim was en Geert is daar nou eenmaal goed in....

mm, en de bewijzen daarvan? Helaas heeft Pim het nooit kunnen bewijzen, met zijn opvolgers waren volgens mij geen afspraken te maken. Of dat er met Geert een afspraak gemaakt kan worden, valt nog ernstig te bezien. Regeren is wat anders dan oppositie voeren.

Anoniem

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:11

Ach, de zittende regering bereikt ook bar weinig. Het is allemaal 1 pot nat. Daarbij vind ik de christenunie en sgp net zo eng als Wilders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:13

Bij de CU draait het tenminste om liefde voor de medemens, dat kun je van Wilders niet zeggen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:16

Blue_Eyes schreef:
Bij de CU draait het tenminste om liefde voor de medemens, dat kun je van Wilders niet zeggen...

ook voor homo's?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:16

Voor alle mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:17

Blue_Eyes schreef:

Dat is dus niet waar. Als vrouw hoef je bij de sgp al niet aan te komen. En homo's worden ook verguisd. Even erg als Wilders dus.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:19

faye schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat is dus niet waar. Als vrouw hoef je bij de sgp al niet aan te komen. En homo's worden ook verguisd. Even erg als Wilders dus.

dat bedoel ik dus ;)

Blue_Eyes

Er staat ook geen SGP, er staat CU.

Anoniem

Inderdaad, alleen doen zij het uit naam van hun god. Lekker makkelijk, want dan mag je meer zeggen in Nederland ;)

De betutteling van de christelijke partijen vind ik echt stuitend. Laat ze zich maar om andere zaken druk maken. Homo-acceptatie bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-09 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:20

Blue_Eyes schreef:

en wat met betrekking tot homo's dan?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:20

Blue_Eyes schreef:

kan me herinneren dat CU ook homo's weerde hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:21

Alles in naam van god :x

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:24

Uit de statuten van de CU:
Citaat:
Racisme en discriminatie op grond van etniciteit, geaardheid of handicap verdienen krachtige bestrijding.

Zal ik maar niet zeggen dat ik uit betrouwbare bron weet dat er mensen bij de CU zitten die homo zijn? ;) Het is echter wel zo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:24

Enneh, Faye... wat voor betutteling moet dat wezen volgens jou?

Offtopic: ik zie dat je ook bij Landal op vakantie bent geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:42

Bij Landal??????????? No way! Zo burgerlijk ben ik dan net weer niet :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:42

Oh, omdat je tsjoe tsjoe wa in je onderschrift hebt staan - dat doen ze dan weer bij Landal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:43

Oh? :D
Op het kdv van mijn jongste ook ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:51

KDV, wat burgerlijk ;)

Was trouwens een heerlijke vakantie hoor, als je maar een huisje, een speeltuin en een leuke omgeving hebt toch? :) Maar is wel erg off topic ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:56

Balkenende heb ik sowieso al helemaal uitgekotst :r De Dalai Lama niet willen ontvangen... Hij houd Neerlands eer wel hoog hoor.

En nu dit gezeur weer. Sorry hoor, ze noemden Bos toen een draaikont? Ik heb een nieuwe kandidaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:09

Blue_Eyes schreef:
KDV, wat burgerlijk ;)

Was trouwens een heerlijke vakantie hoor, als je maar een huisje, een speeltuin en een leuke omgeving hebt toch? :) Maar is wel erg off topic ;)

Heel burgerlijk een kdv, past ook zo in het conventionele rollenpatroon he? ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:10

hahahaha kind mag toch niet naar het KDV, want de vrouw moet toch thuis blijven?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:19

Ik ben heel benieuwd wat Geert Wilders uit wil gaan halen daar bij de Eu in zn uppie! Hij is helemaal in de wolken dat hij die 4 zetels heeft, maar vergeet misschien dat er ook nog 696 andere zetels zijn..... Ik denk dat hij heel goed weet wat er allemaal fout zit, maar zodra er iets moet gebeuren zien we Geert Wilders niet meer.

Overigens vond ik hem vreselijk asociaal bij het lijsttrekkersdebat. Hij praatte echt gewoon door iedereen heen, geen enkel fatsoen!

Ik heb ook erg genoten van Femke Halsema, hoe lekker gewoon en nuchter zij doet in zo'n debat! Ik kon echt van haar genieten, ook op de manier hoe ze deed.

Het punt wat die vrouw van de PVDA pakte vond ik ook erg goed tegen Wilders. Hij zat maar een heel gezeik te maken over dat ze hem bij voorbaat hadden uigesloten, waarop zij zei: Meneer wilders, onze punten liggen zover uit mekaar, u bent altijd bezig ons te bestrijden, wij zouden niet eens samen kunnen regeren, waar maakt u zich druk over?
Daar kon ik alleen maar amen op zeggen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:19

En anders dusdanige tijden dat het kind er niet naar toe hoeft, ook niet de naschoolse. Dat is de taak van het vrouwtje he? :D :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:56

KiWiKo schreef:
hahahaha kind mag toch niet naar het KDV, want de vrouw moet toch thuis blijven?

Ik ben niet thuis hoor ;) Althans - this very moment wel :j, maar ik heb ook gewoon een baan, christelijk of niet. Mijn ene kind zit op school, de ander gaat bij een vriendin van me spelen. Ik werk in het onderwijs, dus dat is makkelijk. Oudste wordt opgehaald door de oppas (want haar jongste zit bij mijn oudste in de klas) en een uurtje later ben ik er.
Er heersen zo verschrikkelijk veel misvattingen over christenen... nee, vrouwen hoeven niet thuis te blijven, en ze zijn volkomen gelijkwaardig aan mannen. Niet hetzelfde, wel gelijkwaardig.

Wat heet conventioneel rollenpatroon? Op moment is de norm meer dat pa 40 uur werkt en ma 20 of 24. Dus zal kind opgevangen moeten worden. Dus tja... dat is voor mij dan burgerlijkheid. Maar verder begon het als grapje en is dit wel heeel erg off topic ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:00

Citaat:
Het punt wat die vrouw van de PVDA pakte vond ik ook erg goed tegen Wilders. Hij zat maar een heel gezeik te maken over dat ze hem bij voorbaat hadden uigesloten, waarop zij zei: Meneer wilders, onze punten liggen zover uit mekaar, u bent altijd bezig ons te bestrijden, wij zouden niet eens samen kunnen regeren, waar maakt u zich druk over?
Daar kon ik alleen maar amen op zeggen! :+

En dat is dus precies wat ik bedoel. Balkenende dreigt niet of doet niet moeilijk... hij zegt gewoon precies waar het op staat. Ik zie het echt niet voor me, dat er een regeerakkoord zou komen waarbij PVV en CDA allebei aan hun trekken zouden komen. Daarvoor liggen hun opvattingen veel te ver uit elkaar. Ze zouden allebei hun kiezers moeten verloochenen en dat kan nooit de bedoeling zijn.