Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:21

Esther28 schreef:
K vind het niet zo een eng idee hoor.....wordt tijd dat er eens een keer een ommezwaai komt in die halfbakken slappe dweilenpolitiek in NL.
Wat ik al zei: ik kan me in veel dingen vinden van de PVV, alleen zouden ze het eens wat genuanceerder moeten brengen...

Hier ga ik helemaal in mee :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:23

Ik stem Partij voor de Dieren. Gewoon omdat ik me verder niet voor de politiek interesseer, en dan kan ik wel zomaar CDA stemmen, maar misschien stem ik dan wel op iets waar ik niet achter sta. Partij voor de Dieren sta ik SowieSo achter.
En als ik niet stem, wordt mijn stem verdeeld... Dus dan maar liever Partij voor de Dieren.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:28

KiWiKo schreef:
Ik zou ook niet weten waarom een niet Nederlander zou moeten stemmen hier in Nederland??????? en zeker niet iemand die de taal niet eens machtig is en daarnaast ook nog eens GEEN Nederlander :)

Waarom zou een niet nederlander niet mogen stemmen volgens jou? Hij moet zich toch ook aan de regels houden die gemaakt worden dan mag hij er ook wel wat over te zeggen hebben wie die regels maakt.
Ik heb het hier even niet over alle illegale nietsdoeners die de taal niet spreken maar, gewoon de mensen die (wit) werken en belasting betalen en gewoon netjes in de samenleving meedraaien.

Draai de rollen eens om. Als jij naar een ander land verhuist zal je het ook prettig vinden dat jij op een gelijke manier behandeld wordt als alle andere inwoners van dat land.

Ook al heb ik wel beperkingen mbt. stemmen, ik ben toch blij dat ik hier de keus krijg om te gaan stemmen. Het geeft toch een beetje een gevoel dat je erbij hoort.

Ayasha
Blogger

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:29

Goed, maar dan wel de discriminatie wet afgeschaft. Als ze gelijk behandeld willen worden dan worden ze ook echt gelijk behandeld.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:30

Een niet nederlander is iemand zonder nederlandse nationaliteit. Waarom zou iemand die niet nederlander is hier in godsnaam willen stemmen? Dan zou dus een spanjaard een stem hebben in onze politiek?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:33

MandyR schreef:
KiWiKo schreef:
Ik zou ook niet weten waarom een niet Nederlander zou moeten stemmen hier in Nederland??????? en zeker niet iemand die de taal niet eens machtig is en daarnaast ook nog eens GEEN Nederlander :)

Waarom zou een niet nederlander niet mogen stemmen volgens jou? Hij moet zich toch ook aan de regels houden die gemaakt worden dan mag hij er ook wel wat over te zeggen hebben wie die regels maakt.
Ik heb het hier even niet over alle illegale nietsdoeners die de taal niet spreken maar, gewoon de mensen die (wit) werken en belasting betalen en gewoon netjes in de samenleving meedraaien.

Draai de rollen eens om. Als jij naar een ander land verhuist zal je het ook prettig vinden dat jij op een gelijke manier behandeld wordt als alle andere inwoners van dat land.

Ook al heb ik wel beperkingen mbt. stemmen, ik ben toch blij dat ik hier de keus krijg om te gaan stemmen. Het geeft toch een beetje een gevoel dat je erbij hoort.

Iemand met een verblijfsvergunning mag niet stemmen, iemand met een nederlands paspoort wel. Dat is wat het inhoud. Wil je stemmen? Dan naturaliseer je.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:35

MandyR schreef:
KiWiKo schreef:

Als jee BSn hebt ben je volgens mij een Nederlander (al dan niet genaturaliseerd) en als je een BSN hebt, dan is het toch een soort van eerste levensbehoefte dat je je verstaanbaar kan maken in de taal ...... lijkt me

Je krijgt wat je geeft, ik ben op mijn 8ste naar een ander land verhuisd, en ik heb nul problemen gehad.. binnen 2 weken sprak ik heerlijk mee met mijn nieuwe dinnetjes.......... dus ik werd heel gelijk behandeld.

de meeste allochtonen hier in Nederland ook, die werken, leven, gaan uit, stemmen, doen boodschappen bij Appie..... nul probleem toch, maar die hebben de moeite genomen om zich enigsinds aan te passen....... en als je je al een klein beetje aanpast in dit land heb je nul problemen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:35

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:38

Kijk even naar de datum van het artikel ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:39

http://www.pvv.nl/
misschien is dit een beter site om dingen op op te zoeken? Het lijkt me dat het wel uit meerdere leden bestaat ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:40

Eerst niet Pharagirlke, maar dat is dus al een tijd terug :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:41

Je stemt toch ook niet in 2007?
Je stemt in 2009 dus dan stel ik ook voor dat je stemt op basis van informatie uit 2009 :) Als je je de moeite niet wil doen om up to date informatie op te zoeken, moet je niet gaan gillen over een partij omdat die in 2007 k*t was. En dat is niet op jou persoonlijk maar op de mensen die kennelijk niet weten dat partijen kunnen veranderen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:43

Heino schreef:

Vertel mij dan maar eens wanneer het veranderd is. Ik kan er namelijk niets over vinden, ook niet op de site van de pvv zelf.

Jaime_

Pvv bestaat idd niet alleen uit Geert Wilders, heb ik express nog nagezocht. Wou weten of er ook op een vrouwelijk lid van de PVV gestemt kon worden :)

Ayasha
Blogger

Blue_Eyes schreef:
Heino schreef:

Vertel mij dan maar eens wanneer het veranderd is. Ik kan er namelijk niets over vinden, ook niet op de site van de pvv zelf.

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 5&Itemid=5

Dan zoek je niet echt goed.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-09 21:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:44

Nee, de PVV heeft echt geen andere leden dan Wilder. Wel meer mensen die een zetel voor de PVV in de 2e kamer hebben. Maar die zijn geen lid van de PVV.

Citaat:
De Partij voor de Vrijheid kent geen lidmaatschap maar is een stichting. Het is een van de weinige partijen die ooit in het Nederlandse parlement vertegenwoordigd waren die geen leden hebben. Mensen kunnen zich aanmelden als donateur en vrijwilliger, maar niet als lid. Over het beleid van de partij kan dus niet gestemd worden.

Wat dus betekent dat Wilders in zijn eentje het gehele beleid uit kan zetten. Alle andere Nederlandse partijen hebben leden, en ledencongressen waarbij partijleden het beleid kunnen bekritiseren. Dat is er bij de PVV niet.

@Phara: Ik heb weldegelijk uitgezocht hoe deze partij in elkaar zit. Ik denk namelijk dat heel veel mensen die op deze partij stemmen dit NIET weten. Ik ben daarnaast Politicoloog, dus weet best waar ik het over heb.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 29-05-09 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:44

Ik ga Partij van de Dieren stemmen :) .

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:46

Jaime_ schreef:
Een niet nederlander is iemand zonder nederlandse nationaliteit. Waarom zou iemand die niet nederlander is hier in godsnaam willen stemmen? Dan zou dus een spanjaard een stem hebben in onze politiek?

Dus die beste man mag wel in nederland belasting betalen maar, niet beslissen waar dat geld voor gebruikt wordt??
Wel de lusten maar niet de lasten willen hebben zeker?

Nee hoor, geef mij maar de deense regelgeving op dit gebied. Die vind ik veel eerlijker verdeeld.

@Kiwiko, verstaanbaar kunnen maken is zeer zeker een prioriteit als je naar een ander land verhuisd. Maar mogen volgens jou dan alleen de niet nederlanders die nederlands kunnen spreken stemmen? Want wie gaat dan beslissen of ze goed genoeg de taal beheersen?
Of mensen gelijk behandeld worden ligt niet alleen aan de taalbeheersing.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:47

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:48

MandyR: Naturalisatie is probleem opgelost?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:49

Anoeska, waar staat dat precies dan? Ik dacht dat als je fractielid was, je ook PVV lid zou zijn. Wist niet dat dat ook nog kon :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:50

Nee, het zijn leden van de Tweede Kamer die de PVV vertegenwoordigen. Zij zijn lid van de fractie, maar niet van de partij en hebben dus feitelijk over beleid van de PVV geen moer te vertellen. Het enige lid van de PVV is Geert Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:51

Bizar! Ik kan het zo 1-2-3 niet op zijn website terug vinden. Nu was ik sowieso al geen Wilders stemmer, maar dit is nog een argument anti Wilders erbij ;)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:52

Lyonesse schreef:
MandyR: Naturalisatie is probleem opgelost?

En dus je nationaliteit opgeven om een andere te krijgen?
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. En ik zal vast niet de enigste zijn die er zo over denkt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:53

Heino schreef:
Bizar! Ik kan het zo 1-2-3 niet op zijn website terug vinden. Nu was ik sowieso al geen Wilders stemmer, maar dit is nog een argument anti Wilders erbij ;)

Dat wou ik zeggen ;)