Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Klopt hoor, er zijn een hoop mensen die voor radicale partijen stemmen puur uit protestMaar niet iedereen en je zou ze niet mogen veralgemenen.
pharagirlke schreef:Dan heb je een ander IMO niets te verwijten.
Saskiaa_ schreef:Dat vind ik een vreemde manier van redeneren. Wat heeft dat met verplichtingen te maken? Ik ben ook blij dat ik mag paardrijden, en er zijn ook genoeg mensen die willen paardrijden die het niet mogen, maar dat is volstrekt geen reden om het dus te gaan verplichten voor iedereen, toch?Wel verplichten, omdat je blij mag zijn dat je mag stemmen. Er zijn genoeg mensen die dolgraag zouden willen stemmen maar het niet mogen.
Citaat:Niet verplichten, omdat we in een vrij land leven. We leven in een democtratie en het zou dus in strijd zijn met de grondwet om het te verplichten(onder het kopje: vrijheid van meningsuiting).
pharagirlke schreef:Oh maar je hoeft niet met liefde en acceptatie te reageren. Hoewel accepteren van een andere mening wel mooi zou zijn. Maar iemand ronduit dom noemen komt zelfs niet in de buurt van enigszins beleefdheid uiten.Ik ben niet altijd politiek correct maar ik noem niet iemand dom omdat die een andere mening heeft.
Shadow0 schreef:Dat vind ik een vreemde manier van redeneren. Wat heeft dat met verplichtingen te maken? Ik ben ook blij dat ik mag paardrijden, en er zijn ook genoeg mensen die willen paardrijden die het niet mogen, maar dat is volstrekt geen reden om het dus te gaan verplichten voor iedereen, toch?
Alet74 schreef:On-topic: stemmen moet je niet verplichten, a. omdat dat niet werkt (gaan ze mensen dan van huis halen?)
BraveSpots schreef:Alet74 schreef:On-topic: stemmen moet je niet verplichten, a. omdat dat niet werkt (gaan ze mensen dan van huis halen?) en b. je krijgt er vertekenende uitslagen van.
Dit vind ik heel interesant, wat zou er precies vertekend zijn dan?
Ninx schreef:Omdat mensen 'maar wat doen' denk ik... het is niet tekenend voor wat mensen daadwerkelijk na goed beraad met zichzelf echt zouden willen...